Agenda, octombrie-decembrie 2007 (Anul 18, nr. 40-52)

2007-12-08 / nr. 49

în luna decembrie câștigați^ cu tun un autoturism VW Polo Happy ^ A .fe ..Jpî / m / T In w / k / ■ / # / ^ f1MpIr / I BL ^p ^ Restricții rutiere y „Agenda“ pagina 5 Activitatea cu publicul „Agenda“ pagina 6 Acțiuni periodice . Agenda“ pagina 7 Oferta de Revelion a localurilor timișorene (I) „ Agenda“ pagina 9 Gala Johann Strauss „Agenda“ pagina 12 Patru titluri pentru Loeb „Agenda“ pagina 23 Proiecte județene Informatizare Ministerul Internelor și Reformei Administrative a informat C.J.T. că administrația județeană a fost declarată câștigătoare a două proiecte din Fondul de modernizare pentru dezvoltarea administrației la nivel local, pe Programul PHARE 2005-2006. Primul proiect vizează realizarea unei Strategii sectoriale de dezvoltare a informatizării administrațiilor publice locale din Timiș 2007- 2013, precum și a unui Plan de implementare a acestei strategii, cu participarea consultativă a primăriilor și a serviciilor publice deconcentrate. Principalele activități sunt: realizarea analizei situației existente, elaborarea Strategiei și a Planului de Implementare. Costul total eligibil al proiectului este de 89 725 euro. Cel de-al doilea proiect vizează alinierea activității C.J.T. la standardele U.E., prin elaborarea și implementarea Sistemului de Management al Calității (S.M.C.) și certificare ISO a calității serviciilor. Principalele activități se referă la: elaborarea procedurilor, stagii de instruire a personalului implicat, elaborarea documentației și certificarea sistemului. Costul total eligibil al proiectului este de 82 670 euro. c. V. Povestea Nașterii Mântuitorului “ Copiii sunt așteptați la ieșlea din fața Catedralei Primăria Municipiului Timișoara și Mitropolia Banatului vor să promoveze educația creștină, considerent pentru care, prin bunăvoința reprezentanților Mitropoliei, va fi povestită micuților timișoreni istoria Nașterii Mântuitorului. Astfel, din 7 decembrie, de la ora 18, persoane desemnate de conducerea Mitropoliei sunt prezente la ieslea în mărime naturală, ce întruchipează scena biblică a Nașterii Mântuitorului, montată în Piața Victoriei. Vineri, sâmbătă și duminică, începând de la ora 18, vor fi prezenți reprezentanți ai Mitropoliei Banatului, care vor povesti micuților, iar de luni, 10 decembrie, până la Sărbătoarea Crăciunului, persoane desemnate de cultele din municipiu, în fiecare zi de la ora 18. Miercuri, 5 decembrie, primarul Gheorghe Ciuhandu a făcut lumină la iesle, declarând deschis târgul de Crăciun. Aici în weekenduri vor fi organizate evenimente speciale, iar renii și sania sunt așteptați în jurul datei de 20 decembrie, după cum ne-a informat viceprimarul Adrian Orza. c. V. IMI HM întâlnire C.D.R. Vest . In atenție, subiecte diverse Joi, 6 decembrie, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest a organizat, la Arad, ședința ordinară a Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest (C.D.R. Vest), eveniment la care au participat și reprezentanți ai ADR Vest. Ședința a fost condusă de dl Iosif Matula, în calitate de președinte al C.D.R. Vest. La această întâlnire au fost supuse dezbaterii o serie de subiecte, printre care: stadiul Programului Operațional Regional 2007 - 2013, aprobarea alocărilor financiare județene indicative pentru Programul Operațional Regional 2007 - 2013 în Regiunea Vest; stadiul activității Comitetul Regional de Evaluare Strategică și Corelare Vest (CRESC Vest) și aprobarea regulamentului de organizare și funcționare; prezentarea proiectului aprobat spre finanțare de Comisia Europeană „WESTEER - Cluster automotive bazat pe cercetare” în cadrul programului „Regiuni ale cunoașterii"; aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Agenției pentru Dezvoltare Vest pe anul 2008; rezultatele proiectului Strateg Vest ș.a. VALI CORDUNEANU Finanțare nerambursabilă Programul de Vecinătate România-Serbia Marți, 4 decembrie, Biroul Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timișoara a organizat la Palatul Administrativ evenimentul „Zile de informare - Ateliere de lucru” pentru Licitația PHARE CEC 2006 a Programului de Vecinătate România-Serbia 2004-2006. Manifestarea s-a adresat potențialilor aplicanți ai programului: autorități locale și regionale, O.N.G.