Agenda Zilei, aprilie 2002 (Anul 7, nr. 76-101)

2002-04-16 / nr. 89

16 aprilie 2002 w^ÊÊÊÊÊÊÊÊmmÈÊKiÈÈ^mÊÊi^ « »<» N«r» zilei 5 Prefectura dă un ultimatum CASS în războiul rețetelor compensate și gratuite Consiliul de Administație are, însă, alte priorități decât medicamentele Alexandru Chirilă, secretarul general al Prefecturii județului, a fluturat steagul alb când într-o tabără, când în cealaltă, ieri, la confruntarea dintre Colegiul Farmaciștilor și Casa Județeană de Asigurări Sociale de Sănătate. Organizată la solicitarea sindicatelor, reuniunea a dat prilejul fiecăruia dintre cei prezenți să își spună măsurile. Farmaciștii sunt nemulțumiți, ca și populația, care suferă din această cauză, că s-au repartizat 96 de miliarde de lei pentru medicamente gratuite și compensate la 13 farmacii, celelalte 97 de farmacii având alocate doar 9 miliarde. De aici și calvarul populației, care rămâne fără medicamentele necesare. Alexandru Chirilă a declarat că azi Prefectura va înainta conducerii CASS Timiș o adresă, de fapt un ultimatum, prin care se cere rezolvarea urgentă a situației. A fost avansată soluția rezilierii contractelor cu cele 13 farmacii, dar reprezentantul CASS, directorul economic Gavril Sabo, a declarat că ar fi o rezolvare care necesită timp și procese. De aceea s-a pronunțat soluția mai rapidă a redistribuirii valorii contractelor între toate farmaciile. Astăzi, de la ora 13 este programată ședința CA al CASS, dar care are alte priorități pe ordinea discuțiilor, cum ar fi unele aprecieri la adresa reprezentanților CJT, deși ar fi mai oportună soluționarea situației din războiul medicamentelor, care afectează mult mai multă lume. L. CONDEA D. S. BARBU iimț. La întâlnirea de ieri, farmaciștii și-au exprimat nemulțumirea Timișoara, cu un pas înaintea țării Declarațile de impunere trebuie depuse până la 30 aprilie Pornind de la o serie de scandaluri declanșate între deținătorii de apartamente, pe motiv că la aceeași suprafață unii plăteau mai mare impozit decât alții, Primăria Timișoara a hotărât, cu mai bine de doi ani în urmă, să emită formulare pe care să le completeze toți deținătorii de proprietăți din municipiu. Acestea cuprindeau chestionare legate de suprafața locuinței, adresa, materialele de construcție, grosimea pereților, utilități, așezare (parter, etaj, mansardă, subsol), anul construirii etc. întrucât respectivele declarații nu erau obligatorii, nefiind prevăzute de lege, foarte mulți administratori de bloc au omis distribuirea lor, afirmând că nu doresc să fie percepuți de locatari ca niște securiști. Zilele trecute, am observat mare înghesuială la Oficiile Direcției Economice a Primăriei Timișoara. O dată cu apariția, în luna februarie 2002, a Ordonanței de Guvern nr. 36/ 2002, care prevede obligativitatea depunerii declarațiilor de impunere, administratorii de blocuri sau alte persoane private au venit, constrânși de lege,să depună aceste declarații. Termenul legal este data de 30 aprilie, iar cei care nu se conformează vor plăti amenzi cuprinse între 1 800 000 - 8 000 000 lei. Mai mulți cetățeni au sesizat însă și anumite nereguli. Formularele nu sunt suficient de clare și nu există un loc de semnătură. DELIA FOLTEAN SORINA BUCURESCU Cu ochii jurnalistului Drepturi de asigurat Avem, desigur, drepturi, cu plătitori de taxe ce suntem. Are cineva vreun dubiu? Cum să aibă, când fiecare „fluturaș “ de venit cuprinde rubricile de taxe, asigurări sociale, fond de șomaj, pensii etc., etc. Minunat lucru, taxele astea. Plătești, dar ești servit. Până când... Ei bine, până când ai nevoie, efectivă, de serviciile respective. Nu spun nici o vorbuliță, aici, despre pensionarii cărora li se scot ochii, într-una, că sunt prea mulți, că mănâncă o pâine degeaba, că sunt susținuți de puținii activi rămași în câmpul muncii - de parcă pensiile lor nu s-ar baza pe acumularea fondului plătit zeci de ani cu sudoarea frunții! Nici despre „tineret - mândria țării“, căci și aici este loc de scos ochii: „nu produceți nimic, doar consumați“ și tot așa. M-aș gândi la cel care, fără greș, dă din venitul său real taxele și impozitele cuvenite pe toate palierele, de la cel local și „până sus“. Să spunem că un asemenea personaj, absolut obișnuit, are de făcut o radiografie, la de la serviciu adeverința de plătitor de taxe, de la medicul de familie - trimiterea corespunzătoare și se duce la laboratorul „Județeanului“. Surpriză! Casa de Asigurări nu l-a acreditat pe respectivul laborator, nu e una, nu e alta. Brei, vrei ceva, plătești. In fine, primește rețeta de medicamente compensate. Până ajungi la farmacie (și asta, în 24 de ore, căci altfel nu mai e valabil nimic gata, s-a epuizat fondul de compensare și iarăși plătești Nu cumva să arate interna în spital, medicația este restrânsă drastic. Asta