Buletinul Oficial, mai-august 1972, Partea 3 (Anul 8, nr. 106-235)

1972-05-03 / nr. 106

710 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a lll-a, Nr. 106 Vizita unei delegații a Comisiei de afaceri externe a Medjilisului din Turcia La invitația Comisiei pentru politică externă a Marii Adunări Naționale, o delegație a Comisiei de afaceri externe a Medjilisului din Turcia a făcut o vizită în țara noastră între 24 aprilie și 1 mai 1972. Din delegație au făcut parte deputații : Sinasi Osma, Hazîm Dagle, Fevzi Firat din Partidul Justiției, Ilhami Sancar, M. Nejat Cuhadar din Partidul Republican Popular și Ozer Otomen din Partidul Democraților, în ziua de 25 aprilie, delegația Comisiei de afaceri externe a Medjilisului din Turcia a fost primită de tovarășul Ștefan Voitec, președintele Marii Adunări Naționale. La primire, care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială, au participat Mihai Dalea, președintele Comisiei pentru politică externă a Marii Adunări Naționale, Ion Mărgineanu, secretar al Marii Adunări Naționale, și Stanciu Stoian, membru al comisiei. A fost de față Nazif Cuhruk, ambasadorul Turciei la București. In timpul convorbirii a fost înfățișată activitatea parlamentelor celor două țări, subliniindu-se rolul acestora în întărirea prieteniei dintre cele două popoare, contribuția pe care o pot aduce la instaurarea unui climat de cooperare și destindere în întreaga lume. S-a exprimat, totodată, dorința reciprocă de a dezvolta, în continuare, legăturile dintre cele două parlamente. La 29 aprilie, delegația a fost primită de președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Ion Gheorghe Maurer. La primire, care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială, au participat Mihai Dalea, președintele Comisiei pentru politică externă a Marii Adunări Naționale, și Stanciu Stoian, membru al comisiei. A fost de față Nazif Cuhruk, ambasadorul Turciei la București. In timpul întrevederii au fost abordate probleme ale colaborării româno-turce, subliniindu-se aportul pe care îl pot aduce parlamentarii la întărirea și dezvoltarea în continuare a relațiilor dintre cele două țări, precum și unele aspecte ale situației internaționale actuale, în zilele de 25 și 26 aprilie, delegația turcă a purtat convorbiri cu o delegație a Comisiei pentru politică externă a Marii Adunări Naționale, alcătuită din tovarășii Mihai Dalea, președintele comisiei, Ion Mărgineanu, secretar al Marii Adunări Naționale, Ilie Rădulescu, vicepreședinte al comisiei, Alexandru Ionescu, secretar al comisiei, Tudor Ionescu și Stanciu Stoian, membri ai comisiei, precum și Mircea Rebreanu, secretar al Comisiei juridice a Marii Adunări Naționale, în cadrul întrevederii care a avut loc cu acest prilej, desfășurată într-o atmosferă caldă, prietenească, au fost trecute în revistă bunele relații, pe multiple planuri, care s-au statornicit și se dezvoltă între România și Turcia, in interesul ambelor popoare, al cauzei păcii și colaborării internaționale. De asemenea, au fost abordate unele probleme actuale internaționale și aspecte ale activității desfășurate de cele două comisii, precum și probleme privind securitatea europeană, subliniindu-se, în această ordine de idei, rolul ce revine parlamentelor pentru promovarea unui climat de pace și înțelegere între popoare, contribuția pe care o pot aduce la convocarea conferinței general-europene. Membrii delegației parlamentare turce au dat o înaltă apreciere politicii externe a României pentru asigurarea păcii și securității în Balcani și în Europa. Convorbirile s-au desfășurat într-o atmosferă caldă, prietenească. Membrii delegației au avut în ziua de 26 aprilie o întrevedere la Ministerul Afacerilor Externe cu Vasile Gliga, adjunct al ministrului afacerilor externe. în timpul șederii în țară, oaspeții au vizitat obiective social-culturale, industriale și agricole din Capitală și din județele Brașov și Prahova. o