Cuvântul Libertății, aprilie 2002 (Anul 14, nr. 3782-3807)

2002-04-16 / nr. 3795

I Marti 16 aprilie 2002 Școlile particulare doljene controlate de CJEAIP Comisia Județeană de Evaluare și Acreditare a învățământului Particular Dolj (CJEAIP) a încheiat, ieri, verificarea documentației unităților de învățământ preuniversitar particulare din județul nostru. In urma verificărilor efectuate în această perioadă, CJEAIP Dolj a întocmit, pentru fiecare instituție de învățământ controlată, un raport de constatare privind documentele juridice, resursele umane, calitatea activității cadrelor didactice, programul managerial și nivelul managementului, în cazul unităților școlare particulare de nivel postliceal, raportul de constatare a fost întocmit pentru fiecare specializare în parte: agenți vamali, asistent medical, asistent social etc. CJEAIP Dolj a întocmit câte o “Carte de identificare” fiecărei unități școlare particulare verificate care cuprinde date concrete privind nivelul și forma de învățământ, profilurile, specializările, numărul claselor și elevilor, al cadrelor didactice, tipul curriculum-ului, baza materială. Potrivit informațiilor furnizate de Monalisa Găleteanu, inspector general adjunct al ISJ Dolj și președinte al CJEAIP Dolj, la verificare s-au avut în vedere și documentele din dosarele elevilor. în prezent, membrii comisiei centralizează datele obținute ce vor fi înaintate Comisiei Naționale de Evaluare și Acreditare a învățământului Particular (CNEAIP). “Neregulile descoperite de CNEAIP în unitățile doljene privesc completarea documentelor școlare - cataloage, registre matricole. De asemenea, unele instituții au o bază materială deficitară, iar câteva dintre școlile postliceale particulare verificate nu au încă aprobat un curriculum alternativ, în condițiile în care nu au aplicat Curriculum-ul Național." - a declarat Monalisa Găleteanu. Important de precizat este faptul că în Dolj nu există unități de învățământ particulare de nivel gimnazial și liceal. Două grădinițe particulare craiovene - Grădinița Romano-Catolică “Sf. Anton” și Grădinița “Ethos” - au depus taxa de evaluare și dosarul privind evaluarea activității didactice, programată să fie efectuată până la data de 15 iunie a.c., în vederea obținerii autorizației de încredere. ANITA CIOCOȘ O seară cu FAPT DIVERS, în „East 17” , 17 aprilie, de la ora 21, trupa „FAPT DIVERS” îi așteaptă în Discoteca „East 17" din Craiova pe toți cei care doresc să reasculte, în interpretarea membrilor săi, melodii ale unor cunoscute formații, precum Beatles, Rolling Atones, Wet Wet Wet, Yes, Deep Purple, Dire Straits, Muddy Waters, sau soliști ca Bob Dylan și Brian Adams. înființată în anul 1995, trupa are în prezent patru membri - Victor Chisăr (solist vocal, bass), Adi Caroll (clape), Eugen Floarea (tobe) și Florin Marin (clape). „Aș vrea foarte mult ca acest spectacol să aducă pentru publicul craiovean cultura muzicală de care are nevoie, pentru că, la ora actuală, ascultătorii sunt victime ale manelelor și, în general, ale muzicii orientale", a ținut să precizeze ieri, în cadrul unei conferințe de presă, Adi Carol I, cel care va oferi celor prezenți mâine seară în Discoteca „East 17” și un recital de clape. în deschidere, au fost invitați să evolueze membrii formației „ACOUSTIQUE” - Horia Panaitescu (solist vocal), Claudiu Mirea (chitară bass), Hussam Al Ameri (chitară), Doru Diaconu (tobe) și Laurențiu Goșnea (clape). Cele două trupe craiovene, care au participat până în prezent la numeroase festivaluri de muzică rock din țară, au dorit inițial să organizeze acest spectacol în sala Casei de Cultură Studențești din orașul nostru, însă, se pare - spun membrii lor - că genul muzical pe care îl abordează nu este chiar pe gustul reprezentanților acestei instituții. Prețul unui bilet de intrare la Discoteca „East 17”, în seara concertului, este de 30.000, elevii și studenții beneficiind de o reducere cu 50%. MAGDA BRATU /\ Competiție de tenis de masă în cadrul Cupei Senatului Universității din Craiova . In perioada 11-25 aprilie cuc., se derulează competiția de tenis de masă, ediția 2002, din cadrul Cupei Senatului Universității din Craiova. Calificarea pentru tabloul principal de concurs include probele de simplu băieți și fete, dublu masculin și feminin, și dublu mixt. Din cadrul fiecărei facultăți se vor califica 6 băieți (plus două rezerve), 6 fete (plus două rezerve), 4 echipe de dublu (plus o rezervă) și 4 echipe de dublu mixt (plus o rezervă). Echipele de dublu B și F (mixt) pot fi alcătuite și din sportivi de la facultăți diferite. „Regulamentul prevede că vor fi considerați învingători sportivii care au câștigat 3 seturi din 5, iar în sferturile de finală, semifinale și finale, sportivii care au câștigat 4 seturi din 7. De asemenea, un set se va câștiga după acumularea a 11 puncte, la egalitate de 10 puncte setul se va prelungi, iar câștigătorul va fi cel care va obține 2 puncte consecutive, a declarat lect. univ. dr. Mircea Zăvăleanu, secretarul șef al Universității. Domnia sa a mai specificat că se vor executa câte două lovituri de serviciu consecutiv, de fiecare jucător, conform regulamentului în vigoare al competiției. „Astăzi, de la ora 19, la sala de tenis de masă, din incinta Facultății de Mecanică, din Calea București, se dispută partida dintre studenții Facultăților de Automatică, Calculatoare și Electronică, Electromecanică și Electrotehnică. Arbitrul principal al meciului disputat astăzi este Dan Diaconescu. Vor mai arbitra Gabriel Triculescu și Cătălin Buciu”, a declarat prof. univ. dr. Paul Binderu, director al Departamentului de Imagine și Audit, din cadrul instituției de învățământ superior craiovean. DANA DAMAN _________ ACTUALITATE Șapte ani de cercetășie in Unitatea „Rabon-CfR” Organizația Națională „Cercetașii României”, Centrul Local Craiova - Unitatea „Rabon-CFR” organizează în aceste zile un amplu program de manifestări cu ocazia Zilei Mondiale a Pământului, sărbătorită în fiecare an pe data de 22 aprilie, dar și a aniversării celor șapte ani de cercetășie. Realizat în colaborare cu Societatea Națională de Radiodifuziune - Studioul Teritorial de Radio „Oltenia”, Primăria și Grupul Școlar Industrial Transporturi Căi Ferate Craiova, programul cuprinde astăzi, ora 13.30, lansarea numărului 16 al Revistei Cercetașului Radon-CFR, publicație coordonată de prof. Marik Spătaru, iar la ora 14.30 un intermezzo muzical, sub genericul „Odă Pământului”, când vor evolua elevii Răzvan Lazăr (Clasa a X-a, chitară), Monica Bălășoiu (clasa a VII-a, vioară) și Gabriel Broșteanu (clasa a XII- a, chitară), de la Liceul de Artă „Marin Sorescu”. Acțiunile au loc în sala mare de consiliu a Primăriei și sunt urmate, la ora 14.50, de simpozionul „S.O.S. - Terra în pericol”, în cadrul căruia susțin comunicări profesori și cercetași ai amintitei unități. Mâine, 17 aprilie, ora 13.30, la sediul din strada „Constantin Brâncuși" nr. 15 va fi finalizată una dintre campaniile umanitare inițiate cu ceva timp în urmă de cercetașii craioveni și derulate sub deviza „Pentru a salva Pământul trebuie să ne salvăm pe noi înșine prin solidaritate și credință”, coordonatorii proiectului fiind prof. Maria Spătaru - șeful Unității „Radon” și prof. Liliana Hirtoveanu Ursu - realizator al Radio „Oltenia” Craiova. Premierea câștigătorilor concursului de creație „Pământul - singura noastră casă în Univers” este programată pentru joi, 18 aprilie, ora 14, tot la sediul unității. O altă manifestare organizată în aceste zile este expoziția „Natură - tradiție - cercetăție”, ce cuprinde câteva dintre realizările cercetașilor, de la lucrări de pictură, diverse decorațiuni și