Cuvântul Libertății, august 2019 (Anul 31, nr. 8951-8970)

2019-08-01 / nr. 8951

joi, 1 august 2019 3 / cuvântul libertății sport Pagină realizată de COSMIN STAICU p w V ■ ■ Ilii I Universitatea Craiova dispută în seara aceasta manșa a doua a dublei cu Honved Budapesta, din turul 2 preliminar al Europa League fi Universitatea Craiova ■ Honved Kispest Budapesta Stadion, „Ion Oblemenco”, ora 19.15. Universitatea Craiova: Pigliacelli Martie, Kelli, Acka, Bancu - Mateiu, Ivanov, Cicâldău - Bărbuț, Vatăjelu, M. Roman. Antrenor: Cornel Papură. Rezerve: L. Popescu - Vlădoiu, Tiago Ferreira, Baiaram, Qaka, Ioniță, Carlos Fortes, Honved Kispest Budapesta: Levkovich - Uzoma, Batik, Kamber, Lovric, Kukoc - Moretti, Kesztyűs, Bano Szabó — N’Gog, Moutari. Antrenor: Giuseppe Sannino. Rezerve: Berla-Egerszegi, Uzoma, Hegedűs, Kulach, Niba, Ikenne. Arbitru: Arnold Hunter. Asistenți: Gareth Eakin, Georgios Argyropoulos. Rezervă: James Robert Robinson (toți din Irlanda de Nord). Delegat UEFA: Michael Appleby (Anglia). Observator: Domagoj Vuckov (Croația). Fără îndoială, returul cu Honvéd este cel mai important meci pentru Universitatea Craiova în vara aceasta. Fără pretenții în dublele cu Milan și Leipzig, din anii trecuți, alb-albaștrii au obligația să-și respecte fanii, blazonul și statutul de favoriți în fața unei echipe inferioare, fapt dovedit inclusiv de jocul din prima manșă. O eventuală eliminare în această fază a competiției și în fața unui asemenea adversar ar compromite startul de sezon, unul reușit până acum, ar strica atmosfera din jurul echipei, una abia remontată, după contestările fanilor de la primele două meciuri de acasă. Cu siguranță publicul își va face datoria, se anunță peste 20.000 de spectatori întro perioadă a concediilor, situație unică în fobalul românesc. De altfel, la antrenamentul oficial de ieri, galeria a fost prezentă și lea cerut favoriților să lupte pentru calificare până la ultima picătură de energie. Susținuți astfel, băieții lui Papură nu au scuză dacă nu vor trece de unguri. Adversar dur, arbitraj tendențios, teren prost, oboseală, căldură sau ghinion sunt lucruri de luat în calcul, dar la acest meci nu există scuză pentru ratarea calificării. Chiar dacă terenul prost va fi un aliat al echipei maghiare, una masivă, care poate pune probleme doar la faze fixe și eventuale contraatacuri, alb-albaștrii cunosc bine suprafața, ei disputând deja 3 meciuri acasă în acest sezon. Determinarea trebuie completată de luciditate, de atenție maximă, fiindcă orice greșeală în defensivă îi obligă pe olteni la încă un gol. Craiova a dominat prima manșă și chiar dacă nu șia asumat mari riscuri a avut două mari ocazii de a marca, prin Bărbuț și Rellc, în timp ce gazdele au ripostat doar la o lovitură de cap a lui N’Gog, fostul atacant al lui Liverpool, de acum un deceniu, și al Astrei Giurgiu, de anul trecut. Kionved s-a întărit cu un mijlocaș italia Formația maghiară va sărbători 110 ani de existență la numai două zile după meciul de la Craiova și dorește să-i onoreze cu o calificare în turul 3 al Europa League. „Craiova este un adversar dificil, am văzut acest lucru în primul meci cu ei, dar și noi jucăm mai bine decât în dubla cu Zalgiris și ne putem califica în turul următor” a spus sârbul Gjordje Kamber, căpitanul lui Honved. „La Craiova vom juca în fața unei asistențe numeroase și contra unei echipe puternice, așa că avem nevoie de toate forțele pentru a obține un rezultat care să ne califice. Șansele sunt de 50 la sută pentru ambele echipe după rezultatul din tur” a declarat antrenorul lui Honved, italianul Giuseppe Sannino, în contradicție cu italianul, mijlocașul Gazdag, absent astăzi din pricina suspendării, crede că echipa sa este favorită, deoarece Craiova este mai slabă decât adversarul întâlnit anterior, Zalgiris Vilnius. Față de meciul tur, ungurii îl au în lot și pe mijlocașul italian Federico f^netti, transferat recent de la Parma. Ca și clubul din Bănie, cei de la Honved își îndeamnă fanii care vor fi prezenți în Bănie (în jur de 150-200) să încurajeze echipa într-un mod sportiv, să predomine fair-playul, condamnând orice scandări de natură să afecteze imaginea clubului și să aducă sancțiuni ori chiar suspendări. Cornel Papură a prefațat meciul de astăzi spunând că nu există o echipă care să fie favorită și că publicul poate avea un rol decisiv: „Ne așteaptă un meci important, împotriva unei echipe agresive și bine organizate în plan defensiv, în prima manșă am avut cele mai importante ocazii, dar nu am reușit să le fructificăm, sperăm să o facem acum. Nu e nicio favorită la calificare. Declarația lor, că am fi mai slabi la Zalgiris, nu prea are acoperire, fiindcă au marcat 3 goluri cu lituanienii, iar cu noi au ajuns o dată la poartă. Ei se apără și este foarte important aportul fanilor, dar ca să avem publicul de partea noastră trebuie să jucăm bine și să fim agresivi. Le va fi greu să reziste dacă publicul va fi cu noi. Probabil vor fi primiți cu ostilitate după jocul dur din tur. Abordăm cu forță și încredere meciul de mâine, avem jucători puternici. O calificare ar fi importantă pentru toți suporterii Craiovei, pentru toți cei care iubim această echipă. ”. Despre situația lui Alex Cicâldău, care s-a resimțit pe final la meciul cu Chindia, dar și despre Ioniță, care a fost accidentat în ultima perioadă, „Papi” a declarat: „Cicâldău mai are nevoie de 2-3 săptămâni pentru a fi la potențial maxim, fiindcă el nu a făcut pregătirea cu echipa, dar cred că poate rezista fără probleme unui meci cu asemenea încărcătură, fiindcă este un jucător foarte bun. Am vrut să-l bag pe Ioniță la ultimul meci, dar am fost nevoit să fac altă schimbare. E normal să fie supărat că nu joacă, dar este un jucător important pentru noi și sper să revină la o formă fizică foarte bună, fiindcă ne poate ajuta mult”. Cornel Papură a mărturisit că se sfătuiește des cu Victor Pițurcă, pe care l-a și avut antrenor la Craiova, și că o altă persoană apropiată este Pavel Badea, directorul CS Universitatea Craiova. „Vorbesc des cu nea Victor Pițurcă, este un lucru care mă ajută, un antrenor de talia lui poate da sfaturi foarte bune și chiar mi le dă. Suntem două persoane diferite, doi antrenori diferiți, dar nea Victor chiar îmi este de ajutor cu sfaturile sale. Știam și că Bădiță este alături de mine, el îmi este aproape și dacă nu mă ajutau rezultatele, fiindcă știe că fac tot cu pasiune” a spus Papură. Antrenorul speră să aibă în lot cât mai curând alți doi jucători. „ că s-au făcut deja oferte pentru 2 jucători, sper să fie rezolvate transferurile cât mai repede, fiindcă jucăm din 3 în 3 zile și avem nevoie de un lot cât mai numeros”. Acka: „Le vom arăta că suntem mai buni" Ivorianul Stephane Acka este încrezător în calificare și spune că maghiarii pot pune probleme doar la faze fixe: „E important pentru noi, pentru club, pentru suporteri să obținem victoria în acest meci, în tur am avut o evoluție bună, știm cum joacă Honvéd, se apără foarte bine, iar noi nu trebuie să fim surprinși. Nu mă deranjează declarațiile lor, noi am arătat pe teren ce putem, o să le arătăm mâine că suntem mai buni. Cred că ne pot surprinde doar la faze fixe, doar la aruncări de la margine sau pe eventuale contraatacuri. Noi am început tare toate meciurile și o să- l abordăm la fel și pe acesta. Noi nu prea mai avem timp de antrenamente în ritmul acesta cu meciuri la 3 zile, mai mult de recuperare ne ocupăm”. Papură: „Dacă publicul e cu noi, ungurilor le va fi greu să reziste”