Zori Noi, ianuarie-martie 1977 (Anul 30, nr. 8491-8565)

1977-01-04 / nr. 8491

MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune, de TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU (Urmare din pagina I) organele și organizațiile de partid, toți oamenii muncii să acționeze cu înaltă răspundere și spirit de abnegație pentru înfăptuirea hotărîtă a măsurilor de reducere a consumurilor de materiale și materii prime, ieftinirea investițiilor tuielilor de producție, și reducerea chelpentru creșterea susținută a productivității muncii și organizarea pe baze științifice a producției și a muncii. Aplicarea în viață a acestor măsuri are un rol hotărîtor pentru realizarea cu succes a întregului cincinal, pentru înfăptuirea plenară a revoluției tehnico - științifice în țara noastră, pentru perfecționarea tuturor domeniilor de activitate. In conformitate cu hotărîrile Congresului al XI-lea, în 1977 vom trece la înfăptuirea reducerii treptate a săptămînii de lucru, vom începe realizarea măsurilor de majorare a retribuției oamenilor muncii prevăzute pentru acest cincinal. In anul în care intrăm vom sărbători centenarul independenței — eveniment istoric de însemnătate hotărîtoare pentru progresul economico - social al țării, pentru afirmarea liberă și independentă a națiunii noastre —, va avea loc primul festival al muncii și creației poporului nostru, „Cîntarea României", se vor desfășura lucrările Congresului cooperativelor agricole de producție, Congresului consiliilor oamenilor muncii și ale Conferinței Naționale a partidului. Să întâmpinăm aceste evenimente și reuniuni cu noi succese în toate domeniile de activitate, în realizarea hotăririlor Congresului al XI-lea. Dragi tovarăși și prieteni. In anul 1976 au continuat să se accentueze profundele schimbări revoluționare, naționale și sociale ale lumii de azi, s-a afirmat cu tot mai multă putere voința popoarelor de a trăi libere și independente, s-au obținut noi succese în lupta lor pentru o politică nouă, de egalitate și respect între națiuni, de destindere, colaborare și pace. In spiritul orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea, țara noastră și-a lărgit și intensificat relațiile de colaborare și solidaritate cu toate țările socialiste, aducîndu-și contribuția la întărirea unității și forței socialismului. De asemenea, România și-a întărit legăturile, pe multiple planuri, cu statele care pășesc pe calea dezvoltării libere, de sine-stătătoare — o expresie elocventă constituind-o, în acest sens, intrarea sa în grupul țărilor în curs de dezvoltare și participarea, în calitate de invitată, la activitatea țărilor nealiniate. Acționînd în spiritul coexistenței pașnice, România și-a amplificat, totodată, raporturile cu țările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială, aducîndu-și contribuția activă la afirmarea puternică în viața internațională a principiilor deplinei egalități în drepturi, respectului independenței și suveranității naționale, neamestecului în treburile interne, renunțării la forță și la amenințarea cu folosirea forței, la respectarea dreptului fiecărui popor de a fi stăpîn pe destinele sale sale consecvente de pace Datorită politicii și colaborare, România și-a cîștigat noi prieteni în lume, se bucură de o largă și binemeritată apreciere pe toate meridianele globului. România este hotărîtă să acționeze și în anul 1977 cu toată fermitatea pentru întărirea unității și solidarității tuturor țărilor socialiste, a forțelor progresiste, antiimperialiste de pretutindeni, împotriva politicii imperialiste, colonialiste și neocolonialiste, pentru progres social și pace. Fie ca anul 1977 în care va avea loc reuniunea de la Belgrad pentru securitate în Europa să marcheze o etapă nouă pe calea înfăptuirii documentelor Conferinței general - europene de la Helsinki prin adoptarea de măsuri concrete care să ducă la extinderea neîngrădită a colaborării economice și tehnico - științifice, la promovarea unei largi colaborări în domeniul culturii, artei și al altor probleme umanitare, la dezangajarea militară a continentului, la destindere și securitate în Europa și în întreaga lume. Menționînd cu satisfacție faptul că în anul 1976 a avut loc reuniunea de la Atena consacrată cooperării economice în Balcani, apreciem necesar să se depună noi eforturi pentru lărgirea continuă a colaborării multilaterale dintre toate statele aparținînd acestei regiuni geografice, în spiritul