Cuvîntul Nou, august 1983 (Anul 16, nr. 3582-3607)

1983-08-01 / nr. 3582

ANUL XVI, NR. 3582 Handbalistele pot şi trebuie să revină urgent in divizia A Urgent înseamnă, fireşte, un an competiţional. Retrogradarea, evitabilă, din grupa de elită a handbalului nostru feminincauzele ei sunt multiple şi nu ne-am propus acum să le analizăm, s-a întreprins aaceastă operaţie în cadrul clubului şi s-au desprins concluziile de rigoare: ne vom aminti de tristeţe numai spre a face posibilă bucuria ce se cuvinie şi la care putem accede — sau cam aşa ceva!), a antrenat, din păcate, şi un fel de furtună (cuvînt care, ca nume propriu şi handbalistic, ce bine ar suna şi-n echipa noastră !), în lotul echipei C.S.M. Sfintu Gheorghe. Au plecat Török Edith (tîrziul venirii ei în toamna trecută ne-a privat de vreo trei victorii şi de vreo treizeci de goluri), la Rm. Vîlcea, Maia Florea la Bacău, Viorica Cirtoare la Ploieşti, Ferenczi Piroska la U I.E.F.S. Bucureşti. De venit, mai puţin , Corina Văduva de la Carpatex Braşov şi două junioare de la C.S.Ş. Sfîntu Gheorghe , Gyönes şi Kopacz Erzsébet, aceasta din urmă, o mare pro - misiune la cei 15 ani ai săi (tradiţie superbă în familia Kopacz, Doina, Valeria şi acum Erzsébet). Una peste alta, efectivul actual al echipei cuprinde două portăriţe, foarte tinere şi foarte talentate — Jakabos Olga şi György Jolán — de reflexele cărora va depinde, mai mult decit pină acum, soarta clasamentului final şi (cam puţine) jucătoare de cîmp : Ecaterina Marian, Elena Andriuc, Niculina Vişan, Valeria Kopacz, Erzsébet Kopacz, Andor Eva, László Kinga, Juga Éva, Horvath Eta şi Gyönes Annamária. Startul pregătirilor a fost dat chiar la încheierea precedentului campionat, noul antrenor, profesorul Ion Mihăilă (fost la Rulmentul Brașov) imprimindu-le un ritm foarte alert, concretizat în antrenamente zilnice duble. După un stagiu binevenit de 10 zile la Costineşti, echipa se antrenează acum la Sfintu Gheorghe . (varianta „munte după mare“ a căzuit, „condiţiile“ de la Malnaş determinînd respectiva cădere), urmînd să susţină pe data de 3 august normele de control. Alte trei acţiuni — 6—7 august la Făgăraş, 13—14 la Sibiu şi 20—21, la Sfîntu Gheorghe — trei turnee de pregătire — vor prefaţa debutul campionatului diviziei B, în care, echipa covăsneană va evolua alături de: Trainica Pucioasa, Textila Ploieşti, Carpatex Braşov, Betonul Săvineşti, Confecţia Bacău, U.I.E.F.S. Bucureşti, Vulturul Ploieşti, Filatura Focşani, C.F.R. Craiova, Chimia Brăila şi Precizia Vaslui. In această ordine, începînd cu data de 28 august, cînd va juca la Pucioasa, echipa C.S.M. îşi va intîlni adversarele, în tentativa mărturisită şi posibilă de a reveni la anul în divizia A. Pumnii noştri îi ţinem strînşi încă de pe acum. ★ Conducerea Clubului Sportiv Muncitoresc din Sfîntu Gheorghe roagă pe membrii susţinători ai echipei de handbal să considere că retrogradarea echipei nu implică în nici un fel renunţarea la respectiva calitate de susţinători. La sediul clubului, în fiecare dimineaţă, se înnoiesc abonamentele şi se vizează legitimaţiile de intrare la jocurile echipei C.S.M., programate în noul an competiţional pe terenul de bitum din incinta stadionului municipal. Pagină realizată de MIRCEA ZEICU şi DOREL ANDRAŞ De reflexele lor va depinde mai mult decit pină acum soarta clasamentului final : György Jolán (stingă) şi Jakabos Olga (dreapta), sau două nume pentru reprezentativa de tineret a ţării. Foto : L. KOVÁCS împrejurări cotidiene pe terenul de handbal al C.S.M.-ului. DACIADA DESPRE GABRIELA CALALB ŞI TNCA ... Am mai scris (şi vom mai scrie) despre excelenta grupă de semifondişti a profesorului Santha Carol de la C.S.Ş. nr. 2 din Sfintu Gheorghe. O confirmare a muncii de aleasă calitate ce se prestează în centrul preolimpic de atletism de aici este şi splendida victorie reputată de Gabriela Caraib la finalele Campionatului naţional al cluburilor sportive şcolare, desfăşurate recent la Iaşi. Cu un promiţător 27”00, ea a cîştigat lejer finala cursei de 800 m, punînd, pentru viitor, sub semnul perimării marile performanţe ale probei realizate, intr-o strălucită pleiadă, de Ileana Silai, Natalia Andrei, Doina Melinte sau Maria Radu. Alte rezultate meritorii au fost obţinute la Iaşi de aruncătorii din grupa profesorului Gheorghe Bui : Pozna Réka, locul 5 la disc, Sándor László, locul 5 la suliţă, Balogh Annamária, locul 7, la suliţă. Los Angelesul este prea curînd, dar