Zori Noi, septembrie 1971 (Anul 24, nr. 7371-7396)

1971-09-26 / nr. 7393

ZORI NOI « PAGINA 2 Cooperatorii din Negostina adună cu grijă rodul bogat al toamnei I IU ACTUALITATE ! INSILOZAREA :AVMC*^XXXVeW„>S^XX^^^XXXXX^XXXXXXV„XXXXX\XXXXXXXXXXXXXXXXXXSN^»^.,^ GRABNICĂ A TUTUROR RESURSELOR VEGETALE (Urmare din pagina I) lui C.A.P. Botoșanu (președinte, Gheorghe Robu), care și-au îndreptat eforturile spre însilozarea grabnică a recoltei de pe toate cele 20 ha. cu porumb, realizînd pînă de curînd sute de tone, cît și a celor de la Dornești, Milișăuți, Grănicești ș.a., trebuie urmat în toate celelalte cooperative agricole rămase în urmă. „La Ipotești, ne spunea șefa fermei zootehnice, ing. Ioana Toma, problema strîngerii furajelor și acum a însilozării porumbului de pe cele 13 hectare nu este considerată ca fiind o acțiune minoră. Consiliul de conducere, președintele Mihai Căldăruș, se preocupă îndeaproape și ne sprijină cu tot ce avem nevoie pentru a încheia campania de însilozare a porumbului repede și în condiții calitative superioare. De fapt, așa cum vedeți (convorbirea noastră a avut loc pe tarlaua unde se recolta porumbul siloz), producția este foarte bună. Ea ne răsplătește eforturile pe care le-am făcut cu semănatul, îngrijirea și fertilizarea culturii. Lucrăm din zorii zilei și pînă se întunecă, pentru a putea apoi folosi mijloacele de transport la căratul porumbului, cartofilor și sfeclei de zahăr de pe cîmp". Iată, deci, că acolo unde se lucrează cu discernămînt, după un plan și grafic bine stabilit, unde concură toți factorii, rezultatele sunt vădit bune. Vremea perfect uscată, prielnică însilozării, trebuie să determine în toate unitățile un impuls maxim lucrării. Anul acesta, producția de porumb siloz este bună. Peste tot sînt importante cantități de vegetale și, în primul rînd, coceni în stare suculentă de la porumbul destinat boabelor, frunzele și coletele de la sfecla de zahăr, care pot fi însilozate. Ca atare, sunt reale condiții pentru depășirea planului propus inițial pentru însilozări. Dar, pentru aceasta, va trebui ca lucrările să fie organizate în flux continuu, fără nici o întrerupere, de la recoltare, transport, tocare și presarea nutrețului, pînă la umplerea fiecărui siloz în minimum de timp posibil. Fiecare zi trebuie folosită din plin. Recoltind porumbul siloz, se eliberează și terenul necesar însămințării griului. Este momentul cînd organele de partid și de stat, toți cei răspunzători de producția zootehnică, trebuie să acționeze hotărît, folosind la maximum mijloacele necesare, pentru asigurarea întregului necesar de furaje, dar și a unor importante rezerve. Nerepararea din timp a tractoarelor la secția de mecanizare Bălcăuți face ca acum, în plină campanie, să nu poată fi folosite cum trebuie nici discurile ípot* . Apoi* Anticipații la confruntările care vor avea loc astăzi pe stadioane Cele șase echipe sucevene din divizia C de fotbal vor juca, astăzi, astfel: Foresta, cu Nicolina Iași; Minerul, cu I.T.A. Pașcani ; Chimia, cu Avîntul Frasin; Minorradul și A.S.A. înfruntă, în deplasare, la Botoșani și Iași, replica Viitorului și, respectiv, a Penicilinei. Ce putem spune despre partidele din această etapă? Mai întîi că la Suceava are loc derbiul seriei. Chimia apare ca posibilă cîștigătoare. Deși acordăm prima șansă echipei gazdă, nu omitem faptul că Avîntul Frasin, revelația seriei, va dori să confirme evoluția de pînă acum, să se impună în fața spectatorilor. La Gura Humorului, Minerul are un adversar dificil, întrucît I.T.A. Pașcani pare pusă pe „fapte mari". Scorul de 9—2 cu care a cîștigat, duminica trecută, meciul cu Constructorul Iași, repetat, miercuri, în fața Victoriei