Cutezătorii, 1989 (Anul 23, nr. 1-50)

1989-01-05 / nr. 1

(Urmare din pag. 23) dului şi legile ţării, care constituie o parte inseparabilă a democraţiei muncitoreşti revoluţionare. Să întărim partidul, unitatea întregului popor în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste! Mă adresez clasei muncitoare — forţa conducătoare în societatea noastră , cu chemarea de a acţiona cu şi mai multă fermitate şi hotărîre pentru a obţine, în anul viitor, cea mai bună producţie industrială, precum şi în alte sectoare de activitate. Mă adresez minunatei noastre ţarănimi, cooperatorilor, tuturor celor care lucrează în agricultură, de a face astfel încît, în 1989, să obţinem cea mai mare producţie agricolă. Mă adresez oamenilor de ştiinţă din învăţămînt şi cultură să sporească contribuţia ştiinţei la întreaga dezvoltare a patriei noastre. Să aşezăm întreaga noastră activitate pe cele mai noi cuceriri ale ştiinţei, tehnicii şi cunoaşterii generale! Nu se poate vorbi de socialism, de comunism fără o înaltă ştiinţă şi cultură. Să facem astfel încît, încă de anul viitor, să păşim spre realizarea obiectivului de a deveni un popor cu o înalta ştiinţă şi cultură, o adevărata forţă revoluţionară a ştiinţei şi culturii! Numai aşa vom asigura victoria comunismului în România! (Urale şi aplauze puternice, prelungite; se scandează indelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“). Mă adresez, în mod deosebit, tinerilor şi copiilor — tineretului comunist, pionierilor, şoimilor patriei — cu chemarea de a participa activ la întreaga activitate de dezvoltare a României. Dar în primul rînd, dragi tovarăşi şi prieteni, vă adresez chemarea de a învăţa, a învăţa şi iar a învăţa! Să vă însuşiţi în mod temeinic cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, noile şi noile cunoaşteri ale omului şi ale omenirii din toate domeniile de activitate, pentru a deveni cetăţeni ai României cu înalte cunoştinţe, cu o temeinică pregătire, pentru a putea, mîine, la locurile voastre de muncă, să asiguraţi înfăptuirea tuturor năzuinţelor de dezvoltare a patriei noastre, asiguraţi progresul continuu şi ridicarea la un nivel tot mai înalt de civilizaţie a întregii noastre naţiuni! Aveţi condiţii minunate, dragi tineri şi copii! Folosiţi toate aceste condiţii minunate pentru a putea să creşteţi demni şi liberi, să fiţi cetăţenii demni ai unei ţări libere şi independente ai României socialiste! Voi reprezentaţi viitorul României! învăţaţi şi iar învăţaţi pentru a asigura viitorul fericit al patriei noastre! (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează îndelung „Ceauşescu — tinerii!“), în acelaşi timp — şi nu trebuie să uitaţi aceasta niciodată —, trebuie să învăţaţi să cunoaşteţi istoria de luptă şi muncă a poporului, trecutul de luptă revoluţionară al patrioţilor, revoluţionarilor, al comuniştilor! Să nu uitaţi nici un moment că numai acţionînd în orice împrejurări ca revoluţionari veţi servi cu adevărat interesele progresului, interesele dezvoltării poporului român! Trebuie să deveniţi oameni de ştiinţă şi cultură înaintaţi, să deveniţi revoluţionari, cu o înaltă concepţie revoluţionară, de luptă şi muncă pentru nou, pentru perfecţionarea continuă a întregii activităţi pe baze revoluţionare, a principiilor socialiste şi comuniste. Numai aşa veţi fi adevăraţi cetăţeni ai unei ţări libere şi independente! (Urale şi aplauze prelungite; se scandează indelung „Vom munci, vom invăţa — patria o vom înălţa!“). Dragi tovarăşi şi prieteni, Dragi tineri şi copii ai României socialiste, Anul pe care îl încheiem a fost un an de profunde schimbări în viaţa internaţională, în raportul mondial de forţe. S-au realizat anumiţi paşi — sau, mai bine zis, anumite începuturi — în soluţionarea unor conflicte şi probleme grele, pe calea tratativelor. Dar trebuie să spunem deschis că, pe ansamblu, aşteptările poporului nostru, ale tuturor popoarelor lumii nu s-au împlinit pe deplin. Situaţia internaţională ramîne încă destul de complexă şi gravă. Şi, mai presus de toate, continuă să se menţină pericolul unui război mondial, care, inevitabil, s-ar transforma într-un război nuclear, care ar distruge însăşi viaţa pe planeta noastră. Deci pentru a ne bucura de ceea ce realizăm şi ne propunem să realizăm, pentru ca toate popoarele să poată să-şi concentreze forţele pentru lichidarea înapoierii, pentru progres, pentru bunăstare este nevoie, mai presus de toate, de pace Numai în condiţii de pace România, toate naţiunile lumii îşi vor putea concentra forţele spre realizarea programelor lor de dezvoltare economico-socială. Trebuie să înfăptuim dezarmarea, şi în primul rînd dezarmarea nucleară! Să creăm o lume fără arme şi războaie! Şi, aşa cum spune un cîntec al nostru, sa putem trăi, să poată trăi întreaga omenire — liberă sub soare, fără arme nucleare! (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează indelung „Ceauşescu — pace!