Cuvântul Libertății, mai 2019 (Anul 31, nr. 8888-8908)

2019-05-23 / nr. 8902

2 / cuvântul libertății actualizate joi, 23 mai 2019 5 Sir De la Sir Graham Watson la... Maus Johannis! MIRCEA CANTARI A conferențiat, deunăzi, la București, pe tema ..viitorului Europei”. Sir Graham Watson (63 ani), un politician britanic de reală ținută elevată, europarlamentar timp de trei mandate, adică 15 ani (1994- 2009), fost lider al Alianței Liberalilor și Democraților din Europa (ALDE), un apropiat al lui Călin Popescu Tăriceanu, dar și un lucid observator al scenei politice din țara noastră, unde după cum mărturisea s-a aflat pentru a 11-a oară. La București, Sir Graham Watson și-a lansat și cartea „Building a liberal Europe”, tradusă și în limba română, dar a oferit și un interviu consistent Sabinei Iosub de la Antena 3, realmente interesant, în sensul că Sir Graham Watson gândește pragmatic, sau abordarea sa este una apropiată românilor cu picioarele pe pământ. ,Europa PPE a fost până acum dominată majoritar la nivel european - deloc prietenoasă cu cetățenii ei. Nu a fost o Europă care să arate solidaritatea pe care o vrem, nu a fost o Europă care să îi privească pe toți la<?”. Referiri pertinente a formulat și la adresa partidului lui Emmanuel Macron (LREM), care se vrea în familia liberală, dar nu ar trebui să i se permită preluarea conducerii acesteia. Interesantă evaluare. L-ați auzit în vreo împrejurare pe președintele Klaus Iohannis glăsuind astfel? Despre ceea ce vrem noi românii, prin așteptările pe care le avem, de la Uniunea Europeană? Nu, domnia sa se arată febrilizat, una-două, de „asaltul PSD asupra justiției”, care îi tulbură somnul, deși „asaltul” a scos la iveală destule nereguli îngrijorătoare. Și apoi surogatul de referendum, cum îl numește Adrian Năstase, cu două întrebări, care nu animă nicio dezbatere serioasă, fiindcă e vorba de stabilirea unor excepții, cam pe lângă Constituție, e privit cu indiferență. Un joc electoral, o „încălzire” dacă vreți, premergătoare campaniei din toamnă pentru alegerile prezidențiale și nimic mai mult, departe oricum de ceea ce trebuia să fie o dezbatere despre proiectul european. Trecem peste formulările sistematic impardonabile referitoare la PSD și la guvernul alianței PSD-ALDE, pe care nu mai știe cum să- 1 grupeze. Sir Graham Watson a enunțat un postulat. ..trebuie să construim o Europă în care toată lumea să simtă că are o șansă, să trecem de la o Europă a statelor membre, la o Europă a popoarelor". Românii sunt în procent covârșitor pro-europeni, și nici întâmplător nu răzbat în spațiul public semnale de altă natură. Alții, din păcate, au probleme deloc de neluat în seamă. Asta putea să o spună răspicat și Klaus Iohannis, dacă tot s-a implicat în campania electorală. De pildă, Emmanuel Macron, îngrijorat de poziționarea în sondaje a LREM, a acordat un interviu tuturor cotidianelor regionale, explicând că nu poate rămâne spectator, și că are o responsabilitate în fața istoriei. Asta într-un moment în care lista de candidați a partidului Marinei Le Pen, devansează sensibil în sondaje pe cea a La Republique en Marche. Doleanțele exprimate de Emmanuel Macron, între care „schimbarea tratatelor”, în dorința de a-și conserva statutul de leadership european, „refondarea completă a Schengen”, o agenție pentru protecția democrațiilor europene, care ar urma să aibă ca ținte guvernele din Polonia, Ungaria și România, organizarea unei armate europene, ș.a.m.d., anunță temperaturi ridicate în negocierile ce vor urma. E drept, Emmanuel Macron devine cu fiecare zi tot mai nepopular în Franța, unde „vestele galbene” nu îi dau liniște. Luni seara, a denunțat într-un interviu ..co iivența dintre naționaliști și interese străine", cu intenția demantelării Europei, citat fiind Steven Barmion, ex-strategul lui Donald Trump, lobbyst apropiat administrației americane. Ce vrem de fapt să demonstrăm? Nimic altceva decât că actuala campanie electorală - destul de încinsă - este una pentru Parlamentul European, și, nicidecum, pentru Parlamentul de la București. Fiindcă se pare, una vorbim și alta fumăm, cum spunea marele Arghezi, și cum avea dreptate.  Dacă trăia azi Caragiale, ajungea de zece ori mai mare, Popescule, cu sutele de subiecte pe care le-ar fi avut acum. S-a dat startul construirii Drumului Expres Craiova ■ Pitești EDITOR: S.C.EXPRESS COM S.R.L. Redacția și administrația: 200733 Craiova, str. Nicolăescu Plopșor nr. 2 A TEL/FAX 0251/41.41.41. 41.24.57. Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: 116/1410/2005; ISSN 1220-9538 SISTEM DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII SR EN ISO 9001:2012 CERTIFICAT NR. 406/C/2012 Societate cu capital integral privat Cod fiscal: R0 17758027 Email: mediafaxlSimail.cvlpress.ro _________Internet www.cvlDress.ro_________ Director: _________MIRCEA CANTĂR_________ Redactor-șef: _______MARGA BULUGEAN________ REDACȚIA: Laura Moțiriiche, Marga Bulugean, Magda Bratu, Cristi Patru Sport: Cosmin Staicu Fotoreporter: Tibi Bologh Secretariat: 0251.412.457 Publicitate: 0251.412.552 Redacția: 0251.412.613 Responsabilitate juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, in cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Proiectul de alimentare cu gaze a județului Dolj a început în februarie 2019, vorbim de tronsonul I, care leagă Segarcea de comunele Cârcea, Teasc, Ghindeni, Malu Mare, Calopăr, pe o lungime de aproximativ 39 km, având termen de finalizare în primul trimestru din 2020. „Este un proiect amplu , care, în următoarele etape, va cuprinde tot județul. Astăzi (seri - n.r.), inaugurăm începerea montării țevilor de alimentare, pe 500 m, între Cârcea și Malu Mare, din lungimea totală de 16 km, cca. 6 km fiind finalizați. Va fi o problemă cu forța de muncă, din iulie constructorul urmând să angajeze lucrători din străinătate”, a precizat Ion Tătaru, director Departament Dezvoltare al TRANSGAZ. La fața locului a fost prezent și Liviu Dragnea, însoțit de parlamentari de Dolj. Acesta a menționat: „Am venit cu bucurie în Dolj, pentru a vedea cum merg lucrările. Este un plan curajos, iar punerea sa în aplicare va fi un câștig și pentru oameni și pentru investitori. Toți primarii trebuie să acceseze fonduri. In ceea ce privește forța de muncă, am discutat cu colegii mei și ne dorim să facem un proiect de lege, prin care toți românii, care nu au cetățenie, în principal din Republica Moldova, să poată lucra mai ușor la noi în țară. Ar fi avantaje și pentru angajatori. Oricum, economia a crescut, iar programele de investiții vor continua ”. Un drum de importanță națională Drumul Expres Craiova - Pitești are, de ieri, un început. S-a turnat prima misiune de mortar, de către deputatul de Dolj, Lia Olguța Vasilescu. La inaugurare a fost prezent și ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, care a precizat: „Este de o importanță foarte mare acest drum, pe care îl inaugurăm astăzi (ieri - n.r.), la granița dintre județele Dolj și Olt. Dacă nu erau atâtea contestații, demult îl începeam. Așa, nu putem decât să inaugurăm lucrările la două tronsoane. Pe 17 km, începând de aici, vom lega trei comune - Ghercești, Pielești, Robănești, cu Centura de Nord a Craiovei, urmând să intrăm și pe Centura de Sud, în ceea ce privește Centura ocolitoare a Balșului, am primit asigurări de la constructor că, până la sfârșitul acestui an, aceasta va fi finalizată. Voi veni des să văd cum se execută lucrările”. Senatorul de Dolj, Claudiu Manda, a dat asigurări că atât el, cât și colegii săi vor susține proiectul, astfel încât lucrările să fie terminate cât mai repede. Prezent la inaugurare, Liviu Dragnea a vorbit despre acest proiect: „Acest drum este de importanță națională, iar pentru începerea lucrărilor îi felicit atât pe Răzvan Cuc, cât și pe directorul Companiei Naționale de Administrare Drumuri Europene și Naționale, Narcis Neaga. Am înțeles de la domnul ministru că a primit asigurări că , până la sfârșitul acestui an, va fi finalizată și problema la Balș. Sunt convins că așa va fi, deoarece îl cunosc pe constructor. Vrea să mai spun că s-a finalizat Hotărârea de Guvern prin care va da drumul la construirea Autostrăzii Sudului, una care va lega Marea Neagră, de Sebia, și de acolo cu vestul Europei, urmând să fie făcute legături cu podul de la Calafat și cu autostrada Turnu Severin - Lugoj. în ceea ce privește taxele de autostradă, vor urma negocieri. Eu aș fi de acord cu unele modice, fiindcă prefer să ajung mai repe la destinație, așcum cred că-și doresc și transportatorii ”. CRISTI PĂTRU Ieri, în Dolj s-au inaugurat două lucrări de importanță majoră pentru zonă și nu numai. Este vorba despre inaugurarea unui tronson de alimentare cu gaze a unor comune din Dolj, proiect care se află în derulare de mai mult timp, și, în principal, deschiderea oficială a execuției Drumului Expres Craiova - Pitești. La ceremonii a fost prezent și Liviu Dragnea, însoțit de senatori PSD de Dolj, reprezentanți ai autorităților locale și județene, precum și de ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, pentru ceea ce ține de Craiova - Pitești.