Zori Noi, iulie-septembrie 1977 (Anul 30, nr. 8644-8721)

1977-09-15 / nr. 8708

99 PE FAZA“ LA PROPUNERILE CETĂȚENILOR Pe Dumitru Văleanu, deputat în circumscripția electorală comunală nr. 2 Stroiești, nu l-am găsit în ziua vizitei noastre în localitate. Despre el, despre felul cum vine în întâmpinarea propunerilor făcute de oameni cu diverse prilejuri, despre modul în care colaborează cu cei care i-au încredințat mandatul ne-au vorbit însă cetățeni din cadrul circumscripției .— Este un om de acțiune, întotdeauna interesat de propunerile noastre, ale cetățenilor — ne spunea Ioan Cocari. Să exemplificem pe raza comunei un iaz lăsat în paragină. La una din întîlnirile pe care le-am avut cu el, am venit cu părerea de a-l amenaja în scopuri productive, împreună cu deputatul am construit aici un dig. Pe o lungime de 60 m.l. am transportat pămînt cu atelajele, apoi am curățat iazul și l-am populat cu 1.500 kg. de puiet de pește pentru reproducție. La anul viitor vom obține prima producție proprie de crap. Ca urmare a propunerii noastre, a fost reamenajat localul morii. Acum nu trebuie să ne mai deplasăm în alte localități pentru măciniș. — Tot el — a intervenit în discuție Sevastia Turcă — ne-a mobilizat și la efectuarea diferitor lucrări la școala cu 8 săli de clasă, așezământ dat deja în folosință, precum și la construirea unui pod în valoare de 80.000 de lei, distrus cândva de apa rezultată în urma unor ploi. La inițiativa noastră și cu sprijinul deputatului au mai fost reparate trei podețe, mai multe fîntîni s-au plantat pe marginea druși murilor și în curțile gospodarilor numeroase flori. Pe un drum desfundat a fost transportat, recent, balast. In viitor trebuie să cerem deputatului nostru și să-l sprijinim în vederea reparării și a altor drumuri care nu se află intr-o stare prea bună. Precizări revelatoare cu privire la dialogul deputat - alegători - conducerea obștii, în cazul de față, ne-a oferit și tovarășul Constantin Bîrgăoanu, secretarul comitetului comunal de partid, primarul comunei . •— Văleanu e unul dintre cei mai destoinici deputați de la noi. Cred că la baza rezultatelor frumoase pe care le-a obținut în circumscripție stă faptul că se sfătuiește permanent cu cei care i-au acordat mandatul. Nu de puține ori a venit la primărie solicitîndu-ne ajutorul în soluționarea unor probleme pe care cetățenii din circumscripție le-au ridicat cu prilejul întâlnirilor pe care le-au avut cu el. Așa a fost cu iazul, cu moara, cu podul, cu amenajarea unui cabinet stomatologic și a unei centrale telefonice. Stilul său de muncă dinamic, încrederea de care se bucură din partea alegătorilor sunt temeiuri ale unor viitoare succese în activitatea sa de reprezentant al obștii. ȘTEFAN TJRSACHI Fiecare deputat, un veritabil primar în circumscripția sa dw W WWW.WW W W W W W W W W W W W W W W W X W WWWi.WiWCV W W W W W W WWW AWWX Congres european de gerontologie Ca o recunoaștere a meritelor școlii românești de gerontologie, în perioada 7—10 septembrie a.c., în stațiunea Neptun, s-au desfășurat lucrările celui de-al 8-lea Congres european de gerontologie. Prin participarea unor personalități medicale din peste 30 de țări, prin comunicările științifice — multe făcute de către specialiștii români —, congresul s-a înscris ca o reușită de excepție în planul preocupărilor privind prevenirea procesului de îmbătrînire, tratamentele adecvate și riscurile lor. Din județul nostru a participat la această importantă reuniune medicală internațională medicul internist Colette Herer, care ne-a împărtășit impresiile consemnate aici. La Fălticeni a fost dată recent în folosință o centrală telefonică automată avînd o capacitate de 2.000 linii. Această importantă realizare în planul înnoirilor edilitare ale