Ziua, aprilie 2005 (Anul 11, nr. 3286-3311)

2005-04-11 / nr. 3294

Amanți din moși strămoși Moștenitorul tronului speră că britanicii, dintre care mulți venerează încă amintirea Dianei, vor învăța să o accepte pe Camilla, care va purta titlul de Ducesă de Cornwall. Cu 69 de ani în urmă, o poveste relativ asemănătoare era trăită de un alt prinț de Wales, care renunța la tron pentru a se căsători cu femeia iubită Unchiul prințului Charles, Edward, a implicat familia regală, Guvernul britanic și Biserica într-o criză constituitonală în anul 1936, insistând să se căsătorească cu Wallis Simpson, o americancă divorțată. El a abdicat și și-a petrecut restul vieții în Franța. Căsătoria dintre Charles și Camilla stabilește o serie de precedente în istoria Angliei, prințul fiind primul viitor rege care s-a căsătorit cu o femeie divorțată și primul membru al familiei regale care nu se căsătorește în biserică, însă relația dintre cei doi miri nu reprezintă o premieră - Camilla este strănepoata lui Alice Keppel, una dintre amantele regelui Edward al VI-lea, străstrăbunic al lui Charles. De fapt, Camilla a folosit chiar această „coincidență“ anecdotică pentru a-l aborda pe Charles în anii 70. Pentru numeroși observatori ai familiei regale, Camilla sau Rotweiler-ul, cum îi spunea prințesa Diana, ar fi moștenit multe din trăsăturile strămoașei sale, descrisă de istoricul Victoria Glendinning ca având „morala sexuală a unei pisici vagaboande“. 800 de invitați Semn al transformărilor de ordin moral prin care trece Marea Britanie, familia regală, primul-ministru Tony Blair și liderul spiritual al Bisericii Angliei, arhiepiscopul de Canterbury Rowan Williams, s-au aflat cu toții prezenți la Castelul Windsor pentru ceremonia de binecuvântare a căsătoriei dintre prințul Charles și Camilla Parker Bowles. Deși gurile rele se așteptau ca mireasa să fie îmbrăcată dezastruos, experții în modă au avut numai cuvinte de laudă la adresa Camillei. Aceasta, mamă a doi copii, a purtat în timpul ceremoniei civile o rochie de șifon și o mantie de mătase gri, iar pentru slujba de binecuvântare a ales culoarea albastră. La recepția de după nunta lui Charles s-au servit celor 800 de invitați aproximativ 16.900 de sandwich-uri și aperitive și un tort mare cu fructe crescute biologic. Printre invitați s-au numărat atât politicieni, lideri de state, cât și vedete de televiziune și de film,inclusiv Phil Collins, Sir Elton John, actorul Kenneth Branagh și comedianul Rowan Atkinson. Oaspeților li sau servit sandwichuri cu ou și creson sau somon afumat și vânat afumat cu jeleu de coacăze de palmoral și creveți. Aperitivele calde au constat în mici produse de patiserie de Cornouailles, minipatiserie vegetariană și tarte cu legume la grătar și parmezan. Invitații aleși pe sprânceană au savurat felii de banane cu caramel, tarte cu căpșuni, înghețată de caramel cu molia, tarte cu lămâi caramelizate, prăjituri cu cremă groasă de Cornouailles și dulceață de căpșuni, prăjitură galeză cu fructe și cornete în miniatură cu cremă înghețată. Nu au lipsit criticile Criticile la adresa căsătoriei nu au ezitat să apară, însă, nici măcar în ziua cununiei - un mic grup de protestatari purta un afiș cu mesajul „ilegal, imoral, Rușinos“. Trei sondaje făcute publice ieri indică faptul că britanicii îl vor ca moștenitor al tronului pe prințul William, nu pe tatăl său. Cele trei sondaje ar putea reprezenta un real motiv de supărare pentru noul cuplu. Noua soție a prințului, care ^Va,,pWaltibti tit PE Wtesa "de Cornwall, nu se bucură de o popularitate copleșitoare în rândul britanicilor, iar cetățenii Marii Britanii resping cu fermitate ideea unei viitoare regine Camilk în fapt. recentele sondaje subliniază faptul că trei din patru britanici doresc ca tronul să îi revină fiului cel mare al lui Charles și al Dianei, prințul William, considerând că acesta ar fi un rege mai bun decât tatăl său. William se bucură de un sprijin din ce în ce mai larg din partea populației, crescând în decursul ultimilor trei ani în preferințele acesteia de la 34 la 43%. „Britanicii sunt de