Cutezătorii, 1979 (Anul 13, nr. 1-52)

1979-01-04 / nr. 1

GÎNDURI DE CALDĂ URARE Am văzut la Muzeul de istorie a Partidului comunist, a mişcării revoluţionare şi democratice din România o fotografie din anul 1939 care evocă un moment din lupta revoluţionară a comuniştilor, reprezentînd o adunare de 1 Mai muncitoresc. Cu ochi luminoşi, din fotografie ne zîmbeşte senin chipul unei tinere, un chip cunoscut şi iubit: tovarăşa Elena Ceauşescu. La vîrsta cînd noi, copiii şi tinerii, înflorim ca ramurile de cireşi, cînd ne bucurăm de tot ce-i minunat în patria noastră socialistă, la această vîrstă tînăra utecistă Elena Petrescu intra în focul luptei revoluţionare a comuniştilor din România, cu curaj şi încredere în izbînda clasei muncitoare. Avem în biografia tovarăşei Elena Ceauşescu exemplul unei tinereţi revoluţionare, al unui comunist care s-a aflat întotdeauna în primele rînduri ale luptei partidului pentru cauza dreaptă a întregului popor. Pilda întregii vieţi şi activităţi a tovarăşei Elena Ceauşescu este pentru noi, pionierii, un preţios tezaur de înţelepciune, un înalt izvor de cutezanţă revoluţionară. La acest început de an, noi, toţi copiii României, oferim tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu buchetul alcătuit din toate florile izbînzilor noastre: roadele faptelor de muncă, ale cataloagelor, ale activităţilor pioniereşti, mulţumindu-le din adîncul inimii pentru grija părintească cu care ne ocrotesc copilăria. TUDOR DUMITRAŞCU clasa a Vll-a A, Şcoala generală nr. 11, Bucureşti VĂ SCRIU FIII VĂII JIULUI Cu inimile Încărcate de emoţie şi căldură ne adresăm Dumneavoastră, mult stimată şi iubită tovarăşă Elena Ceauşescu, pentru a vă exprima dragostea fierbinte şi recunoştinţa pe care vi le poartă toţi copiii Văii Jiului. Vedem in Dumneavoastră pe cea mai Îndrăgită mamă, model de dăruire şi pasiune, savantul patriot care-şi consacră Întreaga activitate progresului ştiinţei româneşti. Noi, fiii de mineri, creştem şi muncim. Învăţăm şi activăm în aceste locuri in care cărbunele este miezul de foc al muncii părinţilor noştri. Uimiind exemplul de hărnicie al părinţilor, al comuniştilor, am Încheiat acest trimestru cu rezultate bune şi foarte bune la Învăţătură, răspunzind prin aceasta Îndemnurilor secretarului general al partidului de a ne forma ca adevăraţi tineri revoluţionari la şcoala muncii şi a hărniciei. Cunoscind grija pe care o purtaţi tinerei generaţii, vă asigurăm, stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, că pionierii şi şcolarii din Valea Jiului se pregătesc cu dăruire şi devotament pentru a deveni oameni capabili să asigure viitorul tot mai fericit, tot mai luminos al României. GABRIEL COŞA clasa a VII-a, Şcoala generală nr. 4, Petroşani O ZI DE NEUITAT îmi va rămîne pentru totdeauna în minte ziua aceea neuitată cînd tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost oaspeţii oraşului Miercurea Ciuc. Felul cum se apropiau de oameni, surîsul ce-l aveau pe faţă iradiau o nespusă bunătate. Pionierii, îmbujoraţi de emoţie, s-au grăbit să-i întîmpine cu flori. Am avut fericirea să fiu şi eu printre ei la acest moment care a însemnat pentru mine o cinste deosebită. N-am să uit niciodată clipa aceea. La înmînarea buchetului de flori, tovarăşa Elena Ceauşescu a suris şi m-a mîngîiat. Mîna ei era la fel de caldă ca şi a mamei mele. Sînt nespus de fericită că tocmai buchetul meu de garoafe, îmbrăţişarea mea au constituit simbolul dragostei fierbinţi şi sincere ce i-o poartă în inimile lor, înfrăţiţi, toţi pionierii români şi maghiari ai judeţului Harghita. SZABO ILDIKO FII DEMNI AI COMUNEI NOASTRE Mult iubită tovarăşă Elena Ceauşescu, Cu inimile pline de cea mai înaltă recunoştinţă pentru grija pe care o arataţi tuturor copiilor ţării şi pentru activitatea desfăşurată de dumneavoastră în slujba propăşirii patriei, b. slujba ştiinţei, în slujba păcii, pentru toţi copiii lumii, noi, şoimii patriei şi purtătorii cravatei roşii cu tricolor din comuna Petreşti, judeţul Dîmboviţa, vă adresăm recunoştinţa noastră, cele mai sincere urări de sănătate şi fericire. Sîntem mîndri că anii copilăriei dumneavoastră i-aţi petrecut pe aceste meleaguri, că din tinereţe v-aţi dedicat marilor năzuinţe revoluţionare care aveau să rodească mai tîrziu într-o viaţă exemplară de muncă şi luptă. Exemplul dumneavoastră ne însufleţeşte, ne îndeamnă să ne străduim mai mult, cu toată energia noastră tinerească, pentru a obţine rezultate cit mai bune la învăţătură şi în muncă, în cîmpul îmbelşugat de roade al marelui Festival Naţional «Cîntarea României», în freamătul de competiţie al «Daciadei», în toată pregătirea noastră de viitori constructori ai societăţii socialiste şi comuniste. Noi, pionierii şi şoimii patriei, urmărim cu neţărmurită dragoste dăruirea cu care munciţi ca om politic mereu alături de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, vă vedem în vizite de lucru în judeţe, la înaltele forumuri ale ţării unde se hotărăşte mersul înainte al României socialiste. Căutînd să fim demni de minunatul dumneavoastră exemplu personal, vom munci neobosit pentru a ne integra tot mai mult în viaţa comunei noastre înfloritoare, pentru a deveni adevăraţi Fei-Frumoşi comunişti, pentru a răsplăti prin fapte pioniereşti copilăria fericită ce ne-a fost dăruită de partid, sub soarele României socialiste. Azi, gîndurile noastre dau grai dragostei ce v-o purtăm şi vă urăm din inimă . «La mulţi ani!» Comandamentul unităţii de pionieri de la Şcoala generală din comuna Petreşti, judeţul Dîmboviţa FLORI DINTR-O CONSTELAŢIE A PETROCHIMIEI Toţi pionierii şi şoimii patriei din comuna Brazi, municipiul Ploieşti, sunt mîndri de munca părinţilor lor, care lucrează atît în agricultură,cit şi în marele Combinat petrochimic Brazi, cunoscut în întreaga ţară. Deseori am organizat vizite la combinatul pe care noi îl numim «Constelaţia Brazilor», sau ne-am întîlnit cu specialişti care ne-au vorbit despre frumuseţea şi im-clasa a Vlll-a, portanţa activităţii de petrochimist. Şcoala generală nr. 10. De pe acum mulţi dintre colegii mei Miercurea-Ciuc visează să ajungă să muncească