Zori Noi, aprilie-iunie 1980 (Anul 33, nr. 9496-9572)

1980-04-01 / nr. 9496

L ÎNCEPÎND CU 1 APRILIE A.C. Noi categorii de oameni ai muncii vor beneficia de retribuții tarifare majorate „RĂSPUNSUL NOSTRU, EFORTURI SPORITE PENTRU RIDICAREA CALITĂȚII ACTIVITĂȚII PE CARE O DESFĂȘURĂM“ Intre măsurile concrete privind înfăptuirea programului de creștere a nivelului de trai al oamenilor muncii se înscrie — după cum e cunoscut — și cea de-a doua etapă de majorare a retribuției din cincinalul în curs, începînd cu data de 1 aprilie, a celor ce muncesc în domeniul telecomunicațiiDovadă grăitoare a grijii permanente a partidului statului nostru pentru creșteșirea necontenită a calității vieții, actuala majorare a retribuției personalului muncitor din unitatea noastră reprezintă un puternic stimulent în muncă, un prilej de mobilizare mai amplă a eforturilor pentru realizarea depășirea sarcinilor ce ne ieși vin, spre a răspunde prin fapte preocupării constante manifestate in țara noastră pentru asigurarea îmbunătățirii condițiilor de viață materiale și spirituale ale tuturor cetățenilor, ridicării gradului de civilizație al întregului popor. Oamenii muncii din cadrul lor. Retribuția personalului muncitor din această ramură va crește, în medie, cu 10,6 la sută. Se vor bucura de această nouă sporire a veniturilor, în cadrul direcției noastre județene de poștă și telecomunicații, 2.127 oameni ai muncii, care vor primi in plus pînă la sfîrșitul anului 4 milioane lei. Cîteva exemple sînt elocvente: unităților direcției județene de poștă și telecomunicații s-au angajat, și cu această ocazie, să-și sporească preocupările pentru punerea în funcțiune înainte de termen a obiectivelor de investiții, folosirea cu maximum de eficiență a capacităților de producție, instaurarea unui regim sever de economisire a combustibililor și energiei electrice, depășirea sarcinilor de plan la venituri, asigurarea, în final, tuturor beneficiarilor, a unor prestații de cea mai bună calitate. Ing. GEORGE PETRIȘOR directorul Direcției județene de poștă și telecomunicații Suceava Retic- Retic- Creș „ „ A . Gradația buția buția terea Funcția Categoria Treapta actua mul o efect__________________ ______________________________lă________rată_____ti vă Factori poștali IV — 1.720 1.880 160 Telefonist, oficiant, telegrafist IV — 2.020 2.310 290 Electromecanic te. VI — II 2.213 2.499 286 Maistru tc. — V — 2.895 3.200 305 Noul orar al curselor TAROM De la 1 aprilie intră în vigoare noul orar al curselor TAROM, care e valabil pînă la 31 octombrie 1980, la dispoziția publicului călător care circulă pe traseul București — Suceava — București fiind puse, în această perioadă, două curse aeriene, care vor funcționa după următorul program : Prima cursă pleacă din București (Băneasa) la ora 8.00, aterizează la Suceava (Salcea) la ora 9.05, decolează de la Suceava la ora 9.40 și aterizează la București la ora 10.45. Această cursă circulă în toate zilele săptămînii, inclusiv duminica. Cursa a doua decolează de la București la ora 17,40, aterizează la Suceava la ora 18,45, decolează de la Suceava la ora 19,15 și aterizează la București la ora 20,20. Circulă zilnic, în afară de duminică. Pentru ambele curse autobuzul spre aeroport pleacă din fața Agenției TAROM Suceava la orele 8.00 și, respectiv, 17.40, în orașele care au aeroporturi și