Curentul, mai 1941 (Anul 14, nr. 4744-4773)

1941-05-01 / nr. 4744

*10 pagini; Joi și Duminică în Capitala se vor disputa întâlniri între selecționatele indigene, întâlniri ce au un caracter cât se poate de important prin faptul că în aceste matchuri se vor vedea elementele care merită să facă parte din echipa Națională a României pentru matchul cu Germania ce se va disputa la 1 iunie. Este demnă de semnalat această inițiativă, de a se forma un lot de jucători selecționabili nu cu două săptămâni înainte de matchul internațional, ci cu o lună, timp care este suficient pentru edificarea completă a comisiei de selecții asupra jucătorilor ce fac parte din lot In acest scop se dispută Joi 1 Mai, pe arena din Splai, matchul între două selecționate Bucureștene. Desigur că o mare parte din spectatori vor privi cu oarecare neîncredere matchul între București A și B și aceasta numai fiindcă socotește o tradiție a spectatorului să nu asiste în număr mare decât atunci când pe teren evoluează două echipe de prima clasă, sau două selecționate naționale. Este cazul să subliniem că este greșită această mentalitate și vom arăta de ce. Nu mai departe decât etapa în care Unirea Tricolor a învins pe Venus, spectatorii au avut convingerea că nu a practicat un joc frumos și că programul cuplat completat de matchul F. C. Rapid—Sp. Studențesc, a arătat că Bucureștiul posedă echipe de prima calitate. BUCUREȘTI . Dar din cele patru echipe divizionare , care au evoluat pe Splai, au fost iară Îndoială jucători cari s’au detașat și cum era și natural s’a pus problema unei echipe formate din cele mai bune elemente și s’a ajuns la concluzia că s’ar fi putut înjgheba o adevărată Națională. Această echipă formată de cunoscători din Pura pasiune a unui „mai bine”, a fost realizată și va purta titulatura de București . Fiind formată din jucători care au la activul lor nu numai un nume vechi, ci comportarea mai mult decât mulțumitoare în returul campionatului, deci cei mai in formă jucători, va fi o echipă puternică, capabilă de un joc superior. Din această echipă vor face parte 5 jucători da la Unirea Tricolor echipă ce s-a dovedit a poseda jucători în cea mai bună formă, și anume: Petcrescu (fundaș), Anghalache (half centru), Sony Niculescu (centru atacant), Cârjan (inter stânga) și Oriciorodu (extremă stânga), 2 jucători de la Venus, jucători care au demonstrat că sunt in faimă constantă, Budan (portar) și Negrescu (fundaș), 2 de la F. C. Rapid, Vintilă (half) și Bogdan (inter dreapta), vedetele galeriei Bucureștene, un jucător de la Sp. Studențesc, Constantinescu-Grecu (halfist) și un jucător de la Juventus Oană (extremă dreapta). In privința acestuia din urmă jucător sunt oarecari rezerve, deoarece a fost serios lovit în matchul cu D. V. A. și dacă nu este complet restabilit nu poate juca. In acest caz, extremă dreapta va juca Bogdan, iar inter în locul lui Bogdan va juca Gioni Dumitrescu unul din cei mai buni jucători ai fruntașilor divizionari. Vă veți mixa de lipsa lui Ploeșteanu, Gică Popescu, Fieraru, Boteanu, etc. Aceștia toți cu excepția lui Boteanu, au făcut in ultimul timp matchuri slabe. Boteanu însă a fost de câteva ori la rând cel mai bun de pe teren... Totuși este posibil să fie Încercați și ed. BUCUREȘTI B Echipa Bucureștiului B nu va mai fi formată ca de obiceiu din elemente din prima divizie, deoarece este timpul să se evite o mare greșeală și anume păstrarea unui lot de jucători oarecum îmbătrâniți în Naționala României cu drepturi senatoriale. Vor fi văzuți lucrând jucători tineri, capabili de a purta și apăra culorile Naționale, care însă jucând în divizia B sau la categorii inferioare, nu au avut posibilitatea să se