Cuvîntul Nou, ianuarie 1984 (Anul 17, nr. 3714-3737)

1984-01-04 / nr. 3714

ANUL XVII, Nr. 3714 VIBRANTĂ CHEMARE PENTRU SPORIREA EFORTURILOR IN TOATE DOMENIILE l)[ ACTIVITATE CUrmare din pag ])veranităţii şi independenţei României socialiste. Referindu-se la situaţia internaţională actuală, pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o aprecia ca cea mai gravă din istoria omenirii, în Mesaj se arată: „în numele păcii şi vieţii, să acţionăm cu toate forţele, incit anul 1981 să determine o schimbare radicală a cursului evenimentelor în acest sens ! Popoarele, mişcările pentru pace din Europa — cărora poporul român li s-a alăturat cu Întreaga sa forţă — trebuie să-şi facă tot mai puternic a11zit cuvintul, să ceară să primeze raţiunea şi spiritul de răspundere, interesele păcii, ale apărării dreptului suprem al omului — la viaţă, la pace, la libertate !" Oamenii muncii din judeţul Covasna, asemeni întregului nostru popor, exprimîndu-şi deplina adeziune la înălţătoarele idei şi vibrantele chemări cuprinse în Mesajul de Anul Nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu îşi reafirmă, în prag de nou an, hotărirea lor fermă de a le da neabătut viaţă, contribuind, prin întreaga lor activitate, la progresul necontenit al patriei comune — România socialistă. „Munca noastră va rodi înzecit66 (Urmare din pag 1)ceastă convingere pe perspectivele largi deschise de îndrăzneţele programe de dezvoltare şi modernizare a agriculturii elaborate de partid, de noua revoluţie agrară iniţiată cu clarviziune şi spirit revoluţionar de conducătorul iubit al partidului şi poporului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ştim că nu va fi uşor, că vom avea de înfruntat şi de biruit greutăţi. Avem însă convingerea că dispunem de suficiente forţe şi resurse pentru a învinge orice greutăţi . O dovadă o constituie şi rezultatele înscrise in bilanţul anului pe care l-am încheiat, an în care, deşi ne-am confruntat cu condiţii de climă nefavorabile, am învins seceta obţinînd la majoritatea culturilor recolte mai mari decit cele planificate. Acum, la începutul unui nou an sîntem hotărîţi ca, aşa cum ne-a cerut secretarul general al partidului, , tovarăşul Nicolae Ceauşescu, să nu precupeţim nici un efort pentru a face din 1984 un an al producţiilor record“. A „fura" cîteva minute din timpul directorului întreprinderii de bere „Aurora" din Braşov, Aurel Pistriţu, s-a dovedit a fi o treabă tare complicată. Atît de complicată că, deşi am reuşit - cu chiu, cu vai - să-l „prindem" între două drumuri prin fabrică, s-a scuzat cu eleganţă şi ne-a „pasat" şefului compartimentului plan, economistul Nicolae Costache, „care vă va spune tot ce vă interesează." Că tovarăşul director îşi cunoaşte oamenii l-a demonstrat faptul că tînărul interlocutor s-a dovedit nu numai perfect documentat asupra a tot ce se întîmplă in fabrică, dar şi foarte dispus să vorbească cu pasiune, cu dragoste, despre producţie, despre „noul, care la noi, la „Aurora" este la el acasă", despre calitate „care este coordonata fundamentală a întregii noastre activităţi, despre realizările şi depăşirile de plan". Realizările noastre pe 1983? Am putea vorbi mult şi bine despre ele, dar cum ştiu că nu prea staţi bine cu spaţiul, să rezumăm: la 31 decembrie producţia netă a fost depăşită cu 44 milioane lei, iar producţia marfă cu peste 55 milioane. După cum se ştie, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al partidului a recomandat ca 1984 să fie anul care să marcheze o creştere însemnată a productivităţii muncii şi a calităţii în toate domeniile de activitate. Ei bine, noi putem raporta că şi în 1983 productivitatea muncii a crescut cu 7 la sută, ceea ce înseamnă o creştere de peste 62.500 lei pe om al muncii la producţia netă. — Puteţi să ne spuneţi prin ce metode aţi obţinut această