Agenda Zilei, aprilie 2002 (Anul 7, nr. 76-101)

2002-04-16 / nr. 89

-#V 12 agenda ûUi IM FAȚA LEGII 16 aprilie 2002 Hoți Cu câteva zile în urmă, lucrătorii de poliție din Sacoșu Turcesc au fost anunțați de reprezentanții firmei SNIF SA că persoane necunoscute au furat, de la o stație de pompare, nouă panouri metalice. Paguba era de peste 14 milioane de lei. In scurt timp, polițiștii au reușit să pună mâna pe făptași: Daniel Luca, de 24 de ani, din Moșnița Veche, un ins cunoscut cu antecedente penale, și Ion Marinel, de 19 ani, din Timișoara. (C.Ț.) Capse Timișoreanul Alexandru Hanc, de 44 de ani, este acuzat de nerespectarea regimului armelor și munițiilor. El a fost surprins în piața Grigore Alexandrescu vânzând capse genefix. La domiciliul său, polițiștii au găsit 1 400 de asemenea capse, de calibru 6,35 mm. Oamenii legii încearcă să stabilească de unde provin. (C. T.) Accident Duminică seara, Postul de Poliție Margina a fost informat despre producerea unui accident rutier în satul Groși. Conducând, fără a poseda permis, Fiatul AR-04- MZO, Adrian Munteanu, de 31 de ani, a pierdut controlul asupra mașinii, care a lovit-o pe Ana Câmpian, de 71 de ani, ce se deplasa pe carosabil. Polițiștii spun că autoturismul era condus cu viteză excesivă. (C. T.) Hoții, „doi pe un bilet“, au fost trași pe dreapta și au prădat sute de mașini Deși au o vârstă la care alții se mai consideră copii, trei adolescenți din Timișoara au devenit un coșmar atât pentru proprietarii de autoturisme, cât și pentru polițiști. Frații, gemeni Dănuț și Bogdan T., de 16 ani, și Nicolae Janos K., care de abia a împlinit 14 ani, sunt autorii a sute de furturi din mașini. Ei acționau atât ziua, cât și noaptea, și nu conta că mașina era străină sau autohtonă. Minorii ne-au declarat că au deprins tainele furatului de la vârste fragede, când aveau doar 9-10 ani. Dacă nu aveau la ei o cheie sau o șurubelniță cu care să deschidă ușa, atunci spărgeau geamul portierei. Din interior luau tot ce găseau, de la radiocasetofoane și telefoane mobile, până la haine. Cea mai cunoscută victimă a lor este Valeriu Tabără, a cărui mașină au prădat-o în timp ce politicianul se afla la o nuntă. Prada o vindeau, iar banii îi cheltuiau pe țigări, sucuri, mâncare, jocuri mecanice și chiar băuturi alcoolice. DANIELA A. BUDICI „Demonstrație“ a tehnicii furatului din mașină Trimis în judecată pentru ultraj Un polițist a fost scuipat, înjurat și lovit Cristian Viorel Florin Hîrșan, de 24 de ani, din Timișoara, a fost trimis în judecată pentru ultraj. In noaptea de 19/20 martie, a consumat băuturi alcoolice împreună cu prietenii săi, Ștefan B. și Adrian C.. Cum băutura nu merge bine fără muzică, stația de amplificare a fost dată la maxim. Pe deasupra, între cei trei au avut loc discuții în contradictoriu și chiar îmbrânceli însoțite de răsturnări de mobilă. Vecinii, care nu au reușit să închidă un ochi, au anunțat poliția. Subofițerii Vasile Pricop și Vasile Valentin s-au deplasat la fața locului. Proprietarul, Adrian C., a deschis ușa, a vorbit cu polițiștii, dar a refuzat să prezinte actul de identitate. Inculpatul a venit și el la ușă și l-a prins pe Pricop de reverele uniformei, încercând să-l tragă în interior. Acesta a reușit să se elibereze și a coborât pe scări. Hârșan s-a luat după el, l-a scuipat, l-a înjurat și a încercat să-l lovească cu piciorul în piept. A fost nevoie de intervenția a încă unui echipaj pentru a-l imobiliza pe inculpat. D. A. B. Concursurile profesionale ale serviciilor de pompieri întrecerile vor avea loc la Pădurea Verde în cursul lunii mai, în zilele de 17,18 și 19, adică de vineri până duminică. Grupul de Pompieri „Banat“ al județului Timiș va organiza concursurile profesionale ale serviciilor publice și private de pompieri. Activitatea va avea loc cu sprijinul CJT, întrecerile vor avea loc pe platoul de la Pădurea Verde, la fel ca și în anii trecuți. în 19 mai este