Agenda, februarie-iunie 1990 (Anul 1, nr. 1-21)

1990-02-11 / nr. 1

gag. 2 ___________________________________________________________ ____________________ AGENDA Redacția răspunde: Didiel Maria — Timișoara: Doresc să aflu dacă s-a schimbat ceva în ceea ce privește taxele percepute pentru autentificarea contractului de vînzare-cumpărare a imobilelor? Răspuns: După cum am aflat de la Notariatul de Stat al județului Timiș, taxele percepute pentru autentificarea contractelor de vînzare-cumpărare la imobile, au rămas neschimbate. Pină la valoarea de 20 mii lei, taxa este de 6 la sută, pînă la 40 mii — 8 la sută, pînă la 80 mii — 10 la sută, pînă la 120 mii — 12 la sută, pînă la 160 mii — 14 la sută, iar peste 160 mii — 16 la sută. Apartamentele proprietate personală, în momentul vînzării, nu pot fi înregistrate la sume mai mici decît au fost cumpărate la momentul respectiv pe contract D.C.L.P.P. Rădulescu Alexandru — Timișoara. In ce ordine sînt chemați pentru începerea cursurilor viitorii elevi la Școala de Șoferi Amatori din Timișoara. Răspuns. După informațiile primite de la domnul director Alexandru Sfăt, începînd din primele zile ale lunii ianuarie, chemarea cursanților pentru începerea școlii se face de către comisia formată din cei șapte membri ai Frontului Salvării Naționale care funcționează în instituție. In momentul de față, sînt invitați la școală, pentru a urma cursurile, numai cei ce posedă autoturisme pe numele lor, fapt care se dovedește prin talonul de înmatriculare, ori prin contractul de vînzare-cumpărare. Solicitanții, la care au intervenit modificări în acest sens de la data depunerii dosarului, sînt invitați zilnic între orele 8—12 la sediul școlii pentru clarificarea situației. Un grup de turiști — Timișoara. Unde se pot încheia asigurările pentru autoturisme, necesare la plecare în excursii peste hotare? Răspuns. Cartea verde, respectiv cartea albastră pentru asigurarea autoturismelor cu care se căsătorește în străinătate se pot obține la sediul sucursalei ADAS de la biroul „relații cu publicul“, zilnic între orele 8—16 în afară de sîmbătă, cînd programul de funcționare este între orele 8—13. Se mai pot contracta aceste asigurări și la Biroul A.C.R. din clădirea Bastionului : luni, miercuri, vineri între orele 9—15, marți și joi între orele 9—16,30, precum și sîmbătă între orele 9—12. Rubrică redactată de ZOLTAN KOVACS Prețuri Marfă In abundență la Piața 1 Mai din Timișoara. Media prețurilor înregistrate de noi era : cartofi — 8—10 lei kilogramul, morcovi — 10 lei kilogramul, ceapă — 10—12 lei kilogramul, usturoi 25 lei kilogramul, pătrunjel 5 lei legătura, hrean — 3 lei bucata, ouă — 3 lei bucata, varză murată — 12 lei kilogramul, boia — 250 lei kilogramul. Deși era incă multă, prețul nu cobora sub 160 de lei kilogramul. Pentru mere se cerea între 12—18 lei kilogramul iar perele se vindeau cu 20 lei kilogramul. In multe locuri am văzut miere de albină de bună calitate, prețul fiind între 80—90 lei kilogramul. Pe smîntînă se cerea tot 100 de lei pe kilogram. Florile au rămas și pe mai departe scumpe. Un fir de garoafă sau, de trezie costa tot 10 lei. A apărut din abundență țuica (?) sticla de un litru se valorifica cu 100 lei. Calitatea ei... DE LA ADMINISTRAȚIA FINANCIARĂ Prin amabilitatea domnului Aurel Bobu, șeful serviciului Impozite-Taxe de la Circumscripția Financiară a Consiliului Municipal Timișoara, am aflat pentru dumneavoastră : PRIMUL TERMEN de plată a impozitelor, taxelor și primelor de asigurare, prin efectul legii, expiră la 31 martie a. c. După 31 martie a. c. se aplică majorări de întîrziere de 2% pe lună sau fracțiune de lună. . Plata cu anticipație a debitelor pe întregul an la impozitul pe clădiri și terenuri pînă la 28 februarie a. c. beneficiază de o reducere de 5%. Pînă la 28.02.1990 se aplică o reducere de 7% pentru plata cu anticipație a impozitului pe veniturile din meserii, profesii și cărăușie. Pînă la 31.03.1990 se aplică o reducere de 7% pentru plata cu anticipație a