înțelegerii și bunei vecinătăți. Ținînd seama de gravitatea deosebită a situației din Orientul Mijlociu, este necesar ca în anul 1977 să se intensifice eforturile pentru realizarea unei păci trainice și juste în această zonă. Este necesar să facem totul ca anul 1977 să marcheze o etapă importantă pe calea lichidării subdezvoltării, a făuririi noii ordini economice internaționale, care să asigure condiții pentru progresul economico - social mai rapid al țărilor slab dezvoltate, pentru accesul lor neîngrădit la tehnologia înaintată, la cuceririle civilizației moderne, condiție esențială pentru întărirea stabilității economice mondiale, pentru progresul național și social al tuturor națiunilor. Interesele supreme ale popoarelor cer, de asemenea, în mod imperios, intensificarea eforturilor generale pentru înfăptuirea dezarmării și, in primul rînd, a dezarmării nucleare. Realizarea tuturor acestor deziderate arzătoare ale tuturor popoarelor necesită creșterea rolului Organizației Națiunilor Unite și al altor organisme internaționale în viața politică mondială, tot mai activă, în acest cadru, participarea a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau orînduire socială, în condiții de deplină egalitate, la soluționarea echitabilă a problemelor complexe ale lumii de azi. Avem convingerea că popoarele, forțele sociale înaintate, acționînd unite, pot obține, în anul în care intrăm, noi succese pe calea progresului și păcii, a făuririi unei lumi mai bune și mai drepte pe planeta noastră. Dragi tovarăși și cetățeni, să toastăm , pentru măreția și strălucirea scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România ; pentru Partidul Comunist Român, forța politică conducătoare a societății noastre pe calea făuririi vieții noi, libere și fericite ; pentru întărirea unității și solidarității tuturor țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești, a tuturor forțelor progresiste, antiimperialiste , pentru colaborare între toate națiunile, pentru pace în întreaga lume. Vă urez tuturor, dragi concetățeni, împlinirea tuturor dorințelor de mai bine, satisfacții și bucurii tot mai mari în muncă și viață, multă sănătate și fericire ! LA MULȚI ANI, DRAGI TOVARĂȘI ȘI PRIETENI ! z ^V»XXXXXXX^XXXXXXXX\^XXXXXX^XX>NXXXXVvXXXXXX^XXXXXXXX^^XXXXXX^^^^>^^^XXXXXXXXXXXXXXXXXX^ ^XXXXVNXXXXXNXXXXXXXXNXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXNXXXXXXXXXXXXXXXXX^ MEMENTO TELEVIZIUNE MARȚI, 4 IANUARIE 10.00 Teleșcoală. Teatru comentat pentru elevi : „Meșterul Manole“ de Lucian Blaga. 10.50 Monumente ale naturii : Vulcanii noroioși. 11.00 Film artistic. Au sosit călușeii. Producție a studiourilor cehoslovace. Premieră TV. 12.20 Telex. 12.25 închiderea programului. 16.00 Matineu de vacanță. Năzdrăvanii — film de desene animate. Episodul I. 16.30 Curs de limbă engleză. 17.00 Telex. 17.05 Mult e dulce. . . 17.25 Un cîntec pentru dv. 17.55 Lecții TV pentru lucrătorii din agricultură. 18.35 întrebări și răspunsuri. 19.05 Telecronică pentru pionieri. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 Reflector. 20.20 Seară de teatru. Paharul cu apă. Scribe. Traducere de Eugene de Mihail Sebastian. Premieră TV. Spectacol realizat în colaborare cu Teatrul Giulești. Adaptarea pentru televiziune : Alexandra Orban și Cornel Popa. Interpretează Ileana Cernat, Tatiana Olier, Maria Pătrașcu, Constantin Ghiu, Geo Costiniu, Gheor- Mircea Cruceanu, Alexandru Cațichi; Sunetul Mircea Filofi ; ilustrația muzicală Lucian Ionescu ; regia de montaj Bergi Diradurian ; imaginea Bogdan Movileanu ; scenografia Sanda Mușatescu. Regia artistică Constantin Gheorghiu. Regia TV Cornel Popa. 22.10 La ordinea zilei în economie. 22.20 Știința în acțiune. Documentar despre rezultatele cercetărilor privind folosirea roboților. 22.45 Telejurnal. La temperatura calităților morale (Urmare din pagina II Traian Faur, Constantin Pintilie, Eugen Ciubotaru, Constantin Anton, Ion Ciunebinschi, Vasile Cojocaru sau Horia Chiriac, totul a mers cum trebuie". Alte elemente am aflat, apoi, de la tovarășul Vasile Maniu, care, alături de muncitori destoinici, a vegheat la buna funcționare a mașinii de hîrtie ” : „în dimineața zilei de 1 ianuarie a fost necesară schimbarea unei flanele umede la o presă, întreaga operație a durat 2 ore. Muncind cu rîvnă, cu simț de răspundere, oamenii din schimb, legați sufletește de procesul de producție, au recuperat acest timp, reușind ca la sfîrșitul programului să realizeze