Zori Noi, aprilie-iunie 1978 (Anul 31, nr. 8877-8953)

1978-04-01 / nr. 8877

A. Organ al Comitetului județean Suceava, al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXII nr.8877 | sîmbătă 1 aprilie 1978 14 pagini 30 bani ---------------------- . Începînd de astăzi, noi categorii de oameni ai muncii beneficiază de majorarea retribuției RECUNOȘTINȚA NOASTRĂ O CONFIRMĂM PRIN FAPTE Alte categorii de oameni ai muncii, cele din industria exploatării și prelucrării lemnului, bogat reprezentate și în județul nostru, beneficiază, începînd de astăzi, de majorarea retribuției, potrivit Decretului Consiliului de Stat privind reeșalonarea pe ramuri și activități a majorării retribuției prevăzute pentru etapa I 1978. Aceasta constituie un puternic imbold în activitatea creatoare a celor care valorifică marea bogăție a pădurilor noastre, fapt ce reiese și din relatările de mai jos. O tot mai bună gospodărire a lemnului Peste 16.500 de forestieri, un puternic detașament al industriei județului, deplin angajat în valorificarea „aurului de", beneficiază, începînd verde astăzi, de majorarea, în prima etapă, a retribuției. Expresie a politicii partidului și statului de creștere în ritm mai accentuat a nivelului de trai material și spiritual, această măsură se aplică cu 4 luni mai devreme față de eșalonarea inițială. Fondul de retribuție al colectivului întreprinderii noastre, pe următoarele 9 luni ale anului, crește în acest fel cu 43 milioane lei (fiind cu 19 milioane lei mai mare decit cel ce ar fi trebuit să fie constituit conform prevederilor inițiale). Veniturile forestierilor noștri vor cunoaște sporuri importante. Astfel, retribuția lunară a unui fasonator mecanic, cu calificare medie, ajunge la 2.315 lei, cu 319 lei superioară celei avute pînă în prezent. De asemenea, retribuția unui tractorist crește cu 276 lei, a unui gaterist — cu 265 lei, iar a unui sortator de cherestea — cu 277 lei. In mod normal, față de aceste noi măsuri de îmbunătățire a calității vieții, odată cu profundele sentimente de satisfacție, forestierii noștri își exprimă hotărîrea de a-și amplifica eforturile creatoare, spre a obține succese mereu mai mari în activitatea productivă. Un prim răspuns faptic pot fi socotite rezultatele întîiului trimestru al anului. După trei luni de activitate, VASILE SAVA directorul I.F.E.T. Suceava (Continuare în pagina a IlI-a) Noi soluții cade reducere consumurilor Mai devreme cu 4 luni față de planificarea inițială, lucrătorii din domeniul prelucrării lemnului beneficiază, începînd de astăzi, de majorarea, în prima etapă, a retribuției. Față de această nouă manifestare a grijii partidului și statului pentru creșterea continuă a nivelului de trai al celor ce muncesc, ne exprimăm deplina noastră mulțumire. Veniturile fiecăruia dintre noi vor spori substanțial. Un tîmplar mecanic, cu calificare medie, are acum o retribuție lunară de 1744 lei, cu 250 lei superioară celei pe care o primea anterior. Retribuția lunară a unui muncitor din domeniul întreținerii este cu 300 de lei mai mare, ajungînd la aproape 2.000 lei. în total, cei aproape 5.490 de lucrători ai combinatului nostru vor beneficia, anul acesta, de un spor suplimentar de retribuție de 12,3 milioane lei. Bugetul meu personal, ca maistru tehnolog, crește cu 300 de lei. Un calcul simplu arată că, pînă la sfîrșitul anului, voi beneficia de venituri suplimentare în valoare de 2.700 lei. Sentimentul nostru de satisfacție față de aceste măsuri îl însoțim de amplificarea preocupărilor pentru tot mai buna desfășurare a producției și gospodărirea cu grijă a materialelor. Lucrez la fabrica de placaj, unde punem un accent mare pe folosirea cu grijă a VASILICA SAVIN, maistru, membru în Consiliul oamenilor muncii de la C.P.L. Suceava (Continuare în pagina a IlI-a) L________________________ ^ CONFERINȚA PE ȚARA A PREȘEDINȚILOR CONSILIILOR POPULARE ȘI-A ÎNCHEIAT LUCRĂRILE Desfășurate în prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, lucrările Conferinței pe țară a președinților consiliilor populare s-au încheiat, la 31 martie, în Capitală, marele forum adoptînd, după largi și rodnice dezbateri, hotărîri de o primă importanță pentru activitatea organelor locale ale puterii și administrației stat, pentru progresul econodemic al patriei, pentru prosperitatea tuturor județelor, orașelor și comunelor, pentru înflorirea vieții noastre sociale și spirituale, pentru grandioasa operă ce o ctitorim — societatea socialistă multilateral dezvoltată. Vineri, în ultima zi a Conferinței, lucrările au fost reluate în plen, în aceeași atmosferă intensă de lucru, de analiză cuprinzătoare și exigentă a problemelor multiple pe care le ridică buna conducere tăților, și gospodărirea localidezvoltarea accelerată a fiecărei așezări, urbane și rurale, pe plan economic, socialcultural și edilitar, creșterea calității vieții, a gradului de civilizație al celor ce muncesc. Participanții la forumul președinților consiliilor populare, care reprezintă, în fapt, pe toți locuitorii patriei, au întîmpinat, în