Cuvîntul Nou, mai 1974 (Anul 7, nr. 1247-1254)

1974-05-02 / nr. 1248. szám

*■ I NEW YORK. — Sindicatele docherilor din porturile de pe coasta vestică a Statelor Unite au lansat, miercuri, un ordin de grevă, care a devenit efectivă la ora 8:00 ora locală. Toate porturile din vestul S.U.A., de la San Diego pină la Seattle, vor fi paralizate ca urmare a refuzului docherilor de a participa la operaţiunile de descărcare sau încărcare a vaselor. TOKIO. Deficitul balanței de plăţi japoneze s-a cifrat, la sfîrşitul lunii martie, la 1 022 000 000 dolari, a anunţat Ministerul nipon de Finanţe. Deficitul lunii precedente a postut fost de 1 221 000 000 de dolari. LIMA. — In capitala Perului s-au deschis lucrările celei de-a 14-a sesiuni ordinare a Comisiei Pactului Andin — organism suprem al acestei organizaţii economice regionale — la care participă delegaţii din ţările membre — Bolivia, Chile, Columbia, Ecuador, Peru şi Venezuela , precum şi peste o sută de experţi, consilieri şi observatori ai lorstudiu atent al posibilităţilor de dezvoltare a cooperării dintre ţările membre, în domeniile industriei petrochimice, construcţiilor de maşini, agriculturii sistemului vamal. WASHINGTON. Compania nord-america a dispus închiderea, începînd de marţi, a şase din uzinele sale de asamblare. Conducerea acestei firme — cea de-a doua din S.U.A., în ce priveşte producţia de automobile — a anunţat că intenţionează să închidă, în următoarele zile, alte opt uzine, lăsînd fără lucru circa 37 000 de muncitori. CAIRO. — Corespondentul Agerpres. NicolaeV. Lupu, transmite : La Helouan, renumit centru industrial din Egipt, a avut loc, miercuri, o mare adunare populară la care a luat cuvintul președintele Anwar Sadat, care s-a referit, îndeosebi, la sarcinile ce stau in faţa poporului egiptean în domeniile reconstrucţiei si dezvoltării. Şeful statului egiptean a subliniat In cuvîntul său, rolul important care revine oamenilor muncii egipteni în dezvoltarea potenţialului economic al Egiptului şi a anunţat o serie de măsuri în vederea ridicării nivelului de trai al maselor. poraţiei andine pentru nă de automobile „Ford" dezvoltare (C.A.F.) şi Asociaţiei latino-americane a liberului schimb (V.L.A.L.C.) Ordinea de zi a actualei sesiuni include, printre altele, un (Din viiala Intern.affinală ! Proletari din toate tarife.uniti va / Anul VIS, nr. 1248 JOI. Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Adunarea populara din Capitală consacrata Ulei de 1 nai în atmosfera muncii creatoare care domneşte de la un capăt la altul al ţării şi a puternicului avînt poliţie ce însufleţeşte întregul popor în acest an jubiliar al patriei noastre socialiste, in cadrul unei entuziaste adunări populare, onorată de prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, mii de locuitori ai Capitalei au adus, miercuri după amiază, un fierbinte omagiu zilei de 1 Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. ... Pavilionul Expoziţiei Economiei Naţionale, locul de desfăşurare a adunării populare organizată de Comitetul Municipal Bucureşti al P.C.R., sosirea secretarului general al partidului este întîmpinată cu multă căldură, numeroşi bucureşteni — aflaţi pe platoul din faţa pavilionului — aplaudîndu-l şi ovaţionîndu-l îndelung, scandînd cu înflăcărare „Ceauşescu — P.C.R.", „Ceauşescu şi poporul", „Stima noastră şi mîndria, Partidul — Ceauşescu —România". Membri ai gărzilor patriotice, ai formaţiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei prezintă onorul. Pionieri oferă cu dragoste flori tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, întilnirea cu secretarul general al partidului, în acest cadru sărbătoresc, constituie un nou şi fericit prilej pentru reafirmarea deplinei satisfacţii