evidențieze și care fără să exagerăm se găsesc destui. Scheletul acestei echipe va fi format de Juventus și va fi completat cu jucători tineri, talentați, de la districtuala Carmen și Olimpia. Lupta va fi deschisă mai ales că se vor prezenta două stiluri de joc cu totul opuse. Echipa Bucureștiului A are de partea sa tehnica și rutina matchurilor internationale, echipa Bucureștiului B prezentându - se cu dorința de afirmare, elanul și tinerețea. Natural că favorită pornește echipa Bucureștiului A, insă o surpriză nu este imposibilă D. D. Jos pe Splai, match de selecție București A. « București B. Un match în care tehnica va lupta cu elanul Etapa viitoare a diviziei naționale A, care se joacă la 11 Mai programează la București partidele următoare: Venus—Sp. Studențesc, F. C. Rapid—F. C. Brăila. Primul joc fiind intre două formații bucureștene, trebue să se dispute Sâmbătă după amiază. Tratativele s'au dus, tind să cupleze cele două jocuri, ele urmând a se juca Duminică pe arena Venus. Un nou cuplaj interesant. La 11 Mai Venus-Sp. Studențesc și F.C. Rapid-F.C. Brăila se vor juca cuplate Liviu Mihăilescu, Bogdan, Sony, Cârjan, Cricitoiu ...Iată atacul Bucureștiului A poi se va disputa pe arena din Splai partida București A-București B. La aripa dreaptă va funcționa Oană (Juventus). In cazul când Oană nu va putea juca, în locul lui va trece Bogdan, care va fi înlocuit cu Johny Dumitrescu, înaintarea selecționatei Ava va avea următoarea înfățișare: Lulu Mihăilescu, Bogdan, Sony, Cârjan și Cricitoiu. Ripensia se retrage din divizia A și va juca la district Un conducător al Ripensiei, d. Lucaci, a făcut o declarație senzațională, după partida susținută Duminecă cu Sportul Studențesc. „La sfârșitul acestui campionat echipa noastră se va retrage din campionat. Motivul acestei retrageri este situația materială delicată a grupării”. Din încasările ce se realizează azi, Ripensia nu poate acoperi cheltuielile și deaceia preferă să se retragă la district”. S’a format echipa B a Bucureștiului Aseară la federație ni s’a comunicat echipa B, a Bucureștiului care va juca mâine pe arena Venus cu Bucureștiul A. Iată formația și rezervele : Portar: Constantinescu (Carmen) reg. Savu (Luc.). Fundași: Dragomirescu (Jur.) Marinescu (Un. The.), rezervă: Catană. Mijlocași: Silvestru (Carmen), Flamaropol (Juv.), Gică Popescu (Carmen), rez. Turcul; înaintași: Cornea (Distrib.), Giony (Un. Tr.), Bonațiu (Carmen), Bărbulescu și Naciu (Juv.), rez. Barbaiani (Rez.). Este o formație redutabilă care are șanse certe în fața echipei A. In cursul liniei Mai JOE 1.0 USI ^ boxeaza de doua ori în decurs de 8 zile, punându-si în joc titul ce-l deține După știri sosite din America, Joe Louis campionul mondial la toate categoriile, boxează din nou cu Abe Sinian pe care l-a knokoutat în prima întâlnire. Matrizul M ▼* disputa la 9 Mai, în arena Madiso și Square Garden. Un al doilea match pe care „idolul Harlemului” îl va susține va fi la 16 Mai, deci peste 7 zile, când luptă cu Bob Montgomery. Joe își pune deci titlul în joc de două ori în decurs de 8 zile. E cert că Louis va învinge ușor pe ambii săi adversari. JOE LOUIS S’au fixat culorile echipei România de Sud In partida România Sud—România Vest, F. R. F. R. a hotărit culorile sub care va juca selecționata de Sud. Astfel jucătorii vor purta tricouri roșii cu guler galben și chiloți albi. Stinbach antrenor federal Petre Steinbach a fost numit antrenorul echipei România de Sud. „Pitar“ a și început pregătirile. Echipa va trebui să fie prezentă tot la ora 4 pe teren, cu echipamentul complet, afară de tricouri, _ 1 &ÍH Cristoforidis învingător prin K. o. Boxerul grec Cristoforidis, — Învingătorul lui Mielu