Amfiteatru, 1988 (Anul 22, nr. 1-12)

1988-01-01 / nr. 1

LEYISTA LITERARI ŞI ARTISTICĂ EDITATĂ DE UNIUNEA ASOCIAŢIILOR STUDENŢILOR COMUNIŞTI DIN ROMÂNIA] ANUL XXII Nr. 1 (265) APARE LUNAR - IANUARIE 1988 12 PAGINI, 3 LEI SR3Radi Înaltă cinstire Moment solemn, cu ample semnificaţii, înscris cu strălucire în cronica tumultuoasă a acestui timp eroic, aniversarea celor 70 de ani de viaţă şi peste 53 de ani de activitate revoluţionară ai tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, constituie un remarcabil prilej de reafirmare a celor mai alese sentimente de fierbinte dragoste, înaltă stimă şi adine respect cu care tineretul universitar al ţării, in deplină unitate de cuget şi simţire cu întregul popor, aduce vibrantul şi profundul său omagiu de neţărmurit devotament şi inegalabilă recunoştinţă, de unanimă preţuire, celui mai iubit fiu al ţării, prieten şi îndrumător apropiat al tinerei generaţii din patria noastră, pentru clarviziunea şi dăruirea neistovită, fermitatea şi consecvenţa revoluţionară cu care acţionează in fruntea partidului şi statului, pentru edificarea socialismului şi comunismului In România, pentru triumful cauzei păcii si progresului în întreaga lume. "Continuare in pop 3) (2,2?- 25} r Sa tricolor senatorarea tinerească: Eroul drag al ţării ani mulţi să ne Ghirlande mari aducem, acum, la sărbătoare Şi il urmăm in toate pe marele stegar, Prinosul vîrstei noastre e-mbujorată floare Sădită-n romantismul revoluţionar. Cinstim prin rezultate viaţa lui la lupta Ce-o ducem pentru pace şi pentru bunăstare, Sintem cu trup şi suflet cu el în ne-ntrerupta Iubire pentru ţară mereu clocotitoare. * Nimic din toate cite-şi arată astăzi faţa. Conturul şi menirea de mare ctitorie N-ar exista de n-ar fi nobila-i şi măreaţa Credinţă în mai bine, în noua Românie ! Suprema bucurie cuprinde toată ţara. Fierbinte e urarea ce astăzi încunună Pe cel care adus-a în vatră primăvara : Mulţi ani, şi fericire, şi sănătate bună ! Vibrant omagiu tovarăşului Nicolae Ceauşescu! LIMBI ill .fill Ilirioi Mig rr „La multi ani, iubit conducător!“ - grupaj de versuri, in pag. 2 • Embleme ale „Epocii Nicolae Ceauşescu“ (paginile 4-5) • Generaţia „Epocii Nicolae Ceauşescu“ (paginile 6-7) V__________________| r.Erou intre eroii neamului Personalitate de frunte a istoriei noastre şi a vieţii politice mondiale, ctitor al României contemporane şi erou între eroii neamului românesc, tovarăşul Nicolae Ceauşescu reprezintă pentru noi toţi, slujitori ai şcolii şi oameni de artă, un exemplu viu şi pilduitor în activitatea de zi cu zi, în creaţia noastră teoretică şi artistică. Patosul său revoluţionar ce animă de mai bine de două decenii întreaga viaţă socială, economică, politică şi culturală a ţării, gândirea sa profund novatoare ce a dat un curs şi un sens destinelor socialismului in România, ataşamentul său neabătut faţă de tradiţie — o tradiţie înnobilată prin faptele prezentului —, îndemnurile sale permanente pentru perfecţionarea aspectelor materiale şi spirituale ale contextului th care evoluează personalitatea umană, sunt tot atitea argumente pentru socotirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu drept creator al unui nou capitol de istorie românească. Adevărat ctitor de istorie contemporană desfăşurată la cotele cele mai inalte ale vieţii sociale se află in centrul unor structurale prefaceri ale unei ţări întregi, ale unui întreg popor, ale unei civilizaţii statornice în epoca ce a primit numele marelui său ctitor şi animator. Pentru şcoala românească de arte, pentru întregul nostru învăţămînt artistic, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a dat nu o dată îndemnuri hotărîte care şi-au pus pecetea pe Întreaga, noua orientare a activităţii dascălilor şi stu(Continuare in perfi 3) Vie recunoştinţă Cu neasemuită emoţie, dind glas celor mai alese sentimente de preţuire şi gratitudine, aducem astăzi din adincul inimii, cu prilejul aniversării zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu un vibrant omagiu vieţii şi activităţii sale revoluţionare, închinată cu exemplară consecvenţă marilor idealuri ale poporului nostru. Sub conducera sa înţeleaptă, un răstimp de peste două decenii pe care te numim cu mîndrie ..Epoca Nicolae Ceauşescu"1. România s-a transformat din temelii, devenind o ţară puternică, stăpînă pe propriul ei destin, cu o economie modernă, avansată, cu o viaţă socială armonioasă călăuzită de principiile democraţiei socialiste, cu o cultură, artă şi învătămînt demne de strălucirea trecutului şi prezentului nostru socialist. Nicicînd viaţa spirituală. Invătăroîntul superior nu au cunoscut o mai prodigioasă afirmare. Sub auspiciile unei democraţii reale si active generos si (Continuare in pap 3) #■