Agenda, iulie-septembrie 1993 (Anul 4, nr. 27-39)

1993-07-03 / nr. 27

nttmi*» VĂ INFORMĂM __________ Pagina 2 DE SÂMBĂTĂ PÂNĂ JOS Sâmbătă, 26 iunie . Liderii FDSN și Partidului Republican, Oliviu Gherman și Ion Mânzatu, au semnat protocolul preliminar de fuzionare a celor două formațiuni politice. • In urma expulzării, vineri, de către autoritățile albaneze, a unui arhimandrit ortodox grec, poliția elenă a lansat o vastă operațiune pentru arestarea și expulzarea miilor de imigranți albanezi clandestini. Duminică, 27 iunie . In zorii zilei, forțele navale americane au efectuat atac cu rachete asupra cartierului general al Serviciului de informații irakiene, drept răspuns la tentativa de asasinat organizată de acest serviciu in cursul lunii aprilie, împotriva fostului președinte american, George Bush, aflat în Kuweit. • In Azerbaidjan, participanții la mișcarea de rebeliune militară a colonelului Surâh Huseinov s-au raliat noii puteri de la Baku, condusă de Gaidar Aliev, fost lider comunist. Luni, 28 iunie • Unele din persoanele implicate în scandalul provocat de dezvăluirile făcute de fostul comisar șef al Gărzii Financiare, Gheorghe Florică, sunt într-adevăr vinovate, s-a anunțat la o conferință de presă susținută de membri ai Comisiei parlamentare de anchetă a cazurilor de corupție. • Raportorul Comisiei juridice a Adunării Parlamentare al CE și președintele acestei Comisii s-au pronunțat pentru admiterea României în Consiliul Europei. I • în mai multe orașe din Irak au avut loc demonstrații de protest față de atacul american împotriva sediului Serviciului, de informații irakian; oficialități din Bagdad au amenințat Washingtonul că se va riposta. Marți, 29 iunie - Președintele Parlamentului Republicii Moldova, dl. Petru Lucinschi, aflat la București, a rostit o cuvântare în Camera Deputaților în care a îndemnat la o mai accentuată integrare, politică, economică și socio-culturală a celor două țări, ținând cont de specificul fiecăreia. 1 • Președinția colectivă bosniacă, în frunte cu președintele, Alia Izetbegovici, s-a reunit la Sarajevo pentru a examina propunerile sârbo-croate cu privire la viitorul Bosniei. . • Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei s-a pronunțat in favoarea aderării Republicii Cehe și Republicii Slovace la organizația pan-europeană. 1 Miercuri, 30 iunie • Comandamentul forțelor croate din Bosnia a decretat mobilizare generală, în urma unei ofensive masive, lansată de forțele musulmane bosniace, împotriva localității Mostar. • Consiliul de Securitate a respins propunerea avansată de țările islamice și alte țări, de ridicare a embargoului asupra armamentelor pentru bosniaci. Totodată, Consiliul de Securitate a prelungit, cu încă trei luni, mandatul forțelor de protecție a O.N.U. în fosta Iugoslavie. , 1 Joi, 1 iulie , România a primit avizul favorabil al Comisiei politice a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei pentru admiterea cu drepturi depline în înaltul forum continental; • După anunțul făcut în Camera Deputaților de președintele acesteia, dl Adrian Năstase, privind neîntrunirea condițiilor constituționale pentru convocarea unei sesiuni extraordinare, un grup de parlamentari din opoziție au adresat președintelui României un comunicat în care se cere declanșarea procedurilor constituționale de natură să rezolve situația creată. • A intrat în vigoare aplicarea Taxei pe Valoarea Adăugată, ceea ce va duce la o majorare medie a prețurilor cu amănuntul de circa 8—10% — a declarat premierul Nicolae Vă 1căroiu. i . La 1 iulie au intrat în vigoare noile norme privind dreptul de azil în Germania. Din prima zi a aplicării lor, grănicerii germani au returnat 110 refugiați de la frontieră, veniți din România, India, Pakistan, Ucraina etc. I AGENDA EVENIMENTELOR 03.07.1903—09.07.1393 SAMBATA • „Ziua internațională a cooperației" • O mie de ani de la prima atestare documentară a orașului Postdam. DUMINICA • Ziua independenței SUA (1776). LUNI • începe vizita în Japonia a președintelui american, Bill Clinton • Vizita ministrului român de externe în Albania • In Polonia se introduce taxa pe valoarea adăugată și impozitul pe cifra de afaceri • Proclamarea independenței Venezuelei (1811). MARTI • Sesiune anuală a Adunării Parlamentare a CSCI • „Ziua Victimelor Stalinismului" (Zi națională în Republica Moldova). MIERCURI.« Reluarea negocierilor, la New York, dintre ONU și Irak privind vânzarea unor cantități limitate de petrol din această țară • Primul Salon Internațional al Automobilismului de la București « A 19-a întâlnire la nivel înalt a celor șapte țări occidentale industrializate (Tokio) • Universiada de vară (Buffalo — SUA). JOI • Târgul internațional specializat în modă și confecții pentru copii și tineret (Valencia). VINERI • Proclamarea Independenței Argentinei (1816). - - -reanstitui . 