Buletinul Oficial, 1951 (Anul 3, nr. 1-121)

1951-01-04 / nr. 1

8 - ■ * 2 BULETINUL OFICIAL Nr. 14 Ianuarie 1951 Prețurile de vânzare pentru caiele și colți de potcoave de alte tipuri și dimensiuni se vor stabili de Ministerele tutelare ale întreprinderilor producătoare în colaborare cu Ministerul sau instituția care tutelează întreprinderile neîmerciali» și nu avizul nomitetiiliri neutru Prețuri. Art. 2. — Rabatul comercial se stabilește la 24 °/o, calculat asupra prețurilor prevăzute la art. 1 de mai sus.. Art. 3. — Prețurile de vânzare cu ridicata, corespunzătoare prețurilor menționate la art. 1, se înțeleg inclusiv ambalajul, franco-vagon stația de încărcare. Art. 4. — Președintele Comitetului pentru Prețuri de pe lângă Consiliul de Miniștri, Ministrul Metalurgiei și Industriei Chimice, Ministrul Comerțului Interior și Președintele Uniunii Centrale a Cooperativelor de Consum se însărcinează cu aducerea la îndeplinire a Hotărîrii de față: Br. Petru Groza, Gh. Gheorghiu-Bej, Vasile Luca, Zhari Georgescu, Chivu Stoica, Emil Bodnăraș, D. Biacone și Gh. Gaston Marin, Al. Bârlădeanu, Br. V. Mârza, Const. T .nea, Lotar Rădăceanu, Stelian Nițulescu, Gh. Vasilichi, I.Vulna, Al. Sencovici, Stanciu Stoian, V. Malinschi, Miron Constantinescu, Petre Borila, Ing. N. Profiri. * HOTARIREA Nr. 1.424 privind introducerea controlului utilizării fondului de salarii Consiliul de Miniștri în ședința din 29 Decemvrie 1950. Văzând raportul Vicepreședintelui Consiliului de Miniștri și Ministrul Finanțelor, privind introducerea controlului utilizării fondului de salarii; Văzând avizul favorabil al Comisiei de Stat a Planificării, Hotărăște : Art. 1. — Pentru asigurarea unei juste folosiri a fondului de salarii, se introduce controlul utilizării fondului de salarii planificate pentru plata muncitorilor la toate întreprinderile și organizațiile economice de Stat, cooperatiste și la cele cu participațiunea Statului, care produc sau desfac mărfuri și cele care crestează servicii. Nu sunt supuse controlului arătat mai sus plățile în numerar a zilelor de muncă cuvenite membrior Gospodăriilor Agricole Colective, care se vor efectua conform statutelor lor de funcționare. Prin muncitori, în Hotărirea de față se înțelege personalul care este plătit conform Hotăririi Consiliului de Miniștri Nr. 238 din 1949, publicată în Buletinul Oficial Nr. 10 din 19 Martie 1949. Art. 2. — Ministerele, Departamentele și organizațiunile cooperatiste centrale sunt obligate să stabilească fondurile de salarii pe Direcțiuni tutelare și Un unicooperatiste, precum și pe întreprinderile și organizațiunile economice direct subordonate lor. Stabilirea și comunicarea fondului de salarii se face separat pentru muncitori și separat pentru restu salariaților care intră sub prevederile Hotărîrii Consiliului de Miniștri Nr. 170 din 1950. Comisia de Stat a Planificării este obligată să comunice în timp util fiecărui Minister, Departament sau organizațiuni cooperatiste centrale, fondul de salari planificat și sarcinile de plan. Ministerele. Departamentele și organizațiunile cooperatiste centrale sunt obligate să aducă la cunoștinți fiecărei întreprinderi, prin Direcțiunile tutelare și Uniunile cooperatiste, sau direct pentru cele subordonate lor, fondul trimestrial de salarii împărțit pe luni, ce mai târziu cu 10 zile înainte de începerea trimestrului Art 3. — Ministerele Departamentele, organizațiunile cooperatiste centrale și Direcțiunile tutelare sunt obligate sa îngrijească și să controleze «a utilizare, fondului de salarii să corespundă cu îndeplinirea sarcinilor de plan Art. 4. — Băncile vor elibera sumele solicitate pentru plata salariilor prevăzute t«« îi.t. ro&i. sus i*., următoarele cazuri: a) Când sarcinile de plan au fost realizate în întregime, iar salariile cerute nu depășesc fondul de salari planificat; b) Când sarcinile de plan au fost depășite, iar salariile cerute se găsesc cel mult în același raport de creștere față de fondul de salarii planificat. In acest caz, întreprinderea sau organizația economică respectivă urmează a prezenta Băncii, in timp de 30 de zile, o aprobare a organelor tutelare privind majorarea fondului de salarii pe luna în cauză, ca urmare a creșterii producției; c) Când sarcinile de plan nu au fost realizate în întregime, iar salariile cerute sunt -e- o; cel pu Un îi aceeași proporție față de fondul de udaiv .„an:Hro. Prin sarcini de plan se înțelegea planificată pentru întreprinderii "* : t .an desfacere pentru cele comerciale și ’•"tul . tate pentru cele care prestează servicii. Art 5. — In cazul când, pentru prima oară, o întreprindere sau o organizație economică nu și-a îndeplinit sarcinile de plan, și salariile cerute pe luna respectivă depășesc salariile cuvenite față de îndeplinirea sarcinilor de plan. Băncile sunt autorizate să elibereze sumele necesare plății salariilor cu o depășir de cel mult 10 °/o. Dacă o întreprindere sau organizație economică realizează sau depășește sarcinile sale de plan, iar salariile cerute pe luna respectivă sunt mai mari decât cel cuvenite față de sarcinile de plan realizate. Băncile vo