Zimbrul, 1855 (Anul 3, nr. 1-279)

1855-06-25 / nr. 130

! 515 tățire a depărtărei Anapei. ceasta, ce Cetatea ase înfățoșa odinioară ca prea buletinul înfricoșată, nu este, după ce sta de cătu o înbătrănită cetate cească, pe care nici găndeau să o apere. „Unu altu buletinu, atingătoriu liuritele atacuri îndreptate asupra țărmurilor mărei de Azov, le trătează de „trebi a TurCriminale;” autoriul raportului, general- Leitenantu Crasnoi, declară din nou că el, iea măsuri spre a împedeca pe dușmani să se statornicească pe pămăntul sfințitu al Rusiei. „Vase de feliurite mărimi, dislipite din escadra aliaților, continuau se măsoare adăncimele pe la 11 Iunie. Guvernămăntul Turcescu au priimitu noutăți de la armatele sale din Asia. A ceea ce s'au lățitu în publicu era de o patură puțin mulțumitoare. Reorganizațiea merge încetișor, mai cu samă, din pricina greutăților ce se întimpină în sosirea unor așa de mari depărtări și în țări unde nu săntu nici drumuri nici mijloace de transportu a aprovizionărilor neapărate pentru trupe. Ele nu au spriginit nici o combatere de curăndu în protiva Rușilor, însă lipsurile și arșițile au prilejitu boale care au cășunatu numeroase perderi. C. întăriri menite pentru armata de la Nordu se află în marșu. Prin unu corespondentu particularu s'au aflatu, că flotele aliate au trasu la o insulă mică aproape de Reveluce ce crede amenințatu, ci că Rușii, ei siguri au sfărmatu vasul Volga, pe care l'au crezutu in pericul de a oi prinsu de neamicu. Piena 21 Iunie. Reducerea armatei austriene nu numai că este decisă, dară au și căpătatu sancțiunea Împăratului. Ri toate aceste au mai rămasu oarecare amănunțimi de regulatu, mai nainte de ce se va esecuta îndeplinit. Acum s'au și luatu oarecare măsuri ce privescu la reducere. Așa armata din ceazănoante și resăritu nu mai primește înlocuitori de pe la depozituri, și bolnavi i eșiți din spitaluri mergu în concedie pe la vetrele lor. Cu această ocaziune, potu zice, dupre date oficiale, că armata din Galiția au avutu aproape de 21,000 de bolnavi, din care 8,000 au iispire. Iată pumerul care din nenorocire de mi mare, totuși nu agiunge pe acel exageratu de foile prusești, care nu da mai puținu de 50, sau 69,000 de jărtre. Eu aflu (zice corespondentul) că după inspecțiunea M. S. trupele trebue să înceapă a se așăza pe la cantonamentele lor de iarnă, măsură ce se pare de nevoe din puntul de vedere sapitaru, strategicu și politicu. Frontiera vecină Turciei ea rămănea ocupată ca mai nainte. În cătu pentru vinderea cailor care au și începutu acuma, ea nu se aplică de cătu numai la acei de trenuri. Iată cum ce explică Invalidul rusescu asupra depărtărei Anapei. Denesa Maptie a anului trecutu, în momentul căndu flotele peamice străbătură în marea Neagră, s'au văzutu trebuința neapărată de a suprima cea mai mare parte a fortificațiunilor termurane, căci toate punturile aceste erau ocupate de noi, numai cu scopu de a ținea în respectu pe muntenii de la țermare, și nici decum de a apăra țermul în protiva flotelor puternice ale staturilor maritime din Europa. Garnizoană nu se lăsase de cătu numai la Anapa și la Novorosiiscu, subu cuvăntu că numai aceste doue pupnturi, avăndu comunicațiuni, sigure din partea uscatului cu mai dese DDD