Agenda, aprilie-iunie 2005 (Anul 16, nr. 14-26)

2005-04-02 / nr. 14

JOL # /rfgsyy#j ANUL XVI ^ săptămânal de informații și divertisment 2 aprilie 2005 + umLonminzmwgmwin + «jțfWar*» - 92pagini TIMIȘOARA Apare sâmbăta lftiVtn. gj.a 1 Ediția a II-a 9 Terase comerciale sezoniere ,Agenda“ pagina 6 Medicamente A fost aprobat noul sistem de compensare a medicamentelor, care prevede 3 niveluri de reducere a prețurilor, cu 50%, cu 90% și gratuitate. Compensarea de 90% din prețul de referință va fi valabilă pentru o listă socială cu caracter mai larg (119 medicamente uzuale folosite în terapie, pentru bolile principale); noul sistem este valabil pentru toată populația și nu numai pentru pensionarii cu venituri reduse. A doua listă cuprinde medicamente noi, mai scumpe, care vizează întreaga patologie (148 de produse, față de 101 în vechea listă) și care vor fi compensate cu 50% din prețul de referință, asigurații vor beneficia de o singură rețetă compensată pe lună, cu cel mult 3 medicamente a căror valoare nu poate depăși 3 milioane de lei înainte de compensare, cu excepția bolilor psihiatrice. A treia listă este a medicamentelor compensate în totalitate. Ministrul Sănătății a precizat că nu există motive de panică pentru o eventuală lipsă a fondurilor necesare compensării. Subvenții Persoanele prevăzute la art. 7 din Legea locuinței nr. 114/1996, care au un venit mediu net lunar pe membru de familie de până la 4,8 milioane de lei vor beneficia pentru cumpărarea de locuințe în 2005 de o subvenție de 30% din valoarea locuinței, calculată la valoarea finală a acesteia. Pentru categoriile de persoane cu venituri medii nete lunare peste 4,8 milioane de lei pe membrii de familie, subvenția va fi acordată astfel: 20%, pentru un venit mediu net pe membru de familie cuprins între 4 800 001 și 5,5 milioane de lei; 10%, pentru un venit mediu net pe membru de familie între 5 500 001 și 5,8 milioane de lei; 5%, pentru un venit mediu net pe membru de familie între 5 800 001 și 6,5 milioane de lei. Preocupări forestiere „Agenda“ pagina 8 Loc de joacă la Săcălaz „Agenda“ pagina 9 Tamara și... Nepotu' „Agenda“ pagina 14 Admiterea în învățământul M.A.I. „Agenda“ pagina 16 Șanse minime de calificare „Agenda“ pagina 21 Vizită diplomatică Ambasadorul Bulgariei, în Timiș și Arad în zilele de 6 și 7 aprilie. E.S. dl Konstantin Andreev, ambasadorul Bulgariei la București, va efectua o vizită oficială în județele Timiș și Arad. Invitația i-a fost adresată de primarul comunei timișene Dudeștii Vechi, dl Gheorghe Nacov, cu ocazia participării la festivitatea de instalare a noului reprezentant diplomatic bulgar în țara noastră, în toamna anului trecut. Această primă vizită în teritoriu este justificată și de faptul că la Dudeștii Noi trăiește cea mai mare comunitate compactă de etnici bulgari din România. în prima zi, la Timișoara, ambasadorul Bulgariei va avea întrevederi cu dl Ovidiu Drăgănescu, prefectul județului Timiș, dl Constantin Ostaficiuc, președintele C.J.T., P.S. Martin Roos, episcopul romano-catolic de Timișoara. în continuare, oaspetele diplomatic, însoțit de deputatul Uniunii Bulgare din Banat, dl Niculae Mircovici, va vizita comunitatea din Dudeștii Vechi. Autoritățile locale îi vor arăta sediul liceului, muzeul și biserica romano-catolică (construită acum mai bine de 200 de ani de etnicii bulgari) din localitate. Totodată, ambasadorul Bulgariei va avea o întâlnire cu oameni de afaceri din zonă și îi vor fi prezentate programe de dezvoltare a comunei timișene. în cursul zilei de joi, 7 aprilie, E.S. dl Konstantin Andreev va fi prezent în Arad, unde va avea o întâlnire cu autoritățile județene arădene, apoi va pleca la Vinga, unde trăiește o comunitate importantă de etnici bulgari. l. SCRIPCĂ Susținerea investițiilor Infrastructura de drumuri naționale în cadrul unei întâlniri între președintele Consiliului Județean Timiș, dl Constantin Ostaficiuc, și directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, dl Aurel Băluț, au fost abordate mai multe subiecte referitoare la dezvoltarea infrastructurii rutiere de interes național din județul nostru. Președintele C.J.T. s-a arătat nemulțumit de nivelul investițiilor, considerând că Timișului trebuie să-i revină un procent mai mare din sumele pe care le virează la bugetul național. S-a susținut necesitatea continuării lucrărilor pe drumul Voiteg-Stamora Moravița, pe DN6 (între Timișoara și Lugoj), centura de