impozitului pe veniturile din închirieri. Reducerea pentru primele de asigurare la clădiri este de 5% cînd plata se face pînă la 15 martie și de 3% cînd plata se face pînă la 15.05.1990. ADEVERINȚA pentru punctele de trecere a frontierei este condiționată de achitarea tuturor datoriilor către stat pentru anul în curs. Pentru evitarea aglomerației, personalul Circumscripției Financiare propune organelor competente prelungirea valabilității acestei adeverințe de la 15 zile la un trimestru. A FOST ANULATA contribuția bănească și în muncă, iar restanțierii nu mai sînt urmăriți. PROGRAM de lucru cu publicul : — pentru adeverințe necesare la punctele de trecere frontieră marți și joi, între orele 9—12 și 15—18 — pentru plăți și la registratură, zilnic între orele 8—12 iar marți și joi și între orele 15—18. IOAN LORINCAU începînd de duminică Radio Timișoara Liberă emite 14 ore pe zi (6—20). In noua structură emisiunile în limbile naționalităților conlocuitoare vor crește de la 30 la 60 de minute pe zi. De acum înainte ascultătorii pot recepționa de la orele 13 la 14 emisiuni în limba germană, de la 14 la 15 emisiunea în limba maghiară și de la 15 la 16 emisiunea în limba sîrbă R.T.L. emite pe lungimea de undă 630 kHz, unde medii. dezmințire. In oraș au început să se răspindească diferite zvonuri in legătură cu modificarea din nou a legii vamale, aplicindu-se taxe atît pe autoturisme cît și pe diferite obiecte tehnice sosite din străinătate. — Sînt adevărate aceste zvonuri ? — l-am întrebat vineri dimineața pe domnul Mircea Păun, șeful Vămii Timișoara. — Pînă în momentul de față nu am primit nici o dispoziție nouă, deci coletele sosite din străinătate, indiferent dacă acestea conțin alimente, îmbrăcăminte, cosmetice, articole tehnice etc., ele se înmînează titularilor fără a se percepe nici o taxă vamală. Același lucru este valabil și la intrarea în țară a autoturismelor, indiferent de starea lor de uzură. Modificări au survenit însă la acei care pleacă definitiv din țară. Conform noilor dispoziții, mobilier, covoare, lustre, draperii se pot scoate din țară numai in cantitățile corespunzătoare numărului de camere deținute ca spațiu locativ, pe baza declarației date pe propria răspundere organelor vamale. — La venirea noastră v-ați bucurat, spunîndu-ne că și dumneavoastră ați vrut să comunicați ceva presei — Așa este. In ultima vreme primim foarte multe telefoane și reclamații în scris în care suntem învinuiți de întîrzierea sosirii unor pachete. Trebuie să declar publicului că problemele de transport nu ne aparțin, deci noi nu suntem răspunzători pentru nici un fel de întîrziere. Cei care au asemenea reclamații, se pot adresa direct poștei (telefon 10212), C.F.R.-ului (telefon 149 50 — int 3028) sau la Tarom (telefon 308 65, 168 54), în funcție de modul de expediere a coletului. (K. Z.) UNDE NE PUTEM PROCURA ZIARUL? Cozi, cozi și iarăși cozi. Nu la pîine, nu la banane, nici la portocale ci la ... ziare. Fie ele locale sau centrale, fie ele săptămînale sau periodice, lumea le cumpără cu sete. Cu setea omului care ani de-a lungul a fost privat de surse de informare și acum parcă ar vrea deodată să recupereze tot ce a perdut. — Ce este de făcut ? — ne adresăm interlocutoarei noastre, doamna Rodica Cristian, economistă la I.C.S.M.M.C. — Timișoara, întreprindere ce se ocupă cu această ramură de activitate. — In timpul evenimentelor din Timișoara au ars 5 chioșcuri de ziare și un debit de tutun. Asta înseamnă că la ora actuală difuzarea presei în localitatea Timișoara se face prin cele 31 de chioșcuri și 47 de debite de tutun existente în oraș. La asta se mai adaugă și magazinul de vînzare a ziarelor și revistelor ce funcționează în cadrul Oficiului Poștal nr. 1 și care nu ne aparține. — Care sînt chioșcurile de ziare care funcționează în localitatea noastră ? — Avem chioșcuri de ziare în pasajul Operei, pasajul de la Gara de Nord, în Piața Traian, în Piața 700, pe Bul. Tinereții, pe Str. Mai, în Str. 13 Decembrie, pe Calea Șagului, în