prevăzut concursul „Prietenii pompierilor“, adresat celor mici. „Se face apel la agenții economici și unitățile școlare să participe, deoarece și aceasta este o formă de pregătire a luptei împotriva incendiilor“, ne-a declarat lt. col. Romulus Condeescu, purtător de cuvânt al pompierilor timișeni. CĂLIN TENCHE Lecitină... cu miasmă penală pentru anumiți conducători auto Aceștia uită unde și-au parcat vehiculele și apoi vin să le reclame ca furate „în ultima perioadă de timp, polițiștii au început să se confrunte cu un nou tip de probleme. Sunt cetățeni care, dintr-un motiv sau altul, uită unde și-au parcat autoturismele și le sesizează ca furate. Polițiștii demarează o serie de verificări și investigații complexe și costisitoare financiar, care însă se dovedesc a fi zadarnice, autoturismele în cauză fiind găsite în locurile indicate de reclamanți, ori chiar la domiciliile acestora“, se arată în nota de presă a IPJ Timiș. Polițiștii vin cu două cazuri concrete. Un cetățean din Vinga, județul Arad, a anunțat lucrătorii de poliție, în 23 martie, că i s-a furat Mercedesul 240, cu numărul de înmatriculare TM-05-1UC, undeva din zona Căii Aradului din Timișoara. După două zile de căutări, polițiștii de la Compartimentul Furturi Auto al Serviciului Judiciar au găsit mașina cu toate bunurile la locul lor, cu cheile în contact! Omul și-a „amintit“ ulterior că, după ce băuse zdravăn, n-a mai găsit locul unde lăsase mașina, așa că a fost mai simplu să o reclame, ca furată, la Poliție. Și un timișorean s-a adresat Poliției, în 12 aprilie, anunțând dispariția Daciei 1310 TM-06-WXP de pe Splaiul Tudor Vladimirescu. Mașina a fost găsită în apropiere, fără urme de forțare. Cetățeanul în cauză s-a gândit că, probabil, o ridicaseră angajații Retint, i-a contactat, aceștia au negat, așa că s-a hotărât să anunțe Poliția. Și el uitase unde își parcase vehiculul. Polițiștii ne-au solicitat să le transmitem următorul mesaj celor ce au nevoie de lecitină: „cei care ne sesizează furturi inexistente cu atâta ușurință riscă să fie sancționați contravențional sau chiar penal“. CĂLIN ȚENCHE EXPOTIM m xmm a CCIAT ■ < . • . mm M X : ti mmm m wtmwfi imm electrice electronice enentetice automatizări industriale corpuri de iluminat tehnică de calcul servicii owno00a6 in Au călcat în picioare o bătrână de 72 de ani Victima a fost imobilizată și în gură i s-a vârât un căluș Valentin Petru Covaci, de 19 ani, din Jimbolia, și Ciprian Stelian M., de 17 ani, din Arad, vor fi judecați pentru tâlhărie. Ciprian știa că Persida A., din Comloșu Mare, locuiește singură și tocmai primise pensia, astfel că i-a propus lui Covaci să o tâlhărească. în noaptea de 29/30 ianuarie 2001, cei doi au sărit gardul și, prin spargerea geamului, au intrat în camera victimei. Cu o cârpă, au legat-o de mâini, dar pentru că femeia a început să țipe după ajutor, tâlharii au confecționat un căluș pe care i l-au băgat în gură. După ce au imobilizat-o, au început să scotocească prin dulapuri, găsind într-un sertar suma de 780 000 lei pe care au luat-o. D. A. B. Fals inspector RENEL fantele mimului -După ce au băut toata noaptea de 23 februarie „dom’ inspector să închidă ochii—w^m „Țeapă“ de proporții Poliția din Szeged, Ungaria, a reținut o femeie și efectuează cercetări în cazul ei pentru infracțiunea de înșelăciune. Respectiva spune că e româncă și că se numește Maria Mirce, în vârstă de 62 de ani, născută în localitatea Brădet. Polițiștii maghiari dețin date că femeia a reușit să câștige încrederea unui localnic, în luna iulie 2000, și l-a tras pe sfoară cu suma de 1,6 milioane de forinți. Cum nu avea acte la ea, cei care o anchetau au cerut sprijinul Poliției Române, mai precis inspectoratului timișean, pentru a face verificări. Culmea, în evidențe n-au fost găsite aceste date. De aceea, se face apel la populație, în speranța că cineva o va recunoaște și va oferi polițiștilor informații despre ea. C.Ț.