Zori Noi, iulie-septembrie 1987 (Anul 40, nr. 11741-11819)

1987-07-01 / nr. 11741

DIN ACTIVITATEA •WWWfcVI CONSILIILOR POPULARE • Deputații, comitetele de cetățeni, alte organisme, în strînsă colaborare cu lucrătorii întreprinderii pentru achiziționarea și preindustrializarea materiilor prime de origine animală Suceava, au reușit ca, la data de 20 iunie, să îndeplinească planul semestrial al județului la toate sortimentele corespunzătoare profilului unității menționate, prevăzute a se colecta din gospodăriile populației, cu excepția produsului lînă, asigurînd industriei ușoare cantități sporite de piei de bovine și ovine, pielicele caracul, blănuri și păr de animale. Personalul din rețeaua de colectări și organele de stat locale acționează pentru realizarea planului semestrial la lînă. Pînă acum, între fruntașe se situează consiliile populare și centrele de colectare din Marginea (care și-a îndeplinit planul anual la lînă, predînd, în medie, de la fiecare ovină cîte 1.500 kg), Horodnic, Iacobeni, Sadova, Slatina, Ostra, Dorna Candrenilor, Crucea, Pătrăuți, Stulpicani, Frasin, Mușenița și altele. • Primăria comunei Udești este, în localitate, instituția de stat în care cetățenii au acces la orice oră a zilei, chiar și în afara orelor de audiență. In ultimul timp, aici au fost rezolvate peste 250 de cereri și scrisori, îndeosebi pentru eliberarea unor adeverințe ale căror date există în evidențele primăriei. Majoritatea cererilor privesc" acordarea de ajutoare bănești mamelor cu mulți copii, potrivit Decretului nr. 410/1985. Prin mobilizarea cetățenilor la înfăptuirea propunerilor din campania electorală precedentă, în comună au fost realizate, pentru obște, o serie de obiective : un punct sanitar în satul Plăvălari, asigurarea spațiului de școlarizare a copiilor din Luncușoara, amenajarea morii de măcinat porumb din satul Știrbăț, împrejmuirea școlii generale de centru, pietruirea drumului din Poieni spre Verești. De obicei, cu cetățenii se fac și întîlniri individuale, în care aceștia sînt informați asupra soluționării propunerilor pe care le-au formulat. • Consiliul popular al comunei Bosanci și-a prevăzut realizarea, în prima jumătate a anului, a unui volum de venituri proprii în sumă de 725 000 lei. Acționînd în direcția autofinanțării, biroul executiv al consiliului popular, deputații, aparatul financiar-contabil au reușit ca, pînă la 15 iunie, să atragă venituri la bugetul local în sumă de aproape 1,2 milioane lei. Recenta ședință a biroului executiv al consiliului popular a stabilit măsuri pentru depistarea și valorificarea unor noi surse de venituri care să garanteze depășirea sarcinilor privind autofinanțarea E. M. Kwvwwvvvv,w,wvwvvvvvv,«,vv^^^awwwvuw^vvvvwwwa imagine din secția de confecții-serie (șef de unitate, Dragoș Iațcu) a Cooperativei meșteșugărești „Confecția" din Suceava, unitate adăpostită de noul complex din strada Traian Vuia. Aici se produc — pentru beneficiari din întreaga țară — scurte și înlocuitori de paltoane din posesia și reton pentru băieți și fete Foto : ION MIHOVEANU scris, va răspunde un C RODICA PASCARIU, Frătăuți Noi : „Membrii cooperației ieșugărești nu sunt încadrați meșîn baza unui contract de muncă și nu pot fi transferați la unitățile socialiste de stat. Petiționara, potrivit legislației actuale, nu poate primi transfer în interesul serviciului. Dacă dorește, se poate retrage din cooperativă, primind comunicare potrivit prevederilor din statutul cooperativei și art. 10 litera „d“ din Legea nr. 1/1970“ — ne răspunde U.J.C.M. Suceava. Procedați în consecință. • VALERIA TROIA, Gura Humorului , Fapta celui care v-a cauzat vătămări corporale, ce au necesitat 25 de zile de îngrijiri medicale pentru vindecare, se încadrează în prevederile articolului 181 din Codul penal, iar urmărirea se efectuează de organele de miliție, numai la plîngerea făcută de dr. Infracțiunea care a generat daune (civile sau penale) este