Zori Noi, ianuarie-martie 1952 (Anul 5, nr. 1303-1379)

1952-01-03 / nr. 1303

Anul V Hr. 1303 Joi 3 ianuarie 1952 4 pagini 4 iei Pentru o temeinică pregătire a seminariilor recapitulative la cursurile și cercurile de partid Sub conducerea organizațiilor de partid, oamenii muncii din regiunea noastră au obținut însemnate succese în lupta pentru îndeplinirea planului de producție pe anul 1951. Majoritatea întreprinderilor — ca urmare a folosirii metodelor înaintate de muncă sovietice — au îndeplinit planul pe anul 1951 , numai în 11 luni. Ca exemplu putem da combinatul forestier „„Bernat Andrei”, centrul de exploatare Domișoara, I.P.E.I.L.Frasin și altele. Succese importante au obținut și gospodăriile agricole colective, ca cele dela Burla, .„Bivolărie, din raionul Rădăuți. Realizarea mărețelor sarcini ce stau în fața oamenilor muncii din regiunea noastră pentru anul 1952, cer ca membrii de partid să cunoască hotărîrile și directivele partidului pentru a putea explica maselor justețea poliiticii partidului și să le mobilizeze la îndeplinirea lor. Membrii de partid vor putea face acest lucru numai dacă vor munci cu râvnă pentru a-și însuși mărețele idei ale marxism-leninismului, care le vor da posibilitatea să se orienteze just în munca pe care o îndeplinesc. Un mijloc important de educare marxist-leninistă, a cadrelor și membrilor de partid, este învățământul de partid, (încadrarea lor într'un cerc sau curs de partid). In anul școlar 1951-1952 au fost cuprinși mult mai mulți membri și nemembri de partid în cursurile și cercurile de studiu, calificarea propagandiștilor a fost mai bine organizată, învățământul fost mai legat de sarcinile a actuale ale partidului, dându-se astfel o contribuție de seamă la întărirea vieții de partid. Cu toate succesele obținute, dni învățământul de partid mai există lipsuri care împiedică însușirea temeinică a marxism-leninismului. Unele comitete raionale de partid ca Suceava și Fălticeni, nu acordă importanță calității propagandei, nu folosesc metodele cele mai indicate pentru calificarea propagandiștilor, nu ajută în suficientă măsură organizațiile de bază în conducerea cercurilor și cursurilor. Ca urmare, unele cercuri și cursuri au rămas în urma cu predarea lecțiilor, ■ frecvența este slabă, nu acordă consultații. Astfel de lipsuri se manifestă în organizațiile de bază din Udești, Dumbrăveni, Reuseni, fabrica Gârnești și altele. Munca de intensificare învățăturii în vederea pregăttirii și desfășurării seminariilor recapitulative pentru semestrul I al anului școlar, va trebui să ducă la lichidarea lipsurilor existente. Nu ne despart decât două săptămâni până la începerea seminariilor recapitulative. In această perioadă, comitetele raionale de partid și cabinetele de partid trebue să acorde o deosebită importanță pregătirii propagandiștilor și birourilor organizațiilor de bază pentru asigurarea unui înalt nivel seminariilor. Organizațiile de bază și propagandiștii trebue să muncească cu membrii cercurilor și cursurilor pentru intensificarea studiului lor individual asupra tuturor lecțiilor ținute până în prezent. Trebue să-i ajute la scoaterea notițelor și la conspectarea materialului. Birourile organizațiilor de bază și propagandiștii trebue să lupte pentru îndeplinirea programelor de studiu, să țină lecții pentru cei care nu au frecventat regulat, să analizeze cum se pregătesc membrii încadrați pentru seminarele recapitulative, cerând rapoarte dela 2-3 tovarăși. De o mare importanță pentru pregătirea seminariilor, sunt consultațiile ce au menirea să clarifice problemele neînțelese în timpul studiului. Pentru aceasta, cabinetele de partid, comitetele raionale de partid și propagandiștii, trebue să organizeze cât mai multe consultații. . In fruntea acestei munci trebue să stea activiștii de partid pentru care seminariile trebue să constitue un prilej de adâncire a muncii de însușire a marxism-leninismului. Prin exemplul lor să însuflețească massa membrilor de partid și a nemembrilor de partid, în