Buletinul Oficial, 1970, Partea 1 (Anul 6, nr. 1-159)

1970-07-10 / nr. 79

314 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 79 LEGI LEGEA ORGANIZĂRII PRODUCȚIEI ȘI A MUNCII ÎN AGRICULTURĂ în Republica Socialistă România agricultura este o ramură de bază a economiei naționale, revenindu-i un rol de seamă în aprovizionarea populației cu produse agroalimentare și a industriei cu materii prime agricole, în asigurarea unor disponibilități pentru export, în crearea venitului național. Dezvoltarea agriculturii constituie unul din factorii hotărîtori ai ridicării nivelului de trai al țărănimii, al întregului popor, o condiție principală a progresului societății socialiste. Statul nostru socialist a creat și creează condiții ca agricultura să-și îndeplinească tot mai bine sarcinile ce-i revin în dezvoltarea economică și socială a țării. Încheierea procesului de cooperativizare — care a marcat generalizarea relațiilor de producție socialiste în întreaga economie — dezvoltarea și modernizarea bazei tehnicomateriale, întărirea proprietății socialiste în agricultură, au determinat sporirea continuă a producției vegetale și animale. Statul sprijină multilateral unitățile agricole socialiste și pe ceilalți producători agricoli, asigurîndu-le semințe și material săditor din soiuri și hibrizi valoroși, animale de prăsilă din vase cu însușiri biologice superioare, aprovizionarea tehnico-materială, credite pentru investiții și pentru producție, mijloacele necesare executării mecanizate a lucrărilor agricole, efectuării lucrărilor de îmbunătățiri funciare și organizării acțiunilor de combatere a bolilor și dăunătorilor, asistență tehnică de specialitate, condiții avantajoase pentru valorificarea produselor, înlesniri în vederea ridicării calificării cadrelor și alte avantaje stabilite prin lege. Programele naționale privind gospodărirea rațională a apelor, extinderea irigațiilor și a celorlalte lucrări de îmbunătățiri funciare și dezvoltarea în perspectivă a zootehniei și creșterea producției animaliere, adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. din 17—19 martie 1970, efortul considerabil — material și financiar — făcut de stat în acest scop, dezvoltarea industriei socialiste creează condiții pentru făurirea unei agriculturi moderne, în CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Ministerul Agriculturii și Silviculturii exercită conducerea unitară a agriculturii ; el este titular de plan pentru întreaga agricultură și răspunde de îndeplinirea acestuia, conduce și coordonează activitatea de organizare a producției și a muncii în unitățile agricole de stat, cooperativele agricole de producție, asociațiile intercooperatiste și celelalte forme de asociere și cooperare în producția agricolă, în care scop stabilește, în aplicarea legii, norme și reglementări corespunzătoare, sprijină și controlează unitățile agricole, pe toți deținătorii de terenuri agricole și de animale în aplicarea acestor norme, stare să satisfacă pe deplin cerințele de produse agricole ale economiei naționale. Marea producție socialistă în agricultură — care se apropie tot mai mult de specificul producției industriale — reclamă o organizare superioară a muncii, aplicarea largă a cuceririlor științei și a tehnologiilor avansate, folosirea judicioasă a tuturor mijloacelor de producție pentru asigurarea unei productivități și eficiențe economice ridicate. Pămîntul — ca principal mijloc de producție în agricultură — animalele și plantațiile pomiviticole reprezintă, indiferent de forma de proprietate, o avuție națională de mare preț, în a cărei judicioasă utilizare este vital interesat întregul popor. De aceea, constituie o obligație de cea mai înaltă răspundere a fiecărui lucrător din agricultură, a întregii noastre societăți, de a asigura folosirea chibzuită, cu maximum de randament, a fondului funciar, a efectivelor de animale, a plantațiilor și a oricăror mijloace materiale și bănești de care dispune agricultura noastră. Membrilor cooperatori, tuturor oamenilor muncii din agricultură, în dubla lor calitate, de proprietari și de producători, le revine înalta responsabilitate de a-și îndeplini toate sarcinile de muncă personale, de a-și aduce contribuția la realizarea planurilor de producție, la elaborarea și înfăptuirea măsurilor privind perfecționarea activității generale a unităților agricole, a întregii agriculturi. Organizarea superioară a producției și a muncii, executarea la timp a tuturor lucrărilor agricole cu respectarea riguroasă a regulilor agrotehnice, fitosanitare, zootehnice și sanitar-veterinare, întărirea ordinii și disciplinei constituie o obligație primordială a lucrătorilor din unitățile agricole de stat, a membrilor cooperativelor agricole și a producătorilor individuali, a organelor agricole centrale și locale, a specialiștilor agricoli, a tuturor celor ce muncesc în agricultură. Art. 2. — Ministerul Agriculturii și Silviculturii:asigură îndrumarea tehnică, economică și organizatorică a întregii agriculturi privind apărarea, conservarea și folosirea rațională a pămîntului, ridicarea capacității de producție a acestuia, amplasarea judicioasă a culturilor și a producției animale pe zone și unități, potrivit condițiilor pedoclimatice și social-economice, organizează și asigură producerea semințelor, materialului săditor și animalelor de mare productivitate, introducerea și generalizarea tehnologiilor moderne în producția agricolă, elaborarea regulilor agrotehnice, fitosanitare, zootehnice și sanitar-veterinare și urmărește aplicarea lor în toate sectoarele agriculturii, în vederea obținerii unor producții tot mai mari în condiții de maximă eficiență economică. Ministerul Agriculturii și Silviculturii urmărește realizarea planului de investiții în agricultură și asigură respectarea parametrilor tehniciîn scopul organizării producției și a muncii la un nivel superior și îmbunătățirii întregii activități în agricultură. Marea Adunare Națională a Republicii Socialiste România adoptă prezenta lege. o