celelalte olimpiade nu vin ele ? Mai agitat decît oricînd, graţie şi noului (nu chiar) Regulament de transferări dat publicităţii, sezonul de vară al fotbalului românesc propune o serie de chestiuni : naţionala se antrenează şi joacă în Olanda (idee excelentă, marca de inteligenţă care e Lucescu se verifică mereu), Movilă şi Bölöni sînt deocamdată golgeterii ei, dar să mai aşteptăm întrunirea augustă, cu Bălăci, Cămătaru, Lung şi ceilalţi pentru la fel de augusta întîlnire cu Aberdeen, F.C. Utrecht şi chiar cu Norvegia. Vîlva transferărilor: Piţurcă la Steaua, contra Niţu, Minea şi Barbu (cam scump, totuşi, acest Piţurcă), Andone, Iamandi şi Nemţeanu la Dinamo, Hagi (totuşi!) la Craiova, Bălăci la Sportul studenţesc, chestie atît de incredibilă incit pare aproape reală, Someş la Rapid, Lăcătuş şi Văidean la Steaua care de atîta cît răsare n-are timp să se mai şi stabilizeze cumva, antrenorul Costică Rădulescu înapoi la Bacău, unde şi înaltul şi agresivul Avădanei, Şoarece la Braşov, cred c-am mai scris despre asta, la schimb cu Boriceanu. Sportul NOUTĂŢI FOTBALISTICE studenţesc în Italia, ca şi Teaşcă cu Dinamo Victoria lui, seria a 11-a a diviziei B fără Luceafărul care a devenit Petrolul Ploieşti, la rubrica tinerei speranţe şi cîte multe altele . O stranie hotărîre a forului diriguitor din fotbalul românesc scoate în afara acestui fotbal pe Dobrin, Dumitrache, Kun II, Domide şi alţii. Adică îi aşază pe bancă, atunci excelenţi , zicem att’ aduce plus la orice zon, de oriei sens are frus fericire sport brin, sau Dur mide, sau nu Logica hotă terzice acesta, şi eminenţi de fotbalişti de a-i obliga Niculescu, D. sau Valentin joace în d tot antreneaz mi-e un dor ceartă, dar, • bai mai e o Dinu s-a lăsa doctorul Tănă pun rău, că s iar Dumitru Păi, conced" O remarcabilă performanţă a micilor fotbalişti covăsneni Recent, la Slatina, într-o ireproşabilă organizare, s-a disputat turneul final al campionatului republican de fotbal al şcolilor generale. Judeţul Covasna a fost reprezentat în această fază a competiţiei de echipa Şcolii Generale nr. 2 din Sfîntu Gheorghe, pregătită de profesorul Lázár Mihály. Pe parcursul a patru zile, micuţii fotbalişti covăsneni au susţinut trei partide, încheiate cu următoarele rezultate: Sfîntu Gheorghe — Bucureşti2—2; Borşa — Sfîntu Gheorghe 2—1; Cărei — Sfîntu Gheorghe 0—1. Acest ultim joc a decis clasarea echipei din Sfîntu Gheorghe pe un meritoriu loc 5, înaintea unor echipe reprezentînd centre de mare tradiţie în soccerul nostru. Clasamentul final arată astfel : 1. Bucureşti; 2. Iaşi; 3. Slatina; 4. Borşa; 5. Sfîntu Gheorghe; 6. Cărei; 7. Tulcea; 8. Adjud. Felicitări tinerilor jucători şi experimentatului lor antrenor pentru această frumoasă performanţă — promisiune pentru anii ce vin ai fotbalului de pe aceste meleaguri. FESTIVALUL SPORTURILOR TEHNICO-APLICATIVE Pe stadionul C.S.M I.M.A. SA. din municipiul Sfîntu Gheorghe, intr-o bună organizare şi desfăşurare a Comitetului Judeţean al U.T.C., a avut loc un adevărat festival al sporturilor tehnico-aplicative, faza pe judeţ. Concurenţii au avut de executat patru probe, dovedind o bună pregătire tehnică, îndemînare în mituirea şi conducerea aparatelor. Iată-i pe primii trei clasaţi ai întrecerilor, în urma desfăşurării probelor : aeromodelism: 1. Pavlov Szilámé (Tîrgu Secuiesc); 2. Gajdó Attila; 3. Konya Attila (ambii din Sfîntu Gheorghe); navromodelism: 1. Demeter László; 2. Vajda Attila; 3. Konya Attila (toţi din Sfîntu Gheorghe) ; planor A-2 : 1. Török Sándor; 2. Szabó László (ambii din Tîrgu Secuiesc); 3. Boros Attila (Sfîntu Gheorghe); automobilism : 1. Ko nya Attila, Fekete Csaba şi Szabó Miklós (toţi din Sfîntu Gheorghe). Concurenţii au dat totul pentru acest festival al sporturilor tehnico-aplicative, sport care a intrat de curînd în calendarul „Daciadei“. PREGĂTIRI.M. La sfîrşitul cedent I.M.A. divizia B şi antrenor, pi- Borcău prela Minerul Baraj carusel la ca oare caruselu sorul Silviu la Electro Sfî gîndul de a Borcău și cu nești șefia ii diviziei C. Echipa-fani (nu neapărat fanion) este o sezon de cui ros — Ioar compus dintr pei de aur a un fost jucăt lui covăsnea plăcutul nos" dintr-un am lie ce a trecut„ spii* ■. „ la finele un tehnico-tactic gazonul prim municipiului, cu care monc echipa I.M.A pregătirile pe competiţional re va evolu, să-i zicem al viziei B. Gînduri fruneţe, bazate dorinţa de a filor. pe maţi în ultimă inst dar, precis a conducerii în CUVÎNTUl !