remarcabilă realizare ? — Pe baza înnoirii permanente a tehnologiilor de fabricaţie v-am spus doar că la noi, la „Aurora", noul este la el acasă a folosirii la capacitate maximă a maşinilor şi utilajelor şi, mai ales, prin disciplina strictă care domneşte în întreaga noastră întreprindere. — Să ne oprim puţin la noutăţile la care vă refereaţi. — La Secţia de lichior s-a dat în funcţiune o linie nouă, modernă, de îmbuteliat lichid la capacitatea de ’/II. Linia veche a fost dotată cu un dispozitiv de etichetare mecanizată ceea ce a făcut să crească substanţial productivitatea muncii. In scopul valorificării superioare a materiei prime şi pentru diversificarea gamei sortimentale de produse am introdus în fabricaţie berea „Piatra Craiului", iar recent am realizat berea specialitate „Valea Prahovei", cu parametri tehnicocanitativi superiori. La Secţia lichior am introdus în producţie coniacul „Drobeta-brandy" — sortiment foarte solicitat de comerţ, deci apreciat de consumatori. — Aveţi, intr-adevăr, cu ce să vă lăudaţi. — Staţi că mai avem şi o premieră naţională : pentru prima oară in ţară, la „Aurora“ se produc enzime, eliminîndu-se importul. Şi încă ceva : tot in premieră s-a realizat şi dat în funcţiune o linie de confecţionat capsule metalice, cu utilaje realizate integral in ţară. — Mai mult decit convingător. Spuneaţi ceva şi despre preocupări pentru creşterea calităţii. — Să ştiţi că toate cele despre care v-am relatat contribuie şi la îmbunătăţirea calităţii produselor noastre. Ca o acţiune specifică, notaţi că am realizat o staţie de bere pilot, ale cărei şarje sunt analizate in laboratorul întreprinderii şi după omologare intră, ca să spunem aşa, în producţia „de serie". . . . Intre timp, în birou a intrat tovarăşul director Aurel Pistriţu, căruia i-am relatat cele discutate pînă atunci. S-a declarat întru totul de acord cu spusele colaboratorului său, cu o singură observaţie : — Din tot ce aţi discutat lipseşte elementul esenţial : OAMENII. Ei sunt adevărata şi marea noastră bogăţie. Oameni ca maistrul Nistor Radu, secretarul biroului organizaţiei de partid şi preşedinte al Consiliului oamenilor muncii, permanent şi adevărat exemplu de muncitor şi de comunist, sau mecanicul Mihai Magda, mărtarul Aurel Şutic, berăreasa Regina Hincz sau Emilia Roman de la Secţia Lichior, sunt de nepreţuit ca muncitori şi ca oameni. De altfel, putem evidenţia fără nici o rezervă întregul colectiv mecano-energetic, condus cu competenţă şi simţ de răspundere de inginerul Florin Dincă, pecum şi secţia lichior, condusă de ing. Lucia Dorojan. Ţin să fac remarca necesară că aceste nume sunt numai cîteva dintr-un şir care ar putea cuprinde aproape tot colectivul fabricii, pentru că tot colectivul este hotărit să urmeze neabătut îndemnul celui mai iubit fiu al poporului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a intimpina importantele evenimente ale anului 1984 — cea de-a 40-a aniversare a actului istoric de la 23 August şi Congresul al XIII-lea al partidului — cu noi şi strălucite fapte de muncă, spre propăşirea şi înflorirea veşnică a patriei noastre socialiste. GHEORGHE POPIŢA Carnet de reporter /Ade vărata noastră bogăţie: t) \ l \ \ \ 1 \ t Piei , viciu, ţ Sfinţii Danii;(2820) „la noi în întreprindere „noul” este la el acasă", lată o imagine a liniei automate de imbuteliere... ...Și linia automată de spălat sticle. Foto: GERGELY BÉLA iisi apel îi suilefit la mimcă, la pace (Urmare din pag. 1) in anul încheiat de curînd, ca şi la sarcinile pe care le avem de înfăptuit in viitor. Va trebui ca şi în 1984 să acţionăm în deplină unitate, cu spirit de înaltă răspundere, ordine si disciplină, fiecare la locul nostru de muncă, pentru ca patria comună, România socialistă, să cunoască o continuă înflorire, pe calea socialismului şi comunismului. Cuvintele de cald îndemn ale celui mai iubit fiu al naţiunii, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, constituie un apel vibrant, o chemare spre noi şi tot mai mari succese. Mesajul de Anul Nou a reprezentat, totodată, şi un apel la pace şi la înţelegere între toate popoarele lumii, intre toţi cei ce iubesc Viaţa, pentru a se opri acest curs deosebit de periculos spre o catastrofă nucleară. 