Coculescu, care se află In America, la Cleveland, — a susținut încă un match în compania campionului negru Bevins. Cristoforidis a Învins prin K. O. In repriza II Roza vânturilor VIFORUL DACIA și Stăruința vor juca partida de deschidere a matchului de Joi dintre selecționatele Capitalei. * VENUS se antrenează azi la ora 4:30. Sunt convocați toți jucătorii afară de cei selecționați in echipa României. * CUPA ROMÂNIEI care trebuia săși tragă la sorți sferturile de finală aseară, a amânat efectuarea tragerii pentru Marțea viitoare. Echipa României de Vest se formează azi Federația a primit aseară o înștiințare din partea d-lui dr. Roman, președintele districtului București. Acesta a anunțat că echipa României de Vest se va alcătui Miercuri. Ea va cuprinde elemente din Timișoara, Brad, Arad, și Reșița. in Septembrie Bologna va juca la București Programul nostru internațional este foarte sărac anul acesta. Aproape toate partidele programate au fost contramandate. La 1 Mai trebuia să se dispute matchul cu Iugoslavia care, din motivele cunoscute, a fost anulat. In locul acestei partide se va disputa jocul România de Sud—România de Vest. Afară de aceasta, se pare că vom vedea în Capitală vizita echipei campioane a Italiei, Bologna. Echipa italiană va efectua un turneu în Estul Europei. Printre țările aflate în itinerariul echipei bologneze se află și România. Vizita Bolognei va fi prin luna Septembrie. Tratativele se duc între F.R.F.A. și Federația italiană. Va fi desființată Cupa României? Din ce în ce se ventilează mai insistent zvonul că este posibilă desființarea „Cupei României”. Nu știm dacă ideia a fost lansată de forurile de specialitate, în orice caz motivele aduse în favoarea acestei hotărâri par a fi foarte reale. Totuși până la o anunțare oficială a desființării „Cupei României” este bine ca comentariile să fie cât mai puțin fregvente, natural cele privitoare la această ideie, mai ales că echipele nici acum când nu se știe nimic oficial, privesc cu nepăsare întâlnirile în cadrul acestei cupe. Curentul Bani în vânt Românul »pune ci „banul a «chiul dracului". Ingierul, „din«« I« money”. lancore«eu, banii nu fac nici două parale. Omul cinstit, că banul e un mijloc, nu un «cop. Bătrănii preferă „bani albi pentru zile negre”. Nu știu cine, spunea deunăzi, că banii n'au miros. Iar tutungiul meu, îmi spunea azi convins, când i-am dat o sută te schimbe, — că „banii e falși”. Pe cine să mai crezi? Citiam acum câteva zile, în ziare, că în Turcia, locuitorii unui cătun de pe țărmul mării, s’au pomenit înte o zi cu o ploaie de bani. Fără nicio glumă ! Vântul purta de colo-colo, pa țărm, mii de bancnote turcești. Ce se Întâmplase. Un vețior care naviga în larg, transporta niște bancnote noul. Desfacăndu-se o ladă, vântul împrăștie hârtiile. Și astfel toți locuitorii acelui sat, deveniră milionari !„. Asemenea intâmplări — și care nu sunt povești — cea de mai sus a fost oficial transmisă de agenția turcă din Istanbul — vor da noul speranțe celor ce mai cred in „norocul care vine peste noapte”. Nu pot să uit iar, ce mi t'a întâmplat anul trecut Iunite noapte, pe când mă întorceam acasă, observ inaintea mea un om care mergea cu privirea fixată ln pământ și mâinile la spate. Intrând in vorbă cu el, aflai că are o meserie ciudată. Adună banii pierduți de oameni pe stradă. „Atâți bani se pierd zilnic — t mi spunea el — cel puțin câteva mii de lei pe zi, in Bucureștiul ătis. Ce se face cu acești bani? Eu nu găsesc decât o infimă parte, o sută, o sută cincizeci de lei pe zi, dar cât mai rămâne să ruginească în pământ”... Omul nostru tmi mai spune că sunt străzi anume unde se pierd mai mulți bani și că el umblă mai mult noaptea, să-l