o problemă de judecată care se clarifică doar în cursul procesului, așa că, anticipat, nu putteți primi un răspuns. "• DUMITRU VASILACHE, Comuna Cornu Luncii . Din verificările efectuate de U.J.C.A.P. Suceava a rezultat că Viorica Munteanu deținea ca lot în folosință, peste prevederile statutare, 30 ari, suprafață ce i-a fost repartizată cooperatorului Nicolae Popa. Și dv. vi s-a repartizat lot în folosință în apropierea domiciliului. Ea volan sau pieton, biciclist ori căruțaș — ipostaza nu are importanță —, sub înrîurirea alcoolului se acționează dăunător. O cantitate aparent inofensivă de băutură poate modifica reflexele și influența luciditatea în conducere, ceea ce determină, în general, comiterea unor accidente de circulație deosebit de grave. Nu întîmplător, deci, una dintre sancțiunile cele mai aspre prevăzute de către regulamentul de circulație (amendă de la 1000 la 2500 lei și suspendarea permisului pentru o perioadă de 1—3 luni) se aplică persoanelor găsite sub influența alcoolului la volan. Cu toate acestea, în chip surprinzător, nu de puține ori întâlnim pe drumurile publice Iași care, încălziți de alcool, flotează autovehicule, uitînd o responsabilitate, de siguranța circulației, de viața celor din jur. Că băutura nu a făcut și nici nu va face casă bună cu șoferia s-au convins, sperăm, și cei care, în ultima perioadă, au intrat în „pauză“ de permis de conducere pe motiv de... spriț. Să dialogăm cu o parte dintre ei. Mihai Sibede, cadru de conducere la S.M.A. Cornu Luncii, pilota autoturismul ARO 1 Sv 6829 pe un drum public. Oprit pentru control, a început să facă... fețe, fețe. Știa dînsul de ce. A mai suflat cîndva în fiolă și a înverzit-o. Și... — S-a înverzit și de această dată. Ce spuneți ? — Ce să mai spun, nimic. Am greșit, plătesc... Și a plătit, pe loc, 500 lei, iar permisul de conducere l-a predat, spre păstrare, organelor de miliție. Mai bine așa, zicem noi, decît la volan. Mai ales că S.M.A. Cornu Luncii plătește, lunar, un șofer pentru a conduce mașina respectivă. Recidivist în materie de conducere sub influența alcoolului s-a dovedit a fi și Gheorghe Cocor din Gura Humorului, lucrător la C.P.A.D.M. Ciprian Porumbescu. A mai înverzit cîndva fiola, însă a uitat repede lecția primită și iar a fost găsit, la volanul autoturismului 2 Sv 1910, mirosind o băutură: „Iertați-mă de data aceasta! N-o să se mai întâmple. Nu mai pun gram de alcool în gură, de acum înainte", a zis dînsul. Dar cine să-l creadă ? ... Lista celor care, numai în cursul lunii iunie a.c., au trebuit să coboare de la volan, dînd explicații pentru starea de... bună dispoziție în care se aflau, este destul de mare. Amintim numele cîtorva dintre ei, considerînd aceasta o sancțiune în plus asupra căreia trebuie să reflecte nu numai cei în cauză, ci și colectivele din care fac parte : Dumitru Orheian din Valea Moldovei (41 Sv 4612); Calancea din Vicovu de Vasile Jos (Sv 1 1826); Liviu Tabrea din Rădăuți (2 Sv 4832); Gheorghe Chiraș din Rădăuți (Sv 1 2289); Ionel Molocc din Grănicești (31 Bc 8255); Mihai Vieriu din Vatra Dornei (Sv 2110); Vasile Duceac din Vatra Dornei (31 Sv 5539); Constantin Lalău din Crucea (36 B 5055); Petrică Curcă din Vatra Dornei (1 Sv 8918). Locot. col. VASILE ACHIMESCU șeful serviciului circulație din cadrul Miliției județului Suceava în „PAUZA“ DE PERMIS, PE MOTIV DE... ȘPRIJ SUCEAVA — „Cupa Bucovinei“ la parașutism aeronavă Timp de trei zile, la aerodromul „Șoimii Bucovinei" de la Salcea — Suceava au avut loc, recent, întrecerile de parașutism aeronavă, cu aterizare la punct fix, din cadrul primei ediții a „Cupei Bucovinei“. Competiția, organizată de comitetul județean al U.T.C. și aeroclubul „Șoimii Bucovinei", a reunit sportivi de la aerocluburile din Galați, Iași, Baia Mare, Ploiești și Suceava. Organizarea foarte bună a acestor întreceri — din etapa de vară a „Daciadei" — a prilejuit tinerilor sportivi să-și demonstreze, în timpul celor opt lansări de la 800 m altitudine, buna lor pregătire fizică și psihică. Clasamentul la individual . 