Cuvântul Nou, noiembrie 1993 (Anul 4, nr. 978-997)

1993-11-02 / nr. 978

Pal. 2 NOTEŞTIRI* INFORMAŢII 0 Soarele a răsărit la ora 6,54 şi va apune la ora 17,04. Din acest art au mai rămas 60 de zile. Din calendarul creştin-ortodox: Sf. Mc. Achiudini, Pigasie, Aiftonie, ESpidifor. Tonul asociaţiilor de locatari datoare R.A.G.C.L. Iată un „top“ păgubos pentru toată lumea, cel al asociaţiilor de locatari cu sume restante la R.A. C.L. La 21 octombrie '93, restanţele asociaţiilor de locatari au fost de 128 milioane lei, iar ale agenţilor economici de peste 25 milioane lei. Aceste sume, adunate, dau exact milioanele datorate de Regie furnizorilor de energie electrică şi gaz metan. Restanţe de-a dreptul impresionante au următoarele asociaţii de locatari: nr. 6 (4 milioane lei), nr. 13 (peste 1 milion lei), nr. 23 (peste 4 milioane lei), nr. 24 (peste 7 milioane lei), nr 25 (aproape 4 milioane lei), nr. 29 (peste 6 milioane lei) şi nr. 31 (aproape 9 milioane lei). Cum se vor plăti, de unde se vor plăti aceste sume?! Specialiştii vorbesc de majorarea corespunzătoare a fondului de rulment. Alţii încearcă alte experienţe, nu ştim cât de profitabile Dl. Tulit Zoltán, directorul R.A.G.C.L. din Miercurea Ciuc, de pildă, îmi spunea că dumnealor au introdus agenţi încasatori angajaţi ai Regiei, pe teritoriul municipiului Miercurea Ciuc Adică nu se mai duce omul să părească la casieria asociaţiei cheltuielile de întreţinere ci vine agentul Regiei — ca şi cel cu energia electrică — şi-ţi încasează de la domiciliu suma. F°zuStatate, după două luiii de aplicare a noii metode, sunt foarte bune. Nu se ştie. Insă, ce mai fac atunci asociaţiile de locatari, cu ce se mai ocupă ele, care mai e raportul lor cu R.A.G . L. şi altele. Oricum, e o idee care merită a fi studiată, întoarsă pe toate feţele, aventuri îmbunătăţită, dar un lucru e sigur: dacă asociaţiile de locatari nu-şi vor achita datoriile faţă de R.A.G.C.L., viaţa noastră se va complica şi mai mult în această iarnă. (N. DEMETRIAD) A NIN S.S.I. „INFO COVASNA” S.A. SFÂNTU GHEORGHE angajează prin concurs: — analişti programatori şi ingineri sistem înscrierile se fac la sediul societăţii, între orele 10-14, până la data de 10.11.1993. Relaţii, la telefonul: 311676. (666) TAGROMEC S.A. BODOC vinde prin licitaţie: — tractoare şi maşini agricole. DIVERSE Caut de închiriat apartament cu două camere sau garsonieră mobilată. Telefon: 316939, după ora 15. (1567) Licitaţia va avea loc la data de 11 noiembrie 1993, ora 9. Informaţii suplimentare. Bodoc, telefon 194. (667) DECES Înmormântarea lui Tamás József va avea loc în data de 2 noiembrie, de la casa părintească din Brateş. Plecarea din faţa Tribunalului, la ora 12. (1561) Curs de metafizică Astăzi, 2 noiembrie, ora 17:30, în sala studio a Teatrului din Sfântu Gheorghe ELTA UNIVERSITATE vă invită la un nou curs de metafizică. Noinăscuţii şi căsătoriţii săptămânii 25-31 octombrie 1993 NOU-NASCUŢI: Jani Izabela, Bolovăn-Bora Jujonna, Gábor Daniel, Greţu Péter, Molinie-Olteanu Alexandra, Tudose Ionel-Gabriel, Samu Matei, Mocsai Miklós, Gavriloane Angela, Boros Jusmin®, Zelei Kinga, Popa Patricia, Bakk Kinga, Zsunkuly Szende, Tohănean Elena, Mocsel Csaba, Ferencz Béla, Soproşanu Lilioma, Marin Lavinia, Opaiţ Victor, Simon Orsolya, Lingurar Ciprian. (Informaţia ne-a fost furnizată de doamnele Székely Elisabeta şi Csáki Edith, registratori medicali în cadrul Spitalului judeţean) CĂSĂTORIŢI: Trăscău Constantin cu Lascăr Adriana; Baciu Liviu-Beniamin cu Vrabiu Marin; Roman Damir Vasile şi Roman Maria; Gavrilă Ion cu Kovács Erika; Ene Viorel cu Oucu Ionela; Soarta Voteriu cu Chirila Camelia-Elena; Cernea Tudor cu Flip Laura-Elena. (Informaţia ne-a fost furnizată de doamna Rita Men, referent stare civilă, Consiliul local Sfântu Gheorghe). Tuturor le dorim viaţă lungă, sănătate şi fotatae! (A. MORARI CUVÂNTUL NOU