Piața Badea Cârțan, la Gara de Est, pe Calea Torontalului, lîngă întreprinderea Banatul, pe Bul. Victoriei, pe Str. Brândușei colț cu Circumvalațiunii, pe Str. Cluj, în Piața Bălcescu, în incinta Universității, în incinta Policlinicii de la Spitalul Județean, pe Calea Lipovei, pe Bulevardul Gh. Lazăr, la Complexul Doina din Calea Șagului, pe Bulevardul Sălăjan, pe Calea Girocului, pe Calea Aradului precum și pe Strada Lidia. — Care este orarul de funcționare a acestor chioșcuri? — Primele șase chioșcuri enumerate lucrează în două schimburi, ceea ce înseamnă că programul lor de funcționare este zilnic între orele 7,30—18. Duminica de la orele 7,30—12,39. Cele cu un singur schimb stau la dispoziția publicului de la orele 7,30 la orele 15,30, jumătate din ele avînd ziua liberă duminică iar celelalte luni. Ziua liberă se ia prin rotație. — Ce întreprindeți pentru dezvoltarea cît mai rapidă a unităților de difuzare a presei, avînd în vedere că ele la ora actuală nici pe departe nu pot face față cerințelor populației? — Mai întîi dorim să reînființăm chioșcurile care au fost distruse în timpul evenimentelor. Așteptăm sosirea lor, de la furnizor, după care vom încerca amenajarea lor în timpul cel mai scurt posibil Dezvoltare deocamdată nu preconizăm. — Mulțumim pentru informații. La încheierea convorbirii însă trebuie să vă spun, că dezvoltarea rețelei comerciale de difuzare a presei este mai mult decît necesară, ba este nevoie să se găsească noi soluții de difuzare (chioșcuri ambulante, vînzători ambulanți etc.). Spun asta nu în calitate de gazetar, ci în calitate de cumpărător. Interviu consemnat de Z. KOVACS ^AGENDA* turistică] O.J.T. Timiș oferă spre valorificare, în această perioadă, bilete de odihnă și tratament pentru toate stațiunile din țară, cu sejur de minimum 6 zile și cu ziua de intrare la solicitarea clientului. Pentru informații și procurarea de bilete vă rugăm să vă adresați oricărui birou de turism din rețeaua O.J.T. Timiș La biroul de turism O.J.T. de pe Bd. Republicii nr. 6 se primesc înscrieri pentru următoarele excursii externe: Moscova — Murmansk — Leningrad — Moscova. Transport avion și tren. Preț informativ 5 500 lei. Perioada 12.03—22.03. In aprilie și mai se organizează croaziere de 10 zile pe Nipru — Marea Neagră — Dunăre — traseul Kiev — Cerkasi — Dnepropetrovsk — Zaporoje — Herson — Odesa — Izmail — Giurgiu. Preț informativ 6 500 lei, inclusiv 80 ruble respectiv 60 leva bani de buzunar. In perioada 27 februarie—2 martie excursie cu trenul la Bratislava, cu cazare la hotelul Carlton. Preț informativ 2 500 lei, inclusiv 320 coroane bani de buzunar. La sfîrșitul lunii februarie se preconizează organizarea de excursii cu autocarul la Budapesta (4 zile, 2 800 lei), la Szeged (2 zile, 890 lei), precum și o tură pe ruta Budapesta — Bratislava — Viena (4 zile, circa 4 000 lei). Detalii în numărul viitor. : atlas s [comunică! După cum relatează domnul Constantin Lăzureanu, directorul sucursalei ADAS Timiș, deținătorii de Asigurări Mixte de Viață, de Asigurări Mixte de viață cu suplimentare de accident, și Asigurări familiale mixte de viață, conform noilor hotărîri au reintrat în drepturile pe care le-au avut pînă în martie 1988, cînd la niște „indicații prețioase“ acestea au fost mult diminuate Practic asta înseamnă că la toate cele trei forme de asigurare la expirare se asigură din nou o dobîndă de 10 la sută pe suma asigurată. Cei care posedă Asigurare mixtă de viață cu suplimentare de accident, în caz de deces, persoanele împuternicite pe poliță vor primi de șase ori suma asigurată. (P. Heidi) ^ ? T Chiar dacă nu din abundență, dar în zilele trecute au reapărut în tutungerii și mult îndrăgitele țigări Snagov cu filtru. Bucurie mare pentru cei care ani de-a rindul au fost fideli acestei mărci binecunoscute. Dar bucuria se spulberă rapid. Mai exact cînd fumătorul își aprinde prima țigară din pachet. Fiindcă gustul ei nu seamănă nicidecum cu cel de odinioară. Oare hiba să fie la consumatori, sau ... (&)