Cotidianul, aprilie 2002 (Anul 12, nr. 76-101)

2002-04-16 / nr. 89

marți, 16 aprilie 2002 V " X ^ i IRONICA_ FLAGRANT Hoți la atașatul militar grec Trei spărgători de locuințe din comuna ilfoveană Pantelimon au fost prinși de polițiști când voiau să intre în casa atașatului militar al Ambasadei Greciei. Unul dintre ei a reușit să fugă. Hoții au fost prinși de polițiști și de câțiva jandarmi care se aflau de pază la Ambasada Germaniei. Marian Georgescu și Dimitrie Panaitescu operau împreună cu o altă persoană, rămas încă neidentificată. Ei reușiseră să spargă ușa locuinței, folosind chei speciale. Georgescu și Panaitescu au fost reținuți de polițiști, iar complicele lor a reușit să fugă. Potrivit anchetatorilor, Georgescu a mai fost condamnat pentru furt din locuințe, el având de executat un rest de 365 de zile de închisoare. Procurorii au emis mandat pe numele spărgătorilor, iar polițiștii vor acum să îl identifice și pe cel de-al treilea hoț. In același timp, anchetatorii spun că dețin date despre această grupare de infractori și despre alte spargeri pe care ei le-ar fi comis. (Mihai BELU) FALS...................................... înșelăciune de 230 de milioane de lei Polițiștii bucureșteni au început urmărirea penală împotriva unui cetățean sirian, Kadi H. Abdulilah (50 de ani), stabilit în comuna Afumați, județul Ilfov, informează surse IGP. Sirianul este acuzat că, în perioada februariemartie 1998, în calitate de patron al Societății „Sala Com. Prod", cu sediul în comuna Voluntari, și-a achitat taxele de import, la Vama Băneasa, cu trei facturi externe false, în valoare de aproape 17 mii de mărci germane, în urma verificărilor, anchetatorii au stabilit că valoarea totală a fost, în realitate, de peste 63 de mii de dolari. în acest fel, arabul a înșelat statul român, prin neplata taxelor de vamă, cu aproape 230 de milioane de lei. Abdulllah este anchetat în continuare în stare de libertate. GHINION înjunghiat din greșeală Un tânăr a fost înjunghiat, cu trei zile în urmă, în momentul în care a încercat să despartă doi bătăuși. Conform surselor IGP, în seara zilei de sâmbătă, Daniel Voicu și Mihai Șontângeanu (19 ani), în timp ce se aflau pe o stradă din Târgoviște, județul Dâmbovița, s-au luat la ceartă cu un trecător. Pentru că la un moment dat Voicu a vrut să-și facă dreptate cu un cuțit, prietenul său a încercat să-l oprească. Orbit de furie cuțitarul, apucase deja să lovească. Cuțitul, însă, nu și-a atins ținta dorită și s-a oprit direct în burta lui Sântângeanu. Rănitul a fost transportat de urgență la spital. BESTIALITATE Violată și aruncată pe câmp N.M.V., în vârstă de 16 ani, din comuna Roata de Jos, județul Giurgiu, a fost ademenită și violată în mod bestial, în noaptea de sâmbătă spre duminică, de trei indivizi. La plecarea dintr-o discotecă din comuna Mârșa, același județ, Ionuț Pârvu (19 ani), din Videle, județul Teleorman, a invitat-o pe fată s-o ducă acasă cu mașina. Pentru că nu stătea foarte aproape, iar afară era întuneric, aceasta a acceptat, însă Pârvu a dus-o pe fată în Videle, direct la domiciliul unui prieten, unde, împreună cu frații Petrică și Ionel Ursu, de 22 și respectiv 21 de ani, și Marian Șerban(21 de ani), au întreținut raporturi și perversiuni sexuate cu victima, ca și cum n-ar fi fost de ajuns, aceștia au dus-o apoi pe un teren viran de la marginea orașului, unde au luat-o de la capăt, după care au plecat și au lăsat-o de izbeliște. Cei patru și sunt cercetați în stare de arest. (Andrei DUMITRESCU) investigații Scandal la Inspectoratul de Poliție al Județului Dolj din cauza unui conflict de interese „Creierul“ - arestat de socru, apărat de ginere Numărul doi din Poliția de la Craiova crede că este normal ca rudele sale să îi apere pe cei care sunt prinși de el Unul dintre cei mai controversați oameni de afaceri din România. Viorel Nicolae, cunoscut și sub numele de „ Creierul“ a fost arestat, dar are toate șansele să scape basma curată. Acest lucru s-ar putea întâmpla pentru că avocatul său este ginerele polițistului care l-a arestat. Această alăturare nu este tocmai bună pentru oamenii legii din Craiova și ar putea duce la un nou scandal la IPJ Dolj. Număml doi din Inspectoratul Județean de Poliție a intrat în mijlocul unui conflict de interese. Avocatul lui Viorel Nicolae este ginerele colonelului Nicolae Mitran. Prim- adjunctul IPJ spune că nu locuiește împreună cu ruda lui, iar avocatul Horațiu Petria ne-a declarat că el este tânăr și învață din dosarul „Creierului Arestat și acuzat ca Al Capone Viorel Nicolae este un om de afaceri de succes. El a stat în spatele scenei până acum, nu s-a afișat și a știut să rămână unul dintre anonimii care au făcut cărțile privatizării. „Creierul“, cum este numit Nicolae de cei care vor să îl flateze, a fost chiar unul dintre sponsorii PNȚCD în campania din 1996. Nimeni nu a știut însă exact ce afaceri face el până în această lună, când Poliția l-a reținut, iar procurorii l-au arestat. Acuzațiile care