Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1868 (Anul 1, Nr. 15-38)

1868-12-08 / nr. 37

CURIERUL DE IASSI. #*„ (Baiu) Aflăm că Sâmbăta viitoare 14,Dechemvrie in sala Tronului, la palatul administrativ, are a fi unu baiu splendid in follosu copitelor orfane. ..** (Mare vânătoare) se va face in toată țara in filele de 26, 27 Dechemvrie viitor pentru stărpirea soarelor răpitoare, după ordinile date de administrațiunea superioară. (Batae) In noaptea din 6 Dechemvrie, caporalul de dorobanți Gh. Froit, din comuna Cucutenii, plasa Stavnicu, a bătutu pe locuitorul Eftimie Timofti așa de crunt și in așa felii incăt i-a smuls deodată tot părul din cap cu pete cu totu ca pe o peruchă. — Nenorocitul este in primejdie de moarte. *** (Gaz) Joi in 28 Noemvrie, unu crășmaru de pe strada Sf. Andreiu, pusese gaz dintr’unu șipu intro lampă pe care o aprinsese, cănd din nebăgare de seamă apropie prea multu șipul de lampă, se aprinde gazul din șipu și se sfarmă acesta in bucăți. — Gazul aprinsu se împrăștie pe bietul crășmar și in crâșmă. — In momentul acesta trecea pe acolo din fericire D-nii A. Dabija și șeful Poliției care sări și stinse focul indată.—• Crășmarul scăpa cu puține arsuri fără gravitate. *** (Furturi). De la D. Dimitrie Filostrat s’au furatu mai multe obiecte, de la D. Panaite Gafencu o broșa și o legătoare. Furii sunt in măna justiției. — De la D. Theodor Cațichi s’a furatu o pereche de hamuri, nu se scie încă de cine. *** (Asficsie de Gaz.) Leiba crășmarul s’a găsitu mortu in odaea unde locuea el singuru, se presupune că gasul provenitu din sobă astupată prea devreme si a causatu moartea. *** (Teatrul național.) Nu ne putemu ăncă pronunța asupra jocului D-lor Actori de la Teatrul Național de vreme ce comitetul teatral nu a găsitu de cuviință până acuma a acorda liberă intrarea Redacțiunei „Curierului de Iassi“. **„. (Epizotie) exsistă in satul Epureni Comuna Izvoarele plasa Copou, Comuna Icușenii și satul Marhonda Comuna Bofsie plasa Braniștea, Scobolțenii Comuna Hoiseștii plasa Cărligătura, Comuna Miroslava plasa Stavnicu și Comuna Cărnicenii plasa Tulcea. Representațiunea in beneficiul D-lui Cav. Piceu a reușitu foarte bine și unu publicu alesu a aplăudatu căntul minunatu alu celebrului artistu. Variațiunile din Carnavalul de Veneția precum și cânticele naționale, române hora Popazului și alte compuneri de D-nii Mezetti și Biandi au fostu interpretate cu o adevărată măistrie astfelu incăt au excitatu unu mare entusiasmu in publicu. Gracioasa și amabila Domnișoară Sf. Simon a căștigatu treptele aplause ca pristi digitatrice, ca căntatrice și ca dănțuitoare și se vede deja foarte bine că juna artistă care n’a implinitu ăncă șasespre-zece ani promite unu viitor strălucitu. Domnul Anton cu variațiunele sale s’a aratatu demnu de renumele seu universal. Alesul publicu din Iassi va avea ăncă ocasiunea de a aplauda pe juna artistă Signorina St. Simon cănd va avea locu beneficiul ei Marți 10 Dechemvrie. Dorim gracioasei beneficientei succesul celu mai strălucitu. După cererea generale beneficienta va esecuta The Yankee danțe naționale americane in care a fostu aplăudată nu numai de cătră onorabilu publicu din Iassi, însă cu patru ani mai înainte la Milan. Pentru sesonul presentu, mai multu decât 5000 de tapete englisesci și franțuzesci de hărtie au sositu in bazarul de tapete a lui E. I. Fischer in Viena, Kărberring No. 15, vis-à-vis de palatal prințului de Wirtemberg. Probe și prețuri curente se trimitu gratis și franco. Procesele și licitațiunile care se vom trata in cursul septimănei. La Curtea de Apel, Secția I. Luni, 9 Dechemvrie. 