agenții TAROM se pot trimite, cu avioanele TAROM, și colete de marfă, cu condiția ca acestea să fie de peste 12 kg și să nu depășească 40 kg. SPORTS PORT Pregătiri pentru muncă și viață la cercul mîinilor îndemînatice de la Casa pionierilor și șoimilor patriei din orașul Solea Foto: I. MIHU CONFERINȚA ORĂȘENEASCĂ FĂLTICENI A ORGANIZAȚIEI PIONIERILOR Viitorul anticipat de problematica educației prin și pentru muncă Reprezentanții celor aproape 3.000 de purtători ai cravatelor roșii cu tricolor și ai îndrumătorilor lor (cadre didactice) din Fălticeni, întruniți în Conferința orășenească a Organizației pionierilor, au adoptat, pentru activitatea de viitor, un plan de măsuri bogat, cu pre ________ vederi concrete, de mare actualitate. Din cuprinsul acestuia am reținut și prezentat, în introducerea rîndurilor de față, doar cîteva elemente sem ■ [UNK]nificative pentru obiectivele pe care și le asumă organizația revoluționară a copiilor. Oportunitatea lor a fost temeinic argumentată atît în cuprinsul dării de seamă prezentată de prof. Otilia Vrînceanu, dezbaterilor cît și în cursul desfășurate în plen și pe secțiuni (pionieri, adulți, îndrumarea șoimilor patriei). Planul amintit s-a conturat, astfel, ca o continuare firească a pledoariilor inspirate de exigențele educației comuniste a tinerei generații. Fără ca aria analizei critice și propunerilor să se fi restrîns la perimetrul problematic al unei singure idei, se poate totuși afirma că, în ansamblu, conferința a impus în primul plan aspectele educării prin muncă și pentru muncă a elevilor. Observația se susține cu atît mai mult cu cit învățătura a fost privită de participanți ca domeniu de manifestare, a sîrguinței copiilor, ca îndatorire principală specifică pionieriei. Inițiativele de întrajutorare colegială sau cele de organizare a unor acțiuni pionierești în colective muncitorești unde lucrează părinții, aduse în atenție de prof. Grigore Popa, directorul școlii generale nr. 1, valorificarea prin expoziții a" lucrărilor executate de preșcolari în miniateliere (educatoarea Veronica Macarie), contribuția „Semaforului" la stimularea hărniciei copiilor (Onisie Cornelia, școala generală nr. 2), creșterea numărului de cercuri tehnico-aplicative și amplificarea activității de creație tehnică, la care să fie atrași sistematic elevii cu rezultate școlare bune (Gh. Tărăboanță, directorul casei pionierilor și șoimilor patriei), întreținerea spiritului de emulație (Tărăboi Cătălin, șc. generală nr. 1), programarea judicioasă a acțiunilor pionierești pentru evitarea supraîncărcării (prof. Mihai Radu, generală nr. 5), virtuțile formative ale pionieriei (Pîrvan Gabriela, generală nr. 3) — iată doar cîteva din referințele (prin intervenții în plen) la pregătirea pentru muncă și viață a copiilor. Și tot la modelarea, prin strădanii destinate muncii și studiului, a personalității școlarilor s-au referit și participanții la discuțiile din secțiuni. In cea a pionierilor, de pildă, unde dialogul a fost susținut de 10 copii (Țăpoi Cristina, Gavriloaia Daniela — nr. 1, Blănaru Cristian — nr. 2, Trifan Adriana, Argatu Adrian — nr. 3, Feraru Dan — nr. 4, Pintilie Coculeana, Țipirigannița — Luminr. 