găsească, fiindcă ziua are concurența a sute de perechi de ochi de amatori, gata să ridice orice leu, de jos, pretextând — cum e la modă — că banul găsit aduce noroc. Dinu Moroianu Lazl Vizita savantului german d. prof. L. Prandtl în România Zilele acestea sosește în București d. profesor Ludwig Prandtl de la universitatea din Gottingen, director al marelui institut științific „Kaiser Wilhelm“, invitat a ține o serie de conferințe. D. profesor Prandtl are un renume universal prin lucrările sale de aerodinamică. încă înainte de războiul mondial d-sa atrăsese atențiunea asupra importanței pe care o prezintă încercările de laborator într-un tunel aerodinamic pentru tot ceea ce privește cercetarea științifică, teoretică și practică. Numit director al renumitului institut Kaiser Wilhelm, d. profesor Prandtl își lărgește după răsboi posibilitățile de experimentare. Azi teoria d-lui prof. dr. Prandtl asupra avioanelor este admisă de toată lumea științifică formând punctul de plecare al cercetărilor formelor optime de suprafețe portante. D. prof. dr. Prandtl este membru al mai multor academii din Germania și din străinătate, doctor honoris causa al mai multor școlii superioare și universități printre care și aceea din Cambridge. România va avea plăcuta ocazie să-i asculte o conferință cu caracter mai general și trei secțiuni cu caracter mai special, toate din domeniul hidrodinamicei. Conferința va avea loc în ziua de Vineri 2 Mai a. c., orele 18, în amfiteatrul catedrei de mecanică, palatul universității, intrarea A, etajul I, prin b-dul Carol I, nr. 7. Cele trei secțiuni vor acea loc, in aceiaș sală, în zilele de 3, 5, și 7 Mai la orele 16. LA LUMINA RAMPEI Suflete în viitoare de Aida, Vrioni la Studio Puternica dramă „Suflete 'n vâltoare” a cunoscutei scriitoare d-na Aida Vrioni se va juca pe scena Studioului în întâia decadă a lunei Mai într’o excepțională pemieră. Cunoscătorii cari au asistat la repetiții vorbesc cu elogii despre intriga piesei care redă o frântură de viață reală tratată cu o adâncă înțelegere a conflictelor psihologice. Cele două temperamente femenine la fel de puternice însă diametral opuse ca structură vor fi magistral interpretate de către d-nele Aura Buzescu și Marioara Zimniceanu. In celelalte roluri sunt distribuiți d-nii A. Pop-Marțian, N. Dimitriu, M. Gingulescu, S. Huiban, N. Motoc. Atât distribuția cât și montarea sub direcția d-lui Ion Șahighian, asigură acestei dame, un succes binemeritat, constituind desigur un eveniment în repertoriul de opere dramatice originale ale Teatrului Național. Ale mării și iubirii valuri, la Teatrul Național Celebra tragedie a lui Grillparzer, „Ale mării și iubirii valuri“ (Hero și Leandru) se joacă astă seară la Teatrul Național cu o aleasă distribuție. Sapho la Studio astă seară Piesa „Sapho“ în care d-na Marioara Voiculescu, are o adevărată creație se joacă astă seară la Studio. Teatrul „Luptă și Lumină” Astăzi și mâine seară se reprezintă capodopera teatrului clasic francez, „Doctorul fără voe" comedie în 3 acte de Moliere. Piesa se bucură de o interpretare excepțională: Florica Sterescu, Elena Body, Emilia Predescu, Ion Manta, Al. Giugaru, Vasile Bulandra, George Iliescu, N. Mihuță, C. Cristei, iar direcția de scenă e semnată de Panait V. Cottescu. Spectacolul se începe cu comedia într-un act „Cantonament buclucaș". Cortina se ridică la ora 20 precis. Mâine 1 Mai, fiind sărbătoare, se va da un matineu pentru copii cu „Cine-i mai prost?" și „Moșul și Baba", poveste în 8 tablouri de Marin Iorda. Aceste două piese se joacă pentru ultima oară, „Negustorul de iluzii” la Teatrul Municipal Teatrul Municipal „I. L. Caragiale“ reprezintă astă seară la ora 8 