1) Oposiția clironomilor defunct. Andonie Zamfirachi, pentru succesiune. 2) Gheorghie Vasiliu, pentru maltratarea soției sale. 3) ^Oposiția D-lui E. Iorga in procesul cu A. Goilav, pentu 4) Safia Lanariu, născută Cujbă cu soțul ei, pentru de vorbi. . .. _■ 5) Șarban Cananău cu Iordachi Matasariu, pentru urmărire. Marți, 10 Dechemvrie. 1) Neculai Anghelichi contra Comit. Permanenta din Vaslui, pentru împroprietărirea locmterlor de fia Crăciunești. 2) D. Beceriu pentru calcare cu trăsura pe Rucsanda Gavriliu. 3) Vasiliu Panaite, pentru maltratarea D. Iordăchescu. 4) Costachi Iordaghe, pentru folliirea a niște Lucmane. 5) Gh. a Nifonei, inculpatu pentru bataie. 6) Iancu sin Aizie, pentru maltratare. Mercuri, 11 Dechemvrie. 1) Burnh Wolf cu Avram Ițcu sin Moise, pentru maltratare. 2) Slav loveiu cu Panaitopulo, pentru bani. 3) Ilie a Catrinei, pentru furtu. 4) Ana Pandele cu Leon Vortman, pentru bani. 5) Dimitrie Anghel cu Buușon, pentru unu contractu. Joi, 13 Dechemvrie. (Serbătoare). Vineri, 13 Dechemvrie. 1) Banca Națională cu Alecu Savul, pentru avere. 2) Profira Cihac cu Alecu Ghica, pentru bani. 3) Vasilie Oprea, inculpații pentru furta. 4) Oposiția lui Teodor Teodorovici in procesul cu Alecu Macarovici. Sâmbătă, 14 Dechemvrie. 1) Costachi Dimitriu, inculpata pentru maltratare. 2) Iosib Bercovici, pentru calomnie. 3) Gh. Filocanul, inculpata pentru batae. 4) Gh. Lazar, pentru maltratare. 5) Ignat Caminschi, inculpata pentru rănire. 6) Aglaia Miclescu cu Gh. Brânză, pentru secvestrarea unor vite. 7) Oposiția la execuția silită dintre C. Roată cu M. Minciu, pentru bani. La Curtea de Apel, Secția II. Luni, 9 Dechemvrie. 1) Mihalachi Cernătescu, pentru mita luată de la evreul Iosep Clingher, in calitate de Primariu. 2) Revizuirea evreicei Freida Samba sin Iancu Burău, pentru avere. 3) Revisuirea Gheorghie Pavlicu Petru Rosetti Bălănescu. 4) Gheorghie Toadera Petrii și Ioana femeia, acuzați pentru calcarea unei femei cu trăsura. Mărfi, 10 Dechemvrie. 1) Gheorghie Otavoei, prevenitu pentru că au tăinuitu boala dintre vitele sale. 2) N. Ioanu, condamnatu de Tribunalul de Fălciiu, pentru delictul de escrocherie in prejudeciul lui Panaite Radu. 3) Mariea Stratu cu Vasilie efter, pentru bani. 4) loan Rusu Marinu, inculpatu pentru furarea a nisce oi de la D. Tanasă. Mereuri, 11 Dechemvrie. 1) Dimitrie Mahovici cu casa defunct. Ivanciu Tonciu, pentru bani. 2) Arghir Cusa cu Iosep Leibovici, pentru bani. 3) Anton Vlascu cu ai lui, acusați pentru bataie. 4) Morița Vecsler și Marcu Mendeleviciu, pentru tovărășia unei mori. Joi, 13 Dechemvrie. 1) Losea Velicu cu Ilristea Petrovici și Doctorii Marinciu, pentru bani. 2) Locuitorii comunei Comănescu cu casa defunct. Gh. Ghica, pentru împroprietărire. 3) I isu Hermanu cu Altar sin Israil, pentru bani. 4) Neculaiu Bălteanu, acusatu pentru furtu de boi. Vineri, 13 Dechemvrie. 1) D-nu Iancu Fișier și Gherșu Hanni cu D-nu Costachi Dimache, pentru chiria unor acarete. 2) Anibal Gherghel cu Ștefan și Constansa Gherghel, pentru bani. 3) Avramovici Aronu cu erezii repos. Manusu Spigherii, pentru bani. 4) Dimitrache și Teodor Marta, acuzați pentru că au bătutu pe Teodor Onofrei. 5) Potop Macarofi Aron Avramovici, pentru bani. Sâmbătă, 14 Dechemvrie. 1) Grigorie Scărlătescu cu Anastasăa Grecu, pentru niște case. 2) Neculai Milu cu Iordache Momitcu, pentru plata de procură. 3) Constantin Bosie cu Mihail Goroi, pentru bani. 4) Ștefan Tacor și Isidor Crinstanu, pentru insulta adusă D-nei Vasiliu. Curtea cu Jurați. Luni, 9 Dechemvrie. 