Cotidianul, iulie 2008 (Anul 18, nr. 128-150)

2008-07-04 / nr. 131

WEEKEND -4-6 IULIE 2008 Cotidianul. Sport Fanii Tour de France sunt masochistic Imagini pe www.cotidianul.ro/select milioane de euro plătește Abramovici pentru Arșavin, căruia îi oferă și un salariu de 72.000 de euro pe săptămână, pentru a-l face pe fotbalistul rus să vină la Chelsea și să renunțe la visul său de a juca la Barcelona. <• yr Federer, spre al 6-lea Wimbledon Doi clasici, Roger Federer și Rafael Nadal, și doi nou-veniți sunt în careul de ași de la Wimbledon 2008. Marat Safin, de o parte, Rainer Schüttler sau Arnaud Clement, de cealaltă, sunt tenismenii care încearcă să-i elimine în semifinale pe elvețian, respectiv pe iberic. Meciurile se joacă vineri, de la ora 15.00, iar finala duminică, de la ora 16.00. 31 O competiție a suferinței lipsite de sens . Când Lance Armstrong descria astfel Turul, îl câștigase deja de vreo câteva ori și urma să-l mai câștige PE SCURT, chiar dacă avea dreptate, chiar dacă suferința e cumplită, chiar dacă rostul în înțelesul lui nobil este greu de găsit. Turul Franței rămâne combinația fascinantă dintre competiție, libertate, turism, cultură și... Franța. Le Tour e atât de francez, încât chiar dacă nu a mai fost câștigat de francezi de aproape două decenii, nu poate scăpa de identitatea sa oricâți americani l-ar câștiga și oricâți spectatori globali l-ar urmări. Am început să urmăresc turul de pe vremea lui Indurain. în istoria de peste 100 de ani a competiției asta înseamnă puțin. 13 ani... Am fost uimit de Ullrich, fascinat de Pantani, l-am respectat pe Lance, am fost dezamăgit la fiecare ediție din ultimele zece de când una dintre vedetele competiției, poate cea mai mare, este eritropoetina (EPO) și am sperat că după Armstrong Turul va deveni mai puternic. De aceea, am vrut să-i văd pe viu pe noii candidați la titlul suprem - Landis, Kladen, Vinokurov, Evans, Contador. Dar, după Lance, turul a rămas dominat de doping, nu de cicliști cu personalitate. A devenit cea mai stranie competiție prin complexitate, duritate, minciună și impredictibilitate. Toate aceste trăsături contradictorii, toate aceste povești țesute în jurul lui, tot acest amestec de bine și rău, de cultură și mușchi, de sport și istorie, pe scurt de bine și de rău... transformă admirația pentru el într-o manie. Tour-mania. Ea trebuie trăită cu plăcerea viciului și cu râvna meseriașului. De mult, am învățat că nu trebuie să în cerc să fac predicții. Nu pentru că nu s-ar putea să nimeresc câștigătorul (Anul aceasta - Valverde, Evans, Menchov, Cinego, Sastre vor fi în frunte, dar nu neapărat în această ordine). Ci, pentru că atunci când e vorba de Tur, câștigătorul nu ia totul. Totul ia spectatorul, surprizele apar în fiecare etapă și în fiecare dintre concurenți stă un caracter epic, dacă nu un câștigător. Anul acesta, spun experții, turul se va decide în munți și mai ales în Alpi. Cred însă că, până în ultima săptămână din Alpi, vom ști și vom vedea multe: în 1903, la primul Tur, competiția pornită aproape nebăgată în seamă a adus în stradă, la Paris, 100.000 de oameni. Anul trecut, după un tur cu eliminarea favoritului înainte de penultimul act și alți câștigători descalificați, au ieșit, spre surpriza scepticilor, 200.000. De pe Champs Elysee -ul supraaglomerat, vorbele lui Armstronger să primească replica potrivită. Dan Suciu este realizator la The Money Channel și editorialist la „Money Expres” și transmite pentru Cotidianul corespondențe din Turul Franței. Turul Franței, o competiție cu tot mai puține vedete PUBLICITATE dobândă pe lună 5 excursii de 2 persoane la Chamonix - uk/LETE Fer îtj vAT A n/TA f Vara aceasta, cumpărăturile de minim 200 de RON plătite cu cardul de credit de la Millennium Bank în perioada 16.06.2008 - 30.09.2008 se pot trimite în una dintre cele 5 vacanțe de iarnă pentru 2 persoane în Franța, la Chamonix - Mont Blanc, sau îți pot aduce unul din următoarele premii: 30 de perechi de schiuri, 100 de huse de schiuri și 100 de căciulițe de iarnă.Valoarea totală a premiilor este de 23.009 EUR (TVA inclus).în plus, cardurile achiziționate în perioada 16.06.2008 - 31.08.2008 au dobânda de doar 1,5% pe lună pe o perioadă de până la 3 luni de la data emiterii; DAE 20,1% pe an.. Regulamentul și detaliile promoției pe www.millenniumbank.ro. 0 801007 I11 (Romtelecom) *2111 (Vodafone, Orange) www.millenniumbank.ro CA/VPA T/L/m/