Zori Noi, ianuarie-martie 1978 (Anul 31, nr. 8801-8876)

1978-01-03 / nr. 8801

I Din preajma munților Și revelionul forestierilor din Falcău a fost gazda veseliei, a gindurilor de lumină versificate în sorcove și arătură. Ion Mironescu, Tatiana Comarița, Ion Ursaciuc și Vasile Ursuleanu a lui Grigore au urat colegilor de muncă ani mulți și sănătate, noi succese în activitatea profesională, bucurii prilejuite de împlinirea dorințelor. Printre „fruntașii“ petrecerii de la cumpăna anilor s-au evidențiat Ion Schipor a lui Onofrei, Ion Mironescu a lui Lazăr, Adam Popescu, Vasile Gheorghiță, Vasile Ionese a lui Gavril, oameni cu o substanțială contribuție la frumoasele succese cu care a încheiat anul trecut Unitatea forestieră de exploatare și transport din Rădăuți. La Falcău, in vecinătatea munților îmbrăcați în haină de cetină și de nea, in ecoul strămoșeștilor obiceiuri de Anul Nou, forestierii au încheiat un an de bucurii și satisfacții, au închinat paharul cu gînduri senine, cu proiecte îndrăznețe, cu hotărîrea muncitorească de a realiza in anul al treilea al cincinalului actual un salt calitativ in valorificarea bogăției pădurilor noastre. 1 ,-XXXXXXXVXXXXXXV.XXXNXVxXXXXXXXXXXXXXXXXXVXXXXXXXXXV.XXVX'XXXXXXXXN.W.N.VSREVELION ’78 A TIMPUL TRECUT SPRE NOI ÎMPLINIR __________________________________________________________________________________ Vrednicii ortaci la „vadul“ optimismului In multe orașe și sate de pe arcul cristalin al munților suceveni, căutătorii de comori metalifere subterestre, minerii, au ținut sus spiritul de echipă întru luminoase urări de fericire, bunăstare, înalte fapte de muncă și de viață dem Tradiționalul „vad“ al revelionului minerilor din cadrul combinatului și de la Exploatarea Leșu Ursului, restaurantul „Moldova" din Gura Humorului, a fost suprasolicitat. In prezența conducerilor organizațiilor de partid, organizațiilor obștești și a conducerii administrative, ortacii, alături de familiile lor, au toastat pentru succesele noului an, bazate pe rezultate fără precedent din anul de care se despărțeau : cel mai bun an financiar al istoriei mineritului sucevean; o ultimă lună (decembrie) cu producții record la indicatorii fizici și de eficiență. Metalurgiștii, strungarii , frezorii, constructorii unor utili laje mereu mai complexe de la moderna cetate a metalului din Lunca Sucevei cunoscută sub denumirea I.U.P.S. au adus o parte din temperatura proprie muncii lor și la petrecerea de la hotarul dintre ani. Veselia, optimismul, gindurile spre mai bine aveau ca temei împlinirile, sub multiple aspecte, ale acestui mereu tânăr scolectiv de muncă. S-au ciocnit cupe de șampanie și s-a toastat pentru bărbații vrednici ai uzinei. Au fost adresate cuvinte de laudă și urări de sănătate și noi succese prim - topitorului Dumitru Crețu, mai dîn aceste clipe de rememorări ale bilanțului vredniciei muncitorești, de înălțare a gindului spre noi împliniri, ei au receptat cu mare bucurie omenească momentul solemn cînd cel mai strălucit fiu al poporului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului nostru, președintele republicii, s-a adresat întregului popor la posturile noastre de radio și televiziune. Cu vibrantele îndemnuri în suflet, ortacii au ridicat cupele de șampanie și au toastat pentru fertilitatea vremii pe care o vor străbate. Se poate spune că tocmai certitudinea faptelor a fost izvorul unei însetate pofte de viață, de cîntec și dans, de vorbe de duh și veselie ce au făcut ca timpul să se „deruleze“ uluitor de repede, iar zorile să se deschidă uimitor de luminoase în ziua 1 din 1078. fiului montor Dumitru, Cîrjan, strungarului Valerian Ianoș — ultimul, un demn reprezentant al muncitorilor în organul de conducere colectivă —, multor altora. Directorul întreprinderii, inginerul Ioan Nemțișor, prezent de zece ani printre „băieții aceștia destoinici“, între gindurile exprimate aici unul îl îndrepta către competența și prestigiul colectivului în noul an, către noile performanțe tehnice, productive, către împlinirile viitoare. Petrecerea a continuat in aceeași tonică atmosferă, noul an fiind intîmpinat, după datină, în cîntec, joc și veselie. Gînd la