Roman în cadrul „Cupei României", denotă că pășcănenii au un atac în formă. Minorradului i-ar folosi mult o victorie în fața echipei din Botoșani. Ar scăpa, astfel, cît de cît, de subsolul clasamentului, unde s-a instalat. Foresta are șansa terenului propriu, căreia, bineînțeles, trebuie să-i fie adăugată o mai convingătoare eficacitate. In campionatul județean de fotbal se dispută etapa a V-a. Dintre partidele programate, mai mare interes este în jurul aceleia de la Broșteni, unde Bistrița va juca in compania Străduinței Suceava. O victorie a echipei locale ar putea aduce pe primul loc formația din Moldovița, în cazul cînd aceasta ar dispune de A.S.M., cu care joacă la Suceava. Rugbiul nu e prezent duminică pe stadioanele sucevene — ambele echipe din divizia B joacă în deplasare. Handbalistele din Rădăuți joacă acasă. Suporterii speră într-o comportare bună, care să le aducă, în sfîrșit, prima victorie din actualul campionat. ★ La Suceava, în afară de fotbal, iubitorilor sportului li se mai oferă meciul de handbal dintre echipele de băieți ale liceului nr. 1 din oraș și Liceului „M. Eminescu" din Botoșani (divizia școlari , juniori, orele 10.00). Pe un traseu din apropierea Cetății de Scaun va avea loc (orele 9.00) etapa județeană a fetelor". Denumirea „Crosului nu trebuie să inducă în eroare , participă nu numai fete, ci și băieți, din toate orașele din județ. REVENIRE La nota „Și hoțul prins e tot negustor cinstit 7", publicată la 12 septembrie a.c. Ia această rubrică, ne-a răspuns comisia de judecată de la I.J.C.M., care ne-a precizat că l-a judeat cu urgență pe șoferul Aurel Trandafir, încă de la 20 mai a.c. și, în ciuda faptului că respectivul tot n-a recunoscut furtul buteliei, l-a condamnat, pe baza probelor, la 1.000 lei amendă, că a înaintat un exemplar din hotărire întreprinderii, pentru afișare (or, după cum arată atitudinea de sfidare cultivată în continuare de împricinat, „formalitatea" 'Ă sta a rămas fără ecou) , că, prin hotărîre, a propus conducerii I.J.C.M. să-l treacă pe respectivul „pe un mijloc de transport în producție, în vederea reabilitării sale" (dar, sub ochii șî ai celor din comisie, el a continuat să se „reabiliteze" tot pe autoturismul conducerii). Careva să zică, deși comisia consideră că și-a îndeplinit și rolul său educativ, vinovatul se face că nici usturoi n-a mîncat, nici gura nu-i miroase , sau n-a priceput nimic, sau n-a fost ajutat ca lumea s-o facă ! Nu numiai de către comisie, evident... CUM SA-I CALIFICI ! Trei oameni în toată firea — unul inginer, altul șef de gară și altul membru cooperator — n-au găsit o soluție mai bună pentru a-și îngriji mama decit s-o încredințeze ba unei familii care exploatează lotul bătrînei, ba alteia, care-i mănîncă pensia ce i-a fost atribuită de către C.A.P. și o persecută cît îi stă în putere. Omul acesta de 82 de ani, fraților Constantin, Gheorghe și Ion Constantinescu, este mama dumneavoastră, cea care v-a dat viață, cea care v-a crescut — și, socotind după ceea ce sînteți azi, v-a crescut bine. Știți cum vă judecă locuitorii din Humoreni . Ne e nouă penibil să transcriem, aici, părerile lor sănătoase. Aplecați urechea, să auziți cum vă califică opinia satului ! FIINDCĂ N-AVEA LIMUZINA... ... șeful secției de mecanizare Pleșești, aparținătoare de S.M.A. Liteni, și-a călcat pe mîndrie și s-a dus pînă-n Mereni cu tractorul, ce, mașina îl face pe om sau invers . Numai că vehiculul nu era nici măcar înmatriculat, necum să fie transferat la transportul public, în chip de taximetru. Așa că deplasarea la hram a lui Florin Aparaschivei urmează să fie taxată după tarife cu totul speciale; în plus, cică o să-l întrebe și conducerea