Cuvîntul Nou, iunie 1986 (Anul 19, nr. 4459-4483)

1986-06-30 / nr. 4483

•"Jp -*r- în prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU şi a tovarăşei ELENA CEAUŞESCU, sîmbătă a avut loc în Capitală . FESTIVITATEA INAUGURĂRII NOULUI EDIFICIU AL PALATULUI PIONIERILOR ŞI ŞOIMILOR PATRIEI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au inaugurat, sîmbătă, noul edificiu al Palatului pionierilor şi şoimilor patriei, splendidă conecţie ridicată în Parcul Tineretului din Capitală. Construireaacestui aşezămînt de cultură şi educaţie patriotică, revoluţionară, din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, constituie încă o dovadă grăitoare a preocupării statornice a partidului, a secretarului său general, a întregii noastre societăţi faţă de cea mai tînără generaţie a ţării, asigurînd copiilor condiţii optime de învăţătură şi activitate creatoare, de dezvoltare a aptitudinilor şi talentelor, de educare şi instruire pentru a deveni cadre de nădejde ale patriei, viitori constructori ai comunismului în România. La această nouă întîlnire a conducătorului partidului şi statului cu pionierii şi şoimii patriei au venit un număr impresionant de copii, mulţi dintre ei însoţiţi de profesori şi părinţi. Au ţinut să fie de faţă mii de locuitori ai Bucureştiului. Bulevardul Pionierilor a îmbrăcat, în această frumoasă zi de vară, haine de sărbătoare. Pe frontispiciul clădirilor ce străjuiesc această modernă arteră a Capitalei au fost arborate drapele tricolore şi roşii. Pe mari pancarte erau înscrise urări la adresa partidului, a secretarului său general, ■ a patriei noastre socialiste. La festivitatea inaugurală au participat membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv, secretari ai Comitetului Central al partidului, miniştri, precum şi conducători ai organizaţiilor de copii şi tineret. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi cu puternice urale şi ovaţii. S-a dat, astfel, expresie sentimentelor de profundă dragoste faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, pentru minunatele condiţii de viaţă, de educaţie, de pregătire multilaterală asigurate celor mai tinere vlăstare ale patriei. Cu inimile vibrînd de nestăvilită bucurie, pionieri şi şoimi ai patriei au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, cu emoţie şi Recunoştinţă, buchete de fiori. Pe platoul din faţa Palatului pionierilor şi şoimilor patriei a fost prezentat raportul pionieresc A fost intonat, de către toţi participanţii la solemnitate, Imnul de stat al Republicii Socialiste România. In atmosfera emoţionantă a ceremonialului pionieresc s-a desfăşurat momentul ridicării pe catarg a drapelului patriei. Preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, tovarăşa Poliana Cristescu, în numele milioanelor de pionieri şi şoimi ai patriei, al tuturor copiilor României socialiste, a salutat, cu sentimente de profund respect şi aleasă recunoştinţă, prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, la solemnitatea inaugurării Palatului pionierilor şi şoimilor patriei, grandioasă ctitorie, nouă şi elocventă mărturie a grijii şi dragostei cu care sînt înconjurate tinerele generaţii ale ţării. Întîmpinat cu multă însufleţire şi puternic entuziasm, a luat cuvîntul tovarăşul’ NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvintele conducătorului partidului şi statului au fost primite cu intensă bucurie şi satisfacţie, cu vii şi îndelungi aplauze. Miile de participanţi au scandat cu înflăcărare „Ceauşescu — P.C.R. !’, „Ceauşescu şi poporul !", „Ceauşescu — România, ocrotesc copilăria !", „Ceauşescu — tinerii !“, „Ceauşescu — pace !“. In uralele asistenţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost invitat să taie panglica inaugurală şi să dezvelească placa situată la intrarea în acest minunat edificiu, pe care se află înscris. „Palatul pionierilor şi şoimilor patriei, ridicat ca o expresie a dragostei părinteşti a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a tovarăşei Elena Ceauşescu,membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.G.R., prim-viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Învăţămnîntului, reprezintă o minunată mărturie a grijii nemărginite faţă de cele mai tinere vlăstare ale patriei, cărora le-au dăruit acest grandios edificiu de cultură şi educaţie patriotică, revoluţionară, ce va purta prin vremi strălucita imagine a împlinirilor fără egal ale „Epocii Nicolae Ceauşescu", cea mai luminoasă din întreaga existenţă multimilenară a poporului român". In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şitovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au vizitat Palatul pionierilor şi şoimilor patriei. (Continuare în pag. a 4-a) Proletari din toate fonte, vruţi ră ! Organ al Comitetului Judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului Popular Judeţean ANUL XIX, NR. 4483, LUNI, 30 IUNIE, 1986 4 PAGINI, 50 BANI S ărbătorim, astăzi, cu emoţie şi adine respect ■îaţă de oamenii de la catedră, Ziua învăţătorului, moment cu semnificaţii majore în existenţa noastră, în viaţa noastră spirituală, moment de sărbătoare pentru dascăli şi deopotrivă pentru elevi, pentru părinţi, pentru noi toţi. Sufletele noastre îmbracă haine de sărbătoare, pentru că e o zilnică sărbătoare truda minunaţilor noştri dascăli întru construirea