pe care locuitorii Capitalei, împreună cu tara întreaga, au trăit-o, în memorabila zi de 28 martie, cînd Marea Adunare Naţioală, dînd expresie voinței întregului popor, a ales în înalta funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu omul care întruchipează virtuţile cele mai înalte ale conducătorului de partid şi de stat, ale patriotului consecvent, simţămintele nobile ale militantului înflăcărat pentru cauza socialismului şi comunismului, pentru libertatea şi neatîrnarea ţării, pentru promovarea unui spirit nou în relaţiile dintre popoare, pentru triumful prieteniei şi al păcii în lume. Sărbătoarea întîiului de Main, de aproape trei decenii mereu acelaşi moment solemn, iradiind bucuria marilor împliniri pe drumul revoluţiei socialiste, mereu acelaşi anotimp al revărsării nesecatelor energii pentru apropierea viitorului comunist şi, în acelaşi timp, mereu mai bogat în semnificaţii — a avut loc anul acesta sub semnul succeselor deosebite cu care oamenii muncii de la oraşe şi sate, fără deosebire, de naţionalitate, întîmpină a XXX-a aniversare a eliberării patriei de sub dominaţia fascistă şi cel de-al XI-Iea Congres al partidului. Aşa cum arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în cuvîntarea rostită anul trecut, la cea de-a 83-a aniversare a acestui eveniment. „Ziua de 1 Mai — măreaţă sărbătoare a primăverii şi a muncii — a intrat în conştiinţa popoarelor ca un simbol al uriaşei energii revoluţionare şi a forţei înnoitoare a proletariatului, a milioanelor de făuritori ai bunurilor materiale, ai progresului şi civilizaţiei umane, a cărei misiune istorică este aceea de a dezrobi popoarele de sub jugul exploatării şi asupririi, de a asigura clădirea societăţii noi — a egalităţii, echităţii şi justiţiei sociale, a demnităţii şi fericirii omului — la care au visat, de-a lungul secolelor, minţile cele mai luminate". Bilanţurile acestei prime etape a marii întreceri socialiste, pe care Întregul nostru popor muncitor o desfăşoară cu înalt simţ patriotic arată că cincinalul se îndeplineşte în ritmurile înscrise in angajamentele asumate pe întreg cuprinsul țării. Pornind cu hotărîre la lucru, încă din prima zi a cincinalului, oamenii muncii din unele întreprinderi industriale au îndeplinit integral prevederile perioadei 1971—1975. Alte colective lucrează in contul ultimului an al cincinalului. Ca o expresie fidelă a devotamentului fără margini faţă de cauza socialismului, ca rezultat al hărniciei întregului nostru popor care înfăptuieşte, cu abnegaţie, în toate domeniile, politica partidului nostru, România este astăzi de 28 de ori mai puternică din punct de vedere economic decit acum trei decenii şi cu totul alta, fundamental schimbată, sub raport spiritual. Animaţi de nobila năzuinţă de a conferi dimensiuni tot mai mari realizărilor de pină acum, dornici de a se manifesta in fiece clipă,, ca făuritori activi ai României socialiste, oamenii muncii din patria noastră au hotărât ca anul acesta Intîiul de Mai să fie sărbătorit de fiecare la locul său de producţie , în uzine şi pe şantiere, pe ogoare, în laboratoare, acolo unde se făuresc bunurile materiale şi spirituale ale societăţii noastre. Cinstind în acest mod ziua de 1 Mai, întregul nostru popor a împlinit adevăratele valenţe ale marii sărbători a omenirii muncitoare şi, în acelaşi timp, şi-a exprimat, printr-un înalt simbol, dragostea fierbinte faţă de Partidul Comunist Român — cel care a dat muncii un sens şi un conţinut nou, eliberînd-o de exploatare şi transformînd-o într-o condiţie a existenţei umane demne, a formării şi afirmării personalităţii umane. ... In sala Pavilionului Expoziţiei Economiei Naţionale şi-au dat întîlnire, miercuri după-amiază, reprezentanţi ai oamenilor