precis „Negustorii de iluzii", piesă care a stârnit un interes deosebit prin factura ei originală, prin intriga pasionantă și prin vibrantul elogiu ce aduce vieții și vredniciei omenești. Versiuneaomânească — după suedezul Herbert Grevenius, — e semnată de prețuiții scriitori Ștefan Baciu și Sergiu Dumitrescu, cari păstrând nealteată substanța poetică a lucrării, au dat la iveală o piesă de mare actualitate. Direcția de scenă aparține d-lui Ion Sava. Decoruri de d-nii Traian Cornescu și Baron Geoge Löwendal. In rolurile principale, au creații remarcatele d-nii: Dinu Macedonschi, Sergiu Dumitrescu, Cezar Theodoru I și d-rele: Paula Culitza, Puica Stănescu, Mary Theodorescu. Rigoletto la Opera Română Astăzi, Miercuri 30 Aprilie 1941, Opera Română reprezintă „RIGOLETTO“ operă în 4 acte de Giuseppe Verdi. In rolurile principale vor apere: Mihail Știrbey, Petre Ștefănescu Goangă, Pia Zguriadescu-Boilă, Ion Roșca, Nella Maria Dimitriu, Tana Nanescu, Constantin Teodorian, Andrei Machedon, Aurel Borneanu, Nicolae Păun, Ana Tălmăceanu, Ana Coman. Dirijează d. Jean Bobescu. CĂRȚI NOUI Dan Petrașincu: Omul și fiara Sezonul acesta literar a fost înviorat prin apariția câtorva volume de proză datorite tinerilor scriitori. Printre acestea, remarcăm cel mai recent, noul volum al d-lui Dan Petrașincu: Omul și fiara, lansat de edit. „Cultura Românească“. Cartea, de circa 500 pagini, se prezintă cu totul occidental. „Cât din om și cât din fiară... avem fiecare dintre noi ? „iată cum sună nota de recomandare a cărții, pe banderolă. Intr’adevăr, e o întrebare care nu se poate să nu atragă imediat pe cititor, — ei, omul unor vremuri apocaliptice. Proza d-lui Dan Petrașincu palpită de toată febra omului din zilele noastre, hărțuit între extreme. Sunt în această carte câteva teme de o acută actualitate: jertfa și iubirea, moartea și aventura, sexualitatea și visul... Eroii d-lui Dan Petrașincu sunt suflete moderne, sfâșiate intre probleme și acțiuni dramatice, în căutarea unui echilibru interior, dincolo de materialitate. Ei se înalță sau coboară până la fiară, trăind la tensiune maximă, pe o muchie de cuțit intre realitate și halucinație. Cu un cuvânt, Omul și fiara e [UNK] o carte de actualitate, atât prin temele ei, cât și prin felul in care e scrisă. 't *M4g Jo«, T «M mi Adunarea generală a Sindicatului artiștilor dramatici și lirici din București Luni de la ora 9 dimineața până la ora 4 după amiaza pe scena și în sala teatrului numit actualmente „Municipal“ din Capitală a avut loc adunarea generală anuală a Sindicatului artiștilor dramatici și lirici din România. Ședința s’a deschis, sub președinția d-lui G. Storin, președintele comisiei interimare. D. George Vraca, vice-președinte, a citit darea de seamă. D. N. Gărdescu a prezentat proectul de buget pe anul viitor. Au participat la discuții, cerând lămuriri sau expunând doleanțele actorilor, — în ordinea următoare, d-nii Georgel Bădulescu, Georgescu- Iași, M. Vulpescu, Vasile Crețoiu, V. Ciocanica, I. Corăscu, Piu Mironescu, Dan Demetrescu, C. Tănase, Frimu și Ion Gheorghiu. Tuturor le-a răspuns d. dr. A. Balotă, inspector general în ministerul artelor. D. N. Gărdescu a propus apoi adunării, alegerea d-lui Liviu Rebreanu, directorul general al teatrelor și operelor, ca membru de onoare al sindicatului. Propunerea a fost primită cu aclamații. S’a procedat apoi la alegerea membrilor cari vor constitui viitorul comitet. Au fost 23 de candidați și anume d-nii: G. Storin, G. Vraca, Tony Bulandra, C. Tănase, G. Niculescu-Basu, G. Timică, N. Gârdescu, P. Cottescu, Piu Mironescu, I. Gheorghiu, Titi Mihăilescu, Ch. Eterie, N. Roman, Vasile Crețoiu, Vasile Brezeanu, Gheorghe