și chiar să depășească cantitatea de hîrtie planificată. Este dovada datoriei împlinite de către muncitori care totdeauna se află în fruntea unor acțiuni deosebite, bucurîndu-se de respectul colectivității noastre". Despre gîndurile ce-i animă acum, la început de an, aceiași interlocutori ne-au precizat : „Stăpîniți de semnificația îndemnurilor pe care conducătorul națiunii noastre, tovarășul Nicolae Ceaușescu, le-a adresat întregului popor cu prilejul Anului Nou, pentru a fi în pas cu sarcinile sporite din ’77, ne-am propus să muncim cu mai multă pasiune pentru realizarea indicatorilor de plan, pentru reducerea consumurilor specifice la mașinile pe care le avem în primire". ___l a 2 ianuarie 1977, orele 11.30 , din stația C.F.R. Suceava, și Ion Pînzaru, impiegat de mișcare, dă cale liberă unui nou tren de persoane (Urmare din pagina I) sau fără scoatere din producție, cursurile de împrospătare a cunoștințelor și de perfecționare a cadrelor, cele de reciclare, universitățile populare, școlile sindicale și politice, cu excepția Academiei „Ștefan Gheorghiu". — Cum se declară școala absolvită ? — Școala absolvită se va declara cu denumirea avută la data cînd a fost absolvită de persoana recenzată, actualizări sau echivalări fără ca școli sau instituții de învățămînt similare existente la data recensămîntului. De exemplu, se va declara recenzorului ca școală absolvită : școala primară de 4 clase, școala elementara de 7 sau 8 clase, școala generală, gimnaziul industrial, cursul inferior al liceului teoretic, școala profesională de metalurgie, școala inferioară de silvicultură, școala de arte și meserii, școala de brigadieri silvici, școala de agenți sanitari, școala normală, liceul teoretic, liceul comercial, academia comercială, facultatea de construcții, facultatea ’’de chimie industrială etc., deși unele dintre aceste instituții de învățămînt nu mai există sau au alte denumiri. — Ce se va înregistra referitor la denumirea și felul școlii pentru absolvenții școlilor profesionale, școlilor medii tehnice și instituțiilor de învățămînt superior ? — Denumirea școlii profesionale, a școlii medii tehnice sau a facultății absolvite trebuie în așa fel declarată incit să rezulte și profilul acesteia. De exemplu : școală profesională de textile, școală profesională de construcții, școală de brigadieri silvici, școală medie tehnică de agricultură etc. (Nu se va declara, simplu, școală profesională sau școală medie tehnică). Tot așa, se va declara facultatea absolvită, nu instituția de învățămînt superior în care este încadrată aceasta. De exemplu : facultatea de construcții civile și industriale, facultatea de medicină generală, de filologie, de planificare etc., nu institutul politehnic sau universitatea. Pentru a da răspuns exact, corect, este bine să fie consultate din timp diploma sau certificatul de absolvire. Pregătirea școlară RADIO IAȘI MARȚI: 4 IANUARIE 6.00—8.00 Informațiile dimineții. Actualitatea în agricultură. Radiojurnal. „Românie, țara mea de frumuseți“ — versuri de H. Țugui și D.Vacariu. Avanpremiera radio 16.00 Cotidian sonor. 17.30 Întîlnirile Albatros. 18.30 Album de lieduri. 18.40 Cîntecul care mi-e drag. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Sub flamura luminii. 19.15 Cadran cetățenesc. 19.30 Melodia preferată. 20.00 Teatru scurt pentru copii și tineret. „D’ale lui Păcală“ de Tudor Mușatescu. 20.45 Armonii de seară. 21.00 Evenimentele zilei. 21.25—22.00 Suplimentul Revistei melodiilor. PE ECRANE MARȚI, 4 IANUARIE. SUCEAVA : „Modern“ : Fiecare moare singur ; „Tineretului“: Apașii ; „Arta“: Serata ; „Burdujeni“ : Cum să-l înecăm pe dr. Mracek ? : CÎMPULUNG MOLDOVENESC . „Moldova“ : Jurnalul unui director de școală ; „Luceafărul“ : Vînzătorul de baloane ; FĂLTICENI : „Doina“ : Culise ; „Popular“ : Osînda ; GURA HUMORULUI : „Lumina“ : Din copilăria mea ; RĂDĂUȚI : „Flacăra“ : Pe veci al tău ; „Unirea“ : Dosarul Gerbarov ; ȘIRET: „Șiretul“ : Doi bărbați ies la raport ; SOLCA : „Solea“ : Acest bărbat adevărat; VATRA DORNEI : Cangurul ; „Clubul „DoRna“ : stațiunii balneare“ : Automobilul, vioara și cățelul. TIMPUL PROBABIL In județul nostru Pentru zilele de 4, 5 și 6 ianuarie, vreme rece cu cerul mai mult noros. Vor cădea precipitații slabe. Vîntul va sufla moderat. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 14 și minus 6 grade, iar maximele între minus 4 și minus 2 grade. JCKBICMBBK CBIHCSB HSIUIHUIIHtU* ZORI NOI A Pagina 2