Zori Noi, octombrie-decembrie 1988 (Anul 41, nr. 12131-12209)

1988-10-01 / nr. 12131

Finalizarea lucrărilor de primă urgență (Urmare din pagina O în vederea însămînțărilor, în acest scop sînt folosite peste 80 de tractoare, dintre care 40 la arat. Se lucrează, după cum ne-a asigurat tovarășul Silvestru Irimescu, directorul S.M.A. Gălănești, și în plină noapte, la lumina farurilor, la arat și pregătit terenul. Pînă în prezent, în schimbul doi au fost arate aproape 300 de hectare de teren, iar alte 511 hectare au fost discuite. Ritmul in care se acționează dă siguranța că, în foarte scurt timp, actuala campanie va fi cu succes încheiată. Ne-am oprit, în ziua menționată, pe tarlalele uneia dintre unitățile agricole aparținînd C.U.A.S.C. Gălănești , C.A.P. Bilca, în toate cele trei ferme, un număr de cooperatori, cărora se marcniseră în ajutor elevi de vete școlile din comună, rude apropiate, lucrători din unitățile economice din localitate, participau la strânsul cartofilor de pe ultimele 10 hectare din cele 220 cultivate. Amănunte privind organizarea muncii pe timp ne-a furnizat tovarășa Stela Opaiț, inginerul-șef al cooperativei agricole: „Avem, astăzi, circa 300 de oameni la strînsul și sortatul cartofilor. Transportul acestora îl efectuăm numai cu mijloace hipo, 30 la număr, făcînd, astfel, economie carburanți. Cu 5 pluguri, de 4 discuri și un agregat cu grape acționăm continuu la pregătirea terenului în vederea însămînțărilor. întrudit realizăm norma zilnică de 25 hectare, foarte curând vom încheia semănatul“. Discuția purtată cu tovarășul Toma Galan, vicepreședinte al biroului executiv al consiliului popular comunal, ne-a convins că vrednicia oamenilor este hotărâtoare pentru finalizarea grabnică a actualei campanii. „în ferma numărul 1 de care răspund, afirma interlocutorul, de cîteva ore s-a terminat recoltatul cartofilor, pe toate cele 73 de hectare, acum acționîndu-se la sortatul și transportul producției pe destinații. Au ieșit mulți oameni la lucru, unii cu atelaje particulare, ceea ce va permite ca în cel mai scurt timp să nu mai rămînă nici un tubercul pe cîmp“. ■La C.A.P. Burdujeni, sortatul cartofilor se execută cu ajutorul unei instalații de mare productivitate destinată acestui scop foto . I. MÍNDRU H fTOrazzWnrtt â*L}UkiÂh • ANGELA PATRAȘCA NU, Vatra Dornei. După cum ne-a informat I.T.A. Suceava, începînd cu data de 15 septembrie, o dată cu reînceperea anului de învățămînt, au fost reluate și cursele de călători pe ruta Vatra Dornei — Teșna. • NECULAI I. UNGUREANU, Vadu Moldovei, Șt. Macovei, șeful Oficiului asigurări sociale și pensii de stat al D.P.M.O.S. Suceava, ne informează că prin decizia nr. 88479 din 29.07.1988, comisia județeană de pensii i-a aprobat înscrierea la pensie pentru munca depusă și limită de vîrstă începînd cu data de 1 08.1988. Vrednici gospodari, crescători de animale, Valeria (deputată în circumscripția electorală comunală mur. 10) și Iosif Vărăreanu din Rișca se mîndresc, pe bună dreptate, în primul rînd cu cea mai de seamă bogăție a vieții lor , copiii. Din 14, cîți an, obiectivul fotografic i-a surprins numai pe 12, Constantin și Marinica fiind la acea oră cu treburi, în Fălticeni. Așadar, împreună cu părinții lor: Ileana, Vasile, George, Georgeta, Ion, Mihaela, Mihai, Ionela, Cătălin, Bogdan, Razván și Cristian Văcăreanu. Foto: D. VINTILA BULETIN RUTIER Greșeli grave, urmări tragice Realitățile demonstrează că, în circulația rutieră, uneori, o primă greșeală poate fi și ultima. Nesăbuința de cîteva clipe, încălcarea unor reguli elementare s-au dovedit fatale în multe cazuri. Concludente în acest sens sunt două evenimente tragice înregistrate nu de mult in județul nostru. Ion Holobică (20 ani) din comuna Crucea se deplasa cu o motoretă spre cabana Zugreni. La un moment dat, a comis o greșeală de neînțeles. Deși a văzut un autobuz care venea regulamentar din sens opus, a virat brusc spre stingă, pe un pod, fără să acorde prioritate. Surprins in plină viteză, a fost proiectat pe asfalt, decedînd după cîteva ore. O greșeală tot atît de gravă a făcut și Mihai Costea, fost muncitor la I.S.S.A. Rădăuți. S-a angajat în traversarea unei străzi fără să se asigure dacă vine sau nu vreo mașină. Și a venit autoturismul 2 Sv. 4398, condus de Elena Lazăr, care, izbindu-l cu violență, i-a produs multiple traumatisme și leziuni, fiind internat, in comă, la spital. Deși a fost transportat la o clinică din Iași, efortul medicilor s-a dovedit zadarnic. M. SFKIHI i Operativ și bine Lucrările de turnare în flux continuu a betoanelor la structura integrală de rezistență a metantancului din cadrul stației de epurare a apelor uzate din Gura Humorului au început miercuri, 21 septembrie a.c., ora 5 și s-au încheiat a doua zi dimineața, la ora 8,30, în acest interval, prin măsuri de organizare riguroasă a muncii, cei 72 de oameni care au acționat aici au reușit să pună in operă un volum de beton (marca K-400, cu ciment special