Zori Noi, iulie-septembrie 1988 (Anul 41, nr. 12053-12130)

1988-07-01 / nr. 12053

SESIUNEA CONSILIULUI JUDEȚEAN (Urmare din pagina I) creșterea răspunderii și întărirea conlucrării între beneficiar, proiectant și constructor, întărirea ordinii și disciplinei în muncă, buna gospodărire a fondurilor financiare și materialelor, executarea ritmică și de calitate a lucrărilor. Sesiunea a adoptat, în unanimitate, proiectul de hotărîre în legătură cu realizarea investițiilor cuprinse în planul consiliului popular județean pe anul 1988, precum și rapoartele al doilea și al treilea i de la ordinea de zi. Conform prevederilor legale, sesiunea a hotărît : eliberarea tovarășului Victor Antonescu din funcția de judecător la Judecătoria Câmpulung Moldovenesc, în legătură cu sa ca avocat în cadrul trecerea colegiului de avocați al județului , eliberarea tovarășului Vladimir Movileanu din funcția de judecător la tribunalul județean, cu ocazia pensionării pentru limită de vîrstă , eliberarea tovarășului Traian Motan din funcția de judecător la Judecătoria Suceava și alegerea sa în funcția de judecător la tribunalul județean, în cadru solemn, acesta depunînd jurămîntul de credință și devotament față de patrie.Luînd cuvîntul în încheierea lucrărilor sesiunii, tovarășul Costică Stoica, prim-secretar al comitetului județean de partid, președintele comitetului executiv al consiliului popular județean, după ce a apreciat că în investiții s-a muncit, anul acesta, mai bine, inclusiv pentru recuperarea unor restanțe, aprovizionarea tehnico - materială, îmbunătățirea organizării muncii și producției pe șantiere, a apreciat că în construcții există încă multe rezerve nevalorificate, așa cum s-a constatat cu ocazia unor recente controale și cum se prezintă situația de fapt, în lumina celor mai recente documente de partid și de stat, vorbitorul a formulat o serie de cerințe și direcții esențiale vizînd activitatea de investițiiconstrucții, începînd cu necesitatea cunoașterii aprofundate a legilor, creșterea exigenței și răspunderii tuturor celor ce concură la realizarea sarcinilor din domeniu, de la ganele județene de profil orși pînă jos, acolo unde se hotărăște soarta producției. S-a activ primul rînd de pe șantierele de locuințe, să fie analizate săptămînal la nivelul județului, spre a se lua operativ măsurile ce se impun, între acestea fiind enumerate: controlul calității lucrărilor pe faze de lucru, respectarea termenelor de execuție, buna gospodărire a materialelor și încadrarea în consumurile normate, prevenirea și combaterea oricăror manifestări de indisciplină în muncă. Ba sate, unde există rămîneri în urmă privind realizarea construcțiilor de locuințe din fondurile statului, consiliile populare au datoria să asigure execuția lucrărilor exclusiv cu forță de muncă locală, așa cum s-a cerut și eu alte prilejuri. Tovarășul Costică Stoica s-a referit, în context, și la alte probleme ale activității economico-sociale și edilitar-gospodărești curente și de perspectivă, exprimîndu-și convingerea că, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, oamenii muncii suceveni vor face din 1988 un an cu remarcabile realizări în toate domeniile. KOKi1 NOI • Pagina 3 ADUNAREA CETĂȚENEASCĂ Potrivit prevederilor Legii de organizare și funcționare a consiliilor populare, ieri a avut loc, la Suceava, adunarea cetățenească pe județ, la care au luat parte deputații M.A.N. domiciliați în județul nostru, deputații județeni, primarii municipiului, Maselor și comunelor, președinții C.U.A.S.C. și ai C.P.A.D.M., numeroși alți oameni ai muncii din întreprinderi, instituții, din orașe și sate. în acest cadru ce s-a constituit ca important forum local al democratismului orînduirii noastre, tovarășul deputat Ion Siminiceanu, prim-vicepreședinte al comitetului