Zori Noi, noiembrie 1970 (Anul 23, nr. 7113-7137)

1970-11-01 / nr. 7113

ZOR! NOI @ PAGINA 2f ÎN COMERȚUL SUCEVEAN ___ inadmisibile anomalii. De ce sunt tolerate d in repetate rânduri, ziarul nostru a semnalat deficiențe care frînau, la un anume moment, activitatea comercială. S-au solicitat, la timpul cuvenit, intervenții competente, ferme, pentru buna servire a populației. Cu surprindere constatăm, însă, că semnalele critice nu au fost recepționate cu simț de răspundere. Spre exemplificare, consemnăm cîteva constatări ale echipelor de control obștesc, pe care le-am însoțit, miercuri seara, intr-un raid prin citeva magazine alimentare din Suceava. Așadar, din nou în atenția tovarășilor din conducerea 0. C.L. Alimentara . La unitatea din vecinătatea parcului central, zahărul, orezul se vindeau în pungi pe care scria mălai (Foto 1). Mulți cumpărători erau induși, astfel, în eroare , plecau din unitate fără produsele căutate, ori luau respectivele pungi ,crezînd că au luat mălai. Cum se explică o asemenea prezentare bizară a mărfurilor ? „Nu avem pungi" — ne răspunde responsabila magazinului. Cu alte cuvinte, la Suceava, pungile au devenit o problemă nerezolvabilă. Se vede că pentru unii lucrători, ambalajul corespunzător nu ține de comerțul civilizat ! O dovedește, de altfel, și năstrușnica idee de a expune laptele praf printre săpun, detergenți, cremă de ghete și alte asemenea mărfuri (foto 2). Vorbind despre estetica mărfurilor, nu putem omite aspectul dezolant al sticlelor de oțet. Etichete rupte, mucegăite, murdare — semne evidente ale felului cu totul necorespunzător în care este depozitat produsul la I.C.R.A. De altfel, nu e singurul neajuns creat consumatorilor de amintitul furnizor. La magazinul alimentar nr. 2, miercuri după-amiază, se distribuia ulei. In toiul vînzării, însă, a apărut și mașina cu marfă de la I.C.R.A. S-a produs învălmășeală, drept pentru care, conducerea O.C.L. Alimentara a dispus sistarea desfacerii uleiului ! Cît privește unele nemulțumiri ale populației, atît tovarășii de la I. C.R.A., cît și cei de la O.C.L. Alimentara nu prea țin seama de ele. In pofida repetatelor noastre critici, aprovizionarea magazinelor continuă să se facă în orele cele mai nepotrivite. Iar în cazul de față, chiar în timpul distribuirii uleiului, in prezența unui mare număr de cumpărători. Nu puțini cetățeni își pun, deseori, întrebarea , pînă cînd se va critica pe această temă, cît timp trebuie să aștepte ei intervențiile ferme ale organelor județene de resort ? Am vizitat și două unități pentru desfacerea pîinii. La centrul nr. 1 (din apropierea pieței) se aflau în desfacere franzelă, colaci de 7 lei și pîine la tavă. Din trei vînzătoare, două serveau cumpărătorii, iar responsabila Maria Fînu întreținea o discuție în magazia de mînă. Probabil în legătură cu dosirea unor produse și vînzarea lor pe rînd, nu concomitent, așa cum prevăd normele comerțului. Spre exemplificare, arătăm că în magazie se afla pîine la tavă, de 2 lei bucata, produs care nu fusese pus în vînzare, pentru ca oamenii să fie nevoiți să cumpere specialități la un preț superior, și 3 lăzi cu pîine intermediară, reținută, desigur, pentru diferite cunoștințe (foto 3). Am aflat, ulterior, că marfa dosită se vinde prin ușa din spate, fie personalului de la „Casa bucovineană", fie altor lucrători din comerț. Aceasta este numai una din practicile de care nu se poate debarasa comerțul sucevean. La unitatea nr. 18, am întîlnit o situație desfacere se aflau similară. In aceleași produse ca și la sus amintita unitate. In magazia de mînă, insă, existau mai multe lăzi cu pîine intermediară (foto 4). — Pentru cine ați reținut această marfă ? îl întrebăm