unității cam ce hram poartă, și-o să-i rotunjească, pe măsură, cheful. Petrecere frumoasă! Rubrică realizată de ȘTEFAN STROE CONTRAIST PUNCT Prind viață măsurile adoptate (Urmare din pagina D pentru acoperirea tuturor punctelor de lucru. Subliniez că la punctele de lucru, zilnic, afișăm „Scînteia", „Zori noi" și alte ziare care conțin articole importante și necesare a fi cunoscute de către constructori. Pentru ca în presă să întîlnim mai des fapte pozitive și negative și din activitatea noastră, am trecut la recrutarea respondent voluntar unui copentru ziarul „Constructorul" și a doi corespondenți voluntari permanenți pentru ziarul „Zori noi". Pe agenda noastră de lucru figurează și alte măsuri care se vor bucura de toată răspunderea și atenția comitetului de partid. Printre acestea se înscriu reînființarea neîntîrziată a brigăzii artistice de agitație , procurarea unei stații de amplificare, alcătuirea de emisiuni cu bogat conținut politico-educativ și difuzarea lor la blocurile noastre pentru familiști și nefamiliști; procurarea unui magnetofon (și a cîtorva benzi) care să fie special utilizat în munca politică de masă ; actualizarea operativă și extinderea agitației vizuale și la lucrările începute de curînd (lozinci cu chemări, panouri cu calcule economice concrete, grafice cu sarcini de plan și angajamente etc.) etc. Hotărîrea comitetului de partid, a tuturor comuniștilor de pe șantierele noastre de construcție este să facă tot ceea ce depinde de ei pentru înfăptuirea măsurilor stabilite de conducerea partidului pentru educarea comunistă a întregului popor. Pentru ca fiecare acțiune să se încheie cu maximum de eficiență, solicităm un sprijin și mai substanțial din partea organelor municipale de partid, de sindicat și U.T.C., îndeosebi pentru a putea asigura un bogat conținut politico-educativ acțiunilor înițiate. Un concurs sportiv cu implicații... nesportive Intr-una din duminicile trecute, am plecat cu un grup de tineri din Bosanci, care urmau să se întîlnească, în cadrul întrecerii județene „Plaiuri sucevene", pe terenul de sport din comuna Mitocu Dragomirnei, cu sportivii localității gazdă. In așteptarea acestei zile, tinerii noștri au făcut intense pregătiri pentru ca să reprezinte cu cinste comuna la întîlnirea programată, să demonstreze atît seriozitate în joc, cît și cunoașterea și respectarea regulilor de comportare civilizată față de adversar, adică ceea ce în mod obișnuit numim etică sportivă. Eram cu toții convinși că, la rîndul lor, tinerii din această localitate împărtășeau aceleași sentimente și aveau aceeași ambiție și seriozitate față de desfășurarea concursului. Ne așteptam chiar să ne bucurăm de tradiționala ospitalitate, obișnuită la noi în astfel de ocazii. Insă, chiar de la sosirea în comuna organizatoare, am fost surprinși nu numai de faptul că nu se asigurase participarea publicului amator de astfel de „spectacole" sportive și nu se luaseră nici alte măsuri elementare pentru ca meciurile planificate să se desfășoare în bune condițiuni, ci și de atitudinea neospitalieră cu care am fost întîmpinați. Neasigurîndu-se de către organele județene de îndrumare și sprijinire a sportului de masă arbitrii necesari pentru conducerea și notarea jocurilor (dovadă elocventă de lipsă pentru confruntarea de interes noastră), am căutat, prin înțelegere, să stabilim o modalitate convenabilă de conducere a concursului. Dar atmosfera de neorganizare, pe care am constatat-o de la început, a facilitat manifestarea, pe terenul de sport, a unor atitudini flagrant neprincipiale, creîndu-se oaspeților o situație de nesuportat. Sportivii din Bosanci au fost jigniți cu expresii necuviincioase, au fost