executiv al consiliului popular al județului, a prezentat Raportul privind activitatea desfășurată de Consiliul popular al Județului Suceava și comitetul său executiv în semestrul I 1988 pentru realizarea planurilor și programelor de dezvoltare economico-socială și edilitargospodărească. Au luat, apoi, cuvîntul tovarășii : Nicolae Morariu, Socaciu, Rodica Leșanu, Paul Gavril Ostanschi, Traian Asmarandei, Teodora Sofronie și Mihai Chiriac. Referindu-se la rezultatele obținute în perioada vizată în toate domeniile vieții economico-sociale a județului, la experiența pozitivă dobîndită și la unele neajunsuri, vorbitorii au formulat valoroase propuneri, precum și angajamente privind valorificarea pe un plan calitativ superior a potențialului uman și material de care dispune fiecare unitate și localitate, pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor reieșite din documentele de partid și de stat, din legile țării, prin programele adoptate, astfel ca anul 1988 să se încheie cu un bogat bilanț. Adunarea cetățenească a prilejuit reafirmarea voinței și hotărîrii unanime a sucevenilor de a da viață, sub conducerea organelor și organizațiilor de partid, tezelor, orientărilor și îndemnurilor formulate de secretarul general al partidului, tovarășul Ceaușescu, în recentele Nicolae sale expuneri și cuvintări, pentru continua propășire a patriei socialiste. Adunarea a aprobat, în unanimitate, raportul prezentat. Fe strada Maior Ioan din Fălticeni Foto : D. VTNTULA i SĂRBĂTORIREA „ZILEI ÎNVĂȚĂTORULUI (Urmare din pagina I) inspector general în M.E.I. S-au inmînat, apoi, unui număr de 68 de învățători, profesori și educatoare, însemnele titlului de „Evidențiat“, obținut printr-o muncă asiduă de autoperfecționare politică și profesională, reflectată benefic într-un aport sporit la creșterea calității procesului de învățămînt. De asemenea, s-a prezentat conținutul scrisorilor de mulțumire înmînate educatorilor care se pensionează anul acesta. Făcîndu-se mesagerii gîndurilor și sentimentelor încercate, la acest ceas de sărbătoare, de către cele opt mii de cadre didactice din județ, profesorii Maria Cușnir, Ion Carp Fluerici, Dorina Vieriu, Ioana Nicoară și Gherghina Chiriac au exprimat gratitudinea și odată angajamentul ferm total oamenilor școlii sucevene de a se implica și pe viitor, cu întreaga lor ființă, în procesul complex și de mare răspundere de formare a întregului tineret școlar în spiritul nobilelor idealuri revoluționare, înalt patriotice, promovate de partidul nostru, conferind un rol tot mai important școlii în educația maselor, rea învățămîntului în împletica cercetarea și producția. în continuare, a luat cuvîntul tovarășa Ileana Paranici, secretar al comitetului județean de partid, vicepreședinte al comitetului executiv al consiliului popular județean, care, felicitîndu-i călduros pe dascălii suceveni pentru rezultatele bune obținute, și în actualul an școlar, în nobila lor muncă de instruire și educare a copiilor și tinerilor, pentru contribuția sporită la pregătirea tot mai temeinică a forței de muncă necesare edificării socialiste și comuniste a ținuturilor sucevene și întregii țări, le-a urat sănătate și putere de muncă spre a înfăptui importantele sarcini ce revin învățămîntului, în lumina recentelor chemări adresate constructorilor socialismului din țara noastră de către tovarășul Nicolae Ceaușescu, în numele tuturor educatorilor suceveni, într-o atmosferă de vibrant patriotism, adunarea a adresat o telegramă tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU. Un frumos spectacol, susținut de formații ale sindicatului învățământ și Școlii nr. 2 din Suceava, a încheiat festivitatea. Adunări similare au avut loc în orașele și centrele de comună din județ. ★ u VWA AftHWAA WWWyVWtfySVWWtfIAA și Momente de emoție