gînd cu bucurie --------------------------------— Pentru belșugul muncii și al vieții în clinchete de zurgălăi, în urale de ani buni și fericiți, de belșug și bunăstare, cooperatorii și mecanizatorii din Dumbrăveni — ca și cei din numeroase așezări bucovinene — și-au petrecut noaptea de Anul Nou trăind fiecare, mai mult ca oricînd, bucuriile și împlinirile personale și colective, făcîndu-și îndrăznețe firești planuri de viitor. Prinși dre cei care, aici, au ținut să fie împreună, se numărau familiile cooperatoarelor Lucreția Manciu, Natalia Bîrzu, Elena Cîmpanu și ale lucrătorilor din sectorul unic de mecanizare Sergiu Hulubei, Vasile Rață, Constantin Cîmpanu mulți alții cunoscuți prin hărșinicie și pricepere in muncă. Alături de aceștia se aflau familiile tovarășilor Costache Sandu, secretarul comunal de partid, comitetului primarul comunei, și Mihai Sandu, președintele C.A.P. Din numeroasele urări rostite din inimă, din sentiment și gînd curat, s-a desprins voința celor prezenți la tradiționala sărbătoare de a munci mai spornic, mai bine, pentru ca unitatea lor să se mențină fruntașă pe județ la producția de cartofi, sfeclă de zahăr și la alte culturi, să obțină în viitor o recoltă de cel puțin 5.000 kg. porumb boabe la hectar. De altfel, întreaga comună — o veritabilă vatră de prosperitate socialistă — a cunoscut in noaptea dintre ani, in noaptea cînd în ferestrele caselor întemeiate gospodărește a stăruit îndelung lumina, desfășurarea îmbelșugată a datinilor strămoșești, a bucuriei și încrederii in biruințele din 1978 și din ceilalți ani ai actualului cincinal. Cu satisfacția biruințelor Cu bucuria împlinirilor, „familia“ filatoarelor din Gura Humorului, acest tinăr harnic colectiv, a ținut să înși chine paharul la a douăsprezecea bătaie a ceasului ce vestește sosirea lui 1978 tot împreună. Alături de fruntașele în muncă Ana Moroșan, Nicoleta Moroșan, Maria Bordeianu, Oltea Dochia, l-au întîmpinat pe noul an in mijlocul celor cu care un an întreg muncesc și se sfătuiesc cum să obțină succese și mai mari directoarea filaturii, tovarășa ing. Liliana Lupu, secretara comitetului de partid, Elena Cojocărașu, președinta comitetului Sindicatului, Eugenia Rotaru. „Bucuria ne-a fost deplină. Am închinat cupa de șampanie pentru mulțumirea de a ne fi făcut datoria raportind îndeplinirea planului anual cu 11 zile mai devreme, ceea ce ne-a permis să depășim cu 5 la sută prevederile la producția globală și cu 5,6 la sută la producția marfă. Sunt succese care ne obligă să ridicăm continuu calitatea muncii noastre, așa cum ne-a îndemnat tovarășul Nicolae Ceaușescu de la tribuna Conferinței Naționale partidului“ — ne-a spus tovarășa directoare Liliana Lupu. La revelionul colectivului de la I.U.P.S. Suceava, se ridică paharele pentru împlinirile muncii și vieții La cumpăna anilor, în casa țăranului cooperator Arcadie Vizitiu, din Liteni - Moara In lumina tinereții La Suceava, Cîmpulung Moldovenesc, Fălticeni, Gura Humorului, Vatra Dornei și în alte localități ale județului, sute și sute de tineri și-au dat întilnire pentru a petrece împreună noaptea de la cumpăna dintre ani. In municipiu, uteciști din unități economice, instituții, școli au trăit momentele de luminoasă bucurie în sala fermecător ornamentală a cantinei liceului industrial nr. 4. Două fete și doi băieți, îmbrăcați în frumoase costume naționale, i-au întimpinat pe oaspeți, urîndu-le petrecere plăcută în noaptea de revelion. Se aflau printre aceștia Gheorghe Țimpău, de la întreprinderea „Străduința“, Gheorghe Isaic, de la I.R.E., Vasile Roibu, de la I.A.P.S., Mihai Airinei, de la întreprinderea mecanică, și mulți alți tineri fruntași și evidențiați in întrecerea socialistă, la învățătură. Atmosfera de voie bună, de exuberanță tinerească și sărbătoare a fost întregită de prezența urătorilor, colindătorilor, caprelor, căluților și ursului, a sorcovei și a altor obiceiuri străbune de Anul Nou. Nu au lipsit „carnavalul măștilor“ și răvașele cu adresă. S-a dansat, s-a zis, s-au spus glume, s-a toastat pentru fericire Pagină realizată de B. GA FIȚANU, N. GROZA, M. FLOREA, C. MANOLACHE, V. MICU, ȘT. URSACHI. Foto : D. VINTILÂ. « MC Oice