Ziarul de Sibiu, mai 2008 (Anul 6, nr. 577-580)

2008-05-05 / nr. 577

Campania electorală pentru alegerile locale a început oficial vineri. Candidații își vor putea promova oferta politică până pe 31 mai, cu o zi înainte de primul tur de scrutin. Peste tot în țară a fost agitație mare la sediile de campanie dar și pe străzi unde simpatizanții unor partide s-au grăbit să lipească afișe electorale mai devreme. In această perioadă, candidații au voie să organizeze activității electorale, este permis afișajul electoral și organizarea de emisiuni radio-tv în acest scop. Candidații vor avea dreptul să își exprime crezul politic în mod liber, prin mitinguri, adunări, prin intermediul televiziunii, radioului, presei și a celorlalte mijloace de informare în masă. în timpul campaniei, partidele și candidații pot împărți materiale de propagandă, dar nu și alimente, alcool sau obiecte care au valoare economică. Mai mult, autoritățile sunt obligate prin lege să pună la dispoziția candidaților spațiile existente în școli, universități, cămine culturale sau cinematografe pentru a se putea întâlni cu alegătorii. Primăriile au stabilit și locuri speciale de afișaj electoral în zonele frecventate de cetățeni. Dimensiunea maximă a unui afiș electoral este de cinci metri lățime și trei înalțime. Și televiziunile și radiodifuzorii se supun unor cerințe speciale. Aceștia au obligația să desfășoare o campanie electorală echitabilă, echilibrată și corectă pentru toate formațiunile și pentru toți candidații. Informațiile legate de alegeri și campanie vor putea fi prezentate numai în emisiuni informative, emisiuni și dezbateri electorale. Candidații vor afla dacă i-au cucerit sau nu pe alegători pe întâi și 15 iunie, când se vor desfășura primul, respectiv al doilea tur al alegerilor locale. (P.S.) Campania electorală a început, oficial pisp SOCIAL începând de luna viitoare, Aeroportul din Sibiu va opera curse către Cairo, Sharm el Sheikh, Casablanca, Tunis, Londra, Milano și Madrid. După ce, săptămâna trecută, Consiliul Județean a anunțat că de la Sibiu vor fi operate zboruri low-cost ale principalelor companii aeriene care operează în România, conducerea aeroportului din Sibiu a dezvăluit miercuri, pentru sibianulonline.ro, și ce alte destinații vor putea fi operaționale din luna iunie. Aeroportul Sibiu a ajuns la un acord cu turcii de la Sky Airlines, pentru operarea de zboruri la prețuri atractive, din Sibiu, către stațiunea turcă Antalya, iar compania Blue Air va începe comercializarea de bilete pentru destinația Stuttgart și pentru Milano. Tarom va inaugura curse către Madrid, la prețuri atractive. "Compania din Turcia a venit foarte hotărâtă și ne-am înețeles pentru curse care vor începe de la finele lui iunie. Tarom va mai lansa de aici curse noi, prima fiind cea către Madrid și urmând cele către Anglia. Blue Air va vinde deja bilete de luna viitoare pentru noile destinații din Sibiu", a explicat Augustin Sava, director al aeroportului din Sibiu. Tot de la Sibiu vor debuta zboruri regulate și către țările din nordul Africii, printre companiile interesate fiind tunisienii de la Nouvelair. "Vor fi zboruri în Tunisia, Egipt, Maroc, acolo vizându-se principalele destinații turistice", a mai spus Augustin Sava, care a confirmat și negocierile cu Ryanair, Germanwings și Wizzair, ultima dintre acestea fiind interesată de a muta o parte dintre cursele operate actualmente de la Cluj Napoca. La Sibiu vor ateriza și decola și curse cu avioane tip JET air (avioane de mare viteză). Lucrările la noua pistă a aeroportului vor fi finalizate la finele lui mai sau începutul lui iunie, cel tâziu. Sibiu Köln, tot de luna viitoare Blue Air va lansa în luna iunie o nouă cursă, pe ruta Sibiu-Köln, operată într-o primă fază o dată pe săptămână, urmând ca din august frecvența zborurilor să se dubleze, a anunțat compania aeriană low-cost. Blue Air va opera noua destinație începând cu 18 iunie, în zilele de miercuri, iar din 11 august va avea zboruri și în zilele de luni. In urma introducerii acestei curse, orarul de zbor pentru zborurile București-Köln și retur va avea mici modificări la decolarea și aterizarea din Capitală. Compania deținută de omul de afaceri Nelu Iordache estimează pentru 2008 afaceri de 120 de milioane de euro, cu circa 30 de milioane de euro mai mult decât rezultatele obținute anul trecut, în România, alături de Blue Air, pe segmentul de zboruri