-uri, camere de comerț, instituții de educație și cercetare, fundații, asociații culturale și sportive etc. S-a pus accent pe prezentarea documentelor suport necesare susținerii aplicației și a întocmirii notei conceptuale în conformitate cu prevederile Ghidului solicitantului. Valoarea totală a finanțării nerambursabile pentru țara noastră este de 9 001 000 euro, iar pentru Serbia suma prevăzută este de 1,4 milioane euro. Prioritățile programului sunt menite să stimuleze dezvoltarea economică și socială în zona de graniță dintre cele două state: • Prioritatea 1 - Dezvoltarea locală economică și socială - măsura 1.1 - Cooperare pentru susținerea afacerilor și agriculturii; măsura 1.2 - Cooperare între serviciile publice locale; măsura 1.3 - Susținere pentru dezvoltarea infrastructurii locale și de mediu la scară mică; măsura 1.4 - Cooperare în domeniul turismului • Prioritatea 2 - Acțiuni „People-to-people”; măsura 2.1 - Fondul proiectelor comune mici. Data-limită pentru depunerea proiectelor este 23 ianuarie 2008, ora 16, la sediul B.R.C.T. Timișoara (str. Proclamația de la Timișoara nr. 5, etajul III, camera 8) atât pentru aplicanții din România, cât și pentru cei din Serbia. Ghidul aplicantului este disponibil pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor (www.mdlpl.ro ) și la sediul B.R.C.T. Timișoara în format electronic. Pentru aplicanții sârbi, pachetul informativ complet poate fi consultat la adresa: www.eur.europa.eu . Relații se pot obține la tel: 0356-426 360, fax 0356-426 431, e-mail: office@ brd-timisoara.ro. VALI CORdUNEANU La toate punctele de difuzare a presei puteți găsi „Almanahul Agenda 2008“, publicația pe care o așteptați în fiecare an înainte de Sărbători. ❖ Noutăți din lumea largă Sfaturi și sugestii Premii și concursuri Peste 200 de pagini color, la prețul de numai 7,5 lei. CÂȘTIGAȚI ZECI DE PREMII TENTANTE Premiu de excelență Inaugurarea Filialei Szeged a I.C.R. Budapesta După cum ne-a informat doamna Brândușa Armanca, directorul Institutului Cultural Român Budapesta, în zilele de 11 și 12 decembrie se vor desfășura două evenimente importante. Astfel, în 11 decembrie, la ora 19, la Palatul Duna din Budapesta va avea loc decernarea Premiului de excelență culturală al I.C.R. Budapesta, constând într-un trofeu de bronz creat de sculptorul Peter Jecza, precum și într-o consistentă sumă de bani, celebrului scriitor Esterházy Peter, tradus și în țara noastră. Premiile media vor fi acordate jurnaliștilor Cselenyi Laszlo, președinte Duna TV, Eva Simon, redactor-șef al revistei „Foaia noastră” din Gyula. La ceremonie vor fi prezenți președintele Institutului Cultural Român, dl Horia- Roman Patapievici, domnii Andrei Pleșu, rectorul Colegiului Noua Europă, Mircea Mihăieș, vicepreședintele I.C.R., dna Bogyai Katalin, secretar de stat în Ministerul Culturii din Ungaria, Cornel Ungureanu, critic literar, membru în conducerea Uniunii Scriitorilor și alte distinse personalități din țara noastră și Ungaria. Manifestarea va fi urmată de spectacolul „Made in Romania", realizat de Dan Puric, în data de 12 decembrie, la ora 12, va avea loc inaugurarea Filialei Szeged a I.C.R. Budapesta din Dagomöster 2., în prezența domnilor Adrian Cioroianu, ministrul afacerilor externe al României, Horia-Roman Patapievici, președintele I.C.R. Va fi vernisată expoziția de artă plastică „Sfera” a pictorului Ștefan Oroian, artist complex născut în comuna Batania, în comunitatea românească; prezentarea va fi făcută de Sturomi Pal, critic de artă. în încheiere, Grigore Leșe, secondat de un grup de interprete, va susține un recital de muzică pastorală, prezentând una din variantele cele mai impresi onante ale Mioriței, însoțită de vechi instrumente păstorești (toaca, fluierul, cobza). De asemenea, în 8 decembrie, la ora 16, în foaierul octogonal al Universității Central Europene, I.C.R. Budapesta va prezenta o expoziție de excepție a C.N.S.A.S., care ilustrează cu 300 de documente din arhivele Securității fenomenul recrutării informatorilor. Dna prof. Smaranda Vultur, de la Universitatea de Vest Timișoara, va susține o conferință tematică. v. CORDUNEANU