1..........i ni i ------------------—............—-------------------- ■ —........— Conducerile Asociației Președinților Consiliilor Județene din România și Federația Municipiilor din România, reunite sâmbătă, 26 iunie a.c., la Brașov, au analizat rezultatele practice ale demersurilor pe care cele două asociații le-au întreprins pentru realizarea, în spiritul și litera Constituției, a unei autonomii reale și efective a autorităților locale alese în unitățile administrativ-teritoriale. S-a constatat că, în ciuda demersurilor întreprinse până la cel mai înalt nivel, Guvernul nu a înaintat nici până in prezent, Parlamentului proiectele Legii finanțelor publice locale și Legii patrimoniului public și privat, în lipsa cărora autoritățile publice alese nu își pot exercita prerogativele și responsabiltățile ce le revin. In cadrul ședinței Delegației Permanente de luni, 28 iunie, a Consiliului Județean Timiș, a fost emis certificatul de urbanism pentru licitație-concesionare de terenuri pentru construcția de locuințe familiale în localitatea Jebel, beneficiar fiind consiliul local, pentru extinderea unei locuințe cu cabinet medical în comuna Giroc, pentru o locuință P-1-1 cu spațiu comercial la parter în comuna Remetea Mare, satul Bazoșu Nou și s-a aprobat concesionarea de teren prin licitație pentru construirea de locuințe în Peciu Nou. Totodată, s-au emis certificate de urbanism pentru următoarele lucrări: amenajări interioare, spații comerciale și complex „Giroc“, beneficiar SCVOG ; stație alimentare cu carburanți in comuna Dudeștii Vechi; cafe-bar in satul Jupani, comuna Traian Vuia ; reparație capitală a sediului formației de lucru de la Ciacova și alimentarea cu energie electrică a obiectivului popas turistic din Sintești. Joi, 1 iulie a.c., domnul Heinrich Drobny, vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș, a primit o delegație a organizației VOCA —• Volunteers in Overseas Cooperative Assistance din Statele Unite ale Americii. Organizația, fondată în 1970 de cooperatori americani particulari, este nonprofit și are drept scop sprijinirea dezvoltării agricultorilor particulari și a societăților agricole din întreaga lume, având proiecte realizate in 85 de țări. Consultanții din partea VOCA vor acorda timp de 30—90 zile sfaturi practice și consultații zilnice, suportându-și cheltuielile de transport și cazare. La întâlnire a participat și domnul Romulus Paraschevoiu, director al DGAA Timiș. Marți, 29 iunie, în baza radiogramei Secretariatului General al Guvernului nr. 574/967 din 28 iunie 1993 și a măsurilor dispuse de primul ministru al Guvernului în teleconferința cu prefecții județelor, in conformitate cu prevederile stabilite de articolul 103 din Legea administrației publice locale, prefectul județului Timiș a emis ordinul înființării unui comandament operativ județean. Astfel, începând cu data de 29 iunie a.c. s-a constituit Comandamentul operativ județean, condus de prefect, pentru coordonarea și sprijinirea acțiunilor din campania agricolă de vară. Din acest comandament fac parte prefectul, subprefectul, directorul general al Prefecturii, președintele și vicepreședinții Consiliului Județean, conducerile Direcției Generale pentru Agricultură și Alimentație, Băncii Agricole, ale ROMCEREAL, SEMROM, Oficiului de Cadastru, Inspectoratului Județean de Poliție, Direcției Generale a Finanțelor Publice și Controlului Financiar de Stat, Regionalei C.F.R., Oficiului Rutier, și Oficiului pentru Protecția Consumatorilor. Comandamentul județean va coordona și sprijini acțiunile de recoltare, transport și depozitare a producției de păioase, livrarea acesteia la beneficiar, inclusiv a fondului de semințe. Totodată, secretariatul Comandamentului operativ va fi sprijinit de DGAA, care va informa zilnic comandamentul central privind mersul lucrărilor. Miercuri, 30 iunie a.c., domnul Ioan Paștiu a primit o delegație a EGLEI — Grupul European pentru Promovarea Inițiativelor Locale — compusă din domnii Gerard Fination (Franța), Antonio Santos Veloso (Portugalia) și doamna Keith Coldicott (Anglia). EGLES este o federație europeană de organizații publice și private angajate în dezvoltarea locală, cuprinde 80 de organizații și reprezintă interesele agenților economici în cadrul Comisiei Comunității Europene. în cadrul întrevederii avute la Prefectură, delegația s-a interesat de rolul admi. ■' '-'MMIWWnistrației locale și județene, modul de organizare, precum și atribuțiile ce le revin. In cadrul atribuțiilor