pe vînzătorul Dumitru Afloroaie. — Nu e reținută, tovarăși, dar nu am cui s-o vînd. Așa să fie ? Ne-am adresat celor peste 10 persoane din magazin. — E adevărat, nu doriți pîine intermediară ? — Cum să nu — ni s-a răspuns — dar vînzătorul a afirmat că s-a terminat. Evident, pentru numeroși cetățeni, pîinea intermediară se termină repede. Continuă să existe, insă, pentru lucrătorii, de la frizeria de vizavi, pentru cunoștințe, rude etc. ! Ce părere aveți, tovarăși din conducerea comerțului sucevean, despre aceste grave abateri ? Vă este cunoscută existența lor ? Așteptăm, de data aceasta, un răspuns concret, pe măsura faptelor relatate. Text : CARMEN PANA Foto : D. VINTILA Foto 3 Foto 1 Foto 4 I I I ) i * «i I I Curat vînătorească! Poate n-am mai fi tocit penița și consumat cerneala pentru o temă care sună a. . . lehamite, dacă o adresă venită din partea A.J.V.P.S. Suceava nu ne-ar fi amintit de zicala : „unde dai și unde crapă“. La semnalele noastre, anunțînd că urșii carnivori au devenit un real pericol pentru avutul cetățenilor, ni se răspunde negru pe alb : „Asociația, cu puținele organe (sic !) pe care le are, nu poate asigura paza acestor animale și nici nu intră în competența sa". Care va să zică, ce mai turavura, suntem la discreția scolților lui „Moș Martin”. Și noi care „vindeam pielea ursului din pădure", așteptind un răspuns logic ! Curat vînătoreascâ I j Puțină... „colivie“ Lor, speciilor de „zburătoare" (pe cale de dispariție), le-a venit pofta de zburat in clipa cind mămica și tăticul nu le-au mai putut satisface mofturile aventuriste. (Aripi le-au dat unii bărbați ce-și ciobesc demnitatea). Miliția municipiului Suceava a reținut două asemenea exemplare : Veronicaorița (din Plenița - Dolj) și Iulia Pinzaru (Știubieni - Botoșani). Ți se revolta bunii simt cind le vedeai atit de împopoțonate, etalând un lux parazitar. Instanța a considerat că „migratoarelor” nu le strică puțină . . . colivie , 5 luni și, respectiv, două. „N-avem probleme cu poluarea!“... ‘ Veniră niște specialiști și-și lungiră gîturile spre cele două I coșuri ce fumegă la Uzina de flotație metalică de la Ostra. N-aveau probleme cu poluarea : o tiră de fum intr-un ocean de ozon. Se scurseseră multe cire fumigene în van și veniră alții care se întrebară ce fel de fum o fi ăla. Conținea , sulfat de bariu de cea mai pură calitate. Un calcul estimati- a dovedit că dacă s-ar fi luat măsuri de recuperare, unitatea ar fi obținut beneficii de peste 4 milioane lei! Și alt fum, fum. . . Din cînd în cînd, un cap, cu țigara între buze, se lungește spre coșuri și face. . . constatăm ! Moto Pentru a fi cunoscuți de către concetățenii lor, oferim publicității numele unor conducători auto care au fost deferiți justiției în urma încălcării legislației circulației. Ieșirea cu autovehiculul pe drumurile publice fără a poseda permis de conducere : Ion Podaru (maistru la U.R.A. Suceava, str. Gh. Doja nr. 113), Neculai Boaru (satul Plopeni - Salcea), Dumitru Nastasa, Ștefan Greciuc Hapenciuc, Vasile I Caras (Suceava). Au condus autovehiculul sub influența alcoolului : Grigore Birtoi (Stroești) a comis și un accident, loan Radu Tupilat, Romeo Papuc, loan Păcurari, Dragoș Nicolaie Grosu, Gh. Sîrghie, Dumitru Pantelimon (din municipiul Suceava). Toader Strujan a fost trimis în fața instanței pentru faptul că, după comiterea unui accident, s-a îndepărtat de la locul faptei, pentru a se sustrage identificării. __________________ Rubrică realizată de VICTOR MICUJ v * SPOLIT Program competițional Duminică, 1 SUCEAVA. Pe stadionul Arini, echipa Cetatea Sucevei se va înfrunta cu Știința Bacău (divizia B) într-un meci din cadrul Cupei României la fotbal. Partida