1) Vasilie Manoli, pentru furtu, avocatu Al. Vărlănescu. 2) Nțicu sin Jeibu, pentru furtu, avocatu M. Codreanu. Marți, 10 Dechemvrie. 1) Alecsandrescu Chiriacu și soția sa Maria Botezatu, pentru furtu, avoc. N. Mandrea. 2) Chistrui loan, pentru furtu, avoc. An. Gambanu. Mereuri, 11 Dechemvrie. 1) Moraru loan, pentru furtu, avoc. St. Șendre. 2) Gh. Șoimuș, pentru furtu, avoc. Cost. P. Costantiniu. Joi, 12 Dechemvrie. (Serbătoare.) Vineri, 13 Dechemvrie. 1) Toca Ioan, pentru furtu, avoc. T. L Maiorescu. 2) Frunză Ioan, pentru furtu, avoc. L. Ciurea. Sâmbătă, 14 Dechemvrie. 1) Costaci Atanasiu și Dimitrie Vasiliu, pentru omorul evreului Avram Ancelu, avocați Al. Botez și Al. Debrea. La Tribunalu Secția I. Luni, 9 Dechemvrie. 1) Oposiția D-lui A. Cernea avocat D-lor Profira și Gheorghie State contra D-nei Elena Bucur, pentru averea def. Balomir. 2) D. Scarlatti Mitclescu este citatu a se present» cu actul de învoială severșitu cu D. Capitan Porumbariu, relativ 1) averea def. Ecaterina Porumbariu. Marți, 10 Dechemvrie. 1) D. Gaitano Biundi și Petre Mizeti, sunt citați pentru a fi față la regularea intereselor casei def. Fransun Delvechiu. 2) Ivanovici Maria cu Lazar Ivanovici, devorțu. Mercuri, 11 Dechemvrie. 1) Constantiniu Iordachi, văduva catinca și Zoița, contra D-lui iantu Hristodor Daraban, pentru bezmăn. 2) Sburlea Anica cu soțul ei Oft. Georgie Sburlea, pentru devorțu. 3) Statul cu Catinca Tanisanu, pentru o casă. 4) Constatarea Erezilor chef. Costachi Munteanu. 5) Anica Radu cu soțul ei loan Radu, devorțu. Joi, 12 Dechemvrie. 1) Musteață Catinca, contra Casandrei Chiriacu, pentru impresurare de locu, și o firtă vie Apela. 2) Tica născută Paiu cu Enachi Oprișanu, pentru desfacere de la Epitropie. b) Regularea averei def. Vasilie Giușcă. 4) Presentarea seriilor de gerarea averei def. Șloim Vainfeldu. Vineri, 13 Dechemvrie. 1) Radovici Elena cu soțul ei Dimitrie Radovici, devorța. 2) Statul cu Maria Brănze, pentru o vie din podgoria Socola. 3) Statul cu D. Dimitrie Ștefanu, pentru bezmănul unei vii. 4) Iancu Herșcovici, pentru rectificarea actului fiului său Strul Marcu. 5) Sbltana Anghel cu Maria Munteanu, pentru avere. Sâmbătă, 1i Dechemvrie. 1) Presentarea evreului Ițicu Moscoviți și Idei din Ghitman, spre a da lămurire de depunerea unor documente. 2) crificarea seriilor depuse de esecutorii testamentari a def. Ana Bogdan. Consiliul de Familie. 1juni, 9 Dechemvrie. j Consiliul de familie casei def. loan Tudurachi. Marți. 10 Dechemvrie.1 Idem a def. Mihalachi Troescu. Mereuri, 11 Dechemvrie. 1) Idem a def. loan Rusu. 2) Idem a def. Dimitrie Gheorghie. Joi, 12 Dechemvrie. 1) Idem a def. Șloim Vainfeldu. 2) Idem a def. Avram Davidu. Vineri, 13 Dechemvrie. Idem a def. Petru Petrovici. Sâmbătă, 14 Dechemvrie. Pentru convocarea consiliului de familie a casei idef. Ralu Negre, spre a verifica seriile depuse de tutore. La Tribunalu Secția II. Luni, 9 Dechemvrie. 1) Dimitrie Abunei cu Carl Scerer pentru bani. 2) Ilaim Blumenfeld cu Nora Meer pentru bani. 3) Marcu Rapaport cu casa def. Avram Ancei. 4) Iconomul Dimitrie Grigoriu cu Isaia Sura Ancei tutriceădef. Avram Ancei. _ Marți, 10 Dechemvrie. 1) Grigorie Stamati cu Grigorie Vandar. 21) Moise Bobocu cu loan Biciciu pentru bani. 3) Gheorghie Theodorescu cu Primăria comunei Popeștii. 4) Dimitrie Theodor Duda cu N. Ceaur Aslan. Mereuri, 11 Dechemvrie. 1) Moise David Cighel cu Strat Iancovici pentru bani. 2) Statul cu Iosip Barși pentru stricăciunele făcute la o vie. 3) Statul cu N. Froica pentru stricăciunele făcute la pădurea de pe moșiea Hlincea. 