afișe, până la aranjamente florale. Vernisajul acesteia va avea loc vineri, 19 aprilie, ora 10, în holul cancelariei cadrelor didactice de la Grupul Școlar CFR. Programul se va încheia sâmbătă, 20 aprilie, ora 11, cu o fiestă aniversară, prilejuită de sărbătorirea celor șapte ani de cercetășie în Unitatea „Radon CFR”, invitați speciali să participe fiind părinții cercetașilor și foști cercetași ai unității. ”/MAGDA BRATU Licențe software cu valabilitate nelimitată, pentru învățământ și cercetare Compania americană AUTODESK a oferit Ministerului Educației și Cercetării, printr-o donație, peste 7.700 de licențe software cu valabilitate nelimitată, având valoarea comercială de peste 40 milioane euro. Licențele software vor fi utilizate în învățământ și cercetare, precum și pentru realizarea unor proiecte pilot și programe specifice promovate de MEC, de această donație urmând să beneficieze 86 de catedre și departamente din universitățile acreditate. Produsele software au aplicabilitate în Construcții, arhitectură, mecanică, energetică, telecomunicații, infrastructură, geodezie, cadastru. AUTODESK va sprijini MEC și în eforturile de informatizare a sistemului de învățământ, prin practicarea de prețuri preferențiale la toate produsele software, în privința programului de reabilitare, premierul Adrian Năstase a anunțat că, în perioada ianuarieaprilie a.c., au fost finalizate 55 de școli, acestea fiind reabilitate conform standardelor de calitate. Ca urmare a extinderii și amenajării școlilor, un număr de 2.125 de elevi nu mai învață în trei schimburi. Aceste lăcașuri de învățământ se află în județele Vaslui - 27 școli, Bacău și Iași - câte șapte, Dolj și Neamț - câte cinci, iar Arad, Buzău, Mehedinți și Prahova - câte o instituție. Adrian Năstase a mai precizat că școlile din mediul rural vor primi încă 40 de microbuze pentru transportul elevilor, ARO Câmpulung trimițând aceste microbuze în cadrul programului de reabilitare a învățământului rural. LUMINIȚA RISTEA . In cadrul unui program finanțat de U.E. și World Vision, 90 de minori și tineri deținuți din PMT Craiova urmează cursuri de alfabetizare Fundația “Cuvântul care zidește” derulează la Penitenciarul de Minori și Tineri Craiova un program ce vizează crearea unui mediu educațional adecvat deținuților aflați aici. Ieri, noile săli de clasă amenajate special pentru cursurile de alfabetizare incluse în program au fost sfințite de înalte fețe bisericești de la Mitropolia Olteniei. Proiectul, care a început pe 16 februarie și se va încheia în noiembrie a.c., beneficiază de o dublă finanțare: din partea Uniunii Europene - 27.753 de euro, respectiv, a Organizației World Vision -1500 de dolari. Penitenciarul de Minori și Tineri Craiova s-a confruntat, încă de la înființare, cu problema numărului mare de deținuți neșcolarizați, reprezentând circa 15-20 la sută din efectiv. Din lipsă de învățători, de spații și dotări, puțini dintre ei au putut fi cuprinși în clasele de învățământ primar; în aceste condiții, sprijinul Fundației “Cuvântul care zidește” a fost cât se poate de bine venit: prin programul în derulare, 90 de minori și tineri deținuți sunt cuprinși în cursurile de alfabetizare, susținute de șase învățători. Activitatea se desfășoară în trei săli de clasă complet renovate, dotate cu mobilier nou și rechizite școlare, tot datorită finanțării amintite. Un alt punct important în programul de activități este terapia prin muncă: zece tineri își dezvoltă aptitudinile artistice în cadrul unui atelier de arte plastice, sub îndrumarea unui profesor de specialitate. Aici, mobilierul a fost deja achiziționat și vor fi aduse șevaletele și materialele necesare. Programul mai include dotarea studioului de radio deja existent în PMT cu un calculator, cu aparatură și mobilier. Cu sprijinul World Vision urmează să