“, „Ceauşescu şi poporul!“). România, poporul nostru vor face totul pentru a-şi aduce contribuţia la realizarea acestor năzuinţe ale întregii omeniri, pentru o Europă unită, în deplină libertate, a naţiunilor libere şi independente, o Europă fără arme, a colaborării paşnice. Ne pronunţăm şi acţionăm pentru colaborare în Balcani, pentru soluţionarea problemelor complexe ale lumii de azi numai prin tratative. Dorim — şi vom face totul — pentru a contribui ca anul 1989 să aducă realizări concrete pe calea păcii, a colaborării, a progresului economic şi social. Ne pronunţăm ferm pentru o politică nouă în relaţiile economice mondiale, pentru lichidarea împărţirii lumii în bogaţi şi săraci. Dorim ca ţările în curs de dezvoltare să poată, încă de anul viitor, să realizeze progrese mai însemnate pe calea dezvoltării lor economice şi să se puna capăt cu desăvîrşire exploatării şi jefuirii lor de către monopolurile străine, de imperialism; sa se realizeze o nouă ordine economică mondială. Dorim nu numai să se vorbească, ci să se treacă în mod real la o nouă gîndire şi la o nouă politică economică, la o politică nouă în viaţa internaţională, să se pună capăt cu desăvîrşire politicii de forţă şi dictat, de amestec în treburile altor state. Să facem astfel încît fiecare naţiune, fiecare popor să fie pe deplin stăpîne pe destinele sale, să se pună capăt ameninţărilor şi şantajelor pe care le mai practică unele mari puteri în viaţa internaţională. Numai aşa se va înainta pe calea păcii, a colaborării, spre o lume mai dreaptă şi mai bună! (Urale şi aplauze puternice, se scandează indelung „Ceauşescu — pace!“). Noi, românii, simbolizăm Anul Nou printr-un copil frumos, aşa cum sînt toţi copiii României. Probabil că şi alte popoare procedează la fel, în numele acestor copii, al copiilor din întreaga lume, al viitorului lor, să facem totul pentru ca anul 1989 să reprezinte un început hotărît spre dezarmare, spre pace şi colaborare! în numele copiilor, al vieţii pe planeta noastră, să luptăm pentru pace! (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează indelung „Ceauşescu — pace!“). Dragi tovarăşi şi prieteni, Pregătindu-ne pentru noul an, să ne angajăm cu toţii, în deplină unitate, de a înfăptui din prima zi, din primul ceas al noului an obiectivele de dezvoltare a patriei noastre, dar şi de participare activă la lupta pentru dezarmare şi pace! Să ne angajăm de a face totul ca, anul viitor, cînd vom sărbători a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională şi va avea loc Congresul al XIV-lea al partidului, să devină — repet — un an cu cele mai bune realizări în toate domeniile de activitate! (Urale şi aplauze puternice, prelungite). Să asigurăm ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al poporului, să obţinem noi realizări în mersul ferm înainte spre visul de aur, spre societatea comunistă! (Aplauze şi urale puternice, prelungite; se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R.!“). Urez tuturor cetăţenilor României socialiste — vîrstnici, tineri şi copii, bărbaţi şi femei — noi şi noi realizări, noi împliniri in muncă şi în viaţă, spirit revoluţionar, în întreaga activitate, pentru a asigura mersul continuu înainte al patriei noastre socialiste! (Aplauze şi urale puternice, prelungite; se scandează indelung „Ceauşescu şi poporul!“). Vă adresez vouă, tuturor cetăţenilor patriei noastre socialiste cele mai bune urări de sănătate şi fericire! La mulţi ani! (Aplauze şi urale puternice, prelungite; se scandează îndelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — tinerii!“, „Ceauşescu — pace!“. Din mii de piepturi tinereşti răsună cinteculurare „La mulţi ani cu sănătate“ adresat tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, celorlalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului nostru). GUVÎNTAREA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUSESCU 1