Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1978, Partea 3 (Anul 14, nr. 125-248)

1978-07-06 / nr. 125

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 125 Subliniind că elaborarea proiectului de plan s-a desfășurat sub îndrumarea directă a tovarășului Nicolae Ceaușescu, plenara a relevat preocuparea constantă a secretarului general al partidului pentru orientarea eforturilor spre valorificarea deplină și la un nivel superior a potențialului economiei noastre, spre folosirea intensivă a capacităților de producție și sporirea productivității muncii, utilizarea rațională a resurselor materiale și energetice, reducerea consumurilor materiale, sporirea eficienței în toate ramurile, ridicarea calității întregii activități și, pe această bază, creșterea neîntreruptă a nivelului de trai al întregului popor. Plenara a subliniat faptul că proiectul Bugetului de stat pe anul 1979 reflectă transpunerea în viață a orientărilor și indicațiilor date de tovarășul Nicolae Ceaușescu cu privire la îmbunătățirea loturilor de ordin calitativ ale activității economice, reducerea cheltuielilor de producție, gospodărirea judicioasă a fondurilor materiale și bănești, realizarea unei înalte eficiențe în toate sectoarele de activitate și consolidarea echilibrului monetar, financiar și valutar. Proiectul de buget, care se prezintă echilibrut, oglindind creșterea generală a activității economice, dezvoltarea armonioasă economică și socială a țării, este elaborat în strînsă corelație cu indicatorii prevăzuți în Planul național unic de dezvoltare economică și socială pe anul viitor și asigură resursele financiare necesare, corespunzător sarcinilor stabilite privind producția, investițiile, comerțul exterior, acțiunile sociale și alte obiective planificate. Plenara a relevat faptul că prevederile planului și bugetului reflectă justețea politicii partidului și statului de dezvoltare în ritm susținut a întregii economii naționale, prin înfăptuirea fermă a revoluției tehnico-științifice și crearea bazei materiale necesare progresului mai rapid al țării, asigură îndeplinirea sarcinilor de ridicare continuă a nivelului de trai al poporului. Plenara Comitetului Central a aprobat în unanimitate politica externă și activitatea desfășurată pe plan internațional de partidul și statul nostru, de secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu. De asemenea, plenara a stabilit să se acționeze în spiritul aprecierilor și orientărilor cuprinse în cuvântarea de încheiere a tovarășului Nicolae Ceaușescu — corespunzătoare liniilor directoare stabilite de Congresul al XI-lea și de Conferința Națională — pentru participarea țării noastre la soluționarea problemelor complexe ale vieții internaționale actuale, pentru dezvoltarea continuă a prieteniei și colaborării României cu toate țările socialiste, adîncirea solidarității și cooperării cu țările în curs de dezvoltare, cu țările nealiniate, pentru extinderea relațiilor cu țările capitaliste dezvoltate, cu toate statele lumii în spiritul principiilor coexistenței pașnice, egalității și respectului reciproc, independenței și suveranității naționale, pentru întărirea unității cu toate forțele revoluționare, democratice, în slujba cauzei progresului, păcii și prieteniei între popoare. Comitetul Central al Partidului Comunist Român își exprimă convingerea că documentele aprobate de plenară vor fi primite cu satisfacție și vor mobiliza energiile creatoare ale întregului nostru popor, că oamenii muncii — români, maghiari, germani și de alte naționalității, sub conducerea organizațiilor de partid, vor acționa cu fermitate și consecvență pentru transpunerea în viață a hotărîrilor stabilite, care corespund pe deplin intereselor societății noastre și care asigură înaintarea neabătută a României pe calea progresului și civilizației socialiste. Ședința Consiliului de Stat al In ziua de 5 iulie 1978, la Palatul Republicii, a avut loc ședința Consiliului de Stat, prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, președintele Republicii Socialiste România. Au participat, ca invitați, viceprim-miniștri ai guvernului, miniștri, alți conducători de organe centrale, președinți ai unor comisii permanente ale Marii Adunări Naționale. In cadrul ședinței, Consiliul de Stat a dezbătut și adoptat : Decretul privind regimul distribuției și consumului de gaze naturale ; Decretul privind regimul metalelor prețioase și pietrelor prețioase ; Decretul privind aprobarea Statutelor asociațiilor producătorilor agricoli cu gospodării individuale din localitățile necooperativizate; Decretul pentru modificarea Legii nr. 33/1963 privind pregătirea tineretului pentru apărarea patriei ; Decretul pentru modificarea Legii nr. 37/1975 privind sistematizarea, proiectarea și realizarea arterelor de circulație în localitățile urbane și rurale ; Decretul privind evaluarea pagubelor cauzate avutului obștesc, prin tăierea, scoaterea din rădăcini, distrugerea sau degradarea arborilor pe picior, puieților și lăstarilor . Decretul pentru modificarea Decretului nr. 232/1974 ori Republicii Socialiste România vind prevenirea și stingerea incendiilor, devenit Legea nr. 8/1975 ; Decretul privind retribuirea muncii desfășurate de avocați pentru acordarea asistenței juridice ; Decretul privind pensiile și alte drepturi de asigurări sociale ale avocaților ; Decretul pentru aprobarea Normelor privind condițiile în care se poate efectua tăierea animalelor în situații speciale, clasarea pentru tăierea femelelor de bovine și ovine, precum și cu privire la aplicarea unor măsuri sanitare veterinare speciale pentru prevenirea difuzării epizootiilor și acordarea unor despăgubiri celor care au suferit pagube prin aplicarea acestor măsuri . Decretul privind stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele sanitare veterinare. Consiliul de Stat a examinat și ratificat : Acordul de cooperare economică și tehnică pe termen lung între guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Republicii Arabe Egipt, semnat la Cairo la 2 martie 1978 ; Acordul de cooperare în domeniile învățămîntului, științei și culturii între guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Republicii Arabe Egipt, semnat la Cairo la 25 ianuarie 1978 ; Acordul între guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Canadei asupra relațiilor lor reciproce în domeniul