Zori Noi, octombrie-decembrie 1979 (Anul 32, nr. 9341-9419)

1979-11-20 / nr. 9383

CONGRESUL AL XII-LEA AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN (Urmare din pagina I) iau parte, de asemenea, 148 delegații din 98 de țări reprezentând partide comuniste și muncitorești, socialiste, socialdemocrate, alte organizații ale clasei muncitoare, partide și organizații democratice, progresiste, mișcări de eliberare națională, forțe sociale și politice înaintate, antiimperialiste de pretutindeni cu care partidul nostru întreține relații de solidaritate și colaborare. La ședință sunt prezenți șefi ai misiunilor diplomatice acreditați la București, precum și un mare număr de corespondenți ai presei străine trimiși speciali ai unor agenși ții de presă, cotidiene și ai unor posturi de radio și televiziune de peste hotare. Se intonează Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Tovarășul Nicolae Ceaușescu rostește cuvântul de deschidere a lucrărilor Congresului. Delegații au ales, în unanimitate, Prezidiul Congresului, din care fac parte tovarășii : NICOLAE CEAUȘESCU, Ștefan Andrei, Dan Mircea Anghel, Ioan Avram, Iosif Banc, Floarea Barbu, Dimitrie Alexandru Bitang, Emil Bobu, Ilie Bologa, Maria Caba, Virgil Cazacu, Elena Ceaușescu, Dorina Deauș, Lina Ciobanu, Ion Coman, Ion Cristea, Petre Dănică, Constantin Dăscălescu, Miu Dobrescu, Eduard Eisenburger, Iosif Eckenreiter, Petre Enache, Janos Fazekas, Viorica Fekete, Cornelia Filipaș, Alexandrina Găinușe, Pantelimon Găvănescu, Suzana Gâdea, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Elisabeta Kovács, Maria Ion, Letiția Ionaș, Petre Lupu, George Macovescu, Ștefan Mocuța, Angelica Munteanu, Ana Mureșan, Ferdinand Nagy, Patrița Neacșu, Andrei Neagu, Paul Niculescu, Constantin Olteanu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Dumitru Constantin Pîrvulescu, Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Raveica Sănduleac, Vasile Alexa Sechel, Aneta Spornic, Dan Otto Surulescu, Radu Tănase, Florian Tănăsescu, Ioan Ursu, Corneliu Velincov, Ilie Verdeț, Geza Vida, Aurica Vizitiu, Paraschiva Rodica Vîlcu, Vasile Vîlcu, Ștefan Voitec. In prezidiu iau loc, de asemenea, conducătorii delegațiilor de peste hotare participante la Congres. Lucrările primei ședințe plenare sunt conduse de tovarășul Ștefan Voitec. Sunt alese organele de lucru ale Congresului : Comisia de validare, compusă din tovarășii : Dumitru Popa, Ion Catrinescu, Persida Catană, Elvira Chirică, Stelian Ciulacu, Ion Coman, Vasile Dancoș, Marin Enache, Ștefan Hîrzoiu, Nicolae Hurbean, Ioachim Moga, Iulian Ploștinaru, Florea Ristache. Secretariatul Congresului, alcătuit din tovarășii : Constantin Dăscălescu, Virgil Cazacu, Nicu Ceaușescu, Tamara Dobrin, Alexandrina Găinușe, Ioachim Moga, Dumitru Popa, Ilie Rădulescu, Vasile Pungan, Iosif Szász, Ghizela Vass. Congresul a adoptat, în unanimitate, următoarea ordine de zi: 1. Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea Partidului Comunist Român în perioada dintre Congresul al XI-lea și Congresul al XlI-lea și sarcinile de viitor ale partidului. 2. Raportul Comisiei Centrale de Revizie. 3. Proiectul directivelor Congresului al XlI-lea al Partidului Comunist Român cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1981-1985 și orientările de perspectivă pînă în 1990. 4. Proiectul Programului-Directivă de cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și de introducere a progresului tehnic în perioada 1981- 1990 și direcțiile principale pînă în anul 2000. 5. Proiectul Programului- Directivă de cercetare și dezvoltare în domeniul energiei pe perioada 1981-1990 și orientările principale pînă în anul 2000. 6. Proiectul Programului- Directivă de creștere a nivelului de trai în perioada 1981- 1985 și de ridicare continuă a calității vieții. 