este programată să înceapă la orele 11.00 și suscită interesul deosebit al iubitorilor sportului cu balonul rotund. La complexul sportiv este programată întîlnirea de volei (fete) din divizia școlari—juniori, Liceul nr. 1 Suceava — Școala sportivă Botoșani. FĂLTICENI. Foresta - Minobradul Vatra Dornei (fotbal, divizia C) . In divizia școlari - juniori : Liceul Nicu Gane - Liceul militar Cîmpulung (volei, băieți). La campionatul județean de fotbal sînt programate partidele din etapa a Xl-a : Siretul Doinoiembrie hasca — Avîntul Rădăuți ; Autorapid Suceava — Locomotiva Dornești ; Filatura Fălticeni Bistrița Broșteni ; Ocrotirea Siret - Unirea Cîmpulung ; Avîntul Frasin — Metalul Suceava ; Străduința Suceava - Viitorul Liteni ; Silvicultorul Moldovița - Chimia Bradul Vama. La rugbi, divizia B, Constructorul Suceava are etapă liberă, întrucît Cimentul Medgidia s-a retras din campionat. Minerul Broșteni va juca în deplasare, la Tecuci, cu A.S.M. Celelalte două divizionare de fotbal din județul Suceava joacă, duminică, pe terenurile echipelor partenere : Textila Buhuși - Minerul Gura Humorului și Letea Bacău — Rarăul Cîmpulung. rugbi, divizia b CLASAMENTUL 1. Minerul Broșteni 4 4 0 0 77- 9 12 2. Constructorul Suceava 4 3 0 1 25-15 10 3. Farul II Constanta 4 2 1 1 33-12 9 4. Ancora Gala{i 5 2 0 3 25-24 8 5. Agronomia lați 4 12 1 15-12 8 6. U.S.A.S. Năvodari 4 12 1 21-20 8 7. A.S.M. Tecuci 4 1 2 1 23-33 8 8. Constructorul Bîrlad 4 11 2 23-44 7 9. Unirea Tricolor Brăila 50 0 56-79 3 Urgențe pe ogoarele județului (Urmare din pagina I șeni, Forăști, Grăimești, Zvoriștea, Reuseni etc., și la ora actuală există în cîmp pînă la 2.000 — 3.000 tone sfeclă de zahăr, o parte fiind supusă deprecierii din punct de vedere calitativ. In vederea urgentării transportului, la nivel județean au fost stabilite o serie de măsuri concrete. Amintim, de pildă, că s-a hotărît crearea unor coloane fixe de transport, în medie de cîte 15-20 mașini, care să fie repartizate în unitățile mari cultivatoare de sfeclă de zahăr, rămase în urmă cu transportul. Aceste coloane nu vor părăsi unitățile respective pînă cînd transportul din cîmp nu va fi încheiat. Pentru buna desfășurare a activității acestor coloane, este necesar ca întreprinderea județeană de transporturi auto să ia măsuri în vederea aprovizionării lor cu carburanți la locurile de muncă, iar consiliile populare și unitățile agricole au datoria de a asigura conducătorilor auto condiții optime de muncă și cazare. Pentru astăzi, 1 noiembrie, este prevăzută o mare mobilizare de forțe care să determine urgentarea recoltării porumbului și transportul recoltei din cîmp. In ajutorul unităților agricole vor veni un număr însemnat de autocamioane, basculante, tractoare și remorci din cadrul unităților economice din județ, precum și numeroși oameni ai muncii, elevi etc. Este necesar ca toate aceste forțe să fie folosite cu pricepere. De asemenea, tot ca o măsură bună, s-a indicat să se treacă la o grupare a remorcilor din unitățile unde s-a terminat recoltatul transportatul cartofilor, în coosiperativele agricole care au de transportat porumb sau sfeclă de zahăr. Comandamentul județean pentru coordonarea lucrărilor agricole a atras atenția asupra faptului ca fiecare oră bună de lucru în cîmp, fiecare camion sau atelaj să fie folosit din plin, astfel incit cele 2 urgențe din agricultura județului nostru : eliberarea terenului de strujeni și desfăcatul porumbului și transportul sfeclei de zahăr la fabrica din Bucecea să fie executate într-un termen cît mai scurt, numai astfel purtîndu-se vorbi despre o activitate rodnică, care să asigure depozitarea întregii recolte în condiții optime. Si EH (Urmare