orașului înlesnește dublarea numărului actual al abonaților la serviciul telefonic, precum și stabilirea legăturilor telefonice în mod automat, fără intervenția telefonistelor CONTRA PUNCT CINE POATE DA RELAȚII ? A dispărut de acasă, în ziua de 3 septembrie a.c., fetița Agurița Acasandrei, în vîrstă de 11 ani, din Suceava, str. Ciprian Porumbescu, bloc 7, sc. D, ap. 2. Era îmbrăcată cu o rochiță de culoare închisă, cu buline albe și albastre. Are părul blond și ochii albaștri. Cine poate da relații este rugat să informeze familia sau organele de miliție. OPRIT LA TIMP Printr-o declarație dată în fața organelor de miliție, Nicolae Călian, din comuna Salcea, susține că a băut numai 400 gr. de rachiu superior. O fi așa, cine mai știe. Ceea ce se știe mai bine e că după ce și-a tulburat mintea cu alcool, fără să posede permis de conducere, s-a urcat la volanul unui tractor și a pornit-o spre Plopeni. Oprit la timp din cursa-i iresponsabilă, i s-a „cântărit" rachiul din sînge , 2,15 la mie. M.C. a fost nevoit să coboare ... cu picioarele pe pămînt, pentru a apărea în fața instanței de judecată. Rubrică realizată de MIRCEA SFICHI EPIGRAMĂ VIUIA, ÎNGLOBAT DIN EROARE INSUCCESELE COLECTIVULUI : E mînios (fără urmări), dar iată cum s-a întîmplat i s-au adresat felicitări și a zis că ... l-au ironizat. ȘT.FROE V,xxv,vx\j • SANDRU HURMUZ și NISTOR VOLERAT, orașul Gura Humorului . Contestațiile respective trebuie adresate biroului executiv al consiliului popular al orașului Gura Humorului sau administrației financiare a județului, competente in stabilirea impozitului. • DUMITRU PUITAU, Berchișești . Fiul dumneavoastră, Gheorghe, a absentat nemotivat și, ca atare, la 15 iunie a.c., i s-a desfăcut contractul de muncă. La insistențele dumneavoastră a fost reîncadrat în muncă, întreprinderea respectivă nu-i poate plăti zilele de absență pentru că nu a prezentat certificat medical. (Urmare din pagina I) partidului nostru sublinia, la Consfătuirea de lucru cu activiștii și cadrele din domeniul educației politice, al propagandei și ideologiei, că posibilitatea de a cîștiga în primul rind atît cit s-a stabilit și pe urmă de a obține un venit suplimentar este nemijlocit legată de munca noastră, a fiecăruia. Trebuie să fie clar oricui faptul că cu cit producem mai mult cu atît câștigăm mai mult, cu atît trăim mai bine. Iată de ce ne amplificăm eforturile, străduindu-ne să construim repede și bine. Avem deja și cîteva rezultate concrete : la blocurile 98, 119 și 121 sîntem în avans cu 10 zile. Unul dintre acestea, nr. 119, va fi predat pînă la 30 septembrie. Acționăm cu toată răspunderea pentru crearea condițiilor ca pe tot timpul iernii să putem lucra în același ritm accelerat ca și în prezent. Un asemenea mod de înțelegere corectă a lucrurilor, o atitudine responsabilă, înaintată sunt evidente și la tovarășul Dragoș Găitan, un alt comunist, constructor pe șantiere din municipiu. L-am găsit la locul de muncă, blocul nr. 60, unde conduce o echipă de zugravi vopsitori: „întotdeauna — ne-a declarat el — am înțeles să-mi fac conștiincios datoria de om al muncii, de comunist. Este ceea ce cer și oamenilor de a căror activitate răspund. Tovarăși de-ai mei, cum sunt comuniștii Luca Gheorghe, Toader Bosînceanu, Vasile Ostrovan, uteciștii Ion Brădățanu și Pavel Dorel, participă cu multă pasiune și dăruire la onorarea obligațiilor ce ne revin. Ca urmare, în iulie și august depășirile față de plan s-au ridicat la 20 la sută. Și totul de foarte bună calitate. Pînă la 22 septembrie terminăm acest bloc. Avansul de opt zile îl vom folosi la executarea altor lucrări, la blocul turn nr. 48. — Și oamenii din echipa de zidari — ne-a declarat tovarășul Anibal Molocea, șeful acestei formații, care în prezent lucrează la blocul