grupului EGLES se include și organizarea regulate de întâlniri europene ale agenților economici, seminarii pe teme cheie de dezvoltare locală. N. acest sens, în perioada 6—7 decembrie 1993, la Timișoara, va avea loc seminarul „Servicii pentru întreprinderi mici și mijlocii". Conform situației operative transmise Comandamentului operativ județean pentru coordonarea și sprijinirea acțiunilor din campania agricolă de vară, până în data de 1 iulie a.c., la orz, din suprafața totală cultivată de 52.475 ha au fost recoltate 48.616 ha, ceea ce reprezintă 93 la sută, producția medie fiind de 2.928 kg/ha. De asemenea, a început și recoltarea orzoaicei, din totalul suprafeței cultivate de ,2.500 ha fiind recoltate 700, cu o producție medie de 2.582 kg/ha. PREFECTURA JUDEȚULUI TIMIȘ organizează, conform art. 48 din Legea nr. 69/1991, concursul pentru ocuparea funcțiilor de secretari la consiliile locale ale orașelor Buziaș și Sânnicolaul Mare, precum și la consiliile locale ale comunelor Bogda și Găvojdia. Concursul va avea loc în data de 22.07.1993 la Prefectura , județului Timiș. 3 1 Condiții , studii superioare juridice sau administrative. In mod excepțional, la comune se pot prezenta la concurs și persoane, care au numai bacalaureatul. 1 Dosarele se depun la biroul personal al Prefecturii județțului Timiș, camera 14, până la data de 21.07.1993, inclusiv 1 Informații suplimentare, la telefon 11 56 50 — interior 115 £ sau 16 27 04. ►. Marți, 29 iunie, domnul primar Viorel Oancea a primit delegația Grupului European pentru Promovarea Inițiativelor Locale (EGLEI). EGLEI este constituit ca o federație europeană de organizații publice și reprezintă interesele agenților economici locali în Comisia Comunității Europene. Delegația din care au făcut parte domnii Gerard Pinatton (Franța), Keith Coldicott (Marea Britanie) și Antonio Santos Veloso (Portugalia) a fost însoțită de reprezentanți ai Camerei de Comerț și Industrie Timișoara Discuțiile, au vizat intenția de elaborare, împreună cu Primăria, a unui plan de strategie și dezvoltare locale, în care experți ai Comunității Europene vor acorda asistență, în vederea obținerii de fonduri de la acest for internațional. In ședința de marți după-masă a Consiliului Local al Municipiului Timișoara s-a aprobat instituirea unei taxe speciale, pe termen limitat, pentru autovehiculele înmatriculate în municipiul Timișoara. S-au mai avizat favorabil hotărârile privind repartizarea imobilului din str. Eugeniu de Savoya nr. 16 Fundației nepatrimoniale „Centru de limbi moderne — International House“; cumpărarea locuințelor sociale ; încadrarea în zone tarifare a cimitirelor de pe raza municipiului Timișoara. Proiectul de hotărâre privind abrogarea Deciziei nr. 1014/1990 prin care s-a acordat în folosință gratuită suprafața de 28 564 mp de teren, S.C. „Aurora“ S.R.L. Timișoara urmează să se rediscute în Comisia de specialitate, iar proiectul de hotărâre privind unele facilități acordate pensionarilor cu domiciliul stabil în Timișoara, pentru transportul în comun a fost respins. INFORMARE Domnul viceprimar Mihai Olariu ne-a informat despre acțiunile prioritare, de interes pentru locuitorii municipiului nostru. Astfel, se urmărește asanarea Pieții „Timișoara 700“, transformarea și modernizarea ei urmând să se finalizeze în luna septembrie cu o expoziție permanentă de produse agroalimentare. Construirea abuzivă de garaje în Timișoara este o altă problemă a Primăriei, care este decisă să ia măsuri severe contra celor care nu respectă legile țării și hotărârile Consiliului Local, neținât seama că distrug zonele verzi și spațiile de joacă pentru cap Având în vedere aprobarea de organigrame a Primăriei exis un mare număr de posturi libe în toate serviciile sale, care vor scoate la concurs la sfârși acestei luni. Datele concursuri ale perioadelor și condițiilor înscriere precum și numărul piturilor vor fi publicate pri mass-media. COMUNICAT Doamna Virginia Jivănescu, ieferent de presă în cadrul Primăriei ne-a transmis un comunica din care reiese că simpozionu „Mobilier urban și personalitate, unei localități“ organizat de Pimăria municipiului Timișoara in zilele de 29 și 30 iunie s-a constituit intr-o reușită deplină atâprin calitatea expunerilor prezentate cât și prin dotările moderne cu care a fost echipat Parcul Justiției. Primăria mulțumește pe această cale tuturor participanților cât și sponsorilor acțiunii, firmele Bega Pam S.A., Timcar Grup, Dallas S.R.L., " mand Investments S.R L., Basi Timcomp. De asemenea, face un apel tuturor firmelor producătoare de mobilier urban să contacteze în continuare serviciul „Obiective publice“ din cadrul Primăriei.