bucurie. Secvențe din desfășurarea, în două unități sucevene de învățămint, a serbărilor ce au marcat încheierea anului școlar • r»K*«***»M®«'M******M*'*«M*'MII*»*»i,,',i*»*lll,r*B’*'*®*ft,,'-*l****B‘B,*,f,l"****M**,,'B'R*i! La Baia a avut loc recent o „săptămână a educației politice și culturii socialiste". Din suita de acțiuni realizate cu acest prilej reținem : • La C.A.P. s-a desfășurat un schimb de experiență pe probleme privitoare la buna executare a lucrăril« * agricole. • La punctul de documentare politico-ideologică, cetățeni ai comunei au putut audia expunerea „înfăptuirea noii revoluții agrare. Dezvoltarea agriculturii românești în cincinalul 1986—1990“. • Lucrători ai domeniului au beneficiat de o dezbatere axată pe sarcinile oamenilor muncii din cadrul C.P.A.D.M., reieșite din expunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu la ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din 29 aprilie a.c. • Paleta de activități desfășurate la nivelul unităților de învățământ s-a constituit din expoziția reunind obiecte executate de fidevi pe parcursul practicii productive, o sesiune de comunicări științifice, simpozionul pe teme de ateism, expunerea „Constituția R.S.R. — legea fundamentală a țării“, o dezbatere pe teme de etică... • De o bună primire în rîndurile sătenilor s-au bucurat acțiunile purtînd genericele „Baia — în Epoca ♦Nicolae Ceaușescu”“, „P.C.R., centrul vital al societății noastre socialiste“, „"fara vitragă — un cabinet de lu«A al tovarășului Nicolae Ceaușescu" ș a. • Deosebit de bogat a fost programul zilei de duminică, 19 iunie, cînd peste 800 de artiști amatori (maturi și elevi, reprezentînd și comunele Rădășeni, Cornu Luncii, Preutești, Mălini, Slatina, Horodniceni, Vadu Moldovei) au încântat, în parcul comunal, prin prestații scenice, un frumoase public spectator de peste 4 000 de oameni. „cInȚa ai Avtonul LWiir* »I Baia-file de istorie #$| împliniri contemporane »* PE ECRANE VINERI, 1 IULIE ÎN MUNICIPIUL SUCEAVA : „Modern“: Miss Iugoslavia + Regele iluzioniștilor și fiii săi : 8,30, 11, 13,30, 16, 18,30 ; Casa de cultură : Mesagerul invincibil; „Arta“: Secretul lui Nemesis : 16, 18; „Burdujeni": „Vînzătorii de pene : 16, 18 ; CÎMPULUNG MOLDOVENESC : „Moldova“: Taina reginei piraților; „Luceafărul“: Apartamentul ; FĂLTICENI : „Doina“ : Biciul fermecat : GURA HUMORULUI : „Lumina“: Marele premiu : RĂDĂUȚI : „Flacăra*“ : Anul soarelui liniștit ; (Sala mică): Cineva acolo sus mă iubește. ȘIRET: Dragoste la Las Vegas : SOLCA : Secretul lui Nemesis . VATRA DORNEI : „Dorna“: Departe de lumea dezlănțuită. Cursă TAROM pentru litoral Cu începere de la S iulie se pune în circulație, pentru sezonul estival (pînă la 31 august), cursa TAROM care va realiza transportul călătorilor pe traseul Constanța — Suceava — Constanța, asigurându-se astfel o călătorie operativă și confortabilă spre dinspre litoral. Ea va avea urmăritorul program : duminică — decolarea din Constanța (aeroportul Mihail Kogălniceanu) la ora 9.00, aterizarea la Suceava (aeroportul de la Salcea) la ora 10.05, decolarea de la Suceava la ora 10.40 și aterizarea la Constanța la ora 31.45 , miercuri , decolarea din Constanța la ora 8.15, aterizarea la Suceava la ora 9.20, decolarea de la Suceava la ora 0.50 și aterizarea la Constanța la ora 10.55. TIMPUL PROBABIL Pentru următoarele trei vremea se va menține caldă zile și ușor instabilă, mai ales după-amiaza, cu cerul variabil la noroi. Pe alocuri, îndeosebi în zonele de deal și de munte, se vor semnala averse de ploaie însoțite de descărcări electrice. Cu totul izolat e posibilă grindină. Vintul va sufla slab la moderat, predominând din nord-vest, la început, apoi din sud. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 12 și 2* grade, iar cele maxime între 24 și 32 de grade.