1984 este anul unor importante evenimente politice interne — a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare naţională şi socială şi anul celui de-al XIII-lea Congres al partidului — evenimente pe care fiecare om al muncii le va întimpina cu noi succese în activitatea de zi cu zi, spre binele şi prosperitatea noastră, a tuturor. (Urmare din pag. 1) volumul comerţului exterior cu 13,8 la sută, ritmuri mai mari decit cele din primii ani ai cincinalului actual.. ritmuri ce urmează să fie atinse în condiţiile concentrării preocupărilor în direcţiile care asigură realizarea unei reproducţii intensive. Priorităţile se numesc, înainte de toate, extinderea bazei proprii energetice şi de te înalte, pune accent îndeosebi pe promovarea noutăţilor tehnice şi tehnologice, perfecţionarea tehnologiilor utilizate pînă acum, a organizării producţiei şi a muncii, pe ridicarea calificării şi perfecţionarea pregătirii profesionale a forţei de muncă, şi are mare însemnătate pentru creşterea venitului naţional, celălalt avind drept scop îmbunătăţirea generală a nivelului tehnic şi calitativ al 1984 — anul unor ritmuri înalte de creştere în toate domeniile de activitate materii prime, impusă de situaţia grea creată de criza economică ce străbate lumea, dezvoltarea producţiei in sectoarele industriei prelucrătoare de înaltă ţinută tehnică, încărcarea la maximum a capacităţilor şi suprafeţelor de producţie, reducerea consumurilor de materii prime, material, energie şi combustibili, utilizarea în mai mare măsură a materialelor rămase în urma procesului de fabricaţie, dezvoltarea intensivă şi modernizarea agriculturii, participarea activă la schimburile economice internaţionale şi creşterea eficienţei economice în toate sectoarele de activitate. In fruntea obiectivelor înscrise pe agenda de lucru in acest an se situează însă creşterea accentuată a productivităţii muncii, a tehnicităţii şi calităţii produselor ce fac obiectul fabricaţiei, creştere reglementată de programele aprobate de Plenara C.C. al P.C.R. din luna noiembrie 1983. Primul dintre aceste documente, care vizează ridicarea eficienţei muncii la coproduselor, mărirea competitivităţii lor pe pieţele externe, valorificarea superioară a resurselor materiale şi reducerea consumurilor de materii prime, materiale, energie şi combustibili. 1984 este anul celui de-al XIII-lea Congres al partidului, anul celei de-a 40-a aniversări a victorioasei revoluţii de eliberare naţională şi socială, antifascistă şi antiim- Demans",â de la 23 August. Să punem cu toţii umărul pentru ca economia covasneană să realizeze pasul înainte preconizat, să facem din acest penultim an al cincinalului calităţii şi eficienţei un an al producţiilor mari în industrie, al unor producţii record în agricultură, să facem tot ce depinde de noi pentru a intîmpina cele două mari evenimente din viaţa poporului nostru cu rezultate superioare în toate domeniile de activitate. E nevoie de muncă, de muncă de calitate, de o intensificare a eforturilor pentru afirmarea noului, de o profundă manifestare a spiritului gospodăresc. |\ '■ 19:30. \ Fatareean, 18: 2( ' Yeti, t ,. Shan, I (BARAC 1 La ră, film ro\ \\ \\ s\ în pri ceh Csf pro nUc 15 plai tont Ies. mer prin aprt zăto dem strei cei ( frun a ccpect: aceli ’ pe \ tregi mens ) tas. CU\ MN 15,C I femeile ba me 20,00 ' 120,20 trie 185 ' sări u ^ Corr , organiţiere I 1 tori şi jocul i de vii sați d ' sepre 15:30 . . „Gheo Gheo