Zori Noi, octombrie-decembrie 1980 (Anul 33, nr. 9652-9730)

1980-10-01 / nr. 9652

■'S Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXV Nr. 9852 J miercuri 1 octombbre 1980 14 pagini 30 bani Comitetul executiv al consiliului popular județean supune atenției publice, prin publicarea sa, proiectul Hotărîrii privind îmbunătățirea activității de sistematizare a teritoriului și a localităților județului Suceava, care va fi dezbătut și adoptat în sesiunea din 4 octombrie 1980. Propunerile și sugestiile pe marginea acestui proiect de hotărîre vor fi trimise comitetului executiv al consiliului popular județean, pînă în ziua de 4 octombrie a.c CONSILIUL POPULAR AL JUDEȚULUI SUCEAVA PROIECT HOTĂRÎRE privind îmbunătățirea activității de sistematizare a teritoriului și a localităților județului Suceava Consiliul popular al județului Suceava, avînd în vedere raportul comitetului său executiv cu privire la modul cum se înfăptuiește programul județean de Sistematizare a teritoriului și localităților urbane și rurale, potrivit prevederilor Legii nr. 58/1974. In baza prevederilor art. 11 și 16, litera c din Legea nr. 57/1968 de organizare și funcționare a consiliilor populare ; HOTĂRĂȘTE: Art. X. In vederea realizării integrale a sarcinilor ce decurg din Programul de măsuri pentru continuarea activității de sistematizare a localităților în anul 1980, aprobat de Secretariatul Comitetului Central al Partidului co" Comunist Român, presi a măsurilor stabilite cu ocazia analizei efectuate în cadrul Comisiei pentru consiliile populare și administrație de stat a Marii Adunări Naționale, comitetul executiv al consiliului popular județean va analiza semestrial, pe baza informărilor întocmite de către Secția de arhitectură și sistematizare, stadiul îndeplinirii programului județean de sistematizare, elaborat pentru perioada 1981—1985. Art. 2. Comitetul executiv (Continuare în pagina a II-a) In întreprinderi cu progr fii de construcții de mașini, precum și in ateliere mecanice din județ se realizează un important volum de mașini și utilaje tehnologice destinate industriei de exploatare a lemnului. Răspunzînd cerințelor beneficiarilor, colectivele din unitățile sucevene au realizat peste prevederi, față de planul la zi, 128 tone de mașini și utilaje tehnologice în cadrul „Săptămînii §g Crucii Roșii“, la depozitul de ape minerale Floreni, secțiile de ape minerale Dorna Candrenilor și Poiana Negri, depozitul de bușteni Floreni și în alte unități de pe raza comunei Dorna Candrenilor, medicii Iosif Molnár, Ilie Cojocaru și Teodor Tătaru, precum și cadrele sanitare cu pregătire medie Iulia Odochean, Leontina Dianu și Ana Țiganetea au susținut expuneri pe diferite teme medicale, audiate de numeroși oameni ai muncii din unitățile respective. IN ACEST NUMĂR PUTERNIC ÎNDEMN PENTRU CONSTRUCTORI DE A-ȘI AMPLIFICA EFORTURILE CREATOARE In pagina 3 BIBLIOTECA [CENTRALA 1 UNIVERSITA L „M. EMINESCU“ IAȘI SEDINȚĂ CMIETULUI POLITIC EXECUTIV AL C.C. AL P.C.R. Sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marți, 30 septembrie, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a analizat măsurile privind asigurarea realizării tuturor prevederilor planului pe ultimul trimestru al acestui an, a tuturor indicatorilor economici și echilibrarea balanței de plăți. Comitetul Politic Executiv a cerut tuturor ministerelor, centralelor și întreprinderilor, organelor și organizațiilor de partid, organizațiilor de masă, tuturor oamenilor muncii, să acorde o deosebită atenție realizării integrale a producției, cu prioritate a celei destinate exportului, descoperirii și punerii în valoare de noi resurse de materii prime și materiale, valorificării superioare a materiei prime, în special a metalului și masei lemnoase, sporirii pe toate căile a indicilor de calitate a produselor. In continuare, Comitetul Politic Executiv a analizat modul în care se desfășoară lucrările campaniei agricole de toamnă. Apreciind rezultatele obținute pînă în prezent, s-au stabilit urgentarea strîngerii măsuri care să asigure recoltei și însămînțărilor, a transportului operativ și depozitării in bune condiții a tuturor produselor agricole, printr-o mobilizare generală, folosindu-se întreaga capacitate a mijloacelor tehnice, a atelajelor, întreaga forță de muncă de la sate. In scopul aplicării în cele mai bune condițiuni a măsurilor și hotărîrilor adoptate de cel de-al II-lea Congres al consiliilor populare, a indicațiilor secretarului general al partidului privind perfecționarea în continuare a activității consiliilor populare și aplicarea mai fermă a principiilor autoconducerii muncitorești și autogestiunii financiare, Comitetul Politic Executiv a stabilit ca proiectele de legi asupra cărora Congresul consiliilor populare i-a dat acordul să fie supuse dezbaterii publice. Ele sunt menite să asigure să girea în continuare a cadrului democratic al societății