muncii din întreprinderile şi instituţiile Capitalei. Marea rotondă era împodobită sărbătoreşte. Deasupra tribunei oficiale străluceşte în reflexe aurii stema partidului, precum şi urarea „Trăiască Partidul Comunist Român, forţa politică conducătoare a societăţii noastre socialiste", precum şi mari steaguri roşii şi tricolore. De partea cealaltă a sălii — un imens glob pămîntesc pe ale cărui meridiane se află înscris : 1 Mai, acest simbolic ansamblu decorativ este însoţit de tradiţionala urare : „Trăiască 1 Mai, ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni!". În dreapta tribunei oficiale se află portretul conducătorului iubit al partidului şi statului nostru, încadrat de drapele roşii şi tricolore şi de urarea întregului popor : „Trăiască Partidul Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu !“ De cealaltă parte străjuieşte un panou cu chipurile lui Marx, Engels, Lenin, iar pe pancarta care le însoţeşte este înscrisă urarea: „Trăiască unitatea mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale". La înălţimea cupolei se poate citi îndemnul mobilizator adresat oamenilor muncii din întreprinderi pentru a-şi spori eforturile în vederea realizării exemplare a sarcinilor economice şi sociale înscrise în planul pe 1974, pentru sporirea eficienţei economice, ridicarea calităţii produselor, pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Pe mari pancarte sunt înscrise urări exprimând năzuinţele, sentimentele internaţionaliste de care poporul nostru este animat în întreaga sa activitate, prietenia frăţească ce-l leagă de celelalte po (Continuare în pag a 4-a) Adunarea festivă din consacrată zilei de 1 Mai Asemeni întregului nostru popor, oamenii muncii din judeţul Covasna au întîmpinăt marea sărbătoare a proletariatului din întreaga lume, ziua de 1 Mai, cu rezultate remarcabile obţinute în toate domeniile de activitate, în întreaga noastră viaţă social-economică, cu noi şi prestigioase rezultate în muncă, în întrecerea socialistă. Adunarea festivă care a avut loc ieri, în sala Teatrului maghiar de stat din Sfântu Gheorghe, a reliefat, o dată în plus, adeziunea deplină a oamenilor muncii de pe aceste meleaguri, români şi maghiari, faţă de politica internă şi externă profund marxistă a partidului, faţă de secretarul său general, primul preşedinte al Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. La adunarea festivă au participat membrii Biroului Comitetului judeţean Covasna al P.C.R., ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean, membri ai Biroului Comitetului orăşenesc Sfintu Gheorghe al P.C.R., ai Comitetului executiv al Consiliului popular orăşenesc, vechi activişti de partid, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, fruntaşi în producţie, oameni ai muncii din întreprinderile şi instituţiile oraşului, alţi invitaţi. După momentul solemn al intonării Imnului de Stat, adunarea a fost deschisă de tovarăşul Ioan Koos, prim-secretar al Comitetului orăşenesc de partid Sfintu Gheorghe. Marcând semnificaţia adunării festive, parte integrantă din şirul de manifestări similare care au loc în întreaga noastră ţară, dovadă grăitoare a participării proletariatului, a întregului popor român, la mişcarea socialistă şi democratică internaţională, la eforturile de pace, prietenie şi colaborare depuse de întreaga omenire progresistă pentru instaurarea unei atmosfere d® cooperare, destindere şi înţelegere între popoare, vorbitorul a dat cuvîntul tovarăşului Tiberiu Baternay, membru al Biroului Comitetului judeţean de partid, preşedintele Consiliului judeţean al sindicatelor, care s-a referit pe larg asupra semnificaţiei zilei de 1 Mai, sărbătoarea internaţională a oamenilor muncii. „Astăzi poporul nostru — spunea vorbitorul — sărbătoreşte, împreună cu întreaga omenire progresistă, măreaţa zi de 1 Mai, simbol şi omagiu fierbinte închinat muncii, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, a frăţiei tuturor celor care luptă pentru libertate, democraţie, independenţă naţională, pentru o viaţă mai bună, pentru socialism şi pace în lume". In continuare vorbitorul s-a referit pe larg asupra cadrului politic de primă însemnătate pentru viaţa poporului nostru în care are loc această sărbătoare : istoricul,eveniment in care cel mai iubit fiu al naţiunii române, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost ales ca întiiul preşedinte al Republicii Socialiste România, in condiţiile în care întregul nostru popor, depune eforturi susţinute pentru a întîmpină cea de-a XXX-a aniversare a eliberării patriei şi cel de-al XI-Iea Congres al Partidului Comunist Român cu noi şi deosebite rezultate în muncă. Referindu-se pe larg asupra nenumăratelor succese obţinute de poporul nostru sub conducerea partidului în edificarea orânduirii noi, socialiste, expresie fidelă a consecvenţei, fermităţii şi principialităţii marxist-leniniste, a înaltului spirit de răspundere cu care partidul, în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, îşi, îndeplineşte rolul de forţă politică conducătoare a societăţii noastre socialiste, vorbitorul a accentuat ideea rezolvării juste, în spiritul principiilor marxist-leniniste, a problemei naţionale, asigurarea deplinei egalităţi în drepturi a tuturor cetăţenilor ţării, fără deosebire de naţionalitate, manifestarea lor plenară şi nestingherită în întreaga viaţă de stat şi economică, în ştiinţă, învăţământ, artă şi cultură. Vorbitorul s-a referit apoi la rezultatele deosebite în muncă obţinute de oamenii muncii din judeţul Covasna, în cinstea marii sărbători a proletariatului internaţional, arătînd că ele sunt expresia traducerii în viaţă a politicii profund ştiinţifice a partidului nostru. Realizarea (Continuare în pag. a 3-a) Aspect din sală în timpul adunării festive. 2 MAI 1974 4 pagini, 30 bani întorsura Buzăului Oameni, fapte, preocupări Prima ziprimul record din luna mai Prima zi de muncă din luna mai. La ora 6,30, Fabrica de mobilă din Tirgu Secuiesc lucra cu toată capacitatea. Nici o absenţă nemotivată, nici o întîrziere ! Pină la finele zilei, planul la producţia globală a fost depăşit cu aproape 30 la sută ! — Am înregistrat un adevărat record ! — aprecia, nu fără mîndrie, şeful secţiei, tovarăşul Fazekas Ludovic. Rezultatele obţinute dau sensul exact al modului cum colectivul nostru de muncă a înţeles să traducă în viaţă Decretul Consiliului de Stat, de a se lucra în zilele, de 1 şi 2 mai, în scopul asigurării ritmului neîntrerupt al activităţii economice şi de a avea ca zi nelucrătoare, sîmbătă, 4 mai. — Cine sînt „recordmanii"? — Evident, întregul colectiv ! Şi totuşi, pildă de muncă entuziastă, de efort susţinut, au, fost cei de la atelierul de maşini ! — respectiv, schimbul condus de maistrul Nagy Ludovic. — cei din atelierul de montaj birouri, condus de maistrul Dany Francisc, precum și maiștrii Sarkani Ludovic și Ernest Székely. (L. V.). „Amplificăm depăşirile obţinute“ Astfel a sunat răspunsul interlocutorului nostru, unul din cadrele de conducere de la întreprinderea minieră Căpeni, căruia i-am solicitat să ne prezinte, ieri, spre orele amiezii, cîteva rezultate din prima zi de muncă a lunii mai, zi de sărbătoare întîmpinată în haine de lucru. „Ştiţi —a continuat acesta—nouă, minerilor, ne plac lucrurile sigure, deocamdată n-am centralizat datele la nivelul întreprinderii aşa că... Cert este însă faptul că astăzi (1 Mai ’74 — n.n.) se lucrează la cote înalte, amplificîndu-se depăşirile de plan obţinute in primele patru luni