îmbrînciți pe teren, arbitrului i s-a smuls fluierul din mînă. . . Și, toate astea, sub privirile senine ale responsabililor culturali locali. A fost nevoie de intervenția tovarășului I. Crețu, reprezentantul comitetului județean al U.T.C. la această manifestare, care a întrerupt concursul. Este de la sine înțeles că, astfel tratați, oaspeții s-au întors la Bosanci. Nu înțeleg de ce nu se manifestă interes și grijă deosebită pentru buna organizare și desfășurare a unor asemenea concursuri ? Cui servesc astfel de acțiuni formale, care compromit prestigiul cîștigat pe merit de concursul „Plaiuri sucevene" ? V. STAVARACHE vicepreședinte al Consiliului popular comunal Bosanci ANUNȚ T. C. M. M„ Șantierul „Leșu Ursului“ din comuna Frasin, jud. Suceava ANGAJEAZĂ : — Un șef al sectorului economic Pentru punctele de lucru ale șantierului, mai angajează : — Un șef de lot, gradul III 1 — Un tehnician constructor • — Un tehnician normator • — Un maistru constructor De asemenea, angajează muncitori necalificați. Condițiile de studii, stagiul și salarizarea sunt cele prevăzute în H.C.M. 914/1968. Relații suplimentare se obțin la telefon 25, 27 Frasin. Grupul școlar de construcții din București anunță că absolvenții școlii generale se pot prezenta la concursul de admitere pentru școala profesională și ucenicie la locul de muncă, la următoarele meserii : — strungari — lăcătuși în construcții metalice — zugravi - vopsitori — dulgheri — montatori de elemente prefabricate — zidari - betoniști, înscrierile se fac pînă la 28 septembrie 1971. Examenul se va ține în zilele de 28—30 septembrie a.c. înscrierile și examenele au loc la Liceul nr. 2 din Rădăuți. Se primesc candidați din toată țara MEMENTO • MEMENTO BUCUREȘTI LUNI 27 SEPTEMBRIE PROGRAMUL I 6.00 Muzică și actualități. 6.20 Jurnal agrar. Buletin agrometeorologic ; Ritm și calitate la semănat în zonele din centrul și nordul țării ; Producția de legume a anului viitor se pregătește de pe acum . Noi utilaje pentru zootehnie. 6.30 Gimnastică. 7.00 Radiojurnal. 7.25 Bună dimineața, copii ! 7.45 Sfatul medicului. 8.00 Sumarul presei. 8.08 Matineu muzical. 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.00 Buletin de știri. 9.03 La microfon, melodia preferată (continuare). 9.30 Revista literară radio (reluare). 10.00 Buletin de știri. 10.05 Melodii populare. 10.30 Știința în slujba păcii. 10.40 Uvertura la ..Raimonda". 11.00 Buletin de știri. 11.05 Muzică populară. 11.15 Prezent și viitor în știința agricolă. 11.35 Constantin Romașcanu și cîntecele sale. 12.00 Orchestra Kurt Edelhagen. 12.10 Recital de operă. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremiera cotidiană. 13.27 Cîntecul e pretutindeni. 14.00 Compozitorul săptămînii — Joseph Haydn. 14.30 Te apăr, te laud, te cînt — emisiune muzicală pentru ostași. 15.00 Buletin de știri. 15.05 Inșir-te mărgărite (emisiune pentru copii). 15.35 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal, rale. 16.30 Recitalul 16.15 Prelucrări cosoliștilor Puica Igiroșanu, Dinu și Irena Santo. 17.00 Antena tineretului. 17.30 Concert de muzică populară. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.30 Teatru radiofonic : „Ștafeta nevăzută", de Paul Everac. 22.00 Radiojurnal. 22.30 Concert de seară. 22.50 Moment poetic. 23.00 Concert de seară (continuare). 24.00 Buletin de știri. 0.03 — 6.00 Estrada nocturnă. (Buletine de știri la orele 2.00 ; 4.00 ; 5.00). MARTI 28 SEPTEMBRIE PROGRAMUL I 6.00 Muzică și actualități. 6.20 Jurnal agrar. Buletin agrometeorologic . Calitatea semănatului și nivelul ducției de grîu — raid - anchetă proîn județele sudice . Acțiuni intercooperatiste — în domeniul aviculturii . Sumarul revistelor agricole. 