Zori Noi, iulie-septembrie 1978 (Anul 31, nr. 8954-9031)

1978-07-29 / nr. 8978

A A Proletari din toate țările, uniți-valon noi Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXII Nr. 8978 1 sîmbătă 29 iulie 1978 j 4 pagini 39 bani TRANSMISIUNE IN DIRECT LA POSTURILE DE RADIO ȘI TELEVIZIUNE Astăzi, în jurul orei 11, posturile noastre de radio și televiziune vor transmite direct de la Tulcea adunarea populară organizată cu prilejul vizitei de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, în județul Tulcea. ÎN ÎNTÎMPINAREA MARII NOASTRE SĂRBĂTORI NAȚIONALE „Noroc bun!“ în inima muntelui Vineri, 28 iulie 1978, în „inima“ obcinei bucovinene „Mestecăniș“. La ora 15,15 minute, artificierul Averiță Amariei aprinde capsa detonatoare și o explozie pașnică, ce zguduie măruntaiele muntelui, prăbușește ultimul obstacol de stîncă ce stă în calea a doi muncitori dornici să-și încoroneze munca aspră, eroică, dar nobilă printr-o ispravă care întruchipează dăruirea în folosul obștii, al viitorimii ce ctitorește civilizația socialistă. Simplu, dar luminați la chipuri de victoria asupra natu rii a pune rii dure, obținută acum, în preajma marii sărbători naționale a poporului nostru, doi bărbați își string mîinile bătătorite și se îmbrățișează cu căldură. Sunt șefii de brigadă Vasile Huc și Simion DurUș, mineri și ceferiști, specializați in construcția de tuneluri, doi comuniști de înaltă omenie ce și-au consacrat viața unei profesii de deosebită însemnătate pentru economia patriei și progresul social. „Am venit aici in decembrie 1975 încă VICTOR MICU (Continuare în pagina a H-a) — A fost străpuns tunelul „Mestecăniș“ . Lui Fridolin Țachman și Vasile Cazaciuc le-a revenit cinstea de a fi primii care au străpuns ultimul obstacol Moment emoționant : cele două formații de lucru, de la intrare și ieșire tunel, s-au întilnit după ce au doborît ultimii centimetri de rocă Consfătuire județeană privind perfecționarea stilului și metodelor de muncă ale consiliilor oamenilor muncii In contextul preocupărilor susținute pentru înfăptuirea hotărîrilor Conferinței Naționale a partidului și ale plenarelor C.C. al P.C.R. din martie și iulie a.c., a indicațiilor date de tovarășul Nicolae Ceaușescu privind perfecționarea activității economico - financiare și accentuarea autoconducerii muncitorești și a autogestiunii, ieri, la Casa de cultură a sindicatelor din Suceava,, a avut loc o consfătuire județeană, cu caracter de schimb de experiență, privind stilul și metodele de muncă ale consiliilor oamenilor muncii, organizată de biroul comitetului județean de partid, la care au participat președinții și prim-vicepreședinții consiliilor oamenilor muncii, președinții comitetelor sindicatelor și secretarii organizațiilor U.T.C., reprezentanți ai oamenilor muncii din unitățile economice și instituțiile județului. La această rodnică întrunire de lucru, precedată de analize întreprinse, la nivelul consiliilor oamenilor muncii, de comitetul județean de partid, au luat parte tovarășii Traian Gîrba, prim-secretar al comitetului județean de partid, președintele comitetului executiv al consiliului popular județean, membri ai biroului comitetului județean de partid, aparatul comitetului judedețean de partid, membrii consiliului județean de control muncitoresc al activității economice și sociale, secretarii comitetelor municipal, orășenești și comunale președinții consiliilor de partid, orășenești de control muncitoresc al activității economice și sociale, cadre din conducerea unităților județene de sinteză, alți invitați. In cadrul consfătuirii au prezentat rapoarte despre stilul și metodele de muncă ale consiliilor oamenilor muncii și rezultatele obținute în activitatea economică tovarășii Ieremie Catargiu, Vasile Sava, Ruxandra Popovici, Nicolae Turtureanu, loan Popescu, Vasile Pop, Marcel Mocanu și Mihail Buga. La dezbateri au luat cuvîntul tovarășii Paul Socaciu, loan Nemțișor, Wiliam Beker, Oltea Negură, Raveica Sănduleac, Dumitru Șoldan și Elena Hladi. Vorbitorii au evidențiat cu pregnanță justețea ansamblului de măsuri luate de conducerea partidului și statului, la inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru dezvoltarea continuă a democrației socialiste și perfecționarea conducerii și planificării economico - financiare, subliniind că acestea sînt o expresie grăitoare a consecvenței și fermității cu care prind viață hotărîrile Congresului al XI-lea și ale Conferinței Naționale ale partidului. Reliefînd experiența acumulată de organismele de conducere colectivă a întregii activități economice și sociale din întreprinderi, în special după îmbunătățirile aduse cadrului organizatoric de participare a oamenilor muncii la actul decizional, ei au arătat îndeosebi cum este îmbinată funcția de secretar de partid ca cea de președinte al consiliului oamenilor muncii, preocupările actuale ale organizațiilor de partid și ale consiliilor oamenilor muncii și au demonstrat, pe bază de fapte convingătoare, că autoconducerea muncitorească se afirmă tot mai puternic, contra(Continuare în pagina a Hl-a) Expoziție cinegetică Ieri, la sediul Asociației județene a vînătorilor și pescarilor sportivi din Suceava s-a deschis o interesantă expoziție cinegetică. Sînt reunite aici peste 200 de trofee de cerb, căprior, mistreț, rîs, lup ș.a., dintre care 98 sunt medaliate cu aur, argint și bronz la expozițiile internaționale de la Florența, Novisad, Budapesta, Torino, Budejovice și Marsilia. Expoziția rămîne deschisă pînă la 25 august a.c. după care trofeele vor participa la București la o manifestare similară, cu caracter național. »»CÂNTAREA ROMÂNIEI LA SUCEAVA, A ÎNCEPUT Concursul muzical de interpretare instrumentală „Ciprian Porumbescu“ Ieri, în sala Ateneului popular „Ciprian Porumbescu" din municipiul Suceava, a avut loc festivitatea de deschidere a celei de-a VII-a ediție prestigiosului Concurs muzical de interpretare instrumentală „Ciprian Porumbescu'", destinat pionierilor și copiilor pînă la 15 ani și dotat - EDIȚIA A VII-A — cu trofeul „Lira de aur". Manifestare de anvergură națională, organizată sub auspiciile Consiliului Național al Organizației Pionierilor, Ministerului Educației și învățămîntului, Uniunii Compozitorilor din Republica Socialistă România și a altor foruri centrale, competiția — inițiativă suceveană — reunește anul acesta 120 de concurenți, sosiți la Suceava din aproape toate județele țării și Continuare în pagina a IlI-a) Aspect de la deschiderea festivă a concursului