Cotidianul, octombrie 1995 (Anul 5, nr. 230-255)

1995-10-19 / nr. 245

1 i i Basarab Panduru este suveranul golului la Benfíca Cupa UEFA (Meciuri tur ain cadrul primei manșe) Lisabona (35.000 de spectatori): Benfica (Portugalia) - Roda JC (Olanda) 1-0 (PANDURU 78) Odessa (35.000: Cernomoreț Odessa (Ucraina) - Lens (Franța) 0-0 Edinburgh (12.818): Raith Rovers (Scoția) - Bayern München (Germania) 0-2 (Jürgen Klinsmann 6, 73) Auxerre (20.000): Auxerre (Franța) - Nottingham Forest (Anglia) 0-1 (Steve Stone 23) Leeds (24.846): Leeds United (Anglia)- PSV Eindhoven (Olanda) 3-5 (Gary Speed 5, Carlton Palmer 48, Gary McAllister 72 / Rene Eijkelkamp 11, Marciano Vink 35, Wim Jonk 39, Luc Nilis 83, 88) Copenhaga (37.648): Brondby (Danemarca) - Liverpool (Anglia) 0-0 Bremen (15.000): Werder Bremen (Germania) - Dinamo Minsk (Belarus) 5-0 (Serghei Staniuk - autogol - 53, Mario Basler 64, 83, Bernd Hobsch 73, Marco Bode 88) Sevilla (24.000): Sevilla (Spania) - Olympiakos Pireu (Grecia) 1-0 (Juanito Rodriguez 45) Praga (8147): Sparta Praga (Cehia) - Zimbru Chișinău (Moldova) 4-3 (Martin Frydek 20, Pavel Nedved 45, 57, Vlaclav Budka 58 / Alexandr Suharev 56, Ion Testimifanu 62, 90) Bordeaux (10.000): Bordeaux (Franța) - Rotor Volgograd (Rusia) 2-1 (Franck Histolloles 48, Richard Witschge 90 / Gaetan Huard - autogol - 40) Lyon (35.000): Olympique Lyon (Franța) - Lazio (Italia) 2-1 (Jean-Christophe Devaux 15, Sylvain Deplace 69 / Aron Winter 22) Lugano (8000): FC Lugano (Elveția) - Slavia Praga (Cehia) 1-2 (Igor Șalimov 83 / Robert Vagner 19, Martin Penicka 25) Barcelona (91.000): FC Barcelona (Spania) - Guimaraes (Portugalia) 3-0 (Kodro 45, 66, Celades 76) Strasbourg (35.000): Strasbourg (Franța) - AC Milan (Italia) 0-1 (Marco Simone 80) Roma (19.272): Roma (Italia) - Aalst (Belgia) 4-0 (Vanderhaege - autogol - 6, Van der Hoorn - autogol - 51, Abel Balbo 69, Francesco Totti 77) Anul trecut, Basarab Panduru băga în sperieți apărătorii lui Benfica Lisabona. Din acest sezon, vai de fundașii care vor încerca să-l oprească pe “lusitanul” Panduru / Foto: O. Tibăr Cupa Cupelor se apropie de primăvară Sporting Lisabona (Portugalia) - Rapid Vieriä (Austria), 22.00, ora României Dinamo Moscova (Rusia) - Hradec Kralove (Cehia), 17.00 Real Zaragoza (Spania) - FC Bruges (Belgia), 21.15 Boru-ssia Monchengladbach-(Germania) - • AEK Atena (Grecia), 21.15 Everton (Anglia) - Feyenoord Rotterdam (Olanda), 20.45 Trabzonspor (Turcia) - Deportivo La Coruna (Spania), 19.00 Halmstadt (Suedia) - Parma (Italia), 20.00 Paris Saint Germain (Franța) - Celtic Glasgow (Scoția), 19.30 Grupaj realizat de Ana Maria Florian și Alexandru Traciuc “Frunza de stejar” s-a ofilit în Cupa Latină de numai 100 de ori Argentina - ROMÂNIA 51-16 Franța - ROMÂNIA 52-8 Rugby-ul românesc continuă să traverseze o perioadă care nu mai ține de declin, ci de un adevărat dezastru. Schimbările efectuate “la vârf" în rândul tehnicienilor nu au reușit să redreseze prin rezultate acest sport. Ar fi fost și greu să se întâmple acest lucru din moment ce s-au încercat tot timpul paleative, ocolindu-se problemele de fond ale rugby-ului. Atâta timp cât piramida valorilor în această disciplină sportivă nu se bucură de o “bază” suficient de largă (numeric vorbind) a juniorilor, atunci rezultatele celor ce se află la vârful performanței vor fi aleatoare. Confirmarea a venit mai repede decât ne-am fi așteptat, din Argentina, acolo unde se desfășoară Cupa Latină la rugby. La turneu participă patru echipe - Franța, Argentina, Italia și România, în prezent aceasta este și ordinea ierarhiei în clasamentul Cupei, în urma rezultatelor: Franța - Italia 34-22, Argentina - România 51-16, disputate sâmbătă, și Franța România 52-8, respectiv Argentina - Italia 26-6, partide disputate marți. După cum observați, România nu numai că a pierdut ambele meciuri, dar rugbiștii noștri au reușit performanța de a primi peste 50 de puncte; în meciul disputat împotriva Franței, ai noștri au reușit două eseuri