Soare, Constantinescu-Celar, Jean Tomescu, Mișu Bejan, Constantinescu Ion Căpitanul, V. Ciocanica, Cezar Teodoru și Ion Livescu. Au participat de membri. Biroul de votare a fost constituit astfel: D. prof. Mihail Vulpescu, președinte și d-nii Costin Ionescu și Vasile Brezeanu, asesori. După despuierea scrutinului, au fost declarați aleși, în ordinea numărului voturilor obținute, d-nii: G. Vraca, Piu Mironescu, C. Tănase, Ion Gheorghiu, Panait Cottescu, G. Sterin, Titi Mihăilescu, N. Gărdescu, Chr. Etterle, Tony Bulandra și Vasile Crețoiu, membri în comitet, iar d-nii V. Ciacanica și Jean Tomescu, cenzori. Revista de studii sociologice și muncitorești NUMĂR OMAGIAL PENTRU PROFESORUL VIRGIL MADGEARU A apărut Nr. 28 An. VIII, din „Revista de studii sociologice și muncitorești“, Trim. I Maiu 1941, sub conducerea d-lui N. N. Matheescu, număr omagial pentru regretatul profesor Virgil Madgeeru, cu următorul interesant sumar: Mircea Vulcănescu: „Virgil Madgearu, intelectualul“; Plutare Cotaru: „Virgil Madgearu, economistul“; N. N. Matheescu: „Virgil Madgearu și problemele muncitorești“; Al. Hitea sa : „Virgil Madgearu, omul școlii“ ; Cristina Tuduri: „Virgil Madgearu, profesorul“ ; Traian Herseni : „Sociologul Madgearu“. Revista se găsește la toate chioșcurile și librăriile. Un exemplar de 40 pagini 30 lei. Redacția și administrația, Calea Cărării Nr. 319, București. CONFERINȚE D. prof. N. Ds.septsiei va vorbi în cadrul Academiei de Științe morale și politice, despre : „Armele și metodele noi de luptă în Dreptul războiului”. Conferința va avea loc Vineri 2 Mai, orele 18, la sediul Academiei de științe morale și politice din localul facultății de Drept, Bulev. Elisabeta No. 64. Intrarea liberă. * In cadrul ciclului de conferințe „Dobrogea Țara Soarelui Răsare”, d. prof. univ. Const. Giurescu, va vorbi astăzi Miercuri 30 Aprilie a. c. orele 18, la fundația „Carol I“ despre „Românii în Dobrogea, constatări și perspective". Intrarea liberă, fără invitație. * A patra conferință din seria de conferințe, organizată de Liga Culturală, va avea loc în ziua de Vineri 2 Maiu a. c., orele 8 p. m. în sala teatrului Municipal I. L. Caragiale fost Teatrul Ligii Culturale din bulevardul Schitu Măgureanu No. 1. Va vorbi d. prof. N. A. Constantinescu despre: „Expansiunea Românilor’’. Conferințele din ciclul: „Contribuția provinciilor (a Ardealului integral, a Banatului și a Crișanei, a Aromânilor) la cultura românească”, precum și cele din ciclul: „Expansiunea Românească spre Răsărit, Apus și Miazăzi" (I. Smochină, V. Papacostea) vor continua în fiecare Vineri la orele 6 p. m., în aceeași sală. Intrarea liberă. 100 ani de la nașterea compozitorului Dvorak din Praga (Cehs). In cadrul festivităților pentru aniversarea a 100 de ani de la nașterea compozitorului ceh, Antonin Dvorak Teatrul Național din Praga, Radiodifuziunea Cehă și Filarmonica Cehă organizează în clădirea Teatrului Național un ciclu „Antonin Dvorak și școala lui”, în cadrul căruia se vor executa: la 30 Aprilie „Requiem”, la 3 Mai opera „Ruaalka”, la 7 Mai un concert cu muzică de Antonin Dvorak, la 10 Mai opera „Jakobin”, la 15 Mai un concert cu muzică de Josef Suk, la 20 Mai „Raduz și Madalena” de Julius Zeyer și Iosef Suk, la 26 Mai un concert cu muzică de Vitezslav Novak, la 30 Mai opera „Lucerna” a lui Vitezslav Novak. CUGETAREA - GEORGESCU DELAFRAS a lansat într’o nouă prezentare Ciuleandra de LIVIU REBREANU Romanul patetic și viguros, care ți-a câștigat printre cititori o faim nesdruncinată Miercuri 30 Aprilie 1944 RADIO ROMANIA RADIO BUCUREȘTI,45—8,45: Ora dimineții. Gimnastică de dimineață. Radio jurnal (I). Muzică de dimineață (discuri). 