low-cost sunt prezenți printre alții Easyjet, Ryanair, SkyEurope, WizzAir, MyAir și Germanwings. (T.R.) © p © /^©[popocfl1 Johannis, doar locul patru Actualul primar al Sibiului, Klaus Johannis, candidatul din partea Forumului Democrat al Germanilor din România pentru încă un mandat de edil șef, va ocupa locul al patrulea pe buletinele de vot, în urma tragerii la sorți care a avut loc, joi, 1 mai, la sediul Biroului Electoral Județean Sibiu, înaintea primarului din Sibiu vor apărea pe buletinele de vot candidații partidelor parlamentare, prima poziție fiind ocupată de fostul primar al Sibiului, Dan Condurat (PRM), urmat de Constantin Trihenea (PDL) și fostul director al Spitalului Județean Sibiu, doctorul Liviu Cotârlă, din partea PSD, în timp ce după Klaus Johannis mai apare doar candidatul PNȚCD, jurnalistul Marius Albin Mariescu, transmite corespondentul MEDIAFAX. Pentru cele 23 de locuri în Consiliul Local Sibiu și-au depus candidatura peste 300 de persoane, opt dintre partide depunând la BEM liste complete de candidați. Pentru alegerea președintelui Consiliului Județean Sibiu și a celor 32 de consilieri, ordinea în care partidele politice parlamentare vor apărea pe buletinele de vot este: PRM, PNL, PDL, PSD, UDMR și PC. Prin urmare, cei doi vicepreședinți ai Consiliului Județean Sibiu - Gheorghe Dicu (PNL) și Iosif Moldovan (PC) - îl vor devansa pe actualul președinte, Martin Bottesch, care, candidând din partea FDGR, va apărea pe buletinele de vot abia pe poziția a șasea. Bottesch este, de asemenea, devansat de fostul senator PSD, Dionisie Bucur, care acum candidează din partea PRM, de fostul prefect Ion Ariton (PDL) și de deputatul PSD, Ioan Cindrea. După el, urmează pe buletinele de vot reprezentantul Partidului Verde, cel al PNȚCD și al PIN. (S.C.) 1 Mai, sărbătorit la barajul de la Ighiș Ca și în celelate orașe importante ale țării și la Mediaș Ziua internațională a muncii s-a sărbătorit cu mari " sărbători câmpenești", iar ca exemplu, aici, filiala locală a PDL i-a chemat pe medieșeni la o petrecere în aer liber pe malurile barajului de la Ighiș. Chiar dacă nu au oferit participanților mititei și bere, după obiceiul electoral, la petrecerea câmpenească, democrat-liberalii au asigurat fondul sonor, cu nume importante ale folclorului ardelenesc precum Veta Biriș, Dinu Iancu Sălăjanu, Sava Negrean Brudașcu, Mariana Anghel și ansamblul medieșean "Purtata". Astfel, încă de dimineață malurile barajului au fost vânate de medieșenii care au vrut să ocupe un loc cât mai bun, unde să facă și mititeți la grătar, dar să și audă și să vadă artiștii anunțați. Mulți știau că PDL e organizatorul concertului, în timp alții habar nu aveau și spuneau că au auzit doar de numele artiștilor. In jurul orelor 14, când era anunțată petrecerea, la barajul de la Ighiș erau deja câteva mii de oameni, puși pe distracție. Vremea frumoasă a ținut cu toată lumea. Unora le sfârâiau deja mititeii pe grătar, iar altora li se termina berea din sticlă, în timp ce digurile barajului erau pline ochi. "Așa ceva n-am văzut decât pe vremea lui Ceaușescu, atunci când n-aveai ce face acasă și ieșeai de 23 August, la iarbă verde. E cald, e frumos, facem un grătar, bem o bere, ascultăm o muzică bună. E perfect, o încheiere de minune a Sărbătorilor de Paști", ne-a spus unul dintre medieșenii care învârtea mititeii pe grătar. Primarul Thellmann, candidatul PDL la Primărie pentru încă un mandat a urcat pe jos panta către baraj, alături de câțiva prieteni din Germania . Thellmann nu s-a sfiit să salute pe toată lumea, să strângă mâini în stânga și-n dreapta și a ajuns la petrecere exact la orele 14. Chiar la debutul concertelor, prin fața scenei admira artiștii vicele Teodor Neamțu, iar președintele PDL Mediaș, Florin Muntean, alături de fostul consilier Vasile Ciolpan, se plimbau printre oameni, contemplând din buza pădurii mulțimea care continua să sosească. Printre medieșenii ieșiți la iarbă verde la baraj l-am zărit și pe candidatul PC la Primărie, Paul Bahrim, alături de soție și copilașul lor mic, iar în jurul orelor 16, la fața locului și-a făcut apariția și o delegație de la PSD în frunte cu senatorul Viorel Arcaș și candidatul PSD la Primărie, Partenie Lupșan. Dacă medieșenii au chefuit, au cântat și au dansat alături de artiștii aduși de PDL, delegația PSD- istă a contemplat spectacolul, mulțumindu-se să stea undeva mai la distanță.JR.S.) www.ziaruldesibiu-.ro