Cuvântul Liber, mai 2019 (Anul 31, nr. 81-102)

2019-05-23 / nr. 96

CUVÂNTUL JOI, 23 MAI 2019 ( Berbec. Vă puteţi asigura succesul în ''(SPr continuare prin rigurozitate şi seriozitate. Acordaţi mai multă atenţie problemelor persoanei iubite! Taur. Munca din ulti- flima perioadă începe să îşi arate roadele. Aveţi satisfacţii pe plan social şi financiar. Vă recomandăm să fiţi mai prudent. # Gemeni. Sunteţi hotărât să vă asumaţi noi responsabilităţi. Conjunctura este favorabilă activităţilor intelectuale. Bac. Sunt favorizate relaţiile cu prietenii şi cu rudele. Vă întâlniţi cu o persoană pe care o apreciaţi şi cu care nu v-aţi văzut de multă vreme. HOROSCOP Leu. Dacă vi se oferă ocazia să plecaţi într-o excursie împreună cu persoana iubită, ar fi bine să nu staţi mult pe gânduri. Fecioară. Aveţi o mare putere de convingere şi relaţiile cu cei din jur sunt excelente. Puteţi să negociaţi contracte sau să semnaţi acte oficiale. Balanţă. Este o zi bună (Sa3) Pentru întâlniri cu prietenii. Aveţi şanse să rezolvaţi o problemă de familie. Scorpion. Nu aveţi o clipă de răgaz, dar reuşiţi să terminaţi tot ce v-aţi propus, graţie unor idei originale. Nu neglijaţi odihna! 1 ) . Săgetător. Cei din jur ^•n vă apreciază seriozitatea şi vă cer sfatul. Este o zi bună pentru a lega noi prietenii. Capricorn. Plecaţi într-o călătorie în interes personal, care vă apropie mai mult de persoana iubită. Vă sfătuim să nu uitaţi de odihnă. Vărsător. Aveţi succes în toate activităţile legate de cămin şi vă înţelegeţi foarte bine cu familia. A ^ Peşti. Este posibil ca persoana iubită să vă* facă un cadou deosebit, cu care vă impresionează. Vă recomandăm să vă ascultaţi intuiţia. A ' NOROCUL POATE FI ATRAS ÎN MOD... ŞTIINŢIFIC! Psihologul britanic Richard Wiseman a demonstrat ştiinţific că norocul nu este doar o întâmplare, ci el depinde de noi, de propria voinţă şi de alegerile pe care le facem în viaţă. „Pentru majoritatea oamenilor, norocul apare brusc, pe neaşteptate şi nu poate fi definit. E ceva în care ei cred sau nu. însă, există o explicaţie pentru toate lucrurile norocoase, acestea fiind în strânsă legătură cu comportamentul, stilul de viaţă şi mentalitatea noastră. Oamenii nu se nasc norocoşi sau ghinionişti. Norocul nu este un fel de magie, ci stă în atitudinea fiecăruia dintre noi. Oamenii norocoşi tind să fie mai deschişi şi mai zâmbitori, în timp ce aceia care sunt mai ghinionişti sunt adesea anxioşi, tensionaţi şi nemulţumiţi", explică Richard Wiseman, citat de descopera.ro. El ne oferă şi sfaturi concrete, prin care putem influenţa efectiv norocul, astfel: Măreşte-ţi oportunităţile Cu toţii cunoaştem oameni care se plâng în mod constant că nu au noroc. De aceea nu au succes la locul de muncă, nu îşi pot găsi un partener potrivit sau nu îşi îndeplinesc visurile. Problema majoră este insatisfacţiaşi teama lor de a-şi asuma riscuri. Fiind concentraţi prea mult asupra a ceea ce au sau nu au în viaţă, îşi distrag singuri atenţia de la găsirea, încercarea şi crearea de lucruri noi. Ce trebuie să faci dacă te regăseşti în această situaţie? Ţine-ţi ochii şi mintea deschise! Nu aştepta pur şi simplu să ţi se întâmple ceva ca printr-o minune. Fii stăpânul vieţii tale şi nu te teme de necunoscut! Ascultă-ţi instinctul Acordând importanţă subconştientului tău, poţi deveni mai norocos. Oamenii norocoşi iau întotdeauna în seamă semnalele pe care