Anul IV Nr. 978 De ce ascundeţi adevărul domnule prefect , în legătură cu comunicatul publicat în ziarul „Cuvântul nou" nr. 977 din 30 octombrie 1993, semnat de dl. Adrian Căşunean-Vlad, prefectul judeţului Covasna, prin care se aduce la cunoştinţă publică faptul că „prin Ordinul nr. 61/1993 al prefectului judeţului Covasna se anulează concursul desfăşurat la data de 14 octombrie 1993 pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Prefecturii judeţului Covasna, ca urmare a interveniri unor situaţii obiective, constând in comunicarea de către Guvernul României — Departamentul pentru Administraţia Publică Locală — privind aplicarea unei noi metodologii de examinare, precum şi a unui nou stat de funcţiuni pentru Prefectura judeţului Covasna", doresc să informez candidaţii care au luat parte la aconcurs, precum şi pe toţi cetăţenii judeţului, că motivele invocate nu sunt reale şi nici legale. In legătură cu comunicarea privind aplicarea unei ,,noi metodologii“ de examinare primită de la Guvernul României — Departamentul pentru Administraţia Publică Locală — nu trebuie să fii neapărat jurist ca să ştii că orice nouă metodologie este aplicată din momentul primirii ei, ori dacă această "nouă metodologie" a venit după susţinerea concurs"' nu este valabilă pentru concursul din 14 octombrie 1993, ci pentru următoarele pe care le va organiza Prefectura, concursul din 14 octombrie desfășurându-se după o metodologie emisă prin ordin al prefectului judeţului Covasna, în vigoare la data susţinerii concursului. In legătură cu „noul stat de funcţiuni“ pentru Prefectura judeţului Covasna, vizionând noile posturi vacante scoase la concurs prin acelaşi comunicat, oricine observă că sunt aceleaşi cu cele anunţate pentru concursul din 14 octombrie 1993 cu o singură excepţie: în 14 DREPTUL LA REPLICA octombrie 1993 a fost scos la concurs un singur post de secretar-dactilograf, iar prin comunicatul amintit au fost scoase două posturi, dar postul scos în plus este vacant de când s-a înfiinţat Prefectura în noua sa structură, deci de mai bine de 1 an şi 4 luni, nefiind scos la cursul din 14 octombrie din motive necunoscute, în concluzie „noul stat de funcţiuni" este identic cu cel vechi. Motivul real, pentru care aţi anulat concursul este acela că, din considerente partinice, deşi legea încadrării în funcţie după competenţă este încă în vigoare, nu v-au convenit persoanele declarate câştigătoare ale concursului de către comisia de examinare. Cu toate presiunile pe care le-aţi exercitat asupra comisiei, aceasta nu a cedat, aşa cum rezultă din procesul verbal încheiat de către comisia de examinare şi înregistrat la Prefectura judeţului Covasna sub nr. 4446/15 octombrie 1993, dată când aţi dispus sistarea corectării în continuare a lucrărilor. Pentru modul corect şi cinstit în care au înţeles să-şi exercite atribuţiile, în numele meu personal — şi sper să fiu în asentimentul tuturor concurenţilor participanţi la concursul din 14 octombrie 1993 — mulţumesc tuturor membrilor comisiei de examinare, de la preşedinte până la secretarul acestei comisii. Prin întregul lor comportament, membrii comisiei de examinare au respectat articolul 3, alin. 1 din H.G. 667/1991 privind unele măsuri pentru asigurarea prestigiului social al funcţionarilor publici, în timp ce dv., d-le prefect, l-aţi încălcat, determinând prin comportarea dv. ca membrii comisiei să-şi dea demisia din aceasta şi aruncând o pată care cu greu se va putea şterge asupra instituţiei pe care o conduceţi. Toate acestea vi s-au adus la cunoştinţă şi prin nota comună a membrilor comisiei, dar, din păcate, degeaba. Sper ca toţi concurenţii participanţi la concursul organizat în data de 14 octombrie 1993 să-şi învingă teama şi să-şi exercite dreptul lor legal de a se adresa Guvernului României — Departamentul pentru Administraţia Publică Locală —, ai