Agenda Zilei, aprilie 2000 (Anul 5, nr. 77-101)

2000-04-25 / nr. 97

25 aprilie 2000 CULTURĂ - MASS-MEDIA zilei 15 Premiul de Excelență al companiilor Austrian Airlines si Lauda-Air . Péter Jecza va deschide o expoziție cu lucrări pe tema zborului Pe lângă desfășurarea unei activități manageriale și comerciale intense, agenția companiilor Austrian Airlines și Lauda-Air se implică tot mai activ și în sprijinirea și impulsionarea mișcării artistice și a vieții spirituale din Timișoara. Datorită eforturilor și inițiativelor demne de toată lauda ale Magdalenei Mărculescu, directoarea reprezentanței pentru zona de vest a României a companiilor de aviație austriece, s-au organizat în capitala Banatului concerte de muzică cultă, au fost invitați soliști vocali și instrumentiști renumiți. Filarmonica „Banatul“ a beneficiat de o susținere substanțială etc. începând din anul 1999, companiile Austrian Airlines și Lauda-Air au constituit și un premiu de cultură ce se decernează anual celor mai merituoși pictori, scriitori, sculptori, graficieni, muzicieni și arhitecți din zona de vest a României. Primul beneficiar al Premiului de Excelență a fost poetul și traducătorul Petre Stoica, renumit tălmăcitor al liricii austriece. Candidații la premiu, prin activitatea lor creatoare sau interpretativă, trebuie să aibă legături strânse cu Austria, cu companiile de aviație austriece, cu zborul și transporturile aeriene în general. Laureatul din acest an al Premiului de Excelență este ilustrul sculptor timișorean Péter Jecza, care are numeroase lucrări turnate în bronz inspirate de tema zborului. Din aceste lucrări va deschide o expoziție în Galeria „Triade“ din Timișoara, în ultima decadă a lunii mai a.c. Despre personalitatea și opera sculptorului vor vorbi scriitoarea Adriana Babeți, criticul și istoricul de artă Ileana Pintilie și managera Magdalena Mărculescu. Violoncelista Alexandra Guțu va susține un microrecital. I. S. Péter Jecza este laureatul din acest an Lansare cu muzică de petrecere de calitate Laza și Vlady Cnejevici au cântat ieri împreună piese de pe noul album Nu s-au înghesuit ieri timișorenii să asiste la lansarea CD-ului și a casetei „... din Balcani“ semnate Laza și Vlady Cnejevici, dar prietenii de suflet ai celor doi n-au pregetat să-i felicite pe tată și fiu pentru acest album inedit de cântece de petrecere, scos de Casa de discuri „Roton“ din București. Lansarea albumului la Timișoara a fost a doua din țară, cea dintâi fiind organizată joia trecută în Capitală. Extrem de emoționat, Laza Cnejevici n-a putut spune decât că „sunt un om fericit, un tată fericit, pentru că visul de a face un CD împreună cu fiul meu s-a realizat“. Totul a fost făcut cu mare drag și multă pasiune pentru muzica românească de petrecere, dar și pentru cea sârbească interpretată tot în limba română. „Sunt melodii pe care eu le cântam poate acum 10-20, și chiar 30 de ani“, a mai spus Laza, care a oferit apoi oamenilor de suflet prezenți ieri în Foaierul Operei Române din Timișoara trei piese de pe album. Tată și fiu au interpretat împreună „Nu te grăbi tinerețe“, „Pe la noi pe la români“ și „Seara în Timișoara“ - piesă veche de pahar, cântată în grădinile și pe celebrele terase ale Timișoarei de altădată. Neîndoielnic, este vorba de muzică de petrecere de calitate, iar albumul celor doi Cnejevici umple o lacună pe care Banatul o avea în privința acestui gen muzical. VETUȚA DENGHEL Laza și Vlady Cnejevici, o dovadă că talentul e moștenire de familie înscăunare la TNT Marți fierbinte pentru profesorul Ungureanu Așteptat cu sufletul la gură de toți cei ce respiră cu Teatrul Național Timișoara, evenimentul instalării noului director general, prof. univ. dr. Cornel Ungureanu, se produce astăzi, la ora 11, probabil în sala Moruzan, scenă (și) a precedentelor înscăunări. Așa cum am mai avut ocazia să vă informăm, maestru de ceremonii va fi tenorul Vladimir Deveselu, director al Direcției Instituții de Spectacol din Ministerul Culturii. O oră mai târziu, profesorul Ungureanu se va întâlni printre oglinzi cu jurnaliștii, cărora le-a promis să le prezinte „coordonatele principale pe care va evolua TNT“ sub mandatul său. Și fiindcă a mai promis și că nuși va părăsi nici biroul de la Orizont, nici bunul obicei de-a fi amfitrionul celor mai frumoase întâmplări din Timișoara culturală, la ora 17,30, la Cercul Militar, Cornel Ungureanu va oficia împreună cu poetul Robert Șerban deschiderea unei noi expoziții de pictură seducător semnată Nicolae Popa și relansarea ultimelor două volume ale acestuia, I. P. D. - Insolit într-o