le transmite corpul şi mintea lor şi învaţă cum să le desluşească corect. Cu toate acestea, cei aşa-zis lipsiţi de noroc sunt prea anxioşi cu privire la aceste semnale şi se tem să se bazeze pe intuiţia lor. Ce trebuie să faci dacă te regăseşti în această situaţie? Goleşte-ţi mintea de toate îndoielile şi de anxietate şi încearcă să te împrieteneşti cu vocea ta interioară, de exemplu prin meditaţie. Aşteaptă-te la norocAceastă atitudine îi ajută pe majoritatea oamenilor să rămână pozitivi şi optimişti, indiferent de situaţie. S-ar putea spune că e o poziţie de autoamăgire, deoarece se întâmplă atât de multe lucruri rele,şi este imposibil ca norocul să fie mereu de partea ta. într-un fel, da, este adevărat. Dar, deoarece nu poţi fi sută la sută sigur că nu vei avea noroc, de ce să nu ai aşteptări bune? Mai mult decât atât, starea pozitivă te ajută să faci faţă eşecurilor şi să nu renunţi. Ce trebuie să faci dacă te regăseşti în această situaţie? în loc să îţi iroseşti energia aşteptându-te la ce e mai rău, mai bine fă-o exact invers, adică gândeşte-te la bine! Transformă ghinionul în noroc - Ţi-ai uitat umbrela acasă şi a început ploaia? Este momentul perfect pentru a-ţi pune muzică în căşti şi pentru a te face una cu natura. Ţi-ai distrus tricoul? Poate e momentul să îţi reînnoieşti garderoba sau să devii creativ şi să îl transformi cumva. Aşa gândesc oamenii norocoşi, ei neagă existenţa nenorocirilor, se distrează cu ceea ce le oferă viaţa şi nu se plâng de asta. Ce trebuie să faci dacă te regăseşti în această situaţie? Nu te concentra pe ghinion, găseşte ceva pozitiv în orice! (LP.) 23 MAI 2019 Zile trecute: 143 Zile rămase: 222 Soarele răsare la: 5.38 Soarele apune la: 20.57 Ortodox: Sf. Mihail Mărturisitorul Greco-catolic: Sf. Mihail Mărturisitorul Romano-catolic: Sf. Spirit Rusaliile Zodia: Gemeni (21 mai - 21 iunie) * I I I I I I I I I I I FILĂ DE CALENDAR , : 1960 - Israelul anunță capturarea criminalului de război, nazistul Adolf Eichmann. 1949 - Este proclamată Republica Federală Germania. 1929 - în SUA este lansat primul film de animație Mickey Mouse cu sunet. 1805 - împăratul Napoleon Bonaparte este încoronat rege al Italiei. 1785 - Benjamin Franklin anunţă inventarea bifocarelor. 1618 - începe Războiul de 30 de ani. 1555 - Paul al IV-lea devine Papă. 1430 - în Franţa, Ioana D’Arc este capturată de către burgunzi. Cugetarea zilei: „Singurul lucru de care nu ne săturam este dragostea. Şi singurul lucru pe care nu îl oferim îndeajuns este dragostea". (Henry Miller) _________________________________________________________ 0 Nu este egoism! MAMELE AU NEVOIE DE VACANŢE DEPARTE DE COPII Când mamele îndrăznesc să plece în vacanţă fără copii, sunt privite de cei din jur ca nişte ciudate şi nu puţini sunt cei care le acuză de egoism, însă, oameni americani de ştiinţă de la Universitatea Marymount din Manhattan, citaţi de descopera.ro, susţin că mamele au nevoie de pauze şi le recomandă să plece în vacanţă fără copii, cel puţin o dată pe an, pentru sănătatea lor mintală. „Dacă o mamă pleacă în vacanţă fără copii nu ar trebui, în niciun caz, să o acuzăm de egoism. Pentru copii, este foarte important echilibrul în familie, iar echilibrul în familie nu poate fi obţinut dacă mama e pur şi simplu epuizată. Cu alte cuvinte, să fii mamă nu înseamnă să te sacrifici total, aşa cum noi am tot auzit, încă din copilărie. Mamele