Tribunalului judeţean Covasna, Secţia de contencios administrativ, pentru anularea ordinului ilegal emis de dumneavoastră, act administrativ ce aduce grave prejudicii mile tuturor concurenţilor, iar celor declaraţi reuşiţi, Şi pagubele materiale. Gheorghe PREDUŢ, unul din cei 40 de concurenţi prezenţi la concursul din 14 octombrie 1993 Fabrica de pâine din Covasna... (Uimare din pag. 1) vasna pentru fabricarea unui sortiment cu gramaj redus — 420 grame. Specificul zonal al consumului de pâine reclamă însă o pâine mai mare, pentru că așa este ardeleanul, obișnuit cu feliile „zdravene"! De altfel, sortimentul respectiv nici nu a rezistat pe piaţă. — Revenind la prezent, mai sunt şi alţi factori care afectează calitatea pâinii? — O altă motivaţie a problemelor de calitate de la Covasna este că acolo există unele probleme in anotimpul ploios, când apa folosită în procesul de fabricaţie prezintă unele impurităţi. Acest lucru a fost relevat şi de analizele efectuate la faţa locului de specialişti. Se pare că există o problemă şi cu filtrele R.A.G.C.L. ului, problemă insolvabilă deocamdată. O eventuală soluţie de aprovizionare a oraşului Covasna cu pâine produsă la alte secţii ale MOPACO nu ar fi posibilă? — Ba da, deoarece capacitatea noastră de producţie este superioară necesităţilor judeţului (60 tone zilnic), pâinea necesară oraşului Covasna se poate asigura din producţia fabricilor de pâine din Sfântu Gheorghe sau Târgu Secuiesc, care au capacităţi excedentare. Acest lucru se va şi întâmpla, deoarece la S.C. MOPACO S.A. s-a adoptat — chiar pe considerentele de mai sus — o hotărâre de vânzare prin licitaţie publică a activului, cu speranţa că se va găsi un investitor care va putea retehnologiza fabrica sau să-i schimbe profilul după perioada legală. VANZARI Vând apartament trei camere, decomandate, etaj 1. Relații, telefon: 312175. (1558) Vând cuptor trifazic, patiserie-cofetărie. Prejmer, strada Nouă, nr. 167. Telefon: 102._________________(1557) De vânzare apartament cu trei camere, central. Informații, telefon: 092/270602. (1524) Vând ARO 243 D, nou, ARO 244 D, an fabricaţie 1991, cu motor Braşov. Mazda 626, stare perfectă şi dubă TV cu motor de Braşov. Telefon: 315092, intre orele 19:30—21. (1542) Vând dulap haine. Telefon: 320043. (1566) CUMPĂRĂRI Cumpăr colecţie de antichităţi, decoraţii, obiecte vechi din porţelan, sticlă, picturi sau orice obiecte vechi. Telefon: 315142. (1564) Cumpăr urgent gater, diferte, zilnic, intre orele 7— 15, la 324725, şi orele 15—20, la 323709. (1563) între Brabant şi infern ! » (Urmare din pag. 1) BANT FROM RUMENIEN“, din Roosendal, mai exact, de unde am primit nişte paturi un electrocardiograf cu acumulatori (foarte util în condiţiile zonei noastre, unde, uneori, primul ajutor trebuie acordat în vârf de munte). In plus, periodic, cam la 3—4 luni o dată, ne parvin cam 20 de pachete cu medicamente pe care le distribuim pacienţilor gratuit, pe bază de semnătură. Am câştigat încrederea prietenilor din Olanda, aşa încât sper şi irn continuare la acest, ajutor...“. •41 Nobil gestul olandezilor, desigur! Mă Întreb însă, până când o să tot sperăm la ajutorul Occidentului în probleme care ne privesc doar pe noi, pentru că, nu-i aşa, pe noi ne priveşte sanătatea publică,, pe noi ne priveşte vigoarea copiilor noşti, cum tot aşa, pe noi ar trebui să ne privească salubrizarea acestor locuri, merita, prin excelenţă, a fi sănătoase! P.S. La data documentării (22 octombrie) în afara celor relatate s-a produs şi o mică dar, din păcate, obişnuită inundaţie din cauza instalaţiei sanitare din cabinetul de adulţi. Instalatorul chemat avea să se strecoare cu greu, cu lumânarea în mână, în subsolul tehnic. Adevărată gură de infern pestilenţial... De ce nu ne-ar trimite olandezii nişte mături, însoţite eventual şi de Instrucţiuni de folosinţă, că tare ne-ar mai trebui?!!