ocolire a municipiului Timișoara, continuarea investiției la pasajul de la Lugoj și altele. O problemă distinctă discutată a fost cea a autostrăzii care va trece prin județul Timiș. Având în vedere că doar peste circa un an se va cunoaște traseul viitoarei autostrăzi, C.J.T. a stopat această activitate pentru investiții în zona Aeroportului Internațional Timișoara și pe direcția posibilului tronson de autostradă. S-a precizat că, datorită deficitului financiar, C.N.A.D.N. nu dispune, deocamdată, de fonduri pentru noi investiții. S-a menționat că se vor continua lucrările la drumul Arad-Timișoara, pe DN 6, și că au fost accesate fonduri pe Programul PHARE 2004-2006 pentru centurile de ocolire a orașelor Jimbolia, Sânnicolau Mare și Făget, respectiv pentru drumul care leagă Voitegul de Stamora-Moravița și se lucrează la centura orașului Deta. LILIANA SCRIPCĂ 1st A»«;«al La Expoziția Internațională a Inovațiilor din luna mai Dl Adrian Orza, viceprimar al Timișoarei, a primit invitația de a participa la Expoziția Internațională a Inovațiilor, din cadrul Forumului Global, intitulat „Reinventarea Guvernării“, organizat la Seul, de Guvernul Republicii Coreea, împreună cu Organizația Națiunilor Unite. Invitația vine ca urmare a implementării cu succes a sistemelor informatice în Primăria Timișoara și recunoașterii meritelor inovative în modernizarea administrației publice locale. în această idee, Primăria timișoreană a fost apreciată cu diverse premii naționale și internaționale. Municipalitatea este angajată încă din 1997 într-un amplu proces de informatizare, proces amplificat de către viceprimarul Adrian Orza, începând cu anul 2000, prin implementarea de soluții specifice pentru sectorul administrației locale, bazate pe tehnologii deschise și moderne, menite să ofere cetățenilor acces rapid, facil și interactiv la serviciile publice și la informație. Realizările Primăriei Timișoara în domeniul informatizării pot fi sintetizate astfel: sistemul intern de gestiune a documentelor, rețeaua municipală de infochioșcuri, plata taxelor și impozitelor locale prin Internet, sistemul GIS, portalul web transmiterea ședințelor de consiliu local prin Internet. Sistemul informatic al Primăriei Timișoara va fi extins în perioada următoare și la serviciile nou preluate de municipalitate, unde informatizarea este absolut necesară, de exemplu, Serviciul de Evidență a Populației. Toate aceste reușite vor fi prezentate de reprezentantul Primăriei timișorene la importanta manifestare de la Seul, care va avea loc între 24-27 mai. l. S. Raportul Prezentat de primar Recent, a fost publicat „Raportul primarului municipiului Timișoara privind activitatea din anul 2004”. Documentul cuprinde activitatea Primăriei în decursul anului precedent, atât la nivelul serviciilor și direcțiilor de specialitate ale Primăriei, cât și la cel al regiilor și societăților de sub autoritatea municipalității, în 2004, au fost efectuate controale de audit la Casa de Cultură municipală, Cantina de Ajutor Social, Centrul Comunitar de Asistență Socială, alte centre și instituții de sub autoritatea C.S.T. Au fost organizate trei dezbateri publice pentru analizarea a 12 proiecte de interes local, au fost efectuate activități de verificări pe teren, avizarea unor lucrări de întreținere, reparații și investiții de pe domeniul public sau monitorizarea serviciilor publice. în ceea ce privește activitatea C.S.T., în anul 2004 până la alegeri au avut loc șase ședințe ordinare și două extraordinare în care s-au votat 180 de hotărâri, iar ulterior consilierii municipali s-au întrunit în câte cinci ședințe ordinare, respectiv extraordinare și au aprobat 220 de hotărâri. Primarul Timișoarei a emis 2 702 dispoziții, dintre care 2 624 au fost aduse la îndeplinire, iar 78 sunt în curs de realizare. L. S. S.C. MOTICICA GRUP S.A. MATERIALE DE CONSTRUCȚII ȘI AMENAJĂRI INTERIOARE CALEA BUZIAȘULUI NR. 6, TIMIȘOARA, TELFAX: 0256-224 062, 0722-531 973 Preluăm și executăm comenzi tâmplărie PVC cu profile JIPECTUS“ (Anglia). Preturi promoționale ANGAJĂM: zidari instalator încălzire, canal, apă închiriem spații depozitare, producție și birouri. INTERNATIONAL Forum Engleză Germană Italiană Spaniolă Română FCE, CAE, Zertifikat Deutsch TOEFL, IELTS, DELE Luni -Vineri, orele 10-20 Sâmbătă, orele 10 -14 Timișoara tel. 490 593 Arad tel. 257 223 30 % reducere Gresia și faianța Spaniole A magellan Bd. Iuliu Maniu nr. 38, 35 si 2