îi sunt aduse omului de afaceri din Craiova sunt demne de un mare naș mafiot. Nicolae este acuzat de folosirea bunurilor societății contrar intereselor firmei, prezentarea eronată a situației economico-financiare în fața acționarilor, bancrută frauduloasă, fals intelectual și evaziune fiscală. Bineînțeles că el neagă toate aceste acuzații și susține că este nevinovat. „Niciodată n-am putut să întreprind vreo colaborare economică fără controlul lichidatorului“, declara Nicolae prin luna august a anului trecut, când simțea că lanțul se strânge în ■ ■ [UNK]jurul său. Istoria de afaceri și a lui Viorel Nicolae este simplă: în 1994 el a intrat în afaceri de amploare. A înființat Societatea Holland Kemps Reedflex International, care avea sediul în Craiova. Firma avea trei acționari. „Creierul“ deținea 25% din acțiuni, la fel ca și prietenul său Victor Mitrică, zis „Baronul“, restul de acțiuni fiind deținute de Adrianus Lambertus Johan Kemps. Societatea avea o activitate de comerț, importând alimente din Olanda și exportând mobilă. La un moment dat, cei trei asociați au cumpărat 30% din acțiunile unei firme de mobilă din Târnăveni. Pentru că afacerea de acolo părea că va fi profitabilă, patronii de la Holland Kemps au luat de la BANCOREX un credit de aproape o jumătate de milion de dolari. Până la finele anului 1997 Nicolae a început să controleze singur firma, care a început să înregistreze pierderi foarte mari. în 1998 BANCOREX a cerut începerea procedurii de faliment, iar asociatul olandez s-a retras din afacere. După ce între Societatea Holland și fondatorul ei olandez au apărut unele certuri, Nicolae a hotărât să înființeze o firmă care să preia afacerile de la falimentara Holland Kemps Reedflex. împreună cu soția sa, „Creierul" a înființat Societatea Europlast, care a preluat mai toate contractele defunctei firme. în afară de aceste afaceri, „Creierul" a început să treacă toate activele de la societatea aflată în faliment pe numele firmei pe care tocmai o înființase. Pentru a rezolva toate problemele, el a mai emis și unele chitanțe, despre care Poliția spune că sunt false. în acest fel, Viorel Nicolae a cumpărat de la Holland mai multe utilaje în numele firmei Europlast, a donat un teren de aproape 8000 de metri pătrați și avea și alte planuri, care au fost însă oprite de Poliție. în Oltenia se poate întâmpla orice Dosarul lui Nicolae a fost instrumentat de locotenent-colonelul Ilie Vilău, șeful serviciului economico-financiar din IPJ Dolj. Cu toate acestea, întreaga conducere a inspectoratului a pus ochii pe dosar, printre cei care s-au interesat de caz fiind și numărul doi din Poliția doljeană, colonelul Nicolae Mitran. Norocul lui Viorel Nicolae este că această poveste s-a petrecut în Oltenia, locul în care se poate întâmpla orice. Astfel, el stă relativ liniștit în arest, pentru că există cineva care lucrează pentru el, iar această persoană are cu adevărat putere de a face ceva. Așa cum era normal, Viorel Nicolae și-a angajat un avocat care, pe lângă cunoștințele de drept, mai are și o relație de rudenie cu un om important din Inspectoratul de Poliție al Județului Dolj. Horațiu Petria este stagiar la cabinetul avocatului Ion Turculeanu și s-a ocupat de acest dosar deosebit de complicat. în același timp, Petria este ginerele colonelului Nicolae Mitran, prim-adjunctul Inspectoratului Județean Dolj. Surse din Baroul Craiova susțin că oamenii din anturajul „Creierului" s-au lăudat deja că acesta ar urma să scape, deoarece avocatul lui este rudă cu cel care l-a lucrat la dosar. Pentru a vedea care este situația, am vorbit mai întâi cu numărul doi din IPJ, care a fost surprins de faptul că am aflat de această relație de rudenie. „Avocatul este ginerele meu, dar nu locuiește cu mine și nu este nici o legătură de acest gen. El își face meseria lui, eu îmi fac meseria mea. Mai am două luni și ies la pensie și nu vreau să îmi stric cariera cu treburi de acest gen", ne-a declarat colonelul Mitran, care părea mirat de faptul că cineva de la București a aflat de felul în care merg treburile în îndepărtata provincie. De asemenea, pentru a scăpa de olte urmă de suspiciune, prim-adjunctul IPJ Dolj a mai spus că șeful său, colonelul Codiță, s-ar fi ocupat de dosar. Pentru a vedea mai bine care este situația, l-am căutat și pe avocatul stagiar. Horațiu Petria a început imediat să ne dea relații despre dosar, însă, în momentul în care am ajuns la relațiile sale de rudeniei a început să dea din colț în colț și să declare că el nu este decât un stagiar care învață. „Eu sunt numai stagiar. Avocat e domnul Turculescu și, mai mult decât atât eu, nici nu vorbesc cu tata sacru despre astfel de lucruri", ne-a declarat avocatul Petria. Mihai BELU Munca locotenent.colonelului Ilie Vilău, șef serviciu economic-financiar ar putea fi distrusă de rudele superiorilor mm Ferească , sfântu' să cazi la mijloc! Miercuri, la ora 20:00, uită-te la cel mai al dracu' show din România! Viața-i tristă fără coarne!