din pagina I) Dezbaterea dosarelor (unele cu piese esențiale lipsă, altele contravenind competenței teritoriale) scos la iveală și faptul că luarea a unor hotărîri de către membrii comisiei — care au depus sute și sute de semnături pe acte oficiale în cursul unei singure ședințe — nu însemna și rezolvarea cazurilor în măsura în care internarea unor minori în diferite instituții specializate nu era asigurată, în toate cazurile. Sintetizînd această situație, unul din membrii comisiei, pensionarul C. Bălăuță, deputat, remarca pe bună dreptate : „Noi semnăm, hotărîrea rămine literă moartă, iar cel în cauză așteaptă zadarnic ajutorul nostru" ... In același sens se pronunța și medicul T. Pop, delegatul Direcției sanitare județene. Și nu asemenea dosare în puține cazuri sînt vechi și chiar foarte vechi. In acest sens vor trebui întreprinse demersuri urgente de către organele în drept, pentru cunoașterea disponibilului de locuri la instituțiile existente pentru educarea și reeducarea unor categorii de minori. Sunt, acestea, cerințe legitime, în măsură a evita unele aspecte formale din activitatea comisiei, a-i oferi posibilitatea realizării finalităților preconizate de legiuitor. La Rădăuți, deși numărul minorilor luați în evidență de către organele competente a crescut în comparație cu 1969, calitatea muncii cu minorii nu oferă îmbunătățiri substanțiale. Cu toate că există un plan amănunțit de activitate al colectivului de sprijin al autorității tutelare, pe trimestrul III al anului în curs (plan copiat, din păcate, cu mici modificări — neesențiale—din planul pe trimestrul II), deși unele sarcini privind munca cu minorii constituie obiective cuprinse și în planul de muncă al biroului pentru administrația impresia de muncă locală de stat, formală stăruie cu acuitate. Cu toate că în evidența biroului există multe cazuri privind minori care au săvîrșit fapte antisociale, deci tot atîtea „probleme" pentru organele competente a le soluționa, ședințele colectivului de sprijin ale autorității tutelare s-au ținut la mult prea mari distanțe în timp și numai două în decursul acestui an (13 martie și 16 iunie). In legătură cu vizitele prevăzute a se organiza periodic la domiciliul minorilor aflați sub tutelă, provenind din familii dezorganizate sau care au comis acte antisociale, se constată că evidența acestora e deficitară, frizînd pe alocuri șablonul și rutina. Un caiet de evidență al unui membru al acestui colectiv, luat la întîmplare, este elocvent în acest sens : la pagina 13, la capitolul privind evidența unor elemente cu comportări antisociale, pentru cinci minori aflați în această situație, se preconizează stereotip, la rubrica măsurilor de ocrotire ce urmează a fi luate , supraveghere și educare. Despre felul cum urmează a fi concretizate asemenea obiective, nu ni se spune nimic. Ne întrebăm : asemenea practici scriptologice, destinate a da falsa impresie a unei activități, sunt în măsură a asana situația acelor minori care au nevoie de ajutorul concret, operativ, continuu, al tuturor organelor chemate a răspunde prin eforturi conjugate sarcinilor ce le incumbă în această direcție ? Răspunsul se impune de la sine și nu necesită comentarii. Exigențele realității de fiecare zi, cînd unii minori constituie „cazuri" peste care nu se poate trece ușor cu vederea, pledează pentru reconsiderarea critică a modului în care unele organe cu răspunderi majore în această privință își desfășoară activitatea. Este o obligație și de serviciu, dar mai ales de conștiință, a cărei îndeplinire va oferi, fără îndoială, garanția corectării unor stări de lucruri deficitare, care mai persistă în acest domeniu de activitate. ★ N. R. Cu puțin timp