părere că trebuie să se sară peste o generație. Nu cred că ar izbucni o revoluție dacă prințul Charles ar urca pe tron, insă nu el este cel preferat de populație“, comentează Peter Kellner, realizator de sondaje pentru YouGov, citat de Reuters. Totuși, în ciuda acestei opinii, cuplul proaspăt căsătorit s-a bucurat de bunăvoința publicului în ziua nunții. Fiul cel mare al lui Charles, prințul William, și fiul Camillei, Tom, au fost martorii cununiei civile. Prima zi a lunii de miere Prințul Charles și, de acum, soția sa Camilla erau de ieri în luna de miere. Sosiți încă de sâmbătă seara la Balmoral, Scoția, ei s-au instalat la Birkhall, un conac construit la începutul sec. al XVIII-lea și pe care soțul VEDET Efin . Buni 11 aprilie 2005 Viljam. Nuntă la castel Prințul Charles al Marii Britanii s-a căsătorit sâmbătă cu femeia pe care a iubit-o toată viața, ceremonia fiind una modestă în comparație cu nunta de basm a prințului cu prințesa Diana, comentează Reuters. După o relație tumultuoasă ce a durat 35 de ani, Camilla Parker Bowles a trecut de la statutul de „om obișnuit" la cel de cea mai puternică femeie din familia regală, evident, după Regina Elisabeta. Mii de monarhiști împătimiți au aplaudat cuplul proaspăt căsătorit în momentul în care și-a făcut apariția în Windsor, oraș aflat în vestul Londrei, înainte de a se urca în Rolls-Royce, îndreptându-se spre castelul familiei regale aflat în apropiere. „Vă mulțumesc din toată inima", s-a adresat mulțimii prințul Charles, în timp ce Camilla surâdea fericită la brațul său, însă nu a avut loc nici un sărut public, cum a fost cel care a creat faimosul moment din balconul Palatului Buckingham, din ziua căsătoriei prințului cu Diana cu aproape 25 de ani în urmă. Regina, în calitatea sa de cap al Bisericii Angliei, a refuzat să ia parte la cununia civilă, însă a participat la sluția de binecuvântare ce a avut loc în Castelul Windsor, ce datează de acum aproximativ 1000 de ani. In Capela Sfântul George, cei doi miri aflați la cea de a doua căsătorie au îngenuncheat împreună pentru a-și mărturisi păcatele și pentru a jura să „renunțe la toți ceilalți". Întregul eveniment a fost transpus în versuri de către poetul Andrew Motion, într-o creație compuși special pentru această ocazie transmite BBC. „Spring Wedding" este titlul poeziei care descrie căsătoria ca „o știre", vorbim de „scandalul ce a înconjurat evenimentul". Versurile prezintă, de asemenea, istoria relației dintre cei doi de-a lungul timpului. Moller a declarat că a încercat să intuiască multitudinea de sentimente pe care le au oamenii față de această relație. El a spus că relația „își urmează acum cursul firesc" și că în versuri a folosit imaginea unui râu pentru a exprima dificultățile prin care a trecut cuplul. Prințul Charles i-a trimis autorului o scrisoare în care susține că i-a plăcut foarte mult poezia: reginei Victoria, prințul Albert, l-a cumpărat în sec. al XIX-lea. Prințul de Galles a descris Birkhall ca fiind „un paradis unic de intimitate și caracter“. Aici locuia și regina mamă când venea la reședința Balmoral. La moartea sa, în 2002, ea i s- a lăsat prin testament nepotului său Charles, relatează Rompres. La această proprietate și-a petrecut o parte din luna de miere și regina Elisabeta a II- a după căsătoria sa cu prințul Philip de Edinburg. Ca și prințul Charles, după prima căsătorie cu lady Diana, în 1981, încă de când era copil, Charles își petrecea aici vacanțele cu bunica sa, iar în micul râu care curge în apropierea casei a învățat să pescuiască. (DM) < CLUJ !Șou_ Prințul Charles, Camilla și regina Angliei în fața altarului Prinții Harry și William Un Petrom mai puternic oferă mai multă energie șoselelor din România. Avem în prezent cea mai extinsă rețea de benzinării de pe piață. Nu ne vom opri aici, vom investi tot mai mult pentru a ne diversifica serviciile și pentru a oferi carburanți mai performanți, la standarde europene. De aceste schimbări vor beneficia atât clienții noștri, cât și economia românească și mediul înconjurător. www.petrom.ro bsența mișcării PETROM Membru OMV Grup