postuma Romancierului Paul-Eugen Banciu îi revine misiunea de-a prezenta vineri, 5 mai, la ora 17, la Librăria „M. Eminescu“ o carte specială în conținut și ca destin: postuma „Fată morgana“ a lui Radu Rocman, apărută în colecția Insolit a Editurii Sedona. Fragmente din sublima „corespondență fără adresă“ și din gândurile doctorului Ricman cuprinse între coperți vor fi lecturate de actorul Mircea Belu. (S. P. D.) ■ Recital de pian Sub egida Societății Filarmonice Timișoara, Wanda Albotă, studentă în anul II la Facultatea de Muzică Timișoara, clasa lect. univ. Maria Bodo, va susține mâine, de la ora 18, în sala Liceului „I. Vidu“, un recital de pian cu lucrări de Bach, Beethoven, Chopin, Liszt, Ravel și Brahms. (S. P. D.) Primii doctori în artele vizuale Galeria „Tenta-Art“ și-a deschis porțile cu o expoziție inedită La etajul I al imobilului situat pe str. Gh. Lazăr nr. 4, al fostei Case de raport Králik, proiectată de arh. Székely László, se află în faza de finisare sălile unui nou spațiu expozițional din Timișoara, ale Galeriei „Tenta-Art“, al cărei manager și patron este graficianul Constantin Catargiu, conferențiar la Facultatea de Arte Plastice și Decorative a Universității de Vest, în „avanpremieră“, prefațând într-un fel inaugurarea oficială a noii galerii particulare ce va avea loc în prima decadă a lunii mai, în spațioasele și primitoarele încăperi s-a organizat o expoziție de grup ieșită din comun. Protagoniști sunt pictorul Viorel Toma, artistul sticlar Elena Minodora Tulcan, graficianul și pictorul Doru Tulcan, cadre didactice la Facultatea de Arte Plastice și Decorative a Universității de Vest, care la sfârșitul săptămânii trecute și-au susținut tezele de doctorat în arte vizuale tocmai în Galeria „Tenta-Art“, cu lucrările inserate pe simeze și stative. Cunoscuții dascăli și creatori de frumos s-au angajat într-o experiență și faptă de pionierat, susținându-și tezele, vor deveni primii doctori în arte vizuale din istoria Timișoarei. Reușita lor reprezintă o premieră absolută în viața artistică și spirituală a zonei de vest a României. „Dacă există o Timișoară a artelor plastice, dacă există o emblematică a Banatului o putem descoperi în această nouă galerie cu foarte puțin efort - a remarcat prof. univ. Cornel Ungureanu, directorul TNT. Banatul pe care îl propune pictorul Viorel Toma în compozițiile lui este un Banat adânc, legat de barocul imperial, care ne duce în lumea obiectelor de odinioară, a cărților și obiectelor recuperate dintr-o epocă străveche și enigmatică... Naturile statice realizate de Viorel Toma aparțin unei emblematici unificatoare în care se regăsesc și barocul imperial și tradiția clasică a genului“. I. S. CABINET MEDICAL Dr. BOLD str. Dionisie Lința nr. 2 (zona Băile Neptun) Face înscrieri MEDIC DE FAMILIE Vă oferă servicii de: STOMATOLOGIE LABORATOR ANALIZE CARDIOLOGIE ECOGRAFIE FIZIOTERAPIE ERG PSIHIATRIE INFORMAȚII LA TEL. 20 49 59, orele 7,30-20. Urează un Paște fericit tuturor colaboratorilor și pacienților! s.c. Midal Intertrip An Timișoara m„ societate specializată în montajul, service-ul și comercializarea utilajelor frigorifice industriale și comerciale, angajează următorul personal cu domiciliul în Timișoara: • Reprezentant comercial (cu perspectiva promovării în funcția de director comercial), cerințe: studii superioare, 2 ani experiență (avantaje: PC, carnet conducere, limbă străină); • Șef echipă service (cu perspectiva promovării în funcția de director tehnic), cerințe: studii superioare, 2 ani experiență (avantaje: PC, carnet conducere, limbă străină); • Contabil șef (colaborare), cerințe, expert contabil, contabil autorizat sau societate de expertiză financiar-contabilă. Vă rugăm trimiteți C.V. însoțit de foto recentă și scrisoare de intenție pe adresa: S.C. Midal Holding S.A., București, Șos. Pantelimon nr. 111 A, sector 2, până la data de 12.05.2000. Banca Comercială CARPATICA Li urează, cu ocazia Sfintelor sărbători de Paști, clienților, colaboratorilor și tuturor timișorenilor multă sănătate, împliniri și creștinescul:t in trut /1 Banca Comercială CARPATICA Firma flip ßometrics Spl din Timișoara caută economistă cu experiență în contabilitatea pentru producție, care să îndeplinească următoarele cerințe: cunoașterea limbii engleze; • cunoaștera limbii germane este un avantaj; • cunoștințe de operare PC (Excel, Word, PowerPoint); • cunoașterea programului SCALA constituie un avantaj; • permis de conducere categoInformații suplimentare se pot obține latel.+4056/199 899. Așteptăm CV-urile d-voastră pe adresa ddaiuiudrabb. dnttm.ro.