Administraţia Română, 1935 (Anul 15, nr. 1-12)

1935-01-15 / nr. 1

Anul XV, 15 Ianuarie 1935 No. 1 Administraţia Română Organul Asociaţiei Gerale a Notarilor Comunali din România Conducătorii Statului şi administraţia. In momentul de faţă anteproectul legii administrative se găseşte în stadiu definitiv urmând să primească asentimentul şefilor de partide pentru ca apoi — transformat în proect — să fie depus pe birourile corpurilor legiuitoare pentru a deveni literă de lege. Nu ne îndoim, că toţi deţinătorii încrederii poporului conduşi de imperioasele necesităţi ale Ţării îşi vor da consimţământul la această operă atât de trebuincioasă în vremurile de astăzi, când toate atenţiunile trebuesc încordate şi îndreptate către refacerea şi progresul intern. Clipa actuală iese din cadrul preocupărilor mărunte, nevoia unei bune şi definitive aşezări administarative ridicându-se la valoarea unui comandament etic, pe care sunt datori să-l respecte toţi iubitorii de Ţară. Ca cel mai iubitor de Ţară, ca cel mai în drept să arate nevoile poporului, M. S. Regele afirmă şi cere o administraţie corespunzătoare spiritului timpului şi realităţilor necontestabile. Cum simţămintele M. S. Regelui sunt chintesenţa gândurilor şi aspiraţiilor poporului SIJ. Suveranul nostru fiind clar văzător al imperativelor reclamate de propăşirea Ţării SALE, puritatea lor trebue să ne călăuzească în toată activitatea, ele trebuind să conducă pe oricine îşi iubeşte neamul, crede şi îi doreşte progresul. Pentru aceasta, este nevoe de un organism conştient rolului de îndreptar al nouilor metode de activitate, în care una dintre condiţiile esenţiale este desfăşurarea unei acţiuni combatante pe tărâmul administrativ. Elementul de bază îi punem la dispoziţie. Notarii comunali pătrunşi de însemnătatea grijilor cari frământă pe conducătorii Statului, în frunte cu însuşi M. S. Regele, îşi oferă toată puterea de muncă creatoare şi energie constructivă pentru înfăptuirea acestor puncte din absolutele cerinţe ale unei bune stări interne. Ceea ce oferim, este un element de care trebue să se ţină seama, el fiind o valoare de care Ţara are nevoe, mai cu seamă în aceste momente, când concentrarea tuturor entităţilor morale este mai mult decât oricând necesară. Dăm totul neprecupeţit, la înălţimea şi sublimul acestor gânduri. Nu cerem, decât să fim sprijiniţi ca demni reprezentanţi ai unei noui metode de administraţie a progresului şi a unificării sufleteşti, făcând legământul să traducem în fapte concrete gândurile M. S. Regelui şi ale Sfetnicilor SĂI. „A. R.”