6.30 Gimnastică. 7.00 Radiojurnal. 7.25 Bună dimineața, copil ! 7.45 Sfatul medicului. 8.00 Sumarul presei. 8.08 Matineu muzical. 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.00 Buletin de știri. 9.03 La microfon, melodia preferată (continuare). 9.30 Atlas cultural. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Melodii populare. 10.30 Selecțiuni din opereta „Viața pariziană" de Offenbach. 11.00 Buletin de știri. 11.05 Cîntă Alin Noreanu. 11.15 Revista economică. 11.44 Pe-ale țării largi ogoare — cîntece. 12.00 Microrecital Little Tony. 12.10 Arii din opere. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Cîntecul e pretutindeni. 14.00 Compozitorul săptămînii — Joseph Haydn. 14.40 Melodii populare. 15.00 Buletin de știri. 15.05 Scene din opera „Colas și Colinette", de Quesnel. 15.25 Sonata pentru vioară și pian de Libio Borisov și Cvintetul în Re major de Vasile Jianu. 15.50 Muzică de estradă. 16.00 Radiojurnal. 16.15 Cîntece. 16.30 Muzică ușoară. 17.00 Radioenciclopedie pentru tineret. 17.30 Concert de muzică populară. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Cîntă Angela Moldovan. 20.55 Știința la zi. 21.00 Revista șlagărelor. 21.30 Bijuterii muzicale. 22.00 Radiojurnal. 22.30 Concert de seară. 22.55 Moment poetic. 23.00 Concert de seară (continuare). 24.00 Buletin de știri. 0.03 — 6.00 Estrada nocturnă. (Buletine de știri la orele 2.00 ; 4.00 ; 5.00). MARȚI 28 SEPTEMBRIE Program de dimineața 6.00 Buletin de știri. 6.05 Jocuri populare românești. 6.10 Actualitatea in agricultură. 6.20 Jocuri populare românești (continuare). 6.30 Ritmuri matinale (muzică ușoară orchestrală). 6.45 Cîntece populare românești. 7.00 Radiomatineu. Program de seară 17.00 Buletin de știri. 17.05 Cîntecul care mi-e drag. 17.25 Radio publicitate. 17.30 Biografii contemporane. 17.45 Partid, lumină vie (program de cîntece). 17.50 Orchestre de muzică ușoară. 18.00 In emisie . Tinerețea ! 18.30 Cotidian sonor. 19.30 Tribuna dezbaterilor. Titlul de constructor al socialismului. Emisiune realizată în județul Galați. 19.45 Țara frumuseții — montaj literar muzical. 19.53 Canțonete. 20.00 Pe portativul undelor, melodia preferată. 20.30 Orizonturi. 20.45 Bucurie, mîndră floare (cîntece de viață nouă). 21.00 Univers muzical. 21.40 Din cîntecele serii (muzică ușoară). UUMUMIV.A ZöbtribMBKIk 8.30 Deschiderea emisiunii. Sport și sănătate. 9.00 Matineu duminical pentru copii. 10.00 Viața satului . Hotărîrea fermă a oamenilor muncii de la sate , recolte sporite In noul an agricol. Secvențe din campania de toamnă . Răspundere față de sine și față de cei din jur. Apărarea și dezvoltarea avutului obștesc, o cauză tuturor țăranilor cooperatori ; Fiii saatului la întîlnirea cu locurile natale. Reportaj filmat în comuna Lopătari, județul Buzău . AGROCOOP vă prezintă. Reportaj de la standul cooperativelor agricole de producție, deschis la al V-lea Pavilion de mostre . Muzică populară. 11.15 Albumul compozitorilor români. Gherase Dendrino. 12.00 De strajă patriei. 12.30 Emisiune în limba maghiară. 14.00 Fotbal : Steaua — F. C. Argeș (divizia A). Transmisiune directă de la stadionul Republicii. 15.50 Polo pe apă : România — S.U.A. și România — Italia, (înregistrări de la Hvar). 16.20 Box : Finalele turneului Internațional de la Ostrava (aspecte înregistrate). Postmeridian. 16.45 Magazin. 18.10 Film serial pentru tineret : „Planeta giganților". 19.00 Vetre folclorice : Bistrița — Năsăud. 19.20 — 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Reportajul săptămînii. Pe locul viitoarelor orașe. 20.20 Film artistic : „Asasinul din cartea de telefon". 21.50 „Zi-se d-alea, de-ale noastre". Emisiune de varietăți muzicale de Alex. Bocăneț. 