reapară și revista penitenciarului“Impact”. Ieri. Penitenciarul de Minori a primit vizita unor înalte fețe bisericești: PS Nicodim Gorjeanul și PS Gurie Strehăianul, episcopi vicari ai Arhiepiscopiei Craiovei, preoții inspectori Răzvan Tismonariu și Adrian Ivan, care au oficiat o slujbă religioasă de sfințire a sălilor de clasă amenajate cu banii Uniunii Europene. La eveniment au mai participat, alături de directorul PMT, ec. Marinei Candidate col. Adrian Radu, din partea Direcției Generale a Penitenciarelor, col. Anton Lăpădat, comandantul Penitenciarului de Maximă Siguranță Craiova, reprezentanții World Vision, cadre ale unității. MIHAELA CALCIU Handbalistele din Leu - reprezentantele Doljului la faza interjudețeană a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar Echipa feminină de handbal a Școlii “N.B. Locusteanu” din comuna Leu a reprezentat Doljul la faza interjudețeană a Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar, întâlnind, în două manșe, echipa mehedințeană de la Școala Voloiac. în ambele partide, echipa doljeană a câștigat întrecerea cu 15:4 la Strehaia și cu 34:15 la Leu, într-o ambianță animată de cei peste 200 de spectatori prezenți în sala de sport a școlii din Leu, “fetele noastre au dovedit, la cea de-a doua întâlnire, clasa superioară" - a declarat Andrei Onea, antrenorul echipei și directorul Școlii "N.B. Locusteanu”. De menționat este faptul că toate cheltuielile - cele de arbitraj și pentru medicul echipei -au fost suportate de sponsori din localitate. Unul dintre sponsori, plăcut surprins de evoluția fetelor din Leu, le-a promis un rând complet de echipament sportiv pentru faza zonală, proiectată să se desfășoare în perioada 27-28 aprilie a.c. ANITA CIOCOȘ ___________________CUVÂNTUL LIBERTĂȚII I-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------1 ii MEC pune piciorul în prag Prin articolul 28 din anexa la OMEC nr. 3325/08.03.2002, modificată și completată cu Ordinul nr. 4372/08.04.2002, Ministerul Educației și Cercetării pune piciorul în prag! Astfel, conform articolului precizat, persoanele responsabile de neregulile constatate, în urma controlului efectuat de reprezentanți ai MEC, cu privire la organizarea și desfășurarea pretransferării personalului didactic titular și a transferării personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin desființarea unor unități școlare, vor răspunde administrativ, disciplinar și civil ori penal, în funcție de gravitatea cazului. “Prin această nouă prevedere legală, MEC mărește responsabilitatea tuturor factorilor implicați în organizarea și desfășurarea activității de mobilitate a personalului didactic" - afirmă Monalisa Găleteanu, inspector general adjunct al ISJ Dolj. ANITA CIOCOȘ La ceas aniversar... Ieri s-a inaugurat noul sediu al filialei Ordinului Arhitecților Regiunea Oltenia, centru ce reunește arhitecți din Dolj, Gorj, Mehedinți și Olt. Sediul a fost atribuit de Primăria Municipiului Craiova în urma Hotărârii Consiliului Local și în baza Legii 184/ I 2001. Din data de 18 iulie - dată la care a luat ființă Ordinul Arhitecților din România - și până în prezent, filiala Dolj numără 172 de membri, 67 dintre aceștia având drept de semnătură. La festivitate au participat reprezentanți ai Primăriei Craiova în frunte cu primarul Vasile Bulucea care a ținut să le ureze “mult succes și numai realizări pe viitor”. “Sper că într-un timp relativ scurt vom reuși să modernizăm Bazarul, să îi conferim spațiului caracter cultural, să nu mai semene cu ceea ce vedem astăzi”, a declarat Gabriela Munteanu, arhitect șef al municipiului Craiova. Au fost prezentate cu această ocazie 50 de lucrări reunite sub denumirea “Orașul și Apa”, lucrări premiate la concursul internațional ■ “Architecture et Eau" care a avut loc la Tunise în Egipt. CAROLINA NICOLIȚĂ I Sesiune de comunicări științifice a studenților chimiști ! 