prin Maftei și Negreci, în timp ce francezii au reușit patru astfel de încercări prin Carminetti, Castaignede și Arletazz (2). România ocupă locul IV din patru echipe participante Au jucat următoarele formații: Franța: Sadourny (înlocuit de Hayrolet după 50 minute); N’Tamack; Dourthe; Arletazz; Saint Andre; Castaignede; Carbonneau; Neuremont (înlocuit de Benetton după 61 de minute); Juliiet; Carmanatti; Peleus; Merle; Benezech; Azam și Graou. Antrenor: Jean Claude Skrela. România: Maftei; Clarian; Nedelcu; Luca; Salomie; Popișteanu; Dragnea (înlocuit de Flutur după 50 minute); Gealapu; Drăguceanu; Guranescu; Marin (înlocuit de Ghbu după 49 minute); Cojocariu; Salageanu; Rădoi (înlocuit de Negreci după 30 de minute) și Costea. Antrenor: Constantin Fugigi. Au mai rămas de jucat: Sâmbătă (la Buenos Aires) Italia - România Franța - Argentina Dan Valentino Atât timp cât piramida valorilor în această disciplină sportivă nu se bucură de o “bază” suficient de largă (numeric vorbind) a juniorilor, rezultatele celor ce se află la vârful performanței vor fi aleatoare. Confirmarea a venit mai repede decât ne-am fi așteptat, din Argentina, acolo unde se desfășoară Cupa Latină la rugby. La turneu participă patru echipe - Franța, Argentina, Italia și România. Foto: Razván Vălcăneanțu TIDIANUL JOI# 19 OCTOMBRIE 1995 “Turul” va trece prin Pamplona Organizatorii Turului Franței i-au oferit lui Miguel Indurain (foto) șansa de a câștiga din nou Marea Buclă, prin includerea în traseul ediției de anul viitor a opt înălțimi muntoase. "Turul” pare să devină o adevărată cursă europeană, startul va fi dat în Olanda, iar traseul va cuprinde “incursiuni” în Belgia, Italia și Spania. Indurain a făcut “ochii mari” văzând traseul ediției 1996, care traversează munții Jura, Alpii, Masivul Central și Pirineii: “E un tur infernal acesta de anul viitor, e foarte complicat. Cea mai grea porțiune va fi secțiunea ce se va desfășura pe culmile Alpilor și în masivul central”. Startul va fi dat la 29 iunie 1996, cu o cursă prolog contratimp pe un traseu de 9,4 km, în Olanda, la Den Bosch. Apoi caravana va rula în Belgia, trecând în estul Franței pentru a ataca munții Jura chiar din etapa a V-a. Pe 7 iulie cicliștii vor ajunge să urce munții Alpi, cea mai teribilă porțiune fiind cei 30 de km de cățărare între orășelul St. Maurice și stațiunea Val d’Isère. A VIII-a etapă, programată a doua zi, străbate patru trecători alpine la mai mult de 2000 m altitudine pentru a ajunge în Italia, într-o altă stațiune montană celebră - Sestriere. După ce va ieși din chingile Alpilor, caravana se va îndrepta direct către masivul central, iar după aceea, într-un ritm infernal, sunt programați pentru a fi traversați Pirineii. Etapa a 17-a, programată chiar pe 17 iulie, va trece peste cinci trecători alpine din munții Pirinei, de-a lungul a peste 260 km, cicliștii ajungând la capătul acestei etape la Pamplona (aici locuiește Miguel Indurain), în Spania. După întoarcerea pe teritoriul Franței, caravana ciclistă va atinge linia de finish pe 21 iulie, pe Champs d’Elysées. Dacă turul a început cu un “contratimp”, cursa se va termina în aceeași manieră, în penultima zi fiind programată o etapă contra cronometru de 60 de km, între Bordeaux și St. Emilion. Turul pare făcut pe gustul lui Indurain, capabil să bea astfel pentru a șasea oară din cupa victoriei. în memoria ciclistului italian Fabio Casartelli, decedat anul trecut în Pirinei, la Col de Portret d’Aspet, va fi ridicat un monument,iar premiul pentru cei mai tineri cățărători va purta numele de Memorialul Fabio Casartelli. “Va fi un tur de o duritate extremă, dar traversarea atâtor masive muntoase îl va face cu atât mai atrăgător și mai spectaculos” - declara presei Jean-Marie Leblanc, directorul “Turului”, în finalul ceremoniei de prezentare a ediției 1996 a Turului Franței. (DV) Ruppert Murdoch a dat lovitura: 880.000.000 $ pentru televizarea partidelor de baseball Ruppert Murdoch, magnatul presei australiene, s-a