VIII. kerületi női felső kereskedelmi iskola, Budapest, 1934

cosok. Megkönnyebbülve mentünk az alagsoron keresztül, — ahol az urnákat helyezik el — ki a szabad levegőre és gyors léptekkel siettünk a villamoshoz. A Nagyerdőn áthaladva, láttuk az új Sportstadiont, az uszodát, a Levelescsárdát, majd megelégedetten, egy élményekben gazdag nap emlékével szálltunk fel külön­­vonatunkra, s a mozdony mint egy tüzes paripa repült velünk az éjszakában hazafelé. Egri kirándulásunk. Április 30-án reggel vidám napsütésre ébredtünk. Örömmel indultunk a keleti pályaudvarra, ahol már várt bennünket a fővárosi középiskolások kirándulóvonata, hogy egy napra Egerbe röpítsen. Üljünk az ablak mellé s nézzük meg, merre visz útunk. Vonatunk a pályaudvart elhagyva fokozza sebességét s a Cserhát nyúlványai, majd Gödöllő és Máriabesnyő mellett fut tova. Nemsokára Aszód, amely javító­­intézetéről, Hatvan, mely cukorgyáráról nevezetes, tűnik szemünkbe. Érdekes, hogy egyfelől csupa szántóföld, másfelől magas hegységek látszanak. A zöldeb­b búzaföldek felett néha megjelenik egy-egy gólyamadár. A diáksereg ujjongva üdvözli a kedves vendéget. Most már teljes sebességgel haladunk Eger felé, amely­nek székesegyháza már Kistállya előtt láthatóvá lesz. Eger állomásán vidám cser­készzenekar fogad. Mindegyik iskola egy-egy vezetőt kap s zeneszóra indulunk meg a Hősök emlékműve felé. Itt dr. Mudrinszky Rózsa tanárnő lelkes és szép beszédet tartott a háborúban elesett névtelen katonák emlékére s mi mint a legbátrabb és legönfeláldozóbb egri nő, Dobó Katalin nevét viselő iskola, megkoszorúzzuk a gyönyörű emlékművet. Ezután elindulunk Eger büszkeségének, a számos iskolát magába foglaló Lyceumnak megtekintésére. A Lyceum barokk­ stílusban épült. Gróf Esterházy Károly püspök építtette Fellner Jakab tervei szerint. Eredetileg egyetemnek szánta, ezt mutatja a díszterem freskója is, amely az egyetem négy fakultását ábrázolja. A freskókat Sigris bécsi festőművész készítette. Tágas, világos folyosókon hala­dunk tovább a könyvtárterembe, ahol 65.000 könyv van elhelyezve. Ennek a terem­nek boltozatát Kracker Jánosnak a tridenti zsinatot ábrázoló freskója díszíti. Az intézet kápolnájában is több szép freskó látható. Múzeuma több értékes eredeti festményt és sok száz másolatot zár magába. Itt láttuk Bartakovics Béla érsek finom selyemre, hajszálból szőtt arcképét, Széchenyi István kalapját, benne a Duna-Tisza szabályozási tervével és még sok más értékes régiséget. Majd a Lyceum terraszára siettünk, ahonnan egész Eger városát jól láthattuk. Innen az uszodába mentünk, amely arról híres, hogy a leghidegebb télben is lehet fürödni kellemesen langyos vizében. Mi azonban kevés időnkre való tekintettel, ezt nem pórkálhattuk ki. Az érsekkertben megpihentünk, majd visszatértünk a Korona-szállodába, hogy ki-ki a magával hozott vagy ott rendelt ebédet elfogyassza. Délután 3 órakor indultunk el az egri Vár megtekintésére. Mély meghatott­sággal léptük át annak a várnak kapuját, amely dacolva az ellenséggel s az idővel, büszkén hirdeti a dicsőt multat, bíztat a szomorú jelenben s reményt nyújt a szebb jövőre. A régi várból legépebben Bornemissza Gergely fala maradt meg. A várban és környékén most ásatások folynak. Felérünk a vár legmagasabb pontjához, a