noastre, participarea nemijlocită a tuturor cetățenilor, fără deosebire de naționalitate, la înfăptuirea politicii partidului și statului, consacrată dezvoltării multilaterale a patriei, la întărirea în toate sferele, vieții sociale a legalității, eticii și echității socialiste, în conformitate cu hotărîrea Comitetului Politic Executiv, după dezbaterea publică, proiectele de legi urmează să fie supuse spre aprobare Marii Adunări Naționale. Comitetul Politic Executiv a stabilit convocarea Plenarei C.C. al P.C.R. pentru data de 15 octombrie a.c. în cadrul ședinței, tovarășul Nicolae Ceaușescu a informat despre vizita oficială de prietenie pe care a efectuat-o în țara noastră, în perioada 8—10 septembrie, tovarășul Kenneth David Kaunda, președintele Partidului Unit al Independenței Naționale, președintele Republicii Zambia, împreună cu tovarășa Betty Kaunda. Comitetul Politic Executiv și-a exprimat deplina aprobare față de rezultatele pozitive ale noului dialog româno-zambian la nivel înalt ce constituie o semnificativă confirmare a consecvenței cu care partidul și (Continuare în pagina a IlI-a) Vedere din Cîmpulung Moldovenesc Foto : D. VINTILA -'XNXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXi«^riiAXXVKXXXXXXXXXXXXXXXXXÂXXXXXXXXXXXXXXXXXXX> A.XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXNVNXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXJ încheierea vizitei oficiale de prietenie în țara noastră a președintelui Republicii Zimbabwe Marți, 30 septembrie, s-a încheiat vizita oficială de prietenie efectuată în țara noastră, la invitația președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și a tovarășei Elena Ceaușescu, de tovarășul Canaan Sodindo Banana, președintele Republicii Zimbabwe, și tovarășa Janet Banana. Vizita în țara noastră a înaltului sol al poporului Zimbabwe, convorbirile care au avut loc între președinții Nicolae Ceaușescu și Canaan Sodindo Banana, înțelegeile convenite cu acest prilej reprezintă un moment de seamă în cronica relațiilor de prietenie și solidaritate militantă statornicite între popoarele român și zimbabwe, deschizînd noi orizonturi colaborării pe multiple planuri, dintre țările noastre, în folosul lor reciproc, în interesul luptei pentru eliminarea definitivă a colonialismului și neocolonialismului, a politicii imperialiste de dominație dictat, pentru pace, destindeșire, independență națională și progres în întreaga lume. Ceremonia plecării înalților oaspeți a avut loc pe aeroportul Otopeni, împodobit sărbătorește. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au sosit la aeroport împreună cu tovarășul Canaan Sodvido Banana și tovarășa Janet Banana. Numeroși oameni ai muncii au aclamat cu căldură pe cei doi șefi de stat, exprimînd satisfacția opiniei publice din țara noastră față de rezultatele fructuoase ale primului dialog la nivel înalt (Continuare în pagina a IV-a) ,XXXX\XV«VCS*SXVSXXXXV»XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXVXXXXXXXXV*.X\» 2 începînd cu data de 15 august a.c., numeroși elevi și studenți din județul nostru au luat parte activă la campania de recoltare a cartofului și fructelor. Constituiți în brigăzi de muncă patriotică, sub directa îndrumare a organelor și organizațiilor U.T.C., a cadrelor didactice, marea lor majoritate au dovedit responsabilitate și hărnicie, muncind cu spor, de dimineață și pînă-n seară, pentru punerea cit mai grabnică la adăpost a roadelor toamnei. Amănunte ne oferă tovarășul Ioan Ițco, președintele consiliului elevilor din cadrul comitetului județean al U.T.C. . — Numai în unitățile Trustului județean al I.A.S., S.C.A. Suceava și S.C.P.P. Fălticeni, au participat la strînsul și sortatul cartofului și fructelor peste 20.000 de elevi din licee și un important număr de studenți. „Cota“ parte a hărniciei lor este substanțială, cu mult superioară anilor trecuți. In fermele I.A.S., de pildă, unde au lucrat cei mai mulți dintre ei, a fost adunată producția de pe 354 ha., sortîndu-se circa 2490 tone tuberculi. — Cărora le-ați acorda nota maximă ? — Aș dori să remarc, în deosebi, hărnicia, grija pentru calitatea lucrărilor efectuate de care au dat dovadă ^ elevii de la liceele Dragoș ^ Vodă" din Cîmpulung Moldovenesc, industrial nr. 1 și 2, sanitar, economic și de drept ^ administrativ din Suceava, ^ minier din Gura Humorului. J mecanic din Siret, textil din : Fălticeni și liceul din Solca, și elevi care, am putea spune, au muncit „ca la carte“. £ — Am înțeles că la această activitate unele școli au rămas „corigente“. . . ^ — Da. Liceele agroindustrial și nr. 1 din Rădăuți, „Ștefan cel Mare“ și „Petru Rareș" din Suceava. In cazul acestora, i Discuție consemnată de STEFAN URSACHI 2 (Continuare în pagina a II-a) 2 în bilanțul participării elevilor la lucrările de campanie Note foarte bune dar și „corigențe“ vxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx