Buletinul Oficial, 1976, Partea 2 (Anul 12, nr. 1-9)

1976-04-16 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 1 Joi, 15 aprilie 1976, la ora 10, se deschid, la Palatul Marii Adunări Naţionale, lucrările sesiunii a III-a a celei de-a ViI-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale. Intimpinaţi cu aplauze puternice de către deputaţi şi invitaţi, în lojile oficiale iau loc tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşul Manea Mănescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Cornel Burtică, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Janos Fazekas, Paul Niciolescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec. Sunt prezenţi membrii supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările Marii Adunări Naţionale iau parte, de asemenea, membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, precum şi numeroşi invitaţi , conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, oameni ai muncii, personalităţi ale vieţii ştiinţifice, culturale şi artistice, ziarişti români şi corespondenţi ai presei străine. Sunt de faţă şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti. Lucrările sunt conduse de tovarăşul Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale, asistat de tovarăşii Aneta Spornic şi Virgil Teodorescu, vicepreşedinţi, şi de tovarăşii Radu Enache şi Vasile Potop, secretari ai Marii Adunări Naţionale. Tovarăşul Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale : Stimate tovarăşe şi stimaţi tovarăşi deputaţi, In perioada dintre sesiuni s-a stins din viaţă tovarăşul Emil Bodnaraş, vicepreşedinte al Consiliului de Stat. Vă rog să păstrăm un moment de reculegere în memoria sa. Se păstrează un moment de reculegere. ★ Tovarăşul preşedinte , Fiind prezenţi 328 deputaţi, deschid lucrările celei de-a IlI-a sesiuni a legislaturii a Vll-a a Marii Adunări Naţionale. Biroul Marii Adunări Naţionale propune următorul proiect de ordine de zi a sesiunii : 1. Validarea alegerii deputatului Iancu Drăgan ; 2. Depunerea jurămîntului de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România de către unii deputaţi; 3. Proiectul de lege pentru adoptarea Programului național de perspectivă pentru amenajarea bazinelor hidrografice din Republica Socialistă România ; 4. Proiectul de lege pentru adoptarea Programului național pentru conservarea și dezvoltarea fondului forestier în perioada 1976—2010; 5. Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 5 din 23 iulie 1975 privind congresul deputaţilor consiliilor populare judeţene şi al preşedinţilor consiliilor popuare, conferinţa pe ţară a preşedinţilor consiliilor populare, precum şi conferinţele pe judeţe ale deputaţilor consiliilor populare ; 6. Proiectul de lege pentru adoptarea Planului cincinal de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe perioada 1976—1980. Marea Adunare Naţională adoptă, în unanimitate, ordinea de zi propusă. Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, Trecem la primul punct al ordinii de zi : Validarea alegerii deputatului Iancu Drăgan. Are cuvîntul tovarăşul Mihai Telescu, preşedintele Comisiei de validare, pentru a prezenta raportul acestei comisii. Tovarăşul Mihai Telescu, preşedintele Comisiei de validare : Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, In temeiul art. 11 din Regulamentul de funcţionare a Marii Adunări Naţionale, Comisia de validare a Marii Adunări Naţionale a examinat documentele pe baza cărora, în urma alegerii ce a avut loc la 28 decembrie 1975 în Circumscripţia electorală nr. 24 ■— Nicolae Bălcescu — municipiul Bucureşti, a fost declarat ales, ca deputat în Marea Adunare Naţională, candidatul propus de Frontul Unităţii Socialiste, tovarăşul Iancu Drăgan, în urma verificării procesului-verbal al comisiei electorale de circumscripţie, a proceselor-verbale ale comisiilor secţiilor de votare, precum şi a celorlalte lucrări aflate în dosarul privitor la această alegere, puse la dispoziţie de către Comisia Electorală Centrală, Comisia de validare a constatat că alegerea s-a desfăşurat în conformitate cu prevederile Constituţiei şi ale Legii electorale. Nu a fost introdusă nici o contestaţie împotriva valabilităţii alegerii. Pe baza constatării că alegerea s-a desfăşurat cu respectarea tuturor dispoziţiilor în vigoare privitoare la alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională,. Comisia de validare a Marii Adunări Naţionale propune, în unanimitate, validarea alegerii tovarăşului deputat Iancu Drăgan. Tovarăşul preşedinte Nicolae Giosan : Tovarăşe şi tovarăşi deputaţi, Aţi luat cunoştinţă de raportul şi concluziile Comisiei de validare. Dorește cineva să ia cuvîntul ? Necerîndu-se cuvîntul, urmează să trecem la votul cu privire la validarea alegerii. Propun să folosim votul deschis. Marea Adunare Naţională aprobă, în unanimitate, propunerea. Supun votului Marii Adunări Naţionale validarea alegerii deputatului Iancu Drăgan, în Circumscripția electorală nr. 24 — Nicolae Bălcescu din municipiul București.