in urmă, am fost informați că a mai avut loc o ședință a comisiei județene pentru ocrotirea minorilor, cu tuturor factorilor de participarea răspundere. Atît prin participare, cît și prin modul de abordare a problemelor, această ședință a marcat un moment important pentru redresarea unor situații deficitare semnalate în cuprinsul prezentului articol. SEMNATURI HAITE, RUTINĂ ȘI... 1 ACTIVITATE PUTINA ANUNȚ T.C.M.M. - STAȚIA UTILAJ ȘI TRANSPORT FELDIOARA, JUDEȚUL BRAȘOV angajează de urgență: • mecanici auto (categoria 4-6) • electricieni auto (categoria 3-6) • macaragiu pentru macaratura „Bocșa" • șoferi pentru autobasculante „Bucegi" și „Tatra1 ” strungar (categoria 3-6) Se asigura condiții avantajoase de salarizare și cazare. Informații suplimentare se pot obține la S.U.T. Frasin, județul Suceava. • MEMENTO • MEMENTO % BUCUREȘTI LUNI 2 NOIEMBRIE PROGRAMUL 15.05 - 6.00 Muzica dimineții. 6.05-9.30 Muzică și actualități. 9.30 Revista literară radio. 10.10 Curs de limba engleză. 10.30 Arii și duete din opere. 1x.05 Radio Prichindel (emisiune pentru copiii din grădinițe). 11.15 Săptămîna culturii sovietice. 11.45 Sfatul medicului. 12.00 Am îndrăgit o melodie. 12.25 Știința la zi. 12.30 întîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.10 Avanpremieră cotidiană. 13.22 Melodii. 13.45 Din cîntecele și dansurile popoarelor. 14.00 Compozitorul săptămînii : Mihail Jora. 14.30 Te apăr, te laud, te cint. 15.00 Balade și jocuri populare. 15.20 Cronica muzicală. 15.40 Pagini din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. 16.20 Potpuriu din operete. 14.30 Revista economică 16.45 Frumos e chipul țării ! — program de cîmtece. 17.05 Antena tineretului. 17.30 Muzică populară. 17.50 Poșta radio. 18.00 Soliști și orchestre de muzică ușoară. 19.00 Gazeta radio. 19.30 Muzică populară. 20.05 Tableta de seară. 20.10 Microrecital Hinca Cerbacev. 20.20 Argheziană. 20.25 Teatru radiofonic. Premieră. „Hora domnițelor“ de Radu Stanca. 22.00 Radiojurnal. 22.20 Sport. 22.30 Meridiane melodii. 0.03 — 5.00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL II 6.00 Program muzical de dimineață. 7.00 Radiojurnal. 7.15 Program muzical de dimineață (continuare). 8.10 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). 8.25 Mari interpreți. 9.00 Compozitorul Nelu Ionescu și cîntecele sale. 9.15 Muzică populară. 9.45 Fragmente din opere. 10.15 Caravana fanteziei. Emiisiune pentru tineret. 11.00 Muzică populară. 11.20 Arii din operete. 11.30 Farmecul unui vals. 12.03 Avanpremieră cotidiană. 12.15 Concert de prînz. 12.40 Din țările socialiste. 13.00 Concert de prînz (continuare). 13.30 Rampa. 14.08 Aranjamente și prelucrări de folclor. 14.30 Muzică ușoară. 14.55 Știința la zi. 15.00 De toate pentru toți. 16.00 Radiojurnal. 16.20 Viața de concert a Capitalei. 16.55 Sfatul medicului. 17.00 Din cele mai frumoase melodii, cele mai frumoase. 17.35 Teatru serial. „Zodia Cancerului“ sau „Vremea Ducăi Vodă“ de Mihail Sadoveanu. Muzică populară. 18.10 Prezent 18.03 și viitor în știința agricolă. 18.30 Curs de limba engleză. 18.50 — 365 de cîntece. 19.00 Revista șlagărelor. 19.30 O carte pe săptămînă. 19.50 Noapte bună, copii. 20.00 Muzică ușoară. 20.10 Universitatea radio. 20.30 Variațiuni simfonice. 21.00 Cvartetul nr. 14 în re minor „Moartea și fata“ de Franz Schubert. 22.00 Piese de estradă. 23.05 Paralele lirice. 23.45 Sonate pentru pian de Beethoven. 0.34 - 1.00 Simfonia nr. 2 op. 45 de Mihail Andricu. IAȘI Program de dimineață . 6.00 Buletin de știri. 6.05 Matineu muzical. 6.30 Emisiune pentru sate. 6.40 Cu cîntecul și jocul pe plaiuri moldovene. 7.00 Informații și muzică. 7.59 închiderea emisiunii. Program de seară : 17.00 Buletin de știri. 