4) Doctoru Mandel cu ucia Danu. 5) Oposițiea lui Costachi Baisan la sechestru pusu după pretențiea Măriei Radu. Joi, 13 Dechemvrie. 1) David Sfarui cu Gavril Gobbler. 2) Economul Gheorghie Badască cu casa defunctului Dimitrie Danu. 3) Ștefan Preda cu Gheorghie Jelescu și soțiea sa Paraschiva. 4) Maria născută Beldeman cu Costachi Zoia. Vineri, 13 Dechemvrie. 1) Iancu Prăjescu, Caliope Stege, și alții cu Catinca Ghica născută Miclescu pentru bani. Sâmbătă, 14 Dechemvrie. 1) Teodor Popovici cu Teodor Cărăușu. La Tribunalul Secția III. Duni., 9 Decenii. 1) Cercetarea opoziției d-nei Paulina Duca asupra unui comandament făcut de N. Melinte. 2) Discutarea garanței depuse de T. L. Maiorescu pentru oprirea esecuțiunei olărirei Curței de Apel urmată intre I. Bogomolov. 3) Cercetarea contestațiunei de I. Bogomolov și P. Criste pentru o garanție. Marți, 10 Decemv. 1) Vădurea viei lui Iosef Pavlicovschi din corn. Galata pentru Iulius Herțegu. 2) Cercetarea epod. a sub-loc. V. Ștefănescu și soția sa Ecaterina pentru întărirea a o sumă bani de L. Ivanovici. Mereuri, 11 Decemvrie. 1) Văndarea caselor a lui Moisă sin Techel din disp. IV pentru M. Gheorghiu. Cercetarea opod. de Profira Cachi pentru sequestra a unei chirie de cătră casa Sf. Spiridon. Joi, 12 Decemvrie. (Sărbătoare). Vineri, 13 Decemvrie. 1) Vânzarea caselor Profirei Mardascu. Sâmbrtă, 14 Decemvrie. 1) Văndarea caselor def. Hascal Croitoru pentru casa def. Ernest Enghel. La Tribunalu Seeția IY. Luni, 9 Dechemvrie. 1) Costa Sandului pentru strămutarea de hotaru. 2) Ioanu Radu Gherasim arestatu pentru furtu. 3) Costachi Chirica și Alecu Făcișcu arestați pentru furt. Marți, 10 Dechemvrie. 1) Avocatul Constantin Pagoni pentru inșălăciunea comisă in prejudețul" D-nei Catinca Stefano. 2) Gheorghi Cucu arestat pentru furt și Solomon sin Iancu Leber complici. 3) Petrachi Tuduria arestat pentru furt. Mercuri, 11 Dechemvrie. 1) Costachi, Lambrino și Colonelul Oprișanu pentru injurii ți maltratare, in căușele d-nei Rucsanda Zgrofu. 2) Alecsandru Ioan a Maranchi arestat pentru ultragiu primar și oprit, comunii Comarna. 3) Solomon Glicman pentru mărturie minciunase. Joi, 12 Dechemvrie. 1) Haim sin Ițicu, Moisă Haim și Moisă Herți Fridman arestați pentru vagabondagiu. Vineri 13 Dechemvrie. 1) Mendel Golștain arestatu pentru furt. 2) D. Avocat Nicolai Ceaur Aslan pentru ultragiu comisi-lor judecători a Trib. de Iaș și secț. I. Sâmbătă, 14 Dechemvrie. ■ 1) Sergentul Gh. Suhureanu din batalionul de vânători Ga. și Nicolai Tifescu, martr. și rănire. 2) Fanaragiu Dim. Tobariu pentru furt. 3) Alecsandru Cotinescu pentru ultragiu și amenințare. Prefectura Jud. Iassi. La 17 Decemvrie ,sunt ase vinde 100 vedre vin de la Seminariul Socola. La 21 Decemveste a se ține licitațiune, pentru darea In antrepriză a facerii hainelor bursierilor din Liceul locala. Tribunalu Civil de Ias si secția II. La 12 Decemvrie sunt invitați toți D-nii creditori a falitului A. B. Rosenstam, de a se presenta in persoană sau prin procuratori, in sala acestui Trib, spre a lichida pretențiunile asupra masei credale. D-lor V. Cuza, P. Stârceană*e. Cuza, și M. Rusescu născ. Cuza, cu domiciliul necunoscut, sunt citați la această secțiune la 19 Decemvrie in procesul cu D-na M. Sacar* născ. Tăutu. La Tribunalu Secția III. La 14 ianuarie este a se vinde casele din acesta oragu disp. I strada Carol a D-nei Catinca Rosposi născută Gonachi, spre îndestularea masei credale a fraților M. și I. Buicliu, cu o sumă de bani,