5, Pavel Mihaela — Țarna Mare, Bodnar Luminița — Grădini), pioniera G.D. spunea printre altele : „Vizitele în întreprinderi, întîlnirile cu muncitori fruntași ne pot arăta cât de frumoasă este munca și ce satisfacții poți avea dacă ești harnic. Cred însă că este bine să participăm mai mult noi înșine la treburi folositoare : de exemplu, să luăm în grijă spațiile verzi din preajma blocurilor, să dăm ajutor la construcții școlare etc“. De altfel, în chip semnificativ, pionierii și-au raportat preocupările la condițiile pe care le oferă, în prezent, afirmării vredniciei lor „starea de șantier" a orașului, iar, în viitor, valorificării competenței pe care o vor dobîndi instruindu-se, dezvoltarea socialeconomică a așezării. ION NEDELEA • în detașamente, analize la începutul fiecărui trimestru în legătură cu situația la învățătură • Vizite în unități economice, concursuri și consfătuiri pe teme de orientare școlară și profesională • înfăptuirea, pînă la sfîrșitul anului școlar, în proporție de 90 la sută, a angajamentului pe 1980 la muncă patriotică • înființarea unor noi cercuri tehnice , aplicative în unități industriale, de construcție, agricole • începînd din trimestrul III, lunar, la nivelul orașului se va organiza „Ziua activităților cultural - sportive pionierești“. FOTBAL, DIVIZIA B LA LIMITA: DAR VICTORIE Minerul Gura Humorului — Muscelul Cîmpulung 1-0 (1-0) Teren greu, desfundat, dar cei circa 2.000 de spectatori prezenți duminică pe stadionul Minerul din Gura Humorului au asistat la un meci frumos, dominat pe parcursul celor 90 de minute de echipa gazdă, care a aliniat următorul unsprezece : Costaș, Nicolaiciuc, Florea, Tcaciuc, Nicola, Armeanca, Ciorîia, Cristescu, Chircu, Coșereanu (min. 46 Ilie), Iosep (min. 62 Dascălu). Au arbitrat Nicolae Suciu, la centru, Constantin Ignat și Dumitru Rădulescu, la tușe, toți din București. Lovitura de începere o au gazdele, care pun stăpînire pe joc, controlînd mereu balonul și apropiindu-se, deseori periculos, de poarta adversă. Chiar în primul minut, Ciorîia este faultat la 18 metri, dar lovitura acordată rămîne netransformată. In minutul 2, consemnăm ocazia lui Iosep, care de la 18 metri trage pe lingă bara transversală, în minutul pe cea a lui Chircu, care de la 36 m trimite în afara spațiului porții. Ocaziile Minerului se țin, în continuare, lanț și, în minutul 14, Nicolaiciuc demarează pe stînga și, de la circa 30 de metri, dintr-un unghi dificil, înscrie în colțul lung al porții cîmpulungene. Mai notăm, în prima repriză, ocaziile de a marca ale lui Nicolaiciuc (min. 16), Coșereanu (min. 25) și Ciorîia (min. 32). După pauză aspectul jocului rămîne neschimbat, în atac menținîndu-se tot humorenii. In minutul 46, un apărător al oaspeților lovește mingea cu mîna în propriul careu de 16 metri, dar arbitrul trece cu vederea, neacordînd lovitura de pedeapsă ce se impunea. Pînă la sfîrșit au mai avut mari posibilități de a înscrie Ciorîia (min. 55), Ilie (min. 56, 67, S7 și 90) și Chirca (min. 81), dar atacurile se „sting“ în apropierea careului de 16 metri. Raportul de cornere, 12—1, și cel al șuturilor pe poartă, 26—3, reflectă dominarea gazdelor, care nu au înscris mai multe goluri datorită terenului greu și ratărilor din poziții favorabile. Coresp. S. FLORESCU DIN NOU, O MARE DEZAMĂGIRE C.S.M. Suceava — Portul Constanța 2-2 (2-0) Numeroși spectatori prezenți duminică pe stadionul „Arini“ din Suceava credeau într-o reabilitare a echipei favorite după egalul de acasă cu Viitorul