17.05 Estrada zilei. 17.30 Pe traseul științăproducție. 17.45 Cîntece patriotice. 18.00 File din istoria României. 18.20 Pe portativul undelor — melodia preferată. 19.00 Radiojurnal. 19.15 Jocuri populare românești. 19.30 De luni pînă luni — emisiunile și programele muzicale ale săptămînii. 20.00 Odă limbii române. 20.30 Enciclopedie muzicală: Cvartetele lui Beethoven (III). 21.00 Buletin de știri. 21.05 Sport. 21.15 Melodii de pretutindeni. 21.30 Revista revistelor literare. 21.40 Melodii de pretutindeni — continuare. 21.59 închiderea emisiunii. : TELEVIZIUNE DUMINICA 1 NOIEMBRIE 1 8.45 Deschiderea emisiunii. Gimnastica de dimineață. 9.00 Matineu duminical pentru copii și școlari. • Galeria de carton : „Ioviță — Făt - Frumos“. 6 Film serial Noile aventuri ale lui Huckleberry Finn. 10.00 Viața satului. 11.30 Amfiteatru muzical. 12.00 De strajă patriei. 12.50 Fotbal : Progresul — Petrolul. (Divizia națională A). 14.15 Fotbal : Austria — Italia. In cadrul Campionatului european (repriza a II-a), înregistrare de la Viena. 15.00 Emisiune în limba maghiară. 16.30 Studioul „N“. 18.35 Rapsodia română. 19.15 Medalion Mihail Sadoveanu. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Film artistic : „Adevărul, numai adevărul“. 21.35 România în 1.000 de imagini. Pescarii de la gurile Dunării. 21.55 Vedete ale muzicii ușoare. Gianni Morandi. 22.15 Telejurnalul de noapte. 22.30 Duminica sportivă. 23.00 închiderea emisiunii programului 1. Timpul probabil Pentru următoarele 3 zile , vreme relativ călduroasă mai ales în prima parte a intervalului. Cerul va fi variabil, mai mult noros. Se vor semnala ploi izolate. Vîntul va sufla slab la potrivit din sectorul vest - sudvestic. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 3 și 8 grade, iar maximele între 9 și 14 grade. PE ECRANE DUMINICA 1 NOIEMBRIE SUCEAVA: „Modern“: Patricia și muzica: „Tineretului“ : Sub semnul lui Monte Cristo : „Arta“ : Castelul condamnaților; „Burdujeni“ : Dansînd sirtaky ; CÎMPULUNG: „Moldova“ : Departe în apus; „Luceafărul“ : Omul care nu poate fi acuzat ; FĂLTICENI : „Doina“ : Tiffany memorandum: „Popular“: Jurnalul unei cameriste : RĂDĂUȚI : „Flacăra“ : Doi bărbați pentru o moarte ; „Unirea“ : Splendoare în iarbă ; VATRA DORNEI : „Doina“: Străinii ; GURA HUMORULUI : „Lumina“: Sub semnul lui Monte Cristo ; ȘIRET : „Șiretul“: Cu mine nu, madam ; SOLCA : „Solca“ : Acțiunea Vulturul : DOLHASCA : „Dolhasca“: Noapte cu ceață; FRASIN : „Frasin": Freddy și cîntecul preriei; FALCAU : „Fal cäu“ : Al 8-lea ; IACOBENI : „Minerul“: Singurătate in doi; VAMA: „Vama“: Țara duhurilor din mările sudului; MOLDOVIȚA : „Moldovița“ : Tatăl meu, căpitanul. Mica publicitate Vînd motocicletă II cu ataș „Panonia“, Suceava, Republicii, nr. 14, ap. 10, sc. B. Ofer apartament în Iași, contra similar Suceava. Adresați-va, str. Grigore Ureche, 29 Suceava. INTREPRINDEREA DE UTILAJE ȘI PIESE DE SCHIMB PENTRU INDUSTRIA UȘOARA cu sediul în Botoșani, Calea Națională nr. 4, telefon 11412, interior 169 angajează imediat: — șef serviciu mecanicoenergetic — inginer principal diriginte Candidații trebuie să îndeplinească condițiile de studii și stagiu prevăzute de H.C.M. 914/1968. Combinatul siderurgic Hunedoara cu sediul în orașul Hunedoara, str. dr. Petru Groza, nr. 8 angajează urgent muncitori calificați în meseriile: • strungari • lăcătuși ® electricieni ‚ zidari % cocsari › laminatori -muncitori necalificați, în vîrstă de 18-50 ani Pentru informații suplimentare, cei interesați se vor adresa Combinatului siderurgic, serviciul personal, telefon 1450, interior 114. Pentru necăsătoriți, se asigură imediat cazare, la căminele muncitorești, sî masă contra cost. 4 r A H