nr. 129, privesc lucrurile la fel. Dovadă ? In fiecare lună ne depășim plănui cu circa 20 la sută. Hotărîrea privind creșterea retribuției ne-a găsit, cum se spune, „pe schele". Muncim cu spor și bine pentru că știm că numai prin muncă ne asigurăm cele necesare nouă și familiilor noastre. Realizarea obiectivelor înainte de termen, reducerea consumurilor de materiale — iată răspunsul nostru dat măsurilor adoptate de conducerea partidului și statului privind bunăstarea și fericirea noastră. . . . Trei răspunsuri muncitorești, care atestă hotărîrea oamenilor muncii de pe meleagurile sucevene de a îndeplini și depăși sarcinile de plan, contribuind, astfel, la înfăptuirea mărețului program al partidului de înflorire necontenită a patriei și creșterea bunăstării tuturor celor ce muncesc. Devansarea termenelor, reducerea consumurilor (Urmare din pagina I) etapa anterioară — tehnologia construcțiilor de mașini — subingineri, filologie, istorie - geografie și educație fizică — alte două noi secții : tehnologia construcțiilor de mașini — ingineri (cursuri cu durata de 5 ani) și tehnologia produselor alimentare de origine animală — subingineri (cursuri cu durata de 3 ani). La rîndul său, învățământul liceal este organizat în județul nostru în 25 de unități cu profile variate, precum și în clase de treapta I afiliate acestora, asigurînd specializări mai bine adaptate în raport cu necesitățile actuale și de perspectivă ale pregătirii forței de muncă, ale dezvoltării economice și sociale a județului nostru. Date fiind aceste împrejurări, un amplu program de muncă se află în fața celor peste 7.000 de cadre didactice din unitățile de învățămint de pe aceste meleaguri, organizațiilor de partid și de tineret din școli, unităților economice care colaborează cu instituțiile școlare în organizarea instruirii productive. Nobilele răspunderi politice, sociale și profesionale ale educatorilor acoperă un evantai problematic larg, fiind orientate prioritar către legarea tot mai strînsă a întregului proces instructiv - educativ de producție, de viață, de realitățile caracteristice societății noastre, sporirea potențialului formativ al fiecărei discipline de studiu, educarea patriotică și revoluționară, cultivarea dragostei de muncă a tuturor celor aflați pe băncile școlilor sau ale facultăților. Angajarea fermă, activă a comuniștilor din învățămint, a întregului corp profesoral în înfăptuirea politicii partidului în acest important domeniu, permanenta preocupare a educatorilor pentru autodepășire profesională, asociate cu calitatea superioară a condițiilor de desfășurare a muncii didactice (numai în acest an s-au alocat în județul nostru 14,2 milioane lei pentru material didactic, aparatură audio - vizuală, utilaje și mobilier) vor conduce la îmbunătățirea conținutului activității de învățămint, la rezultate tot mai bune în lărgirea orizontului de cunoaștere al elevilor, in educarea lor comunistă. La rîndul lor, elevii și studenții, asupra cărora se răsfrâng toate preocupările de dezvoltare și modernizare învățămîntului, abordează și ei a noua etapă de muncă și învățătură cu responsabilități sporite. Sîrguința, hărnicia, dorința de a deprinde trainic tainele unor profesiuni vor fi temeiuri ale succeselor pe care le așteaptă din partea lor educatorii, părinții, societatea. Acum, cînd clopoțelul îi recheamă pe elevi în clase, laboratoare, ateliere școlare sau pe șantiere, cînd studenții se întorc în amfiteatre și în locurile unde se instruiesc practic, iar profesorii, învățătorii și educatoarele se reîntâlnesc cu cei cărora le îndrumă pașii spre realizare profesională, spre viață, tuturor le dorim un an școlar de succese la învățătură, de muncă spornică. — UN NOU AN DE ÎNVĂȚĂTURA SI MUNCĂ ZORI NOI • Pagina