p-45) însumînd 110 metri cubi. Acțiunea s-a desfășurat — după cum ne spunea ing. Dumitru Muraru, adjunct al șefului de brigadă — „ca la carte“, fiind notată, în final, cu calificativul „foarte bine". Au contribuit formațiile de dulgheri conduse de Dumitru Rusu, Nicolae Ciocan, Nicolae Olaru și Dumitru Onea, fierariibetoniști în frunte cu Ioan Buliga și betoniștii lui Simion Poenar. Au acordat asistență tehnică, asumîndu-și răspunderea pentru execuția operațiilor la cel mai înalt nivel calitativ, inginerii Dragoș Croitoru, Vasile Motoc, Vasile Plăcintă și Eugen Uricec, subing. Vasile Gorea și maistrul Ion Berențan. La această importantă investiție — a ținut să remarce în finalul discuției adjunctul șefului de brigadă — urmează a fi terminate în cursul lunii octombrie și celelalte obiective (între acestea figurând bazinul de aerare, decantorul secundar, gazometrul), precum și legăturile hidraulice dintre ele. GH. ZAREZAN - Mașini și instalații în probe și încercări funcționale (Urmare din pagina I) mașinile de superfinisat, în același spațiu, în vederea probelor la stația și instalațiile pentru recircularea emulsiei la mașinile de rectificat, conform unui program aprobat de conducerea ministerului de resort, este prezentă și acționează o formație complexă (proiectanți, furnizori de utilaje, mentori) care, împreună cu cadre din uzină, execută operațiile impuse de începerea probei celor 72 de ore, premergătoare recepției. Și în alte sectoare se remarcă aceeași preocupare stăruitoare in vederea pregătirii tuturor condițiilor pentru demararea sub cele mai bune auspicii a producției propriuzise de rulmenți. Au fost inițiate acțiuni ferme pentru ea, pe măsură ce sosesc noi utilaje, formații din brigada de montaj și din brigada de instalații electrice și automatizări să intre în activitate cu operativitate. Remarcând întreruperile pe flux din lipsa utilajelor, inginerul-șef să evidențieze faptul că ținea în ultimul timp furnizorii de utilaje sunt mai bine mobilizați, pe linia livrării și punerii lor în funcțiune. Totodată, sprijinul pe care colectivul de aici îl primește de la uzina de profil bîrlădeană concret și eficient, ca și este al proiectanților de tehnologii, care au reprezentanți permanenți la fața locului. In perioada aceasta, de pregătire a producției la scară normală, la întreprinderea de rulmenți se realizează totuși produse. Despre ce este vorba ?, l-am întrebat pe proiectantul principal, ing. Niculae Skokan. — în sculărie muncesc 45 de lucrători care fabrică sedeveurile necesare testării utilajelor. La acestea se adaugă deja o seamă de scule pentru viitoarele programe de fabricație cu ciclu lung. Acest atelier realizează lunar o producție in valoare de peste 0,5 milioane lei. Menționez, totodată, faptul că produsele rezultate din probele pentru recepția terioare și utilajelor (inele exinterioare, bile, nituri, semicolivii și role cilindrice) se stochează, cele corespunzătoare sub raport calitativ urmînd a intra în componența rulmenților după omologarea tehnologiilor. In ceea ce-i privește pe constructori, am reținut că lor le revine datoria să execute anumite remedieri la obiectivele recepționate, să participe cu maximă operativitate la montarea și rodajul utilajelor ce vor sosi in perioada următoare. Tot ei au datoria să termine cit mai degrabă posibil lucrările la pavilionul tehnico - administrativ și la cantina Întreprinderii. SPORTIIF SPORT ȘAH Concursul nostru (26) (4+2) MAT IN TREU MUTARE (3 puncte). Controlul poziției« ALB —■ Re7, Te3, Nb6, p — b3; NEGRU — Rd5, p — d7. Soluția problemei nr. 23 (din 16 septembrie o.c.)» î. Nc3 ! Poșta rubricii: Rugăm concurenții să fie atenți la notarea corectă a soluțiilor trimise redacției. La problemele cu mat în două mutări se va indica numai cheia (prima mutare). Un participant din anii anteriori — Doru Petruți, din Clavobluzsg Moldovenesc — a reînceput, recent, să trimită soluții la concursul nostru, îi dorim succes! ★ Repetăm poziția pieselor din diagrama nr. 25 (din 24 septembrie * * a.c.) : ALB —■ DaB, Tb3, Cg5 ; NEGRU Bel, B14, C17, p — g4. (4+3). Mat in două mutări (2 puncte). ANDREI GHIULEA candidat de maeorii DUMINICA, PE STADIOANE ȘI TERENURI DE SPORT SUCEAVA. Rugbi, divizia A . C.S.M. I.M.U. — Hidrotehnica Iași (teren „Unirea“, ora 10,00). Fotbal, divizia B . C.S.M. — Steaua Mizil (stadion „Areni“, ora 11,00). Etapă județeană de handbal, seniori (azi și mîine, la lic. incl. 3). CÎMPULUNG MOLDOVENESC. Fotbal, divizia B. A.S.A. Explorări — Metalul Plopeni (stadion „Karaul“, ora 11,00). ★ Fotbal, divizia C : Minerul Gura Humorului — Laminorul Roman ; Metalul Rădăuți — Avîntul Frasin; Steaua Minerul Vatra Dornei — Celuloza Piatra Neamț Zimbrul Siret — Fortul Iași. Toate jocurile vor începe la ora 11:00. In campionatul județean de fotbal (juniori și seniori) se dispută jocurile etapelor a VlI-a, la categoria „Onoare“, și a V-a, la categoria „Promoție" (in ambele serii), ZORI NOI • Pagina 2