ale anului ..." Şi astfel, am consemnat cîteva din realizările minerilor, obţinute în întimpinarea marii sărbători a muncii, realizări ce au prins conturul datelor „raportabile" Chiar în ziua evenimentului. Bunăoară, planul producţiei globale aferent primelor patru luni ale anului a fost depăşit cu 2 milioane de lei, cel de producţie marfă cu 1,5 milioane Iei, beneficiile suplimentar realizate depăşesc o jumătate de milion de Iei. Pe un loc de frunte se înscrie colectivul exploatării la zi Racoş, care a extras peste plan în această perioadă 20.000 tone de cărbune, asigurînd în acelaşi timp reducerea cheltuielilor de producţie cu 425.000 lei, influenţînd astfel pozitiv asupra cotei cheltuielilor la 1.000 de lei producţie marfă la nivelul întreprinderii. Asupra acestui, important indicator al eficientei activității productive s-a reflectat şi economisirea pină la data de 1 Mai a 15 m.c. lemn de mină. H.R. Şi-au disputat locul de fruntaş în întrecere Formaţiile de lucru conduse de Kovács Carol şi Mild Dieter de la secţia de piuliţe — din cadrul întreprinderii de şuruburi, din Tîrgu Secuiesc — şi-au disputat în ziua de 1 Mai, supremaţia celor mai bune rezultate in întrecerea socialistă desfăşurată cu restul formaţiilor de muncă din secţie. La finele schimbului, balanţa realizărilor a înclinat, evident, în favoarea celor două formaţii. Ele şi-au depăşit sarcina zilnică de plan, cu 10 la sută. Ing. CONSTANTIN BANCIU, corespondent Sub semnul muncii entuziaste Uteciştii, întregul tineret din judeţul nostru, sărbătoresc ziua de 2 Mai, Ziua tineretului din Republica Socialistă România, cu prestigioase fapte de muncă. Angajaţi plenar in întrecerea lansată sub deviza „Tineretul — factor activ în realizarea cincinalului înainte de termen", tinerii români şi maghiari, înfrăţiţi în muncă, îşi aduc o contribuţie însemnată la tot ce se înfăptuieşte pe aceste meleaguri. Pentru rezultatele obţinute in producţie în anul 1973, 865 de tineri au obţinut înaltul titlu de fruntaş sau evidenţiat in întrecerea socialistă. La loc de cinste remarcăm aportul celor peste 1.000 tineri de la întreprinderea textilă „Oltul" şi al celor peste 300 tineri de la Direcţia comercială Sfintu Gheorghe, la obţinerea diplomelor de unităţi evidenţiate în întrecerea socialistă pe anul 1973. Un puternic imbold pentru rezultate şi mai bune constituie „Diploma de onoare" conferită judeţului nostru de întîiul preşedinte al ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru ocuparea locului VI în întrecerea interjudeţeană, în Industrie, investiţii-construcţii, transporturi şi circulaţia măturilor şi pentru contribuţia adusă la dezvoltarea economică de ansamblu. In anul 1974, întreaga activitate politico-organizatorică şi educativă a organelor şi organizaţiilor U.T.C. se desfăşoară sub semnul întîmpinării celei de-a XXX-a a DOMOKOS ERNŐ, prim-secretar al Comitetului judeţean Covasna, al Uniunii Tineretului Comunist ■"(Continuării in pag. a 3-a) » I La zi în agricultură ÎNTREŢINEREA CULTURILOR Ieri, în toate unităţile agricole s-a lucrat din plin. Cooperatorii şi mecanizatorii depun eforturi deosebite pentru executarea în timp optim a lucrărilor de întreţinere a culturilor, pentru irigarea unor suprafeţe cit mai mari. In următoarele zile este necesar să se facă recepţia suprafeţelor insămînţate, urmărindu-se, in primul rînd, respectarea Întocmai a planului, precum şi calitatea lucrărilor. Recepţia suprafeţelor trebuie să se facă de către specialiştii unităţilor agricole şi să fie confirmată de, către consiliile populare comunale. în ce priveşte irigaţiile, comitetele comunale de partid au datoria să urmărească îndeaproape realizarea programelor de irigaţii, să ia măsuri pentru ca în cursul lunii mai, toate