7. Proiectul Programului- Directivă de dezvoltare economico-socială a României în profil teritorial în perioada 1981-1985. 8. Modificarea unor prevederi ale Statutului Partidului Comunist Român. 9. Alegerea secretarului general al Partidului Comunist Român, a Comitetului Central al partidului și a Comisiei Centrale de Revizie, în continuare au fost alese : Comisia de redactare a proiectelor de hotărîri și rezoluții ale Congresului, din care fac parte tovarășii : NICOLAE CEAUȘESCU, Neculai Agachi, Gheorghe Aldea, Augurița Alexandrescu, Ioan Anton, Pavel Aron, Ioan Avram, Iosif Banc, Radu Barbu, Anghel Bărbuți, Paraschiv Benescu, Ștefan Bîrlea, Dumitru Blaj, Elena Borodi, Cornel Burtică, Nicolae Bușui, Irimie Catargiu, Lidia- Virginia Catrinescu, Virgil Cazacu, Elena Ceaușescu, Gheorghe Cilibiu, George Ciucu, Ion Ciucu, Nicolae Constantin, Constantin Dăscălescu, Elena Deliu, Ion Dincă, Cristița Dinu,, Emilian Dobrescu, Miu Dobrescu, Janos Fazekas, Magdalena Filipaș, Alexandru Filioreanu, Eugen Florescu, Ioan Foriș, Nicolae Gavrilescu, Victor Ghidarcea, Petre Gigea, Gheorghe Groza, Florea Gruia, Hedwiga Hauser, Margareta- Gabor László, Lajos Ion Kocs, Letay, George Macovescu, Angelica Manole, Lucreția Matei, Maria Mielea, Angelo Miculescu, Constantin Mitea, Ion Mocean, Ștefan Mocuța, Mihai Moraru, Boleslav Maler, Paul Niculescu, Dumitru Nistor, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Pățan, Alexandru Popescu, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Ilie Rădulescu, Leonte Răutu, Florea Ristache, Gheorghe Roman, Teodor Șuteu, Ion Totu, Virgil Trofin, Elena Tudoran, Ion Tulpan, Ioan Ursu, Marin Vasile, Ilie Verdeț, Nicolae Vereș. Comisia de presă, alcătuită din tovarășii : Dumitru Popescu, Ernest Breitenstein, Maria Costache, Ion Cumpănașu, Petre Enache, Eugen Florescu, Alexandru Ionescu, Constantin Mitea, Octavian Paler, Ion Sîrbu, Dezideriu Szilagyi. Comisia de examinare apelurilor, compusă din tovoarășii : Petre Lupu, Gheorghe Arsene, Vasile Bărbuleț, Cristița Dinu, Nicolae Gavrilescu, Ion Giuvacov, Ioan Hadnagy, Dumitru Ivanovici, Gheorghe Petrescu, Florica Toma, Marin Vasile. Delegații au aprobat, în unanimitate, constituirea celor 15 secțiuni ale Congresului și prezidiile acestora : Secțiunea pentru dezvoltarea forțelor de producție continuarea pe o treaptă sușiperioară a industrializării socialiste a țării — tovarășii : Gheorghe Oprea, Neculai Agachi, Ioan Avram, Vasile Bălan, Ion Circei, Afrodita Liliana Covaci, Sabin Faur, Magdalena Filipaș, Ion Licu, Gheorghe Pană, Leonora Litiția Stănilă . Secțiunea pentru dezvoltarea bazei de materii prime și asigurarea aprovizionării tehnico - materiale a tovarășii : Ion Pățan, Iuliana Bucur, Ion Ciucu, Teodor Coman, Dumitru Condrache, Nicolae Constantin, Andrei Csillag, Ludovic Fazekas, Maria Nițescu, Ion Tănase, Laurean Tulai . Secțiunea pentru asigurarea surselor de energie, creșterea potențialului energetic național, dezvoltarea producției de energie și utilizarea ei cu înaltă eficiență economică — tovarășii : Virgil Trofin, Nicolae Andreescu, Gheorghe Cioară, Eva Feder, Nicolae Gavrilescu, Cornel Mihulecea, Vasile Patilineț, Gheorghe Pop, Mircea Rejec, Constanța Rotărescu, Constantin Savu ; Secțiunea pentru cercetare științifică, dezvoltare tehnologică și introducerea progresului tehnic, perfecționarea învățămîntului, pregătirea forței de muncă și a cadrelor — tovarășii : Elena Ceaușescu, Ioan Anton George Ciucu, Alexandrina Felicia Cornea, Petre Enache, Francisc Tudor, Marin Ivașcu, Ștefan Mocuța, Ion Sîrbu, Aneta Spornic, Ioan Ursu . Secțiunea pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară, gospodărirea apelor și protecția mediului înconjurător — tovarășii : Marin Vasile, Ion Albulețu, Ion Ceaușescu, Maria Ciocan, Nicolae Giosan, Alexandru Iliescu, Ion Iliescu, Natalia Jipa, Angelo Miculescu, Vasile Mușat, Ion Tarachiu . Secțiunea pentru investiții, construcții, transporturi și telecomunicații — tovarășii : Iosif Banc, Paraschiv Benescu, Vasile Bulucea, Ion Dincă, Ioan Draghici, Letiția Ionaș, Gheorghe Popescu, Ion Stoian, Ernest Szotyori, Grațian Șerban, Vasilica Vîlcu . Secțiunea pentru dezvoltarea economico - socială în profil teritorial — tovarășii : Iosif Ugrar, Haralambie Alexa, Gheorghe Blaj, Ion Bucur, Aglaia Caloinescu, Maria Cebuc, Miu Dobrescu, Liviu Minda, Ferdinand Nagy, Valeriu Nicolescu, Ion Tulpan . Secțiunea pentru dezvoltarea producției bunurilor de consum, a comerțului interior și serviciilor pentru populație — tovarășii : Janos Fazekas, Petre Blajovici, Lina Ciobanu, Ana Ciurea, Tudor Done, Emil Drăgănescu, Ion Gheorghe Matei, Ana Mureșan, Ion Petre, Teodor Roman, Gheorghe Roșu . Secțiunea pentru problemele sociale, creșterea nivelului de trai și ridicarea continuă a calității vieții — tovarășii : Emil Bobu, Ioan Brăgăilă, Eleonora Cojocaru, Petre Dănică, Cristița Dinu, Alexandrina Găinușe, Ion Ioniță, Elisabeta Kovács, Eugen Proca, Ion Tudor, Eugeniu Voicu . Secțiunea pentru politica financiară și ridicarea continuă a eficienței activității economice — tovarășii : Paul Niculescu, Gheorghe Chivulescu, Gheorghe Cilibiu, Mihai Moraru, Gheorghe Petrescu, Florea Ristache, Teodora Sandu, Veronica Sandu, Iosif Szász, Ion Totu, Richard Winter . Secțiunea pentru comerțul exterior și cooperarea economică internațională — tovarășii : Gheorghe Rădulescu, Emanuel Babici, Maxim Berghianu, Verona Elena Burtea, Cornel Burtică, Nicolae Bușui, Gheorghe Dumitrache, Mihail Florescu, Traian Gîrlea, Floare Jivoi, Gheorghe Petrescu . Secțiunea pentru problemele orînduirii sociale și de stat, perfecționarea conducerii științifice a societății și dezvoltarea democrației socialiste — tovarășii : Ilie Verdeț, Pavel Aron, Ion Coman, Mihai Dalea, George Homoștean, Rodica Anica Lung, Mihai Marina, Alexandrina Mocanu, Iulian Ploștinaru, Dumitru Popa, Nicolae Popovici . Secțiunea pentru problemele ideologice, ale activității politice, culturale și de educație socialistă — tovarășii : Dumitru Popescu, Ernest Breitenstein, Doina Drăgușin, Ioan Foriș, Suzana Gâdea, Dumitru Gheorghe, Gere, Gheorghe Manta, Mihai Ion Popescu-Puțuri, Ilie Rădulescu, Leonte Răutu . Secțiunea pentru problemele organizatorice, ale vieții interne de partid și ale organizațiilor de masă și obștești — tovarășii : Constantin Dăscălescu, Maria Bradea, Ion Catrinescu, Nicu Ceaușescu, Nicolae Hurbean, Ștefan Korodi, Petre Lupu, Nicolae Mihalache, Ioachim Moga, Vasile Potop, Gizela Vlad . Secțiunea pentru activitatea internațională a partidului și statului nostru — tovarășii : Virgil Cazacu, Ștefan Andrei, Vasile Bărbuleț, Dumitru Bejan, Gheorghe Dinu, Cornelia Filipaș, Pantelimon Găvănescu, Alexandru Ionescu, Gheorghe Stoica, Ghizela Vass, Nicolae Vereș. A fost aprobat regulamentul de desfășurare a lucrărilor Congresului, care vor avea loc atît în ședințe plenare, cit și în cadrul secțiunilor, pentru a se da posibilitatea unui număr ci mai mare de delegați și invitați să ia cuvîntul, aducîndu-și astfel contribuția la dezbate carea și aprofundarea problemelor înscrise pe ordinea de zi, în aclamațiile participanțiilor, în entuziasmul și însuflețirea generală, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU prezintă, de la tribuna înaltului forum, Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea Partidului Comunist Român în perioada dintre Congresul al XI-lea și Congresul al XlI-lea și sarcinile de viitor ale partidului. (Continuare în pagina a IlI-a) ZOR NOI • Pagina