Buletinul Oficial, 1968, Partea 3 (Anul 4, nr. 1-210)

1968-09-16 / nr. 153

632 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA a III-a, Nr. 153 o cultură bogată și profundă, să-și însușească știința și tehnica cea mai înaintată, reprezintă realizări însemnate ale societății noastre socialiste, în toți acești ani, de adînci prefaceri, învățătorii și profesorii, cel mai numeros detașament al intelectualității noastre, s-au aflat alături de partid, de conducerea sa, au participat cu devotament la marile acțiuni social-politice. Prin munca lor plină de dăruire ei au contribuit la formarea multor generații de tineri care participă cu abnegație și pasiune, împreună cu întregul popor, la edificarea socialistă a țării. Cu acest an școlar se deschide o nouă etapă în istoria învățămîntului românesc, determinată de înfăptuirea prevederilor înscrise în directivele Comitetului Central al partidului și în lega învățămîntului, documente programatice de mare însemnătate, care stabilesc direcțiile de dezvoltare ale școlii de toate gradele pentru o perspectivă îndelungată, căile pentru perfecționarea și modernizarea întregului nostru învățămînt, astfel ca el să poată răspunde, în tot mai mare măsură, nevoilor societății noastre socialiste. Prelungirea duratei învățămîntului obligatoriu la 10 ani, extinderea și diversificarea învățămîntului liceal, îmbunătățirea profilului învățămîntului profesional și tehnic, modernizarea planurilor, programelor și manualelor școlare, perfecționarea metodelor de predare, lărgirea continuă a bazei materiale, crearea unor condiții tot mai bune de muncă și viață corpului didactic, constituie obiective și sarcini de o importanță deosebită, a căror realizare va situa România socialistă printre țările cele mai înaintate din punct de vedere al dezvoltării învățămîntului și culturii. Ne exprimăm convingerea că învățătorii și profesorii, prin munca și hărnicia lor, vor transpune în viață aceste măsuri, vor depune întreaga lor pricepere și energie, vor acționa cu și mai multă pasiune pentru propășirea școlii românești, pentru înflorirea patriei noastre socialiste. Vă revine dumneavoastră, slujitori ai școlii, înalta îndatorire patriotică de a pregăti temeinic tineretul țării, de a-i îndruma să-și însușească comorile culturii, științei și tehnicii, tot ceea ce gîndirea umană a făurit mai de preț în decursul veacurilor, pentru a-și putea valorifica pe deplin talentul și capacitățile, pentru ca în orice loc de muncă să-și poată aduce contribuția activă la mersul înainte al societății noastre. Ca făuritori dintotdeauna ai valorilor și virtuților umane, aveți misiunea de onoare de a educa elevii în concepția marxist-leninistă despre natură și societate, de a sădi în conștiința tineretului școlar dragostea fierbinte față de patrie și partid, față de trecutul glorios de luptă al poporului român pentru libertate și independență națională, pentru progres social, mîndria pentru tot ceea ce se înfăptuiește prin efortul comun al oamenilor muncii — români, maghiari, germani și de alte naționalități — uniți sub steagul de luptă al partidului comunist. Educînd tineretul în spirit internaționalist, cultivînd ideile pe care țara noastră le promovează în relațiile sale cu alte țări, școala are datoria să dezvolte la elevi sentimente de prietenie și respect față de popoarele țărilor socialiste, față de celelalte popoare ale lumii, formîndu-i ca militanți neobosiți pentru cauza progresului și păcii. Elevi și eleve, sub îndrumarea dascălilor voștri aveți datoria să învățați cu sîrguință, să folosiți din plin anii atît de frumoși și rodnici ai copilăriei și adolescenței, anii plămădirii personalității, pentru a vă îmbogăți neîncetat cunoștințele. Studiați cu pasiune, dovediți prin întreaga voastră activitate, printr-o muncă perseverentă și sistematică, că sînteți demni de încrederea și solicitudinea cu care sînteți înconjurați de partid și popor, că sînteți hotărîți să vă îndepliniți cu cinste sarcinile de înaltă răspundere ce vă vor reveni în viitor. Ca schimb de nădejde al înaintașilor, veți avea misiunea patriotică de a face ca România să devină tot mai bogată, mai puternică și înfloritoare, să se înalțe cu demnitate, liberă și independentă, între națiunile lumii înaintînd victorios pe drumul socialismului și comunismului. Organizațiile de pionieri și U.T.C. sînt chemate să se manifeste ca factori activi și dinamici ai educării tineretului școlar, să sprijine eforturile școlii, ale cadrelor didactice pentru ridicarea nivelului de pregătire al tuturor elevilor. Organizațiile de partid din școli au datoria să pună în centrul activității lor îmbunătățirea continuă a procesului instructiv-educativ, a conținutului său ideologic, ridicarea nivelului de pregătire a elevilor, dezvoltarea deprinderilor practice ale acestora, să sprijine conlucrarea dintre școală și familie, să ajute conducerile școlilor și organizațiile de copii și tineret în crearea unui climat de exigență și înaltă responsabilitate în fiecare colectiv, să promoveze spiritul novator, înaintat în întreaga activitate pe care școala o desfășoară. în pragul acestui nou an școlar, Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat și guvernul Republicii Socialiste România urează tuturor educatoarelor, învățătorilor și profesorilor din grădinițe, școli generale, licee, școli profesionale și tehnice noi și însemnate succese în activitatea de mare răspundere pe care o desfășoară, iar elevilor spor la învățătură pentru a deveni demni cetățeni ai țării noastre, activi participanți la grandioasa operă de edificare socialistă a patriei, 9