nu e, ailaltă - pentru boala cronică ce nu face obiectul internării - nu e voie de prescris, că nu dă voie Casa de Asigurări, rivandul a devenit o problemă, banala xilină - așijderea. Intre timp, economiile de tot felul rânjesc pe la colțuri, dându-ți cu tifla, tăind drastic din lista drepturilor de asigurat. Și dacă la așa servicii am refuza să mai plătim taxe? MARIANA CERNICOVA Conducere completă După ce Uniunea Forțelor de Dreapta Timiș și-a ales noul președinte, în persoana lui Traian Stancu, membrii timișeni au decis și componența Delegației Permanente, din care fac parte cei trei vicepreședinți, Dan Deac, Cornel Domniței și Marcel Loth, iar ca membrii, Laviniu Bedrosian, Raul Crăciun, Ioan Popa, Viorel Doiciu și Adelina Târziu. Fostul președinte, care a renunțat la funcție pentru a se dedica celei de vicepreședinte național, Mihai Berceanu, a subliniat că a venit vremea UFD, pe fondul unui PNL care se fragmentează din nou și a unui PNȚCD care nu se aude decât o dată pe lună pentru a critica PSD, dar fără să ofere alternative. Pentru a contura o strategie comună, Borceanu va organiza o întrunire cu ufediștii din zece județe și va iniția și o masă rotundă cu tema „Opoziția, încotro?“. C. B. 120 de proiecte pentru finanțare Se cer cât mai multe dosare eligibile Președintele Consiliului Județean Timiș, Ioan Șipoș, este foarte optimist în privința concluziilor comisiei de evaluare a Agenției regionale SAPARD, care a fost săptămâna trecută, la Timișoara. „Declarațiile au fost încurajatoare, iar dacă și în restul țării lucrurile stau bine, acreditarea Agenției Naționale nu va mai întârzia, moment de la care va intra în linie dreaptă și selectarea proiectelor de alimentare cu apă în mediul rural“, a subliniat Ioan Șipoș, președintele CJT. El a precizat că la nivelul primăriilor din județ s-au centralizat peste 120 de proiecte de alimentare cu apă, și asta la începutul anului. „Foarte mulți dintre primarii timișeni au înțeles că trebuie să se preocupe de aceste proiecte, programul SAPARD fiind o șansă ce nu poate fi irosită și am certitudinea că nu vor fi probleme cu acreditarea Agenției noastre regionale. După acel moment vom începe verificarea proiectelor și acordarea punctajelor“, a subliniat Șipoș. " CAMELIA BOGDAN Canon roô'me nevet AMD DURON 90« Ml» •397 USD* d ELECTRONIC SHOP BI B •iS ihr ELECTRONIC «HOR INTEL P4 1500 MHz Winc, 569 USDt* min suf?£ IT s LÆtjg £ Ei Timisoara: Str. Lucian Blaga nr. 3 tel/fax: 056 /196684. 196845 PSD acuză PD că lansează pe piață enormități Nicolae Oprea a răspuns atacurilor formulate de către democrați . Vicepreședintele Partidului Social Democrat Timiș, Nicolae Oprea, i-a acuzat pe democrați că în lipsă de alte subiecte credibile lansează pe piață, pe la conferințele de presă ale Partidului Democrat Timiș, enormități referitoare la situația din agricultură. PD este acuzat că a distrus agricultura în perioada 1990- 1991 și că a făcut parte dintr-un guvern care și-a bătut joc de problema acreditării Agenției SAPARD. „Efortul, în domeniul zootehnic, al Ministerului Agriculturii este de zece ori mai mare decât în perioada 1993-2000. De asemenea, înștiințăm populația că numai în județul Timiș sunt deja peste 300 de exploatații comerciale, cu zeci de mii de hectare, care, doar într-o prima fază, beneficiază de peste 20 de miliarde de lei avans la subvenție, urmând ca diferența să o primească la recoltat“, a spus directorul Direcției Agricole Timiș. în acest context, Nicolae Oprea a mai vorbit despre o altă restanță a guvernării din care a făcut parte și PD și anume privatizarea fostelor intreprinderi agricole de stat, care în județul Timiș se apropie de final. Consilierul județean i-a rugat pe specialiștii din Partidului Democrat care susțin că se pricep la agricultură să vină cu soluții și propuneri concrete și să abandoneze discursul politicianist și populist, marca Băsescu. R. ȚOANCĂ Liniște Liberalii din Timiș traversează o perioadă de relativă liniște, după războiul desfășurat în presă timp de două luni între susținătorii președintelui filialei, Ovidiu Drăgănescu, și cei ai senatorului Ioan Păun Otiman. Stoparea conflictului de la București dintre Valeriu Stoica și Dinu Patriciu a avut un efect benefic și în filială, unde lucrurile au intrat în normal, chiar dacă relațiile dintre foștii combatanți nu mai sunt ca și cele de dinaintea scandalului. Liviu Borha și Sergiu Știrbu au reprezentat filiala la București, la lucrările Delegației Permanente, ei situându-se pe o poziție de echilibru și de conciliere în lupta dintre Stoica și Patriciu. PNL Timiș și organizația liberală din Timișoara vor încerca în perioada următoare să își organizeze un calendar de acțiuni menit să sporească impactul electoral și credibilitatea mișcării liberale în zona de vest. R. Ț.