Gheorghieni și cele două înfrîngeri severe suferite, consecutiv, în deplasare. Dar speranțele că vor asista la un spectacol fotbalistic de tate, în care „vioara I“ să calific C.S.M., încă din au început să se clatine debutul partidei, cînd Stredie (min. 1 și 3), Dîrman (min. 5), Neacșu (min. 11) liosesc mari ocazii de a deschide scorul, fie trăgînd imprecis la poartă, fie „încurcîndu-se“ în fața acesteia. O oarecare înviorare a jocului avea să se producă spre sfîrșitul reprizei, cînd sucevenii au și înscris, pe parcursul a numai două minute, două goluri : primul, în minutul 38, cînd, la o bară a lui Cozma, mingea revine în careu și Dîrman o trimite fără dificultate în poartă, iar cel de-al doilea, în minutul 39, cînd Boghiu îl învinge pe portarul constănțean, după o pasă frumoasă primită de la Neacșu. A fost o flacără de noi speranțe, ce s-a stins însă foarte repede, repriza a II-a fiind marcată de aceeași confuzie și timiditate în construirea fazelor de atac. Compartimentul de mijloc nu se prea vede, apărarea dă numeroase emoții spectatorilor. Constănțenii devin mai insistenți în atac și, în minutul 76, reduc din handicap prin Vanea. 9 minute mai tîrziu, Nedelcu egalează la o mare gafă a sucevenilor în apărare. Și, astfel, „lanterna roșie“ a seriei pleacă acasă cu un punct nesperat, dar meritat, obținut pe terenul unei echipe care, pretendentă cîndva la promovarea în divizia A, se va lupta, se pare, dacă va aborda și în continuare, ca pînă acum, meciurile, pentru supraviețuirea în „B“. Reluînd ideea din cronica meciului precedent, apreciem că la C.S.M. se impun măsuri ferme și urgente pentru pregătirea cu seriozitate a partidelor viitoare, întărirea disciplinei în rîndul jucătorilor, creșterea ambiției lor în abordarea meciurilor, a dragostei pentru culorile clubului, astfel ca rezultatele viitoare să răsplătească încrederea pe care iubitorii de fotbal suceveni și-o mai pun în echipa lor favorită. Antrenorii Valeriu Neagu și Ion Buzoianu au folosit următorul lot de jucători : Sasu, Cozma, Căldăruș (min. 46 Pantelimon), Radu, Stredie, Blană, Chiriță (min. 81 Ibănescu), Dîrman, Boghiu, Grosaru și Neacșu. A arbitrat corect o brigadă arădeană, avîndu-i, la centru pe Dan Ologeanu, iar la tușe pe I. Honiig și M. stoica. ȘTEFAN URSACII REZULTATELE Înregistrate Viitorul Gheorghieni — Cimentul Medgidia 3—0 ; Minerul Gura Humorului — Muscelul Cîmpulung 1—0 ; Progresul Brăila — C.S. Botoșani 0—1 ; F.C.M. Brașov — Viitorul Vaslui 2—0 ; Delta Tulcea — Unirea Focșani 2—0 ; Energia Gheorghe Gheorghiu-Dej — I.C.I.M. Brașov 1-0 ; F.C. Constanța — F.C. Brăila 2—0 ; Nitramortia Făgăraș — Tractorul Brașov 2—0 ; C.S.M. Suceava — Portul Constanța 2—2. CLASAMENTUL 1. F.C.M. Br. 21 17 40 48- 8 38 2. F.C. Const. 21 13 17 41-20 27 3. Delta Tulcea 21 10 47 35-25 24 4. C.L. Botoșani 21 11 19 32-25 23 5. Unirea Focș. 21 10 29 38-22 22 6. Vist. Vaslui 21 8 5 8 31-25 21 7. C.S.M. Sv. 21 8 58 26-25 21 8. Minerul G.H. 21 9 39 19-34 21 9. F.C. Brăila 21 8 4 9 29-33 20 10. Nitr. Făgăraș 21 9 2 10 22-30 20 11. I.C.I.M. Br. 21 6 78 29-27 19 12. Progresul Br. 21 8 3 10 31-30 19 13. Victor Gheorg. 21 7 5 9 25-35 19 14. Tractorul Br. 21 7 4 10 23-29 18 15. Muscelul Oig. 21 7 4 10 26-36 18 16. Energ. Gh. D. 21 7 3 11 20-33 17 17. Cimentul Med. 21 8 l 12 24-41 17 18. Portul Const. 21 5 4 12 16-37 14 ZORI NOI • Pagina 2 V