asociat cu canalul american CBS pentru retransmiterea Ligii Americane de Baseball din anul 1996. Drepturile de televiziune - 880 milioane dolari vor fi împărțite între Fox Sports și CBS. Fox deține deja drepturile de retransmitere în Statele Unite a NHL (Liga Națională de Hockey) și NFL (Liga Națională de Fotbal american). Măcar la handbal să le tragem o săpuneală “‘cocoșilor" Optimile de finală din cadrul cupelor europene la handbal. Turul se va disputa pe 11 sau pe 12 noiembrie, iar returul pe 18 sau pe 19 noiembrie Red Boys Cupa Campionilor SKA Minsk (Belarus) - GOG Gudme (Danemarca) Zaporoztransformator (Ucraina) - Elgorriaga Bidassoa (Spania) Granitas Kaunas (Lituania) - THW Kiel (Germania) ASKO Linde Linz (Austria) - FC Barcelona (Spania) Celje Pivovarna Lasko (Slovenia) - Croația Zagreb (Croația) Pfadi Winterthur (Elveția) - Montpellier (Franța) Valur Rejkjavik (Islanda) - Braga (Portugalia) Principe Trieste (Italia) - Veszprém (Ungaria) Cupa Cupelor KA Akureyti (Islanda) - TJVSZ Kosice (Slovacia) ET Belgrad (Iugoslavia) - Bánik Karvina (Cehia) Borba Lucerna (Elveția) - Halkbank Ankara (Turcia) Academia Vigo (Spania) - Iskra-Ceresit Kielce (Polonia) Pelister Bitola (Macedonia) - Hapoel Rehovot (Israel) TEKA Santander (Spania) - Sparkasse Stadtwerke Bruck (Austria) OM-Vitrolles (Franța) - MINAUR BAIA MARE TBV Lemgo (Germania) - K. Volgograd (Rusia) Cupa Federației Vrbas Figrad (Iugoslavia) - Dinamo Astrahan (Rusia) Zadar Gortan (Croația) Differdange (Luxemburg) Kolding IF (Danemarca) - SG Flensh- Handewitt (Germania) Gumamy Zubri (Cehia) - Șahtior Donețk (Ucraina) Arhelaos Katerini (Grecia) - BM Granollers (Spania) Tatran Preșov (Slovacia) - Merano (Italia) Belenenses Lisabona (Portugalia) - El. Budapesta (Ungaria) ’ K. Schaffhausen (Elveția) - ASKI Ankara (Turcia) Sensei GABRIEL DUTCHEVICI prezintă Calea în artele marțiale (III) Călugărul zen Takuan se servea de o imagine pentru a ilustra acțiunea spontană care naște această uniune a corpului cu spiritul: “KAN NI HATSU WO IREZU” (A nu lăsa loc nici pentru un singur fir de păr). înțelesul acestei expresii rezidă în faptul că dacă două obiecte sunt suprapuse, nu trebuie să rămână între ele loc nici măcar pentru un fir de păr. De exemplu, când aplauzi se produce un sunet. Sunetul acesta este instantaneu. Gestul și sunetul sunt inseparabile. Cu alte cuvinte, timpul dintre lovirea palmelor și producerea sunetului e atât de mic încât nu încape între cele două evenimente nici măcar un singur fir de păr. Sunetul nu se produce după câteva momente de la lovirea palmelor, ci este mai degrabă emis chiar în momentul în care mâinile se ating. Când adversarul atacă, riposta trebuie să fie imediată și inevitabilă. Dacă va exista un decalaj “de a intra un fir de păr”, victoria, ca și înfrângerea, țin de șansă și nici unul, nici celălalt dintre adversari nu-și controlează destinul. Nu trebuie să conștientizezi, ci să simți. Dacă mintea ezită în fața unei săbii, apare o spărtură și, datorită spărturii, apare o deschidere în apărare. Dacă între atacul săbiei și propria mișcare nu încape nici un fir de păr, sabia adversarului nu va mai fi diferită de a ta însuți. în buddhism, mintea șovăitoare e criticată ca limitată de pasiunile lumești. Imaginea minții detașate și neobstrucționate este aceea a curentului care duce o minge aruncată într-un râu. “Sekka No Ki”: “Ocazia cu care cremenea produce o scânteie” - aceasta este imaginea care o întregește pe cea de dinainte. O acțiune, o reacție simultană și un spirit care rămâne calm ca o piatră care se lovește cu alta. în momentul în care pietrele de cremene sunt lovite, se produce o scânteie. Nu există nici cel mai mic interval între ele. “Sekka No Ki” arată că nu există nici un intervale care mintea să se oprească; înțelesul acestei imagini nu este însă acela că mintea trebuie să se grăbească. în articolul următor voi continua explicarea pe larg a acestei expresii pline de semnificații. (va urma) Samurai - desen de epocă