Ziarul de Sibiu, decembrie 2008 (Anul 6, nr. 600)

2008-12-01 / nr. 600

21 Ziarul Regele a votat Așa-zisul "rege al romilor', Florin Cioabă, a declarat duminică, la ieșirea de la urne, că a votat pentru democrație în România. „Am votat pentru o viață mai bună, pentru democrație în România, pentru o schimbare în bine. Acest popor merită o viață mai bună. îmi doresc din toată inima ca astăzi Dumnezeu să aleagă oamenii potriviți care ne vor conduce", a spus Cioabă. Regele îi îndeamnă pe romi să meargă să voteze, pentru că „votul lor contează foarte mult pentru o schimbare în bine în România". Florin Cioabă a venit să voteze împreună cu soția și fiul lui. Spre deosebire de alți ani, Cioabă a renunțat la alaiul său și nu a mai venit la secția de votare însoțit de romi purtând steaguri. (C.S.) Record pentru FDGR Deputatul Ovidiu Ganț, singurul candidat din România al Forumului Democrat al Germanilor din România (FDGR) a fost reales pentru un nou mandat cu 23.000 de voturi, ceea ce reprezintă de zece ori pragul electoral necesar minorităților naționale pentru a accede în Parlament. „Mulțumesc pentru voturile acordate nouă de către sibieni, asigurându-i că le voi reprezenta în continuare interesele în Parlament, așa cum o voi face desigur și pentru minoritatea germană din țara noastră. Totodată, doresc să-i felicit pe cei nouă colegi din județul Sibiu", a declarat, marți, deputatul Ovidiu Ganț. El consideră această încredere ca fiind justificată, dat fiind succesul și realizările administrației locale și județene sub conducerea primarului Sibiului, Klaus Iohannis și președintelui Consiliului Județean (CJ) Sibiu, Martin Bottesch. FDGR a reușit, în ultimii patru ani de zile, să stabilească o serie de recorduri electorale. Deși reprezintă minoritatea germană, FDGR l-a impus detașat, pentru al treilea mandat de primar al Sibiului, pe președintele formațiunii, Klaus Iohannis. La alegerile locale, FDGR șia păstrat, pentru al doilea mandat, conducerea CJ Sibiu, cel ales fiind liderul Forumului pe județul Sibiu, Martin Bottesch. FDGR are majoritatea în Consiliul Local și o treime din consilierii județeni. (G.D.) Iohannis a votat pentru un Parlament mai bun Primarul Sibiului, Klaus Iohannis, a declarat, duminică, că a votat cu speranța că alegerile parlamentare vor duce la formarea unui parlament mai bun. „Am votat pentru un parlament mai bun. Cu certitudine, parlamentul vechi a avut problemele lui, dar asta nu înseamnă că toți parlamentarii au fost pe o poziție greșită", a explicat Iohannis. Totodată, primarul sibian a declarat că speră ca aceste alegeri să aducă și o schimbare a clasei politice din România."Cred că sunt alegeri importante și, cel puțin eu, am votat cu speranța că, prin această procedură de uninominal, vom avea după un timp un parlament mai bun. Poate la început lucrurile nu se vor clarifica, dar cred că, în ansamblu, este un pas într-o direcție bună", a explicat Iohannis. Primarul sibian s-a declarat, în schimb, sceptic în ce privește prezența la urne: „îmi doresc să fie o participare bună, dar datele de până acum arată că lumea nu a înțeles încă foarte bine cât de important este să meargă la vot", a declarat Iohannis. (G.D.) PE SCURT * 17 decembrie 2008 . Politică Incidente electorale Președintele Traian Băsescu le-a transmis românilor, sâmbătă, de la Alba Iulia, „de la umbra statuii lui Mihai Viteazul", urarea de "La Mulți ani de Ziua Națională". Șeful statului le-a spus celor prezenți la ceremonialul de depunere de coroane de flori la statuia ecvestră a făuritorului primei uniri că au de ce să fie mândri și au de ce să se bucure la 1 Decembrie 2008, când vom sărbători 90 de ani de la Marea Unire. Traian Băsescu a subliniat faptul că „1 Decembrie 1918 a fost piatra de temelie a evoluției noastre moderne" și că „Alba Iulia este Capitala Unirii pentru că aici s-au petrecut evenimente care justifică această denumire dată orașului". Șeful statului a amintit despre evenimentele legate de Alba Iulia, de intrarea lui Mihai Viteazul în Capitala Unirii la 1 noiembrie 1599, de Unirea Transilvaniei cu România la 1 Decembrie 1918 și de încoronarea primilor suverani ai României Mari, Ferdinand și Maria, în 1922, tot la Alba Iulia, repere istorice care fac „pentru vecie din acest oraș Capitala Unirii". Președintele Traian Băsescu a subliniat că „toate aceste evenimente au fost cele care au așezat temelia României de azi". In context, acesta i-a enumerat pe „oamenii politici dedicați României și dedicați voinței poporului român, respectiv Iuliu Maniu, Ionel Brătianu, Vasile Goldiș, Alexandru Vaida Voievod". La Alba Iulia, șeful statului a trecut în revista Garda de onoare și a primit un fular tricolor din partea autorităților locale. De asemenea, prefectul de Alba, Dan Coriolan Simedru, i-a oferit o emisiune filatelică dedicată împlinirii a 90 de ani de la Marea Unire. Președintele Traian Băsescu se află la Alba Iulia pentru a participa la manifestările organizate cu prilejul sărbătoririi a 90 de ani de la Marea Unire. Criza SUCIU în județul Sibiu au fost înregistrate, duminică, trei incidente electorale care sunt cercetate de poliție, a anunțat Centrul de Comunicare Județean Sibiu din subordinea MIRA. Poliția orașului Cisnădie a fost sesizată de către candidatul unui partid politic cu privire la faptul că într-un autoturism sunt transportate persoane la secțiile de votare, fiind totodată îndrumate să voteze cu un anumit candidat.In acest caz, lucrători din cadrul Poliției Orașului Cisnădie efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii contravenției prevăzute de art. 50, lit. O din legea 35/2008, respectiv „continuarea propagandei electorale după încheierea acesteia, precum și sfătuirea, în ziua votării, a alegătorilor la sediul secțiilor de votare să voteze sau să nu voteze un anumit partid politic, alianță politică, alianță electorală, organizație a cetățenilor aparținând unei minorități naționale sau un candidat independent". Poliția orașului Cisnădie a fost sesizată, totodată, de un cetățean care afirma că un consilier local i-ar fi oferit suma de 50 de lei pentru a vota un anumit candidat. In acest caz, lucrători din cadrul Poliției Orașului Cisnădie efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii prevăzute de art. 55, alin. 1, respectiv „promisiunea, oferirea sau darea de bani, bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze un anumit competitor electoral ori un anumit candidat, precum și primirea acestora de către alegător, în același scop". Poliția Municipiului Mediaș a fost sesizată de către reprezentantul unei formațiuni politice despre faptul că, în zilele de 29 și 30 noiembrie, pe străzile orașului rula un autoturism cu însemnele unui partid politic. In acest caz, lucrători din cadrul Poliției Municipiului Mediaș efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii contravenției prevăzute de art. 50, lit. O din legea 35/2008, respectiv" continuarea propagandei electorale după încheierea acesteia/...)" Gheorghe DUCA Urare prezindențială și în județul Sibiu au fost înregistrate, duminică, trei incidente electorale care sunt cercetate de Politiea Traian Băsescu