universului spiritual şi moral al tinerei generaţii. Indiferent de natura preocupărilor noastre, ne-am încălzit şi luminat cugetele la flacăra mereu vie, aprinsă şi întreţinută cu neostoită pasiune şi înălţare sufletească de truditorii de la catedră, flacăra ştiinţei, flacăra cunoaşterii, în miezul înfloritoarei epoci pe care o trăim, epocă gîndîtă şi construită în cei 65 de ani de existenţă ai partidului nostru comunist, în miezul unei epoci pe care poporul întreg o numeşte cu mîndrie şi recunoştinţă „Epoca Nicolae Ceauşescu", în miezul acestei epoci în care am sărbătorit împlinirea unei jumătăţi de veac de la procesul luptătorilor comunişti şi antifascişti de la Braşov, în miezul acestei epoci în care edificăm o nouă societate gîndind, muncind şi luptînd pentru mai bine şi mai frumos, în miezul acestei epoci, flacăra aprinsă de oamenii de la catedră arde cu o nouă vigoare, lumina ei pătrunde cu putere sporită în cugetul şi simţirea tinerei generaţii. Modelul fiecăruia dintre noi, mărturisit sau nu, a fost şi a continuat să rămînă Intîiul dascăl, învăţătorul. Am vrut să fim ca el, am vrut să gîndim ca el, şi-am şi gîndit uneori, i-am iubit şi i-am respectat pe dascălii noştri ca pe părinţii noştri, şi această dragoste, acest respect de care ■ne-am pătruns sufletele ară DUMITRU MANOLACHESCU (Continuare în pag. a 4-a) „ZIUA ÎNVĂŢĂTORULUI“ Întîiul dascăl IN LUMINA ORIENTĂRILOR ŞI INDICAŢIILOR TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Activitate susţinută, plină de răspundere, pentru îndeplinirea exemplară a obiectivelor actualului cincinal Cuvintarea rostită de secretarul general al partidului în deschiderea lucrărilor recentei plenare a C.G. al P.G.R. evidenţia condiţiile necesare realizării neabătute a obiectivelor fundamentale ale celui de-al 8-lea plan cincinal, exprimînd capacitatea de analiză a partidului, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, privind stadiul *xtins în înfăptuirea hotărîrilor celui de-al XIII-lea Congres al P.C.R., prevederilor cuprinse în Programul de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare a patriei noastre spre comunism. Prevederile planului prezentat spre dezbatere, sublinia secretarul general al partidului, asigură trecerea la dezvoltarea intensivă a industriei, a agriculturii şi a celorlalte ramuri de activitate. Pentru aceasta însă, se arată în cuvîntare, se are în vedere angajarea cu toată fermitatea in realizarea noii revoluţii tehnico-ştiinţifice şi a noii revoluţii agrare, creşterea rolului ştiinţei, învăţămîntului şi culturii, a activităţii politicoeducative de formare a omului nou — factor hotărîtor pentru înfăptuirea obiectivelor Congresului al XIII-lea al partidului. Sint prezentate pe larg in cuvîntare căile şi direcţiile de acţiune pentru realizarea in cele mai bune condiţii a prevederilor privind creşterea producţiei industriale în acest cincinal cu 35—40 la sută, a obiectivelor privind dezvoltarea bazei de materii prime şi energetice, a programelor speciale privind recuperarea şi refolosirea materialelor, îmbunătăţirea continuă a calităţii şi ridicarea nivelului tehnic al producţiei, creşterea productivităţii muncii cu peste 10 la sută anual şi, totodată, asigurarea înfăptuirii şi a prevederilor suplimentare din Programul de măsuri prezentat Comitetului Central, precum şi a programului privind realizarea în actualul cincinal a unui volum de investiţii de circa 1 400 miliarde lei. De (Continuare în pag a 4-a) Calitatea produselor — oglinda muncii întregului colectiv Pentru ridicarea necontenită a calităţii produselor, aşa incit acestea să răspundă standardelor mondiale, obiectiv prioritar al întregii economii, sarcină trasată de către secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, o pîrghie importantă de acţiune o reprezintă ridicarea calificării celor care controlează calitatea. De fapt, tema acestui articol ne-a fost sugerată de subinginerul Ioan Vâjoi, tehnolog la secţia de prototipuri din cadrul întreprinderii de Maşini-Agregat și Subansamble Auto din municipiul Sfîntu Gheorghe, care sublinia: „întîmpinăm greutăți nejustificate din partea controlorilor de linie, unii dintre ei nu stăpînesc bine nici măcar desenul tehnic“. Mergînd 1). TOTH, corespondent, I.M.A.S.A. Sfîntu Gheorghe (Continuare în pag. 2 -3) LA C.A.P. ZĂBALA SE IMPUN MĂSURI FERME PENTRU: Valorificarea tuturor resurselor de furaje Vremea din prima jumătate a acestui an a creat numeroase probleme şi lucrătorilor ogoarelor de la C.A.P. Zăbala. Deficitul de umiditate cauzat de o iarnă şi o primăvară sărace în precipitaţii a fost atenuat doar în mică măsură de ploile care au căzut în prima parte a acestei luni, ploi care după cum ne spunea tovarăşul Nicolae Berchiu, şeful fermei vegetate nr. 2, ce-i drept au fost torenţiale, dar prea repezi ca să pătrundă mai adine în pâmîntul însetat. Cicoarea a trebuit reînsămînțată pe untrea-A. GOLCIU (Continuare in pag 2-3) informarţii @ In ziua de miercuri, 2 iulie a.c., la ora 13, va avea loc la I.E.E.L.I.F. Sfîntu Gheorghe o conferinţă medicală pe tema „Cardiopatia ischemică — patologie şi profilaxie“. Expunerea va fi susţinută de dr. Dan Boicu. (H.C.D.) • La întreprinderea de Maşini-Agregat şi Subansamble Auto Sfîntu Gheorghe. la Secţia 430 va avea loc în iua de 2 iulie, ora 13, o masă !»(Continuare in pag. a 4-a)