5 Ji în ziua de vineri, 19 aprilie a.c., de la ora 14, va avea loc cea de-a V a ediție a sesiunii științifice a studenților de la Facultatea de Chimie “I.G. Murgulescu”, din cadrul Universității din Craiova: “în general, tematica celor două secțiuni se referă la cele mai noi preocupări pe plan național și internațional în principalele domenii de chimie”, a declarat prof. univ. dr. Nicolae Mureșan, secretarul științific al facultății Secțiunea de Chimie anorganică și analitică are 7 teme de dezbatere, dintre care 3 sunt cu caracter metodico-științific, referindu-se la studiile de compuși chelați biologic activi și la studiile spectrofotometrice privitoare la determinarea cantitativă a nichelului. Metodele și tehnicile pentru creșterea eficienței procesului instructiv-educativ, de la Secțiunea de Chimie Fizică, Organică, Biochimie și Tehnologie generală, dezbat un număr de 9 lucrări, pe teme legate de Biotehnologii în domeniul medicamentelor: Coloranți pe baza de fenotiazină, Metabolism general, Fotosinteză și Fermentație. DANA DAMAN ! I___________________________________________________i De Paști, din suflet de copil Elevii din casele primare și gimnaziale de la Școala nr. 7 „Ion Heliade Rădulescu" din Craiova au ales să întâmpine Sfintele Sărbători de Paște prin organizarea unei ample expoziții de artă plastică la Galeria de Artă a Copiilor din cadrul Bibliotecii Județene „Alexandru și Aristia Aman". Vernisată ieri, în prezența conducerii celor două instituții, expoziția cuprinde peste o sută de lucrări, reunite sub genericul „Paștele în tradiția românilor”, în tot atâtea moduri de exprimare tinerii artiști încercând să redea câte ceva din frumusețea acestei sărbători. Sub îndrumarea profesorilor Loredana Bocioagă și Antoaneta Mărculescu, expun Adrian Ciucu, Loredana Veghea, Valentin Popescu (clasa a VI-a A), Adriana Drugulescu (a VI-a C), Denisa Ionescu (a V-a A), Alexandra Lida (a VlI-a A), Florin Fănică (clasa a ll-a), Denisa Mihaela Purcaru și alții. Tot ieri, elevii clasei a Vl-a de la Școala nr. 7 au susținut în fața invitaților un scurt recital de poezie. MAGDA BRATU O.T.R.M. Craiova - un nou președinte Sala mică a Filarmonicii „Oltenia" a găzduit duminică, 14 aprilie. Conferința de dare de seamă și alegeri a Organizației de Tineret a Partidului România Mare, filiala Craiova. Lucrările conferinței au fost conduse de președintele O.T.R.M. Dolj, Radu Preda, și s-au desfășurat în prezența Lidiei Stuparu, președinte P.R.M. Craiova, viceprimarul Craiovei, Mihai Dragu, vicepreședintele organizației județene a partidului, și Gheorghe Danieliuc, prim - vicepreședinte al P.R.M. Dolj. în urma votului, funcția de lider al P.T.R.M. i-a revenit Mirelei Terzakis, referent parlamentar al deputatei Lia Olguța Vasilescu. Din Biroul Executiv al Organizației Municipale de Tineret mai fac parte: Veronica Zămârcă, Dragoș Lupu, Loredana Neagoe - vicepreședinți, Sorin Nicolae Osnaga, Cristi Lăpăduș și Sorin Tănasie - secretari. DENISA POPESCU Act final pe scena organizării județene a PSD După ce, timp de aproape două luni, membrii Partidului Social Democrat Dolj și-au constituit organizație municipală și județeană de tineret, organizație municipală de femei, la sfârșitul acestei săptămâni va avea loc actul final pe scena organizării PSD la nivelul județului, adică Constituirea Organizației Județene de Femei. Evenimentul va fi găzduit, de această dată, de sala mare a Filarmonicii „Oltenia”. Sâmbătă, membrele PSD din întreg județul vor alege președinta organizației, Consiliul și Biroul Executiv Județean. Rămâne de văzut cine obține voturile necesare pentru dobândirea funcției de președinte, pentru că până acum, nimeni nu și-a anunțat candidatura pentru această funcție. Probabil, doamnele pregătesc o surpriză ? DENISA POPESCU