12.30 . Muzică populară, orchestra Luca Bănățeanu (voce : Puiu Cucu : Pădure dragă pădure (voce) și jocuri . La noi și o culegere de cântece vesele aranjate de Puiu Cucu (voce) ; In sânul de curând cosit (voce) ; Pe umeri pletele-i curg; râu (voce) ; Doine din locuri depărtate (voce) și jocuri ; Un soi de cântece bănățene, executate de arh. Luca Bănățeanu (Doina de pe Valea Almajului ; Hora bănățeană ; Ardeleana ca în Banat (De doi). 13.15 : Ora oficială. Radio jurnal (II), 13.30 : Concert de prânz, orchestra Radio, dirijată de Ion Ghiga : Robert Leuschner : Uvertură la „Pădurea înveselită“ ; Walter Braunfels : Nunta porumbeilor din baletul „Păsările“ ; Henri Raboud: Eglogă (poem virgilian). 13.30 : Serviciul de știri germane. 14.00 : Continuarea concertului orch. Radio : Richard Wagner : Murmurul din pădure din „Siegfried“. 14.10 : Ora oficială. Radio jurnal (III). 14.30 : Continuarea concertului orch. Radio : Muzică românească : I. Paschill : Floricele-potpuriu național ; Paul Constantinescu : Rapsodia românească. 15.00 : Ora oficială. Radio jurnal (IV). Jurnal cultural. 15,15—15,30 : Muzică variată ușoară (discuri) : Conga de Valdespi și Tango de Rodriguez ; Serenada de Mazzola și Canzonefox de Bixio (voce : Oscar Carboni) ; Espagnola-paso doble de Dinkier. 1800 : Literatura noastră. 1815 . Nicoale Secăreanu-voce : Chaminade ; Inelul de argint ; Verdi : Arie din „Vecerniciile Siciliene“ ; Mozart : Arie din „Don Juan“. 1835 . Istoria muzicii — Harpa — I. Cuvânt introductiv : II. D-na Florence Lupașcu (harpă) ; Andante din Concertul de Haendel ; Debussy : Micul păstor ; bl Fata cu părul bălai ; c) Arbescu No. 1 ; Dans sacru și Dans profan de Debussy (disco) ; III. D-na Florence Lupașcu (harpă) și Hr. Popescu (flaut) : Două schițe antice de Inghelbrecht : a) Seaphe : b) Dryade. RADIO ROMANIA 1920 : Muzică românească (discuri) ; Auleu Leliță Floare, Hora lui Gore și Șapte săptămâni din post : Leliță cârciumăreasă (voce : Maria Tănase) ; Hora de doi ca. la munte ; Spune mândro drept și bine și Ardeleanca ca’n Banat ; Pădure și iar pădure (voce : Ioana Radu) ; Brâul și De dos. RADIO BUCUREȘTI 19.20 : Jurnalul pentru străinătate în limba iugoslavă. 19.30 : Jurnalul pentru străinătate în limba turcă. 19.40 : Jurnalul pentru străinătate în limba greacă. RADIO ROMANIA RADIO BUCUREȘTI 19.50 : Serviciul de știri germane. 20.00 : Ora oficială. Radio jurnal (V). 20.15 : Zina Săvescu (voce) : Arie din „Linda de Chamonix“ de Donizzeti.; Gavotă din „Manón" de Massenet ; Bolero de Bizet ; Bolero de Verdi ; Bolero de Delibes ; Capinero de Julius Benedict (cu Haut). 20.40 : Profesor Ion Petrovici : „Ceva din psihologia vârstelor“. 21.00 : Ora Germaniei. 22.00 : Ora oficială. Radio jurnal (VI). Sport. 22.20 : Ciclul sonatelor de Beethoven — Vasile Filip (vioară) și Paul Jelesen (piano) : Sonata No. 5 mn a major în 4 părți (Sonata primăverii). 22.45 . Cântă Maria Cebotari (discuri), Aria Constanței din „Răpirea din Serai“ de Mozart; Duet din „Doamna Butterfly“ de Puccini (voce : Maria Cebotari și Ernst Groh) ; Cântec de Rachmaninoff și Privighetoarea de A labieff. 2305 . Muzică variată ușoară (disco) ; Potpuriu de melodii de Hegen ; Melodii de Fürst și de Kuenneke (voce Emil Baebler) ; Serenada de Tosselli : Două cântece din filmul „Nanon“ de Melichar (voce : Erna Sak) ; Polka de Glado. 23.30 : Jurnalul pentru străinătate în limba germană, italiană, franceză și engleză. 24,00—0,30 : Muzică variată ușoară (discuri) : Când dragostea moare vals de Cremieux și Serenada de Heykens • Selecțiuni din „Prințul student“ de Donnelly ; Cântecul visului de Friml ■ Melodie de Baltimore și Polka de Lind; Serenada de Stanke ; La revedere pa cine știe când de Vilmov (voce : Nicu Orășanul