lupta pentru cucerirea de noi cunoștințe politice și ideologice. Seminariile recapitulative trebue să însemne pentru: organizațiile de partid un prilej de luptă pentru aplicarea hotărîrilor conferinței regionale de partid, pentru îmbunătățirea calității învățământului, pentru întărirea vieții de partid1, j | j ’ [ J' In acest număr: Din Uniunea Sovietica (pa igina 2-a). , Să îmbunătățim neîncetat condițiile de viață ale muncitorilor (pagina 3-a). , Hotărîrea Consiliului de Miniștri pentru îmbunătățirea activității bibliotecilor din R.P.R. (pagina 3-a)". Toată grija pentru bunul mers al transporturilor de bușteni cu autocamioanele (pagina 3-a). Presa sovietică despre aniversarea R.P.R. (pagina 4-a) Evenimentele din Coreea (pagina 4-a). Telegrame de felicitare cu prilejul anului nou Tovarășului * IOSIF VISSARIONOVICI STALIN Cu prilejul anului nou 1952, Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, Vă transmite felicitări fierbinți și urări de sănătate. --------Urăm ca anul 1952 să aducă cauzei lui Lenin și Stalin noi și strălucite victorii. Să trăiți ani mulți, iubite conducător și învățător! In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ Generalissimului IOSIF VISSARIONOVICI STALIN președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S. Moscova-Kremlin In numele poporului român, al guvernului R. P. R. și al meu personal. Vă doresc, scumpe tovarășe Stalin, multă sănătate și cele mai călduroase urări pentru prosperitatea U. R. S. S., eliberatoarea și prietena poporului român. Dr. PETRU GROZA președintele Consiliului de Miniștri al R. P. R. N. M. SVERNIK președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. Moscova-Kremlin Cu prilejul anului nou, în numele Prezidiului Marii Adunări Naționale a R. P. R i.ăt și al meu personal, Vă transmit Dvs. și popoarelor Uniunii Sovietice, cele mai calde felicitări și urări de noi succese în construirea comunismului și apărarea păcii. profesor dr. C. I. PARHON președintele Prezidiului Marii Adunări Naționale a R. P. R. Tovarășului ANDREI IANUAREVICI VÎȘINSKI ministrul afacerilor externe al Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice Moscova Cu prilejul noului an Vă rog să primiți din partea mea cele mai urări de viață lungă și succes în lupta D-voastră pentru progres și pace călduroase în lumea întreagă. ANA PAUKER Moscova-Kremlin învățători din regiunea noastră cărora li s’a acordat titlul de învățător emerit „Scânteia“ din 31 Decembrie 1951, publică lista profesorilor și țară, cărora învățătorilor din Prezidiul Marii Adunări Naționale a Repubicii Populare Române le-a acordat titlurile de profesor și învățător emerit. Dintre invâțătorii din regiunea noatră au primit înalta distincție: Stamate Maria, din raionul Suceava și Savin Gheorghe, raionul Fălticeni, învățători și profesori decorați Deasemeni Prezidiul Marii Adunări Naționale a emis un decret prin care se conferă unui mare număr de învățători și profesori „Ordinul Muncii“, cl. III și „Medalia Muncii“. Din regiunea noastră au fost decorați cu „Medalia Muncii“, tov. Teodorescu Gheorghe, învățător - director din raionul Fălticeni și Bercovici Cara din raionul Vatra Dornei. cadre noi pentru cincinal Cresc Îmbinând teoria cu practica, elevii școlii profesionale din Frasin obțin însemnate realizări. Organizați pe grupe de învățătură și sprijiniți de organizația U.T.M., elevii își ridică necontenit nivelul lor tehnic, cultural, profesional și politic. Ei învață despre munca în fabrică și la exploatările de pădure, despre mașini-unelte, protecția muncii și altele. La practică elevii sunt organizați în brigăzi de producție, iar rezultatele obținute dovedesc că elevii și-au însușit teoria în școală. Astfel, brigăzile lui Tataru și Forminte Gheorghe, Silvestru obțin însemnate depășiri de norme. In producțe, elevii au asigurate haine de protecție ; condițiile de viață sunt deasemeni bune. Hrana la cantină este consistentă și bine gătită, iar dormitoarele bine amenajate și curate. TOMA NEDELCU coresp.