această dimineață — ca și în zilele precedente ale Conferinței —, pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, pe ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului, la sosirea în sală, cu multă căldură și însuflețire. Minute în șir au răsunat ovații puternice, urale neîntrerupte, asistența aclamînd îndelung „Ceaușescu—P.C.R.!". în sală se aflau, ca invitați, membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat și ai guvernului, conducători, ai instituțiilor centrale, organizațiilor de masă și obștești, activiști de partid și de stat, personalități ale vieții științifice și culturale. Prima ședință de dimineață a fost condusă de tovarășul Dumitru Sandu, președintele Consiliului popular orășenesc Zimnicea, județul Teleorman. La dezbateri au luat cuvîntul tovarășii Pogea Brîncoveanu, președintele Consiliului popular municipal Hunedoara, Elisabeta Leonte, președintele Consiliului popular comunal Gura Teghii, județul Buzău, Petre Dobrescu, președintele Consiliului popular orășenesc Slobozia, județul Ialomița, Ilie Matei, adjunct al șefului secției de propagandă a C.C. al P.C.R., Dan Trițoiu, președintele Consiliului popular comunal Făget, județul Timiș, Ion Vlad, președintele Consiliului popular municipal Roman, Constantin Pană, președintele Consiliului popular comunal Pecica, județul Arad, Suzana, Gâdea, ministrul educației și învățămîntului, Andrei Fodor, președintele Consiliului popular comunal Moldovenești, județul Cluj, Vasile Petrache, președintele Consiliului popular comunal Sascut, județul Bacău. In continuare, lucrările Conferinței au fost conduse de tovarășul Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. S-a anunțat că la dezbaterile în plenul Conferinței s-au înscris 125 tovarăși, din care au luat cuvîntul 77, din toate județele țării, ei referindu-se pe larg la sarcinile ce revin consiliilor populare din Programul adoptat de Congresul al XI-lea și din hotărîrile Conferinței Naționale ale partidului. Totodată, vorbitorii au făcut numeroase propuneri cu privire la îndeplinirea planului în industrie și agricultură, la sistematizarea localităților și gospodăria comunală, dezvoltarea democrației socialiste și antrenarea maselor la întreaga viață socială, la perfecționarea stilului și metodelor de lucru ale organelor și organizațiilor de partid, în conducerea activității economice, a muncii politico-educative de masă. La propunerea prezidiului, Conferința a aprobat sistarea discuțiilor, urmînd ca participanții care nu au vorbit și au de făcut propuneri sau observații să le prezinte în scris secretariatului Conferinței. (Continuare în pagina a IlI-a) C.A.P. Sf. Ilie. Sortatul și plantatul cartofilor, la ordinea zilei ------------------------------------------- PLENARA COMITETULUI JUDEȚEAN AL U.T.C. Ieri, a avut loc, plenara Comitetului județean al U.T.C., la lucrările căreia au participat, ca invitați, membrii birourilor comitetelor municipal și orășenești ale U.T.C., ai comisiei județene de cenzori, secretarii comitetelor comunale și din mari întreprinderi care nu sînt membri ai comitetului județean, aparatul comitetului județean al U.T.C. Prin materialul prezentat și luările de cuvînt din cadrul plenarei a fost dezbătută cu exigență și responsabilitate activitatea desfășurată de organele și organizațiile U.T.C. din județ pentru mobilizarea uteciștilor, a întregului tineret sucevean la înfăptuirea sarcinilor ce le revin din documentele Congresului al XI-lea și Conferinței Naționale ale partidului, stabilindu-se măsuri concrete pentru perfecționarea muncii și sporirea capacității lor de amplificare a energiilor și inițiativei tinerești în toate domeniile vieții economicosociale și spirituale, în cadrul plenarei a fost aprobată componența consiliilor și comisiilor pe domenii de activitate ale Comitetului județean al U.T.C. Ü ÎN AGRICULTURA • LA C.A.P. SF. ILIE ORGANIZARE BUNA, REZULTATE BUNE Ieri, și la C.A.P. Sf. Ilie a fost o zi plină de lucru în cîmp. Forța mecanică și umană, bine organizată, a acționat pentru recuperarea rămînerilor în urmă, pentru intrarea în graficele stabilite, împreună cu tovarășul Vasile Maximesei, președintele C.A.P., am poposit la cîteva puncte „fierbinți" de muncă. Tarlaua „Frumoasa". Mecanizatorii Ioan Petriceac și Constantin Cernăuțeanu, cu 2 semănători S.A.P. — 29, însămînțau orzoaică de primăvară. Aprovizionarea bună cu semințe, calitatea patului germinativ și dimensionarea tarlalelor permiteau exploatarea corespunzătoare a mașinilor. „Ieri (n.r. alaltăieri), deși am pornit la lucru la ora 6.30 — preciza tovarășul Ioan Petriceac — am realizat 35 ha., față de 30 ha. planificat. Mașinile sunt noi și funcționează perfect". Lucru pe care l-am constatat și noi, apreciind că pînă în seară toate cele 130 ha. planificate pentru orzoaică vor fi semănate integral. Punctul de lucru „Ogoare lungi". Aici, am găsit o masivă concentrare de forțe umane și mecanice. Șeful fermei vegetale nr. 2, tovarășul Ion Marțineac, ne-a relatat: „Astăzi, EDUARD GAFIȚANU (Continuare în pagina a II-a)