22.45 Telejurnalul de noapte. Sport. LUNI 27 SEPTEMBRIE 18.00 Deschiderea emisiunii. Muzică populară. Informație 18.15 Ecranul. Emisiune de critică cinematografică. 18.45 Stop cadru. 19.15 Publicitate. 19.20 — 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.10 Te laud, și te apăr, și te citii. Emisiune literar - muzicală. 20.40 Roman foileton : „Aghiotantul excelenței sale" (III). 21.20 Prim plan. Alexandru Popescu. 21.50 Parada vedetelor : Juliette Greco și Sergio Endrigo. 22.20 Din țările socialiste. 22.35 Telejurnalul de noapte. ,v IAȘI LUNI 27 SEPTEMBRIE Program de dimineață 6.00 Buletin de știri. 6.05 Jocuri populare românești. 6.10 Actualitatea în agricultură. 6.20 Jocuri populare românești (continuare), 6.30 Ritmuri matinale (muzică ușoară orchestrală). 6.45 Cîntece populare românești, 7.00 Radiomatineu. Program de seară 17.00 Buletin de știri. 17.05 Cîntecul care mi-e drag. 17.25 Radio publicitate. 17.30 Panoramic economic. 17.45 Patrie, izvor de frumuseți. 18.00 Albatros. 18.15 Ritm și tinerețe (muzică ușoară). 18.30 Cotidian sonor. 19.30 Odă limbii române. 20.00 Pe portativul undelor, melodia preferată. 20.30 Fonoteca melomanilor. 21.00 Auzite din bâtrîni (vechi melodii populare). 21.15 Piese corale romaniști. 21.30 Soliști și orchestre de muzică ușoară. cu Timpul probabil Pentru următoarele 3 zile vreme călduroasa în prima parte a intervalului, apoi in răcire. Cerul va fi schimbător , vor cădea ploi de scurtă durată. Vîntul va sufla moderat. Temperaturile minime vor fi cuprinse intre 8 și 13 grade, iar maximele, între 16 șî 22 grade. Telefoane de utilitate publică Agenția de voiaj C.F.R. 10413 Informații C.F R. 10313 Agenția IAROM 10904 Autogara calatori 10114 Comenzi ARAGAZ 11594 Miliție 10800 Inspectoratul județean de securitate 11993 Pompieri 08 Policlinicei 10415 Salvare 10006 Sed. de rețele electrice Deranjamente 11513 Spital 10024 Stafia de taximetre 11920 Dispeceratul 1.60. 10990 A. S. Loto • Pronosport 10670 Informații speciala 05 PE ECRANE DUMINICA 26 SEPTEMBRIE SUCEAVA : „Tineretului" : Dincolo de barieră ; „Modern" : Articolul 420 ; „Arta" : Secretul din Santa Vittoria ; „Burdujeni" : Vînâtoare de vrăjitoare ; CIMPULUNG : „Luceafărul" : Mihai Viteazul ; „Moldova" : Secretul planetei maimuțelor î FĂLTICENI : „Popular" î Treci pragul ; „Doina" : 100 de dolari pentru șerifi RĂDĂUȚI : „Unirea" s Cîntecele mării ; „Flacăra" s Dă-i înainte, cowboy , GURA HUMORULUI ",Lumina" . Tripla verificare : VATRA DORNEI : „Dorna"î Asediul ; DOLHASCA : „Dolhasca" î Unghiul de cădere ; FALCAU: „Falcău"s Frații Saroian ; FRASIN : „Frasin" : Pomul de Crăciun ; JACOBENI : „Minerul" : Tripla verificare a MOLDOVIȚA în Moldovița : Acuzatul nu s-a prezentat ; ȘIRET : „Șiretul" 8 Ultima relicvă SOLCA : „Solca" : Două loturi 1 VAMA : „Vama" : Zestrea domnitei Ralu, IMPORTANT Combinatul siderurgic Galați recrutează muncitori necalificați * CU STAGIUL MILITAR SATISFĂCUT PENTRU CALIFICARE PRIN CURSURI DE SCURTA DURATA IN URMĂTOARELE MESERII : — manevrant de vagoane, acar, revizorace (absolvenți a 4—7 clase); — lăcătuș mecanic — strungar — zidar șanotor — aglomeratorist — topitor minereuri — operator mecanic la instalații cocsochimice — mașinist pod rulant (cu examen psihotehnic); (absolvenți a 7—8 clase) — lăcătuș mecanic (absolvenți de liceu cu sau fără bacalaureat). ACTE NECESARE. — copie legalizată de notariat, de pe actul de studii — copie nelegalizată a actului de naștere copie nelegalizată, de pe prima pagină a livretului militar. In timpul școlarizării se asigură cazare gratuită sau 10 lei pe zi. Relații suplimentare de la serviciul învățămînt: telefon 18300, interior 231. w