sunt oricum cele care sunt cel mai mult implicate în vieţile copiilor, mamele au job-uri, mamele sunt cele care menţin ordinea şi curăţenia în casă, adică au o mulţime de responsabilităţi. Drept urmare, de ce nu ar avea şi dreptul la o vacanţă fără copii? La o vacanţă în care să uite de griji şi de toate aceste responsabilităţi? Conform constatărilor noastre, mamele ar trebui să plece în vacanţă cel puţin o dată pe an, fără copii, iar ideal ar fi ca ele să fie însoţite de partenerul de cuplu. Dacă acest lucru nu e posibil, din diverse motive, mamele pot pleca şi cu alţi prieteni în vacanţă sau chiar singure. După această pauză, mamele simt că s-au întors acasă mult mai bine ca mame, mai răbdătoare şi, nu în ultimul rând, soţii mai înţelegătoare şi mai tolerante, învaţă să aprecieze cu adevărat ce au acasă, doar atunci când reuşesc să se detaşeze de tot. Chiar şi două zile pot face minuni pentru sănătatea lor mintală", afirmă psihologii americani. (L.P.) PICURI DE ÎNŢELEPCIUNE RESPECT... ISTORIEI! • Istoria României ne arată întâmplările, faptele strămoşilor noştri, care, prin moştenire, sunt şi ale noastre. Inima mi se bate când aud rostind numele lui Alexandru cel Bun, lui Ştefan cel Mare, lui Mihai Viteazul; da, domnilor mei! Şi nu mă ruşinez a zice că aceşti bărbaţi pentru mine sunt mai mult decât Alexandru cel Mare, decât Hanibal, decât Cezar; aceştia sunt eroii lumii, în loc ce cei dintâi sunt „Eroii patriei mele". Pentru mine, bătălia de la Războieni are mai mare interes decât lupta de la Termopile şi izbânda de la Racova şi de la Călugăreni, îmi par mai strălucite decât acele de la Maraton şi Salamina, pentru că sunt câştigate de români! Chiar locurile patriei mele îmi par mai plăcute, mai frumoase decât locurile cele mai clasice. Suceava, Târgovişte sunt pentru mine mai mult decât Sparta şi Atena! Baia, un sat ca toate satele pentru străini, pentru român are mai mult preţ decât Corintul. Mihail Kogălniceanu (1817-1891), om politic, istoric, scriitor, publicist, orator. *** • Istoria naţională e, deci, ştiinţa cea mai temeinică pentru întărirea conştiinţei de neam, e cea mai în măsură de a lega şi mai mult solidaritatea dintre azi şi ieri, dintre trecut şi prezent, de a adânci în sufletele noastre cultul strămoşilor, tăria şi mărimea unei patrii. Eugen Lovinescu (1881-1943), critic şi istoric literar. *** • Poporul român numai prin cunoaşterea exactă a istoriei sale, prin expunerea adevărului asupra trecutului său va putea să găsească mijlocul de a învinge greutăţile ce le va întâlni în cale. Alexandru D. Xenopol (1847-1920), istoric şi filosof al istoriei P.S. Avem, din păcate, în mijlocul nostru trădători de Dumnezeu, de Ţară, de Popor Sfânt Românesc. Noi, ardelenii,în aceste momente foarte delicate, ar trebui să fim mai atenţi cu trecutul şi prezentul dacă vrem să avem un viitor liniştit. Sunt semnale că în Cluj, la un post TV, finanţat de un revizionist ungur, există o „coadă de topor român", mare european, cu practică la Bruxelles, care dărâmă cu „deşteptăciunea" lui tot ce-i sfânt românesc. El se dă mare jurnalist, istoric, aruncă pe jos fiţuicile false, dă cu istoria patriei de pământ. Spune psalmistul David: „Pune, Doamne, pază gurii mele şi uşă de îngrădire buzelor mele". Dumnezeu ne iartă de şaptezeci de ori câte şapte, dar... nu se lasă batjocorit la nesfârşit Atenţie... „filosofule!" Părintele ILIE