1. Maria Ionescu — Ploiești (componentă a lotului național de parașutism); 2. Ioan Săcară — Iași ; 3. Mihăiță Andrei — Iași. Pe echipe : 1. Suceava; 2. Iași; 3. Ploiești. PETRU IRIMESCU secretar al comitetului județean al V.T.C. Puternică mobilizare a energiilor creatoare (Urmare din pagina I Or, datorită unor lacune, în special de ordin organizatoric, unele unități se prezintă cu restanțe. Mai mult decit atît, în cazul unor întreprinderi — cum sunt Combinatul de fibre, celuloză și hîrtie din Suceava sau întreprinderea chimică din Fălticeni — restanțele, în loc să fie diminuate, se mențin la un nivel ridicat. Atît la unitățile menționate, cit și la întreprinderea de mașini-unelte, Combinatul de prelucrare a lemnului, întreprinderea de materiale de construcții, întreprinderea de tricotaje „Zimbrul“, întreprinderea de piele și încălțăminte „Străduința" din Suceava ș.a. este necesar să se întreprindă acțiuni energice, eficiente care să asigure grabnica recuperare a rămînerilor în urmă și integrarea întregii activități intr-un ritm productiv normal, în ansamblul preocupărilor vizînd buna desfășurare a activității, un accent sporit se cuvine pus, în toate unitățile ■— așa cum cerea recent tovarășul Nicolae Ceaușescu — pe realizarea ritmică a producției fizice, la toate sortimentele, care trebuie să stea la baza îndeplinirii producției-marfă, a celorlalți indicatori ai planului. O atenție prioritară se cuvine acordată, în unitățile cărora le revin sarcini în această privință, îndeplinirii în cele mai bune condiții a planului de export, obținerii unor produse de înaltă calitate, competitive, care să satisfacă pe deplin exigențele beneficiarilor și să asigure, concomitent, valorificarea superioară a materiilor prime pe care le încorporează. Totodată, acționîndu-se cu responsabilitate pentru aplicarea programelor de perfecționare a organizării și modernizarea fluxurilor productive, trebuie să se urmărească reducerea consumurilor specifice și folosirea eficientă a resurselor materiale și energetice, diminuarea costurilor și, în final, creșterea rentabilității în fiecare sector de activitate. Perfecționarea activității, sub multiplele ei aspecte, în fiecare întreprindere, asigurarea, peste tot, a condițiilor pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan în cel de-al doilea semestru, pe întregul an sunt obiective a căror înfăptuire trebuie să stea mereu în atenția organelor și organizațiilor de partid, a consiliilor oamenilor muncii și a celorlalți factori de răspundere, în vederea înscrierii, de către detașamentele muncitorești sucevene, a unor bogate bilanțuri de împliniri în întâmpinarea Conferinței Naționale a partidului. FOTBAL, DIVIZIA C REZULTATELE Zimbrul Siret — Cetatea Tg. Neamț 1—2 ; Metalul Botoșani — Chimia Fălticeni 0—1 ; Constructorul Iași — Explorări Cîmpulung Moldovenesc 0—1 ; C.S.M. Bucecea — Retonul Săvinești 0—3 ; Minerul Vatra Dornei — Electro Botoșani 2—0 ; Carpați Gălănești — TEPRO Iași 4—2 . Cristalul Dorohoi — Metalul Rădăuți 2—3 . Avintul Frasin — Siretul Pașcani 0—1. CLASAMENTUL la încheierea campionatului ■. * Echipă penalizată cu trei puncte. 1. Siretul Pașcani 30 21 3 4 72—18 68 2. Explorări Cîmpulung Moldovenesc 30 21 3 6 77—20 66 3. Retonul Săvinești 30 18 2 10 69—24 56 4. Chimia Fălticeni 30 16 3 11 67—35 51 5. Metalul Rădăuți 30 14 4 12 50—31 46 6. cetatea Tg. Neamț 30 15 14 35—41 46 7. Electro Botoșani 30 13 3 14 46—47 42 8. Avîntul Frasin 30 13 2 15 39—56 41 9. Minerul Vatra Bornei * 30 14 1 15 44—39 40 10. Carpați Gălănești 30 13 1 16 39—54 40 11. Zimbrul Siret 30 13 1 16 35—66 40 12. Metalul Botoșani 30 12 3 15 37—44 39 13. Constructorul Iași 30 12 3 15 43—50 39 14. TEPRO Iași 30 12 2 16 44—61 38 R. C.S.M. Bucecea 30 11 2 17 27—69 35 16. Cristal Al Dorohoi 30 32 25 24—33 11 ZORI NOI • Pagina 2