sistemele de irigaţii să fie date în exploatare. Secţiile de mecanizare să asigure asistenţa tehnică necesară funcţionării tuturor motopompelor. • In cursul zilei de ieri, ne-a informat tov. Iuliu Ledan, primarul comunei Chichiş, s-a lucrat la erbicidarea culturii de cartofi, precum şi la suprainsăminţarea unei suprafeţe de 20 de hectare cu grîu. • La Complexul de vaci — Cîmpu Frumos, ieri s-a livrat la fondul de stat o cantitate de peste 12.000 litri lapte. Producţia cea mai mare a obţinut-o, mulgătorul Ion Popovici. Tot aici, a început şi recoltatul secarei masă verde. Această lucrare se execută de către salariaţii complexului. • Fermele Trustului judeţean de I.A.S. au udat ieri cu 24 de agregate care au funcţionat peste 10 ore. • La ferma legumicolă a I.A.S. Ozun se plantează varză de toamnă, întreaga suprafaţă — 200 hectare — va fi irigată. • La C.A.P. Ghelinţa s-a repus în circuitul agricol o suprafaţă de 20 hectare, care s-a însămînţat cu culturi furajere. • Colectivul de muncă al atelierului de reparaţii aparţinînd S.M.A. Tîrgu Secuiesc şi-a depăşit planul pe patru luni cu aproape 8 la sută. S-au remarcat, în mod deosebit Ioan Fazakas, István Klara, Jenő Kenesz, Antal Molnár şi Gyula Zsigmond. D. TOMA • Ieri la C.A.P. Covasna, au fost prezenţi la lucru peste 120 de membri cooperatori. Printre lucrările executate se numără pregătirea terenului pentru însămînţarea porumbului siloz, efectuîndu-se discuitul şi nivelalui pe 20 hectare. S-au împrăştiat pe două hectare 50 tone gunoi de grajd. Pentru modul in care au muncit pot fi evidenţiaţi: Ioan Poteică, Csutak Imre, Dumitru Manu, Vajna Ferenc, Constantin Bîrlă, Kelemen Jiga, Dumitru Olteanu, Rakossi Iozsef, Ioan Porumboi, Maria Munteanu ş.a. H. AUREL, coresp. • în actuala campanie agricolă de primăvară cooperatorii de la C.A.P. Tîrgu Secuiesc, au însămîntat întreaga suprafaţă planificată. La însămîntări s-au remarcat în mod deosebit mecanizatorii Balint Gábor, Bondy Iosif, Koresy László şi Hondra Elek, care au folosit cu randament maxim tractoarele şi maşinile agricole. Şi sectorul zootehnic se prezintă cu rezultate frumoase. Pină în prezent s-a livrat, peste plan la fondul destat o cantitate de lapte de 325 hectolitri. VÁRADI ŞTEFAN, corespondent  Un obiectiv major pentru îndeplinirea realizarea exemplara a planului şi angajamentelor anuale la toţi indicatorii, la toate sortimentele! O zi de muncă asiduă ... ... așa poate fi caracterizată activitatea colectivului de la Filatura de lină din Covasna, în ziua de 1 Mai. Poate mai mult decit altădată, fiecare angajat a venit la lucru ferm hotărât să se întreacă pe sine. Și rezultatele n-au întîrziat să se arate. S-au produs suplimentar 200 kg fire de lînă cardată, s-au executat în atelierul mecanic piese de schimb în valoare de 1 900 lei şi a început montajul a încă două linii de maşini. Printre eroii zilei, se numără Antal Tanko, Băcanu Maria, Suzana Gocsman, Floarea Gluglea, Etelka Luka ş.a. AUREL HULPOI, corespondent » ■ /Vin întrecere cu timpul La Fabrica de amidon din Tîrgu Secuiesc, primul schimb condus de Ladislau Bara a repurtat primul succes : depăşirea planului cu o tonă de amidon. Tot în ziuă de 1 Mai echipele de întreţinere conduse de Ioan David, Alexandru Baki, Alexandru Bara, au luat valoroasa iniţiativă să lucreze neîntrerupt pentru a scurta perioada de trecere de la prelucrarea cartofilor la prelucrarea porumbului, cut mai mult posibil. Funcţionarea neîntreruptă a utilajelor va permite ca în zilele de 4 şi 5 mai să se realizeze zile record în producţia unităţii. Prima zi a lunii mai a fost o zi de muncă efervescentă, din întrecerea cu timpul au cîştigat oamenii, întrecîndu-se pe ei înşişi, in startul dat pentru viitoarele succese. (N.P.)